Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kletskousz schreef:Mijn herder is echt gericht op schapen, kan niet normaal langs een weide lopen of door onze weide waar schapen lopen. Dan is ze echt niet te houden, dat is het enigste puntje wat ik er niet uit krijg... Ze is dus standaard aan de lijn, en als ik schapen zie dan hou ik haar kort naast me. Maar man wat is ze dan sterk!
Maar zoals ik al zei ik kijk het per hond aan. Mijn labje was erg makkelijk en corrigeer ik ook niet snel fysiek.
.. Natuurlijk corrigeer ik haar wel eens, maar dat doe ik dan door op haar in te lopen zodat ik haar aandacht af kan dwingen en haar vervolgens wat commando's te geven en dan het gewenste gedrag weer te belonen. Ik sla mijn paard overigens ook niet, onzin
.

.
Juist een prikband.Kasmir schreef:Ik heb mijn meisje echt nog nooit geslagen.. Natuurlijk corrigeer ik haar wel eens, maar dat doe ik dan door op haar in te lopen zodat ik haar aandacht af kan dwingen en haar vervolgens wat commando's te geven en dan het gewenste gedrag weer te belonen. Ik sla mijn paard overigens ook niet, onzin
.
Terug naar de bedoeling van dit topic, heb wel het belgische zusje van de duitser maar goed, blijft een herder xD.
Pup.
[ Afbeelding ]
Slungel.
[ Afbeelding ]
Knap.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

love_western schreef:Ik zal never op een hond inlopen of naar toe lopen. Ze moeten naar mij komen.
Loop dus ook veel achteruit op training.
Maar op internet komen mensen toch altijd anders over. Ik ben lid van een fb pagina voor africhters. En daar kwam een discussie over prikband. Reageert mijn vorige trainer over dat zij niet van martelwerktuigen is. En dat je hond prima zonder kunt trainen. 1 x raden waar haar hond altijd mee om liepJuist een prikband.
Djang heeft slip om. Maar hangt vaak altijd slap met training.
kimberleyepe schreef:Gelukkig gaat het al iets beter met zijn poot! Dat van die energie dat is een herder tik denk ik haha Dex blijft ook maar doorgaan tot ie nog net niet neervalt zeg maar. En dan savonds sllaapt ie al rond een uur of 8, dan moeten we hem soms voor het laatste rondje buiten nog wakker maken hahah