Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:13

Mizora schreef:
Een rottweiler zou inderdaad niet in een kleine bench gehouden moeten worden. Maar benches gaan wel groter dan 1m2 tegenwoordig, iets in ieder geval. 136x83, 137x94 heb ik zo gevonden en ik weet dat er ook eentje is die 1.57x... meet. Maar die kan ik nu niet terugvinden. En daar past een rottweiler ook in.

deze bedoel je??
Hondenbench Extra Groot 136x83x92cm

dat = 1m2 :) en voor geen goud van de wereld dat ik 1 van mijn honden/rottweilers daarin zou opsluiten :)

alle maten die dus kleiner zijn = nog minder bewegingsruimte... zo simpel als het maar zijn kan :)

en waarom voelen jullie je toch allemaal zo persoonlijk aangevallen,blijkbaar toch ergens een knagend geweten??

ik zeg dat over het algemeen dus niet bij alleen maar love western!!! bodems van ijzer zijn en honden dus niet kunnen verliggen als het warm is,of wel dan???

ALGEMEEN dus,niet de naam love western cq blondies,maar over het hele geheel genomen... lastig discuseren zo als mensen alles zo persoonlijk opvatten.. maar goed...

en blondies het was maar ter waarschuwing, zie het net als zeggen dat honden van traplopen bv HD kunnen krijgen ( is algemeen VOORBEELD he,dus niet dat jouw hond nu HD krijgt ofzo,dat je je daar weer op aangesproken voelt)...vat toch alles niet zo als persoonlijke aanval op.... :roll:
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-15 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:13

geerke schreef:
Collie2008 schreef:
Waarom wordt er altijd naar andere zielige dingen verwezen om bench gebruik goed te praten? Dat maakt het niet minder erg.

Ja een slipketting is zielig, een hond die geen duidelijke structuur/leiding krijgt ook, maar is daarom bewegingsbeperking verantwoord?

Een pup trainen met een bench de eerste weken snap ik best, maar een hond in de bench houden snap ik echt geen drol van.

ik snap het ook niet...ik begrijp dat een hond beter af is in een bench met een baasje wat hem na een uur of vijf eruit haalt en met hem gaat wandelen,dan een baasje die de hele dag thuis is.Want die behandelt zijn hond als accessoire.Weet ik dat ook weer. :+

Dat was niet de discussie. Het gaat erom hoe mensen het doen die fulltime werken.
Ik heb mijn rooster omgegooid naar uren die voor mij niet aangenaam zijn. Ik werk een dag van meer dan 10uur, ik werk avonduren.. Thuis moet ik mijn administratie doen want als ik dit op het werk doe is hij nog langer alleen. Om mijn hond zijn dierenarts, cursussen en uitrusting te kunnen betalen moet er toch geld binnen komen. En ja, dan moet hij overdag doordeweeks totaal 17,5u alleen zijn.. Nu nog in een bench, over een maand in een grote kennel. Mijn hond heeft meer sociaal contact dan de fulltimers die hem elke dag 8u alleen laten.
Dat jij in de positie bent dat je niet werkt is fijn voor jouw honden en dat benijd ik ook.
Daarnaast zijn er dingen in het leven van mens en dier waar je je bij neer moet leggen. Ik werk ook niet voor mijn plezier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:14

mij maakt het niet uit als een hond een kwartier in een bench zit...maar uren vind ik gewoon zielig.Maar ik vind zoveel honden zielig,die op een flat wonen of in een drukke stad....die nooit gewoon kunnen rennen als ze dat willen.

Heel veel posten die ik hier lees denk ik bij...tja,is dit nu ideaal.Maar de eigenaren vinden van wel,en vinden alles de normaalste zaak van de wereld.Dus ook gewoon een hond uren opsluiten in een kooi of hem de hele dag zijn plas laten ophouden.

Mijn honden kunnen inderdaad ook s'nachts naar buiten.Maar ik heb geen buren,dat scheelt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:15

kimmie261 schreef:
Mizora schreef:
Een rottweiler zou inderdaad niet in een kleine bench gehouden moeten worden. Maar benches gaan wel groter dan 1m2 tegenwoordig, iets in ieder geval. 136x83, 137x94 heb ik zo gevonden en ik weet dat er ook eentje is die 1.57x... meet. Maar die kan ik nu niet terugvinden. En daar past een rottweiler ook in.

deze bedoel je??
Hondenbench Extra Groot 136x83x92cm

dat = 1m2 :) en voor geen goud van de wereld dat ik 1 van mijn honden/rottweilers daarin zou opsluiten :)

alles maten die dus kleiner zijn = nog minder bewegingsruimte... zo simpel als het maar zijn kan :)

en waarom voelen jullie je toch allemaal zo persoonlijk aangevallen,blijkbaar toch ergens een knagend geweten??

ik zeg dat over het algemeen dus niet bij alleen maar love western!!! bodems van ijzer zijn en honden dus niet kunnen verliggen als het warm is,of wel dan???

ALGEMEEN dus,niet de naam love western cq blondies,maar over het hele geheel genomen... lastig discuseren zo als mensen alles zo persoonlijk opvatten.. maar goed...

en blondies het was maar ter waarschuwing, zie het net als zeggen dat honden van traplopen bv HD kunnen krijgen ( is algemeen VOORBEELD he,dus niet dat jouw hond nu HD krijgt ofzo,dat je je daar weer op aangesproken voelt)...vat toch alles niet zo als persoonlijke aanval op.... :roll:

euhh ik moet het niet persoonlijk opvatten. Maar je noemt mijn naam wel in je berichten :+

Selka

love_western schreef:
Selka schreef:
@Xanthippe, dan zit jouw hond dus 7 uren alleen zonder te plassen/poepen?

Zou ik die van mij geen plezier mee doen en hij zou ook zijn poot optillen tegen de bank/kast/deur. Gelijk heeft ie!

Dus 's nachts laat je hem ook om paar uur uit?

Nee :) Al zou hij daar vast wel voor te porren zijn. Gelukkig is mijn hond 's nachts ook minder actief en drinkt hij 's nachts niet :)* Ik hoef er 's nachts niet uit om te plassen. Overdag kan ik echter geen 7 uur wachten totdat ik een keer naar de WC mag.

Babsiej

Die van mij hoeven het niet te proberen om na 7 uur in huis te plassen...

Ik werk full time, bijna een jaar alleen nu, voorheen samen waardoor het makkelijker was. Ik ben vlakbij mijn moeder gaan wonen, dus overdag haalt mijn moeder ze op.

Ik heb er 2 en ze zitten gewoon los in huis, maar snachts gebeurd het echt wel dat ze het 9-10 uur op moeten houden hoor :+
Overdag gebeurd het trouwens ook weleens.. Niet heel vaak maar soms is het niet anders.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:16

Collie2008 schreef:
Waarom wordt er altijd naar andere zielige dingen verwezen om bench gebruik goed te praten? Dat maakt het niet minder erg.

Ja een slipketting is zielig, een hond die geen duidelijke structuur/leiding krijgt ook, maar is daarom bewegingsbeperking verantwoord?

Een pup trainen met een bench de eerste weken snap ik best, maar een hond in de bench houden snap ik echt geen drol van.

ik snap het ook niet...ik begrijp dat een hond beter af is in een bench met een baasje wat hem na een uur of vijf eruit haalt en met hem gaat wandelen,dan een baasje die de hele dag thuis is.Want die behandelt zijn hond als accessoire.Weet ik dat ook weer. :+[/quote]

Dat was niet de discussie. Het gaat erom hoe mensen het doen die fulltime werken.
Ik heb mijn rooster omgegooid naar uren die voor mij niet aangenaam zijn. Ik werk een dag van meer dan 10uur, ik werk avonduren.. Thuis moet ik mijn administratie doen want als ik dit op het werk doe is hij nog langer alleen. Om mijn hond zijn dierenarts, cursussen en uitrusting te kunnen betalen moet er toch geld binnen komen. En ja, dan moet hij overdag doordeweeks totaal 17,5u alleen zijn.. Nu nog in een bench, over een maand in een grote kennel. Mijn hond heeft meer sociaal contact dan de fulltimers die hem elke dag 8u alleen laten.
Dat jij in de positie bent dat je niet werkt is fijn voor jouw honden en dat benijd ik ook.
Daarnaast zijn er dingen in het leven van mens en dier waar je je bij neer moet leggen. Ik werk ook niet voor mijn plezier.[/quote]

een optie is ook gewoon geen hond nemen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:17

Babsiej schreef:

Ik werk full time, bijna een jaar alleen nu, voorheen samen waardoor het makkelijker was. Ik ben vlakbij mijn moeder gaan wonen, dus overdag haalt mijn moeder ze op.

Ik heb er 2 en ze zitten gewoon los in huis, maar snachts gebeurd het echt wel dat ze het 9-10 uur op moeten houden hoor :+
Overdag gebeurd het trouwens ook weleens.. Niet heel vaak maar soms is het niet anders.

Pardon? Ga zelf maar eens 1x per dag naar de WC, onee vooruit het mag 2x! En owee als je in je broek zeikt.

Zoals Geerke schrijft, je hoeft geen hond hoor :(:)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:17

kimmie261 schreef:
maar op een slechte dag zit jouw jonge hond dus 14 uur opgesloten in een kooi van 1m2??

pas maar op voor zijn poten,heb hier al verschillende jonge herplaatsers gehad met kromme poten van zoveel en lang in een kooi opgesloten zitten...

Hoe kan ik mij hierdoor niet persoonlijk aangesproken voelen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:19

blondies schreef:
kimmie261 schreef:
maar op een slechte dag zit jouw jonge hond dus 14 uur opgesloten in een kooi van 1m2??

pas maar op voor zijn poten,heb hier al verschillende jonge herplaatsers gehad met kromme poten van zoveel en lang in een kooi opgesloten zitten...

Hoe kan ik mij hierdoor niet persoonlijk aangesproken voelen?

persoonlijk aangevallen voel je je als jezelf er niet voor 100% achter staat ;)

blondies

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:23

Persoonlijk aangevallen voel ik mij als mensen ten overstaan van anderen beweren dat ik op moet passen dat mijn hond geen kromme poten krijgt (wat nergens deftig op gefundeerd is).
Ik heb een schoon geweten, mijn hond heeft op zijn hele leven dadelijk 13 dagen van totaal 14uur in zijn bench gelegen en 10uur volle aandacht gehad. Ja ik kan hiermee leven en mijn hond ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:25

blondies schreef:
Persoonlijk aangevallen voel ik mij als mensen ten overstaan van anderen beweren dat ik op moet passen dat mijn hond geen kromme poten krijgt (wat nergens deftig op gefundeerd is).
Ik heb een schoon geweten, mijn hond heeft op zijn hele leven dadelijk 13 dagen van totaal 14uur in zijn bench gelegen en 10uur volle aandacht gehad. Ja ik kan hiermee leven en mijn hond ook.

:D heeft je hond een andere keus dan?

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:33

Nee, dat heeft hij niet. Ligt hij gewoon te slapen die tijd? Ja, en dat weet ik omdat ik een camera op de bench gericht heb die ik vanaf mijn telefoon kan bekijken en ik krijg een melding als hij geluid maakt. Nog nooit een piepje gehoord.
Soms hebben dieren geen keus in bepaalde opzichten en dat zal bij jouw dieren niet anders zijn.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:35

Selka schreef:
Babsiej schreef:

Pardon? Ga zelf maar eens 1x per dag naar de WC, onee vooruit het mag 2x! En owee als je in je broek zeikt.

Zoals Geerke schrijft, je hoeft geen hond hoor :(:)

Euhm ja dat gebeurd inderdaad ook weleens :')

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:39

Wij hebben 6 honden en die zijn van 08:00 tot 16:00 uur alleen thuis. Ze zitten in kennels en zijn allemaal zindelijk. De oudere honden worden 3x uitgelaten en de jongere honden 4x. Met meerdere honden wordt elke week intensief getraind, de andere gaan mee fietsen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:47

Dan heb ik ook medelijden met jou hoor Babsiej :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:50

Selka schreef:

Zou ik die van mij geen plezier mee doen en hij zou ook zijn poot optillen tegen de bank/kast/deur. Gelijk heeft ie!

Gelieve de hele post te lezen waar je commentaar op geeft, niet enkel het stukje waar je negatief over wilt doen... --> Verder gaat hij in de tuin altijd los kunnen zitten.

En inderdaad, ik denk niet dat er hier iemand meerdere keren per nacht opstaat om zijn hond buiten te laten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:52

Xanthippe schreef:
Selka schreef:

Gelieve de hele post te lezen waar je commentaar op geeft, niet enkel het stukje waar je negatief over wilt doen... --> Verder gaat hij in de tuin altijd los kunnen zitten.

En inderdaad, ik denk niet dat er hier iemand meerdere keren per nacht opstaat om zijn hond buiten te laten.

Dat verandert niks aan de 7 uur plus 's nachts. Ik heb de gehele post gelezen :) Ik heb alleen commentaar op een bepaald deel van de post.

Beetje jammer dat je het argument van een ander gebruikt om het te vergoelijken. Ook daar heb ik al commentaar opgegeven.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:53

Selka schreef:
Dan heb ik ook medelijden met jou hoor Babsiej :D

Hoeft niet hoor :+

Maar ik neem inderdaad geen honden meer na deze... Je kan helaas niet alles plannen in t leven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:55

Er wordt net ook gezegd dat iemand een hond in een flat ook zielig vond. Ik werkte fulltime, woonde in een appartement en heb een herder. Toch voel ik me totaal niet aangesproken. Ik snap de uitspraak ook helemaal, maar weet dat mijn invulling er in de praktijk prima uitzag.

Je bepaald zelf of je je aangesproken voelt baserend op hoe de paktijk eruit ziet. Als je je toch bekritiseerd voelt zegt dat inderdaad denk ik meer over het feit dat je blijkbaar toch niet helemaal achter je keuze staat.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:56

Selka schreef:
Dat verandert niks aan de 7 uur plus 's nachts. Ik heb de gehele post gelezen :) Ik heb alleen commentaar op een bepaald deel van de post.

Beetje jammer dat je het argument van een ander gebruikt om het te vergoelijken. Ook daar heb ik al commentaar opgegeven.

7u plus 's nachts alleen, bedoel je?
Dat gaat zo zijn, dat geef ik toe.
Maar daar ga ik me niet slecht over voelen als ik weet dat ik mijn beest goed verzorg.

Maar dat "zonder plassen/poepen" raakt kant noch wal aangezien hij buiten gaat zitten ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:57

Hij/zij mag in de buitenkennel plassen en poepen? Voila, dan heb ik niks gezegd. Zo heb ik je post namelijk niet gelezen. :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:59

Ja inderdaad, hij krijgt de hele tuin als wij weg zijn, maar heeft een omheind hok voor als er bijvoorbeeld is écht veel volk is en hij even weggezet moet worden (of welke andere reden dan ook).

Ik denk gewoon dat er een groot mentaliteitsverschil is ook tussen België en Nederland over de hele
kwestie...

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:02

Mijn vriend en ik werken ook fulltime. Hij 40 uur en ik 36 uur.
Onze hond blijft gewoon thuis en heeft de woonkamer tot zijn beschikking.
Wel werk ik dicht bij huis en kan hem als het nodig is tussendoor uitlaten.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om een volwassen hond aan te schaffen die het al gewend was om alleen thuis te blijven.

Hij vindt het erg gezellig als wij thuis zijn maar als wij er niet zijn ligt hij heerlijk op de bank te slapen.
Wij hebben een actieve hond en ik heb voor mijzelf wel de regel opgesteld dat ik hem smorgens en savonds na mijn werk voldoende beweging geef.
Dat betekend dat ik smorgens minimaal een half uur tot 3 kwartier met hem wandel en savonds gaat hij mee naar de paarden en eventueel mee op buitenrit.

Hij wordt op deze manier vervult in zijn behoefte en voor ons is het mogelijk om een hond te houden.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:08

Ik denk weleens: Zijn de honden in het Asiel zoveel beter af in een kennel? Als je regeld dat een uitlaatservice de hond 1x per dag uitlaat? Of iemand uit de buurt tegen een kleine vergoeding? Of als het een kleine hond betreft leer hem op de kattenbak te gaan? En als je dan al thuis bent extra tijd voor je dier vrij maakt! Neem wel een hond die dat gewend is dan en niet een heel actief ras wat veel energie heeft. Of zet de hond in een hondenpension overdag. Maar of hij he tdaar zoveel leuker heeft> Ja hij heeft soort genoten om zich heen. Maar vaak zitten die ook zo vol dat die dieren niet alle aandacht van de persoon krijgen daar ook.

Zorg dat het dier genoeg drink water heeft! Dus neem een drinkfontein, hondenautomaat zodat het dier op vaste tijden kan eten. Tja behoefte doen is het moeilijkste met het alleen thuis zijn. Als het dier naar buiten kan of eventueel buiten een goed verblijf heeft met een warm geisoleerd hok? En niet heel de dag blijft naar de buren. Is hij nog soms wel beter af dan menig hond als hij al in de avonden aandacht krijgt van jullie:)

We leven maar 1x en het leven is veel tekort om het niet te delen met dieren. En sommige dieren zijn veel slechter af dan bij mensen die full tijds werken. In onze beleving kan dat niet. Maar honden zijn heel zelfstandig als het moet! Wij maken ze heel afhankelijk.

Reken wel op dat je ze in welke situatie ook financieel kan onderhouden ook naar de toekomst. En neem een ras wat gewoon niet te druk is en niet zn keffer dan is het vaak niet zo moeilijk!

Onze boxer heeft alle situaties mee gemaakt. Nu is hij zelden nog alleen en ook niet een hele dag. Hij mag bij mijn man 2 dagen per week mee naar kantoor en daar maken ze zelfs ruzie wie de hond uitlaat in de middag;) Het werkt ook sociaal op een werkvloer:) Laatst een kennis die bij de tandarts een hond trof die daar zat. Werkte heel ontspannend ter voorbereiding op behandeling dat de hond er was;) en als je aangeeft bang te zijn voor honden regelen ze dat ook wel weer;)