kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:04

Ja joh de eigenaar van de kat is de schuldige. Als je een kat hebt dan hoor je die thuis op te sluiten en hem een bandje geven. Want een bandje raakt een kat nooit kwijt.. en als je hem goed opsluit kan hij ook niet ontsnappen en gewond raken :roll:
Laatst bijgewerkt door Glossi op 18-04-15 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:05

Cowgirl al benaderd? Ik zie dat TS namelijk gewoon online is.....

romyloverrr

Bambolina schreef:
Ja leuk die bandjes die breken onder druk, die zijn ze dan ook binnen een week kwijt hier.

Nee hoor, bij ons niet.
Dat zijn meteen anti-vlooien banden (en reflectors) en die gaan netjes een half jaar mee.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 18-04-15 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

romyloverrr schreef:
Shirley schreef:
Wat zijn dat voor onmensen die een kostganger verbieden op eigen kosten een gratis dienst voor een gewond dier te bellen??
Misschien moet je je eens afvragen of je daar zelf ook wel zo goed zit...

Misschien hebben die ''onmensen'' wel een goede reden waarom TS ze niet mag bellen.

Zou je er zelf eentje kunnen verzinnen?
Ik niet!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:06

Welke dierenliefhebber ziet even bellen en wachten op de dierenambulance bij een gewond dier nou als "tijd verdoen" en dat het moeite kost? Het gaat wel om een levend dier...

Cowgirl

Ayasha schreef:
Dus TS wordt afgekat omdat een eigenaar te beroerd was om verantwoordelijkheid te nemen voor dat dier waardoor ie in deze situatie gekomen is. Ze had 'm ook voor dood kunnen laten liggen.

Idd gewoon nooit meer een keertje de verantwoording nemen voor iets wat van een ander is. Stel je voor zeg....

Bandjes breken ook niet altijd als het moet.
Al een paar ophangingen van gehad of pootamputatie.

saskiakefie

of je nu de eigenaar belt of de dierenambulance dat maakt echt niet uit.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:07

shirley, onze reden:

romyloverrr schreef:
...

Maar dat hebben ze zich er wel zelf naar gemaakt in ons geval.
een lammetje was bij ons een helling afgevallen (zuid-limburg) en had zijn nek gebroken.
Iemand had de dierenambulance gebeld (is ook goed, al is het logischer gewoon even na te vragen aan de buren wie de eigenaar is) en die wilde dat arme dier nog proberen te redden.
Ze wilde dat schaap nog meenemen met de ambulance en proberen te redden, waar je als eignenaar daarna de rekening van krijgt. Terwijl aan dat dier niets meer te redden viel en het echt ten koste van het dier zou gaan.

DAT is pas zielig.

....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:08

saskiakefie schreef:

Na die politie bedreiging zou dat voor miu wel de laatste persoon zijn waar ik mn adres naar zou sturen. Echt wat een gekkigheid ik dit topic

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:09

Ik zal eerlijks zeggen ik weet ook niet wat ik in jou situatie had gedaan TS.
En we weten de situatie niet eens helemaal. Dus daar ga ik niet over oordelen.

Ik hoop dat het goed komt en dat je misschien morgen de kat ergens naar toe kan brengen:

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:10

saskiakefie schreef:
of je nu de eigenaar belt of de dierenambulance dat maakt echt niet uit.

Ik vind van wel

romyloverrr schreef:
saskiakefie schreef:
Denk je dat TS wel de eigenaar zou mogen bellen en niet de dierenambulance? IMO zit daar geen verschil in, of ze moeten daar op die boerderij iets heel fout doen, of dieren verwaarlozen dat ze niet willen dat de dierenambulance dat ziet, maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit.

Wat een rare gedachte zeg, ik kan best andere redenen bedenken.

Daar heb je best kans op dat dat wel mag, dat zou ik wel mogen in ieder geval.
Dan kunnen die mensen zelf beslissen wat ze doen en krijgen ze niet later een rekening van 100en euro's waar ze niet om gevraagd hebben. En dat is een groot verschil.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:10

romyloverrr schreef:
shirley, onze reden:

romyloverrr schreef:
...

Maar dat hebben ze zich er wel zelf naar gemaakt in ons geval.
een lammetje was bij ons een helling afgevallen (zuid-limburg) en had zijn nek gebroken.
Iemand had de dierenambulance gebeld (is ook goed, al is het logischer gewoon even na te vragen aan de buren wie de eigenaar is) en die wilde dat arme dier nog proberen te redden.
Ze wilde dat schaap nog meenemen met de ambulance en proberen te redden, waar je als eignenaar daarna de rekening van krijgt. Terwijl aan dat dier niets meer te redden viel en het echt ten koste van het dier zou gaan.

DAT is pas zielig.

....

Maar zij zijn geen eigenaar, zij draaien dus niet voor de eventuele kosten op...

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:11

Maartje1990 schreef:
Ik geloof dat als TS niet mag bellen voor een dierenambu... En bokker pben voor een dierenambu ook niet mag. Dan kan ts net zo goed zelf bellen en dat kan nu gewoon niet. Overigens na dat betreffend persoon loopt te dreigen met politie zou dat voor mij wel de laatst persoon zijn waar ik mn adres aan zou geven.

Dames ik zou lekker gasn slapen als ik jullie was want voor die kat kunnen jullie nu toch niets doen :)

Ze dreigde niet met de politie. Ze bood aan ook de politie te bellen voor het geval het thuis uit de hand zou lopen als de dierenambulance er zou zijn. Alleen maar goed bedoeld!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:11

Prachtig systeem, die chip. Hiermee verplichten wij een eerlijke vinder tot:

1. Een officiële instantie die gegevens wil.
2. Wachten tot de dierenwinkel morgen geopend is.

Daarbij optellend nog de mogelijkheid dat de eigenaar van de kat vergeten is een adres of telefoon wijziging door te geven in de databank maakt dit de chip tot een niet waterdicht systeem.

Maar de schuldige is ten alle tijde de vinder en niet de eigenaar die zijn kat zelf buiten laat lopen. :r

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:12

Shirley, gaat gaat in dat verhaal niet om de kosten maar vooral erom dat ze dat dier onnodig wilde laten lijden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:13

Maartje1990 schreef:
saskiakefie schreef:

Na die politie bedreiging zou dat voor miu wel de laatste persoon zijn waar ik mn adres naar zou sturen. Echt wat een gekkigheid ik dit topic

Ik lees het niet als een bedreiging maar dat ze eventueel de politie mee wil sturen als ts dat nodig acht ivm haar ouders. Dit dus om de ts te beschermen.

Ik hoop dat het met de kat allemaal goed komt :(:)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:15

Palmera hoezo wachten tot morgen de dierenzaak open is mbt chip? Zie geen verband

ilayda

Nou ik denk dat als ik in zo een soort situatie zou zitten dat ik de dieren ambulance niet mag bellen.
En er Zou even later een ambulance en een politie voor me deur staan. Dat het dan gegarandeerd uit de hand gaat lopen.

Snoraly

Ik neem aan dat als de dierenambulance gebeld wordt ze wel een chip kunnen lezen, als de eigenaren daar op staan wordt vanzelf contact met hun opgenomen wat ze willen met de evt medische kosten.
Of zeg ik nu iets heel stoms? :=

Zou sowieso als je vandaag écht niet kan bellen/PB'en, morgen actie ondernemen, en zoals een aantal hier al zeggen bij een vriendin/kennis o.i.d. op laten halen.

Succes ermee TS! :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:16

romyloverrr schreef:
Shirley, gaat gaat in dat verhaal niet om de kosten maar vooral erom dat ze dat dier onnodig wilde laten lijden.

Punt is in dit verhaal dat er geen gegevens zijn van de eigenaar, maar diertje is wel gewond. Maar blijkbaar nog niet zodanig dat het stervende is. In mijn ogen is dan de enige optie de dierenambulance bellen. Je kan aan de buitenkant niet zien wat het beestje heeft.

TS hoeft overigens in deze situatie niet eens te bellen, 1 pb is al voldoende om de kat de hulp te geven die hij nodig heeft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:17

Avelienvd schreef:
Palmera hoezo wachten tot morgen de dierenzaak open is mbt chip? Zie geen verband

Eerder schreef iemand hier dat dierenwinkels ook een chipreader hebben. Ik ga er maar vanuit dat dierenwinkels nu niet geopend zijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:18

Nee maar dierenamby of dierenarts heeft ook wel een......

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:19

Avelienvd schreef:
Nee maar dierenamby of dierenarts heeft ook wel een......

Ja, maar nu ging het erom dat mensen die chip zelf ook kunnen aflezen met zo'n apparaat. Is alleen niet echt van toepassing hier.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:19

Snoraly schreef:
Ik neem aan dat als de dierenambulance gebeld wordt ze wel een chip kunnen lezen, als de eigenaren daar op staan wordt vanzelf contact met hun opgenomen wat ze willen met de evt medische kosten.
Of zeg ik nu iets heel stoms? :=

Zou sowieso als je vandaag écht niet kan bellen/PB'en, morgen actie ondernemen, en zoals een aantal hier al zeggen bij een vriendin/kennis o.i.d. op laten halen.

Succes ermee TS! :)

Dat zou je denken ja!
Maar nee hoor, bij ons wilde ze dat schaap kost wat kost proberen te redden, al wilde wij hem liever dood laten gaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:20

Ik heb van ts vernomen dat morgen de dierenarts sowieso komt en ze hem dan naar het katje zal laten kijken.