aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 08:25

En weer een update.. De dierenarts belde nu net weer en moest toch bekennen dat ook zij het onwaarschijnlijk vindt dat Simba zo doet puur alleen door een blaasontsteking. Ze is namelijk de afgelopen dagen alleen maar verergerd in gedrag. Arts vermoedt dat er het toch iets in haar hoofd niet goed gaat en begon zelfs over hondsdolheid.

We zitten momenteel in een rollercoaster van emoties en onze gedachtes gaan echt alle kanten op. Maar ons besluit begint wel steeds vastere vormen te krijgen, we willen niet dat Simba er onder gaat lijden en dan is er eigenlijk nog maar 1 optie.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 30-03-15 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:26

Dat bovenste doet mijn Kat ook :j James lijkt heel aanhankelijk naar vreemde, komt kijken en een aai halen en slaat dan vaak ineens om.. Maar goed dat weten we en kunnen we makkelijk voorkomen, ik waarschuw mensen altijd en heb een "pas op de kat" bordje bij mijn brievenbus hangen omdat hij ook de postbode graag opwacht :Y) Overigens bij ons baasjes (en mijn moeder die zijn vakantie adres is) is het echt een scheetje, maar óók de DA heeft hem een code rood gegeven in de database ivm agressief gedrag (maar goed ik weet niet hoe leuk ik zou zijn bij de DA op de tafel *D )

Buiten dat zijn katten beten en krassen heel gemeen en gaan makkelijk ontsteken, zelfs een hele dunne kras blijft vrij lang zichtbaar en rood. Ik heb zelf het idee dat er een stofje vrij komt bij krabben wat de huid direct irriteert. Laatst een kras in mijn nek gehad omdat James uitgleed en zijn nagels in mijn nek klemde om niet te vallen (stond op mijn schouder) Dat had al 2 weken nodig om weg te trekken :j

Ik snap de angst heel erg goed, en ik vind het een lastige keuze voor jullie... Uiteraard is het "zonde" dat ze pas 3 is, maar ja wat moet je dan? James heeft ook een lange historie van blaasproblemen en een operatie aan blaas maar heeft nooit naar ons uitgehaald :n

Weet je het zorgelijke is niet dát ze een hap of kras heeft gezet, maar de herhaalde pogingen om jullie te verwonden/aan te vallen zijn het punt...
Had ze een hap of kras gezet en was ze daarna weggelopen dan was het vertrouwen ook niet zo kapot en daar zit ook de crux denk ik.

Moeilijke keuze maar ik zou inslapen geen verkeerde optie vinden in dit geval....

Emmaa_ schreef:
He gatsie... Wat naar zeg :\ Ik heb het nog nooit zo heftig gehad maar dat omschakelende gedrag bij katten herken ik weer wel. Ik heb ooit een keer geknuffeld met een kat op straat, die kwam helemaal kroelen en vrolijk doen. Heb hem toen opgetild, vond hij ook helemaal heerlijk, en echt in een fractie van een seconde hing hij met z'n volle gewicht aan zijn nagels in mijn gezicht. Deed echt ontiegelijk veel pijn, was een hele zware kat. Heb er nog steeds littekens van lopen := Hele armen ook opengehaald en dergelijke...

Ik denk dat inslapen in alle gevallen het beste is voor zowel zo'n kat als voor toekomstige eigenaren. Je weet nooit of het weer goedkomt, als hij weer bij je zusje komt wonen gaat er zo veel angst meespelen en dat heeft zo'n kat echt wel door. Sneu... Maar dit is gewoon echt heel erg vervelend..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:26

Kunnen ze geen foto van haar koppie maken? En is er bloed afgenomen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:27

Niks zo eng als een doorgeslagen kat, en dan nog zo'n grote als die van zusje van TS... daar kan geen kwaaie hond tegenop.

Ik ben zelf 1x gebeten door mijn Russisch blauw, maar dat kwam toen ze ondersteboven aan de schutting hing. Ze klom omhoog, bedacht zich, wilde terug omlaag springen en bleef aan een nagel hangen. Gekrijs tot en met (gelukkig zat ik in de tuin) en ik heb haar van de schutting af moeten trekken. Ze beet in haar pijn en paniek in mijn hand. Twee gaten in mijn hand, dat heeft me al een week AB opgeleverd nadat het ging ontsteken.

Kan me helemaal voorstellen hoe je zusje zich moet voelen qua verwonding. Beterschap zusje van TS!

Ik zou die kat niet meer in huis willen, dit is zo'n trauma, dat gaat gewoon niet meer werken.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:27

Wat een nare situatie :( als ze nu nog steeds agressief is dan is inslapen misschien toch de beste optie. Sterkte aan je zusje!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:31

Vreselijk TS en zusje |(

Ongeacht wat de oorzaak is (lichamelijk of geestelijk), het vertrouwen is compleet weg.
Ik ga mee met Jolliegirl.

Heel veel sterkte Y;( het lijkt me vreselijk om je maatje zo mee te maken

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:32

Jeetje wat heftig zeg!

Heeft ze niet wat in het koppie? Een tumor of heeft ze niet een tia gehad? Plotseling agressief is echt niet normaal.

karuna
Drukke kabouter

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:41

Ik heb niets met katten maar gelaas wel ervaring met agressie vanuit het niets bij een hond. Bij haar bleek er bij de autopsie een tumor in haar hoofd te zitten.

Maar de laatste update als de dierenarts zelfs denkt aan hodnsdolheid is inslapen een heel verstandige keuze denk ik. Maar er zal wel moeten worden vastgesteld dat dat het niet is. Zowel voor de kat als je zusje en de leefomgeving van beiden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:42

De vraag is dan: is er te testen op HD zodat het 100% zeker vastgesteld kan worden? En daarna: hoe komt ze daar aan?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:46

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:48

Pfoeh jeetje zeg, wat bizar dat een kat ineens zulk gedrag kan vertonen, eng gewoon! Kan me voorstellen dat ze het niet meer ziet zitten om de kat in huis te nemen. Maar als het gedrag alleen maar verergerd zal dat ook niet meer aan de orde zijn. Sterkte met welke beslissing jullie ook maar gaan nemen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:48

Heftig zo'n telefoontje.
Sterkte vanavond bij de DA.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:54

Ik heb gestudeerd voor dienerenartsassistente en 4 maanden in engeland stage gelopen. Daar moesten we een keer een kat bij mensen thuis gaan vangen die inderdaad mensen aanviel.
Wij hebben met heel veel moeite die kat gevangen en meegenomen naar de dierenarts. Deze bleek achteraf blaasstenen te hebben en na die behandeling was het een heel andere kat. Ze was gewoon weer zo lief als daarvoor en zover ik weet is dat gewoon zo gebleven. Dus een kat kan wel degelijk zeer agressief worden van pijn!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:03

Jeetje wat heftig voor je zus en voor jou :-( heb ook al aardig wat katten in huis gehad maar dit gedrag heb ik ook nog nooit meegemaakt. Wel een kat gehad die gewoon niet hield van aanrakingen e.d. maar zo lang je dat niet deed was er ook niets aan de hand.
Ook een kat gehad met blaasproblemen maar dit heeft nooit geleid tot agressief gedrag, deze kat heeft zich wel meerdere keren verstopt ivm. pijn.

Veel sterkte met het nemen van een besluit en veel beterschap!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:05

Aller eerst heel veel kracht toe gewenst.

Ik zelf heb niets met katten. Denk dat je zusje de kat al een hele mooie 2e kans heeft gegeven door het in huis te nemen, de kat had al een status van aanvallen naar andere kat(ten). Misschien heeft de eerste eigenaar niet het gehele probleem verteld waardoor ie het kwijt wilde.

Medicatie kan een hulpmiddel zijn maar het moet ook toegediend worden aan de kat of het wil of niet, is je zus daar nog alleen toe in staat?

Ik persoonlijk zou voor eigen veiligheid en anderen, de kat de eeuwige slaap geven.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:08

Liannevh schreef:
Amaris schreef:
De vraag is dan: is er te testen op HD zodat het 100% zeker vastgesteld kan worden? En daarna: hoe komt ze daar aan?

Rabiës komt in Nederland niet voor. En bij iedere verdenking van rabiës gaat gelijk een heel quarantaine / euthanasie proces van start. Dus dat lijkt me eerlijk gezegd wat vergezocht. Maargoed niks is onmogelijk, kwam ze ook buiten?

Nee ze kwam nooit buiten (waren veelste bang dat ze gepikt zou worden hihi. Dierenarts vroeg idd of we met haar naar het buitenland zijn geweest.

Ik ben net heel snel van mijn werk vertrokken en zit nu in de trein onderweg naar mijn zusje. De huisarts vond het er niet goed uitzien en mijn zusje moet gelijk door naar het ziekenhuis. Belde me helemaal over de toeren en paniek op.

edit: wil nog wel even zeggen dat ik jullie eeuwig dankbaar ben voor alle steun, tips en adviezen. Betekent echt veel voor ons!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:11

Als de dierenarts serieus denkt aan hondsdolheid zou je zusje onmiddellijk naar het ziekenhuis moeten voor onderzoek en behandeling. Als iemand bij hondsdolheid symptomen gaat vertonen is het namelijk al te laat.
Maar het komt in Nederland inderdaad niet meer voor en de dierenarts weet dit ook. Waarschijnlijk was het dus meer een niet goed geplaatste opmerking dan echt een serieus vermoeden. Maak je daar maar geen zorgen over.

Maar erg vervelend ts. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie de kat niet meer vertrouwen en haar in laten slapen.
Je zei nog dat je het raar vond dat ze de eerste keer bij de dierenarts wel lief was. Dat kan heel goed, katten zijn vaak zo bang bij de dierenarts dat ze compleet verstijven. Bij het tweede onderzoek was ze waarschijnlijk iets minder bang en ging daardoor weer agressief gedrag vertonen.

En wat naar dat je zusje zo beroerd is! Je kan flink ziek worden van kattenbeten, het gaat vrijwel altijd ontsteken. Heel veel beterschap!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:11

Als ze nooit buiten komt is Rabiës uitgesloten.Daarbij hebben dieren met rabiës toch ook altijd slijm op en in de mond?
Je zusje zou de Kattenkrab ziekte kunnen hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:13

Jeetje wat heftig!
Lijkt mij ook dat zo'n kat iets mankeert. Het is anders toch vreemd dat zo'n lief dier vanuit het niets iemand aanvalt?
Hopelijk weet je snel meer.

sterkte en beterschap.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 30-03-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:13

Dat het uitgesloten is, is gelukkig een opluchting. Het zegt wel iets over hoe ernstig haar gedrag momenteel is.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:19

Gohya, ze gaan inderdaad kwijlen, maar wel pas in een heel laat stadium van de ziekte.
Maar het zal echt geen rabiës zijn, dat kan niet als de kat niet buiten komt en niet in het buitenland is geweest.
Maar wel goed dat de dierenarts er alert op is.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:25

Pff, lees dit verhaal net pas, wat een nachtmerrie zeg. Wat je zusje betreft: ik zou niet bang zijn voor hondsdolheid, die kans is echt nihil bij een binnenkat die niet in het buitenland geweest is. Kattenkrabziekte is echter wel een enorm heftig iets, goed dat je zusje bij de HA terecht kan. Mijn vader heeft door slechts een kleine kattenbeet ook wekenlang zwaar op de antibiotica gezeten, met ontstekingen, bloedvergiftiging, etc. Kattenbeten en -krabben zijn zaken waar je niet te licht over moet denken. Beterschap voor je zusje en veel wijsheid toegewenst mbt je beslissing rondom Simba...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:25

Cardy schreef:
Nee ze kwam nooit buiten (waren veelste bang dat ze gepikt zou worden hihi. Dierenarts vroeg idd of we met haar naar het buitenland zijn geweest.

Ik ben net heel snel van mijn werk vertrokken en zit nu in de trein onderweg naar mijn zusje. De huisarts vond het er niet goed uitzien en mijn zusje moet gelijk door naar het ziekenhuis. Belde me helemaal over de toeren en paniek op.

edit: wil nog wel even zeggen dat ik jullie eeuwig dankbaar ben voor alle steun, tips en adviezen. Betekent echt veel voor ons!

Ik ben destijds op zaterdagmiddag gebeten door mijn kat, had twee tanden in mijn hand staan (ala vampierbeet). Heb daar niets mee gedaan, maar op zondagmiddag begon het er slecht en ontstoken uit te zien, heb de HAP gebeld en moest meteen die middag langskomen. Toen de AB gekregen. Met kattenbeten zijn ze altijd ERG voorzichtig en terecht.

Stel zusje maar gerust dat de alertheid van de HA niet meteen hoeft te betekenen dat er iets vreselijk mis is, maar het zijn gewoon nasty wonden, die beten.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:26

Heb het hele topic doorgelezen en jeetje wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat jullie doodsbang waren.

En misschien ben ik dan cru maar ik zou hier geen moment over hebben getwijfeld en haar in laten slapen.
Zeker nu blijkt dat haar gedrag alleen maar erger is geworden.
Dit gedrag komt echt niet alleen maar van die blaasontsteking.
Dat de dierenarts aan rabies denkt vind ik niet vreemd, ook al is het uitgesloten dat dat het is, haar gedrag lijkt wel erg op een dier met rabies.
Ik zou, mocht ze ingeslapen worden, wel autopsie laten plegen om te kijken wat het nu uiteindelijk geweest is.

Ik hoop dat het met je zusje allemaal meevalt en ze zich snel beter voelt.
Sterkte met alles!!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:36

Oeh wat heftig TS. Hoop dat het bij je zusje allemaal mee valt n ze niet teveel last blijft houden.

Eerlijk ik als vermeend kattenliefhebber zou dit dier in laten slapen.
Je zegt zelf al dat je het vertrouwen kwijt bent in haar.
Het is dan niet eerlijk haar weg te doen waarschijnlijk gaat ze dan van hot naar her en dat is ook niks.

Is ze trouwens ooit wel eens buiten geweest?
Of heeft ze wel maatjes(gehad)?