klein muisje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: klein muisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:17

Muizen voer eet hij waarschijnlijk nog niet. Maar ja je kan het wel proberen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:24

Geloof me, jonge ratten uit het wild zien er anders uit :')
Die liepen vorige week een heel nest in mijn stal.
Heb zo hard gegild dat ik ze niet meer terug zag :=
het is echt een muis.

De discussie over dood maken etc ga ik niet aan meedoen.
Dit is Jou keuze, zorg dat je hem goed afrond :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:27

heb nu ook iniminie stukjes kaas erbij gelegd van echt 1 mm groot en die zit ie ook lekker op te eten..
weet niet hoe groot muizenvoer is natuurlijk maargoed

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:34

Ik denk niet dat je hem nog kan vrijlaten.... Moeders komt nietmeer en eten zoeken kan hij niet...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:39

Hmm, als mensen zeggen dat koeienmelk uit den boze is, zou ik uitkijken met kaas! Want ja dat is van origine ook koeienmelk. Wel goed dat je hem ook andere dingen aanbiedt!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:46

jaa het stukje kaas was zelf echt mini en die heb ik ook weer verkruimeld, om even te kijken of ie dat ook pakte
zou ik m kunnen houden dan in een grote kooi? en zo nu en dan laten rondlopen?
ik weet het, het is allebei zielig.. vrij laten of houden als ie alleen is. Maar dood laten gaan of dood moeten maken was nog zieliger geweest dus wat zal dan de beste optie zijn?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:50

Ja,, maar als ze zeiden dat het echt gevaarlijk kan zijn, zou ik de kaas eruit halen, vooral omdat hij al veel andere dingen at! Zat zelf wel te denken aan een eitje die je kan koken, natuurlijk kan hij bij lange na geen heel ei op, maar misschien een beetje eiwit.

Ik vind het ook lastig, snap ook dat sommige mensen zeggen dat je hem moet laten zitten of afmaken, maar afmaken zou ik nu niet meer kunnen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:53

nee dat kan ik echt niet.. ben een hele grote dierenvriend en ik snap echt wel wanneer het dier lijdt dat dat het beste zal zijn, maar dit beestje is nu al stuk opgeknapt ten opzichte van vanmiddag!
hmm nouja hij heeft nu wat kruimels, water en kittenmelk op. morgen maar eitje of baby papje maken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:54

Honderden als niet duizenden hectares land kaalgevroten in friesland/drenthe/Overijssel door die klote beesten. Tonnen euros aan onkosten.
Het is niet voor niets ongedierte...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:57

En zo zijn er vast op de wereld ook mensen die last hebben van paarden of zwerfhonden o.i.d. Mogen die ook dood van je? Die dieren dan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:06

Euh dat is geen ongedierte.
Iets met appels en peren.
Muizen en ratten, de grootste rampveroorzakers in de landbouw

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:11

Ik wil hier geen hele discussie oplaaien.. Maar jij ziet nota bene zoogdieren, die toevallig ook gewoon willen eten, niet als dieren maar als ongedierte en daarom mogen ze wel gewoon dood? Als ik het goed begrijp dan, wil je geen woorden in de mond leggen. Zoja, interessante denkwijze.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:18

Jennifuur schreef:
Ik wil hier geen hele discussie oplaaien.. Maar jij ziet nota bene zoogdieren, die toevallig ook gewoon willen eten, niet als dieren maar als ongedierte en daarom mogen ze wel gewoon dood? Als ik het goed begrijp dan, wil je geen woorden in de mond leggen. Zoja, interessante denkwijze.

Bij overlast ja :j. Zolang niemand ze ziet dikke prima. Maar als je het nieuws een beetje volgt weet je dat er momenteel een hele grote (licht uitgedrukt) plaag is.
Iedere muis/rat is er een. Dus lekker laten gaan en niet gaan redden.

Die ene muis geeft dus grote consequenties.Even een feitje
Citaat:
muizen vermenigvuldigen zich vervolgens razendsnel; binnen zes weken is een huismuis volwassen en kan hij zich voorplanten. Dit resulteert in gemiddeld zo’n zes tot tien nesten per muis per jaar, waardoor één enkele muis wel tot 2600 muizen kan voortbrengen in één jaar tijd!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:26

Ik moet eerlijk zeggen, ik volg het nieuws en lees in het weekend ook de krant, maar dit is nieuw voor me! Kan eraan liggen dat ik in het zuiden van het land woon!
Nu snap ik je reactie een beetje, vond hem eerst wel heftig voor iemand die (lijkt me) van dieren houdt :D

Maar goed, we gaan off-topic, al deed ik het zelf, haha.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:33

Edit
Laat maar.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 05:57

Jennifuur schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, ik volg het nieuws en lees in het weekend ook de krant, maar dit is nieuw voor me! Kan eraan liggen dat ik in het zuiden van het land woon!
Nu snap ik je reactie een beetje, vond hem eerst wel heftig voor iemand die (lijkt me) van dieren houdt :D

Maar goed, we gaan off-topic, al deed ik het zelf, haha.

Ook in het zuiden hebben we een muizenplaag. Het is echt extreem dit Jaar. Goed voor roofdieren maar minder inderdaad voor de Boeren.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 06:09

Ach. Ik ga niet eens op bovenstaande in.

Kleine muis is de nacht goed doorgekomen. Net melk op en ligt onder de warmte lamp verder te slapen. Heeft zelfs al beetje gepoept. Dat zie ik als positief

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:23

Goed van je ts. Het is hier duidelijk te merken welke mensen last hebben van de muizenplaag en welke niet ;)

Pluttersput @ [BB-ITP] Jonge wilde muisjes met de hand opvoeden.

Hierbij een link naar een nest dat ik heb grootgetrokken. Kan je meteen zien dat hij voor een muis erg groot is ;) Maar misschien staan er tips in die je kan gebruiken mbt voeren etc :)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:37

Goed bezig!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:03

Wauw! De eerste nacht is (bij mij in ieder geval) altijd de meest fatale geweest als ik afgezwakte diertjes opving. Goed gedaan!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:42

fijn dat hij de nacht zo goed is doorgekomen!
en super dat je dit voor hem doet! +:)+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:48

ging gelijk even checken of de nacht goed is gegaan, ja dus. Discussies zal je altijd hebben...volg je gevoel ts is altijd goed

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:53

Wat een schatje!

En TS, is zal het dier geen pindakaas of brood geven... Ook geen citrus vruchten.

Pindakaas is te dik en kunnen ze in stikken net als brood.. Is te plakkerig.

Als ik het fout heb mag iemand mij corrigeren hoor! Dat is wat ik heb gelezen ne opgezocht toen ik ratten in huis haalde.

En inderdaad geen koeienmelk!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 08:33

Nee heb mini korrels van speltcake gepakt zijn wat hardere korrels dus plakt niet zo. En brinta met melk
Maar hij eet Nog wel wat weinig. Drinkt ook nog niet uit zichzelf maar volgens mij snapt ie t principe nog niet van zelf uit t bakje halen haha
Als het vanmiddag nog zo goed gaat haal ik een grotere kooi zodat ik snachts niet steeds wakker schiet of ie er niet uit gesprongen is. Heb m vannacht ook nog water toegediend en vanochtend om half 7 melk. Nu zit ie in zn washandje haha

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:48

Top dat je zo goed reageert hier TS! En nog beter dat je zo goed voor hem zorgt! Ik hoop dat hij het haalt :)