Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
James lijkt heel aanhankelijk naar vreemde, komt kijken en een aai halen en slaat dan vaak ineens om.. Maar goed dat weten we en kunnen we makkelijk voorkomen, ik waarschuw mensen altijd en heb een "pas op de kat" bordje bij mijn brievenbus hangen omdat hij ook de postbode graag opwacht
Overigens bij ons baasjes (en mijn moeder die zijn vakantie adres is) is het echt een scheetje, maar óók de DA heeft hem een code rood gegeven in de database ivm agressief gedrag (maar goed ik weet niet hoe leuk ik zou zijn bij de DA op de tafel
)

Emmaa_ schreef:He gatsie... Wat naar zegIk heb het nog nooit zo heftig gehad maar dat omschakelende gedrag bij katten herken ik weer wel. Ik heb ooit een keer geknuffeld met een kat op straat, die kwam helemaal kroelen en vrolijk doen. Heb hem toen opgetild, vond hij ook helemaal heerlijk, en echt in een fractie van een seconde hing hij met z'n volle gewicht aan zijn nagels in mijn gezicht. Deed echt ontiegelijk veel pijn, was een hele zware kat. Heb er nog steeds littekens van lopen
Hele armen ook opengehaald en dergelijke...
Ik denk dat inslapen in alle gevallen het beste is voor zowel zo'n kat als voor toekomstige eigenaren. Je weet nooit of het weer goedkomt, als hij weer bij je zusje komt wonen gaat er zo veel angst meespelen en dat heeft zo'n kat echt wel door. Sneu... Maar dit is gewoon echt heel erg vervelend..
Liannevh schreef:Amaris schreef:De vraag is dan: is er te testen op HD zodat het 100% zeker vastgesteld kan worden? En daarna: hoe komt ze daar aan?
Rabiës komt in Nederland niet voor. En bij iedere verdenking van rabiës gaat gelijk een heel quarantaine / euthanasie proces van start. Dus dat lijkt me eerlijk gezegd wat vergezocht. Maargoed niks is onmogelijk, kwam ze ook buiten?
Cardy schreef:Nee ze kwam nooit buiten (waren veelste bang dat ze gepikt zou worden hihi. Dierenarts vroeg idd of we met haar naar het buitenland zijn geweest.
Ik ben net heel snel van mijn werk vertrokken en zit nu in de trein onderweg naar mijn zusje. De huisarts vond het er niet goed uitzien en mijn zusje moet gelijk door naar het ziekenhuis. Belde me helemaal over de toeren en paniek op.
edit: wil nog wel even zeggen dat ik jullie eeuwig dankbaar ben voor alle steun, tips en adviezen. Betekent echt veel voor ons!