Gaat er wat mis? Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:25

tiwi1969

Re: Gaat er wat mis? Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:03

Ik loop graag op het strand tussen Noordwijk en Katwijk met mijn hond, dat is 1,5 uur rijden maar zo de moeite waard. Dat is een van de weinige stukken strand waar het hele jaar door loslopende honden welkom zijn.

De regelgeving t.a.v. dit stuk strand vind ik een goede zaak, het is daar altijd enorm druk meet veelal heel fijne sociale honden, maar dan moeten ze ook handhaven.

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er met de honden gebeurd is. Terug naar de eigenaar zal wel niet, die mag immers over 3 dagen geen honden meer houden.

MightyMike

Re: Gaat er wat mis? Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:33

Zijn ze in Duitsland het niet anders gaan doen? Volgens mij moeten ze daar voor dit soort rassen een fikse maandelijkse belasting betalen en cursussen volgen wanneer men zo'n hond wil aanschaffen en een muilkorfverplichting krijgen. Dacht dat ze dit een paar jaar terug in hebben gevoerd, geen idee wat het resultaat is, maar wellicht komen dit soort rassen dan toch vaker bij mensen terecht die meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben voor het soort hond wat ze in huis nemen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:14

Het schijnt dat haar man al weer een pup heeft. Zij mag geen honden meer houden....