Bokkers met valkparkieten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:14

bridgetF schreef:
eindhoven is een dik uur rijden, dus dat trekt me niet.
vianen een 35-40 minuten, dus veel beter te doen.

Zal ik maar niet zeggen hoelang ik in de auto zit naar Cayenne. :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:43

nou, ik heb vandaag weer lang zitten kijken, maar o o o wat zijn die kanarie gele lutino's mooi.
Dus niet dat licht gele (wit met een geel waasje), maar dat KNAL, BENG, Wowww, daar ben ik wel bereid wat verder voor te rijden.
Ik heb eerst uren plaatjes gekeken en toen uren het kwijl van mijn toetsen bord moeten poetsen.

Zit al te googlen naar kwekers, maar dat vlot nog niet echt. Ik vraag me trouwens af of de vogeltjes zo geboren worden en ook na de rui zo blijven of alleen de poppen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 17:53

Ik zou het niet durven zeggen maar in het kwekers forum kunnen ze je daar denk ik wel voldoende over vertellen. :j
Ik heb ze nog niet veel gezien moet ik zeggen....compleet knal gele.........ik zal er ook eens plaatjes van zoeken, je hebt mijn nieuwsgierigeheid gewekt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:57

Lutino's worden vaak zo geboren :j Maar opaline lutino's kleuren iets later door en mannen verliezen dus wel hun parels.

Ik heb even bij mijn kennis in Vianen gevraagd. Hij heeft een lutino opaline popje van nu vijf weken oud. Heel knuffelig. Moet nog wel even bij de ouders blijven.
Hij stuurt zo even een foto voor je door :)

Dit is een voorbeeldfoto van een volwassen lutino opaline pop:
Afbeelding

Ik heb zelf een clearpied man zitten (niet te koop trouwens). Die is ook helemaal knalgeel. Ik noem hem soms een kanarie :')
Kan alleen geen goede foto van hem vinden, maar hij ziet eruit als een lutino, alleen zonder de rode ogen (clearpieds hebben zwarte ogen).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-06-15 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:04

Sorry voor de dubbelpost :o Ik bok mobiel en dan werkt de edit-knop niet altijd.

Hij heeft al foto's gestuurd. Zat zeker net achter de pc :P
Ze is pas 5 weken dus heeft echt nog haar 'jeugdkleed'. Pas na de jeugdrui kleuren de parels feller door.
Maar op de foto's zijn ze al wel goed zichtbaar (op groter formaat, maar die kan ik niet op Bokt posten).
Op de tweede foto zie je ze al wel redelijk goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:08

Ach, je word in ieder gevsal niet over het hoofd gezien ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:10

Dat is ook zo :D

Ik wilde zelf ook graag een lutino opaline pop, maar ik heb stiekem al popjes teveel :=
Lotus is wel een lutino, maar die mist de parels. Ach, je kunt niet alles hebben :') Die denk ik er dan maar bij.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:47

Heeft hij ze dna laten sexen dat hij er zo zeker van is, dat het en pop is?
Heeft hij ze in de voliere of binnen? Met hoeveel weken mogen ze weg?

ps super mooie foto....zo één mag zeker het maatje worden van Coby.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:52

Uit deze combinatie van ouders zijn opaline lutino's altijd 100% popjes.
Voor zover ik weet zijn ze in een binnenvoliere geboren en nu 5 weken oud, maar hij heeft ook vogels in een buitenvoliere geloof ik.
Ik denk dat ze met een week of 8 zelfstandig zijn (ligt aan de vogel natuurlijk, maar doorgaans kun je daar ongeveer vanuit gaan).

Ik kan je zijn emailadres geven? Hij kan je er meer over vertellen :) Hele aardige man, hoor!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-06-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

bridgetF

Re: Bokkers met valkparkieten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:53

ja, zullen we dat even via een pb verder afhandelen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:53

Is goed :) Ik pb je even.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:19

hoi leuk topic al tijdje niet gerageerd zag ik maar wou me even voorstellen

ik heb mn valksparkiet al bijna 11 jaar genaamd dodo en is een mannetje . ik heb em alleen en is 100% tam:) heb em van mn vorige stiefmoeder overgenomen zo is ie nu al 11 jaar bij mij m'n grote vriend af en toe want is beetje een eigenwijze meneer haha

Afbeelding

Afbeelding

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:44

Afbeelding
Ik zoek nog een goed huisje voor 2 valkparkieten.
1 witmasker man(was eerst gepareld, maar is bijna weg).
1 lutino vrouwtje.(is gekortwiekt)
Voor meer info graat pb.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:49

Mooie man, Sheeltje! En knappe leeftijd hoor! Die kan nog wel wat jaartjes mee :D
Ik ken iemand met een valk die 41 jaar is geworden! :wow:

Hummer, jammer dat je ze weg doet. Wat is de reden als ik vragen mag?
Hoe oud zijn ze? Geringd?

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:55

Cayenne schreef:
Mooie man, Sheeltje! En knappe leeftijd hoor! Die kan nog wel wat jaartjes mee :D
Ik ken iemand met een valk die 41 jaar is geworden! :wow:

Hummer, jammer dat je ze weg doet. Wat is de reden als ik vragen mag?
Hoe oud zijn ze? Geringd?

Mannetje is geringd en volgens mij een jaar oud, vrouwtje is niet geringd, en is van dit jaar(volgens de mensen waar ik hem van heb overgenomen).
Ze stonden eerst op mijn zoontje zijn kamer (ivm katten) maar hij kon er niet meer van slapen.
Ze zitten nu tijdelijk bij mijn vader in de volière.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:16

Hihi 41 jaar jemig hihi

Ik ben zelf nu 26 weken zwanger maar kan het zijn dat m'n valksparkiet beetje jarloers is hij vraagt veel meer aandacht zekers tot week of 24 heel veel nu begint ie wat handzamer te worden want was poosje ff gekke dodo

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 12:21

Wat een dotjes allemaal <3 <3
Ik heb hier inmiddels 4 kuikentje <3 <3 <3

Ik zal ze even voorstellen.....

Dit is de vader...Kippie en hij is 1 jaar oud.

Afbeelding

Dit is de moeder....Chico en zij is 7 jaar oud......die heb ik er bij genomen als maatje voor kippie

Afbeelding

Samen hebben ze nu 4 kuikens van nu ruim 3 weken......

De bonte witmasker, deze blijft hier en word Special genoemd.

Afbeelding

Dan hebben we een witmasker baby.......deze is nog zoekende naar een fijn huisje

Afbeelding

Dan is er nog de bonte.....die is super tam en al geresreveerd aan een heel lief adresje <3

Afbeelding

En dan is er nog de Opaline bonte.....die is ook nog zoekende naar een fijn huisje

Afbeelding

Ze moeten eerst uiteraard zelfstandig kunnen eten voor ze weg mogen en tot die tijd geniet ik er met volle teugen van....ze zijn zo vreselijk lief als ze in slaap vallen in je handen <3 <3
Het zijn onze eerste jongen dus we zijn er erg trots op.

Paps en mams zijn klaar voor nieuwe eitjes en dus nieuwe baby`s maar wij vinden het wel even genoeg zo. Misschien volgend jaar weer.......en misschien ook wel niet....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:31

Erg mooi quartel :j en alle vier verschillend :D Dat vind ik zelf ook erg leuk. Mutatiekwekers vind ik altijd knap, want ik heb liever wat verschillende kleurtjes in een nest. Maar allemaal hetzelfde is ook leuk hoor.
Groot gelijk dat je ze even rust geeft. Ik zou alleen met plukkende ouders niet nog een keer kweken. Dan zit je volgend jaar weer met die ellende en het is nogal verwarrend voor mams om haar bij haar babies weg te moeten halen. En ideaal is het ook niet voor paps natuurlijk.

Ik heb er nu ook eentje op schoot.
De jongste van Djinti en Yeti, het evenbeeld van mams :D
Een zeer zwaarbonte cinnamon bonte witmasker baby.
Ik vermoed zelf een man. Het is nu pas 3 keer op schoot geweest en nu al gigantisch bijdehand. Dan is het 9 van de 10 keer een vent :+
Zometeen de geslachtstest op de bus :)
Als het ook echt een man is, dan vertrekt het over een aantal weken naar bokker Tyleysmiley :)
Er zit al een beste antenne (kuif) op :D Kroelen doet het ook al. Gewoon het kopje omlaag en wachten op je vinger :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-07-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:39

Mijn 2 etters }>

Kuifje

Afbeelding

En Elvis

Afbeelding

Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 12:50

Dat koppie van kuifje :') <3 <3 <3
Zo een koppie trekt Kippie hier ook vaak........en dan word hij ondeugend :D
Toen hier vanmorgen iemand bij de kleintjes kwam kijken landde hij ook lekker op haar hoofd....vloog als een idioot door de kamer en eiste nog het een en ander aan eten op :')
Daar zit je dan met je goede gedrag _O-
Spikey ons nieuwe mannetje deed vrolijk me want die raakt hoe langer hoe meer op zijn gemak en begint al door te krijgen dat hij ook zo zijn eisen kan stellen ~~}>

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:16

Haha typisch he. Normaal doet ie net alsof mijn handen hem opeten en is ie er panisch voor, tenzij ik een chippie heb. Dan neemt ie ineens al het gevaar voor lief, waarbij hij dus ook deze bek trekt _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:17

Elvis/Artemis! *\o/* Wat ziet hij er goed uit! :+: Echt een kind van Aura en Hermes (hoewel die er momenteel niet uitzien dankzij de plofrui :') ).
Ik maak voorlopig maar even geen foto's van ze := Kunnen ze goed met elkaar overweg?

Dit is eigenlijk best bizar.
Mama Djinti met 8 weken oud:
Afbeelding

en nu haar baby. Volgens mij is het erfelijk belast _O-
Het is zowel qua uiterlijk als gedrag een kopie van mama. Zo'n lief dier weer!
Afbeelding

En ik kon me niet inhouden om hem/haar even te filmen <3
Pas de derde keer op schoot en nu al zo vol vertrouwen :D
Alleen nog het kopje en de kuifje en dan zit het volledig in de veren :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:51

vind echt onwijs leuk om te zien hoe ze zo lief kunnen liggen:) die van mij is helaas niet aaibaar wel met sok om je hand heel vaag maar eigenlijk groot deels zelf veroorzaakt vroeger keer te hard uit de lucht getikt om em in zn hok te krijgen oeps:(

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:03

aaah wat een leuk topic! en wat een moppies allemaal. Ik wil eigenlijk ook graag vogeltjes, ten eerste omdat ik vogels echt ontzettend leuk vind en ten tweede omdat mijn hond inmiddels ruim 14 is en die waarschijnlijk niet heel lang meer bij ons is. Een nieuwe hond zit er niet in maar het lijkt me super leuk om 2 vogeltjes als maatjes te hebben en volgens mij zijn daar valkparkieten erg geschikt voor zoals ik lees op internet en in dit topic. Mijn oma heeft sinds een kleine week grasparkietjes en die zijn ook erg leuk. Ik kan niet kiezen tussen een valkparkiet of een grasparkiet. Kan iemand mij vertellen waarom ik juist wel valkparkieten/grasparkieten of juist niet moet nemen? Qua verzorging maakt het me niet uit bij welke het meer of minder werk is, ieder dier heeft zorg nodig. Het belangrijkste vind ik dat ik er echt een band mee kan krijgen. Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen :) !

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 07:33

Ik zelf zou gaan voor de valkpariet met zijn mooie kuif en lange staart <3
Maar ik ben dan ook bevooroordeeld :D
Ik heb alleen maar valkjes hier <3

Goed dat je er voor twee wilt gaan want het zijn wel groepsdieren hoor :j
Hoe meer je met zo een dier bezig gaat hoe meer je een band zukt krijgen, maar dat geld voor alle dieren denk ik.
Valkjes kun je dingen leren, ik weet niet voor hoever je grasparkietjes dingen kunt leren maar ik dacht niet zo veel als valkjes.
Als je valkjes gaat halen zou ik voor jonge valkjes gaan die geen familie van elkaar zijn.
Kan je nooit inteelt krijgen en kunnen ze leren van elkaar.
Ook zou ik gaan voor vogeltjes die al aan handen gewent zijn, dat scheelt je een boel gedoe met het tam maken want dan is de helft al gewonnen.
Ik zou ze ze zeker ook geringt willen hebben (dus geregistreerd) zodat ze altijd weer terug bij de kweker komen mocht er wat gebeuren.

Succes met je keuze hoor!!
Ik heb hier nu wat kleintjes liggen en kan je vertellen dat het echt geweldige dieren zijn.
Als je een vogeltjes uit gaat zoeken ergens kijk dan, net als wanneer je een pup gaat kopen, goed naar het karakter.