Diva de geit is weer drachtig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:01

Ja echt wel <3

elselianta

Re: Diva de geit is weer drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:32

Leuk nieuwe volgers!
Oke morgen echt een update.
Ze heeft echt al zo'n punt kont, alles is al slap van achter, alleen haar uier kan nog wel 2 keer zo groot.

Diva heeft trouwens echt een mega stal en ik merk de kosten bijna niet. Ze heeft ook geen ubn nummer maar die word wel aangevraagd binnenkort. Ze eet met de ponys mee en krijgt alleen apart biks en een liksteen. :p

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:45

Spannend! Go Diva go *\o/*

(Ha,ha, vandaag noemde ik mijn geitje ook steeds Diva door dit topic :') , ik moest mijzelf steeds weer verbeteren :') )

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:48

Hahaha oepsie. :')
Diva is wel echt een toepasselijke naam bij haar. Hoe ze soms kijkt en hoe deftig en netjes ze af en toe loopt, van haar word iedereen blij, dat weet ik zeker. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:02

Ik zie het al voor me :')

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:03

Daarom had ik die van mij ook al "deftige" namen gegeven want dat past wel bij kleine dames geitjes ;)
Coco en Chanel

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:37

Wat een leuke baby's al <3

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 09:49

Nou echt wel inderdaad. Ik heb ook een filmpje wat zó typisch Diva is, zal kijken of ik hem hier neer kan zetten voor ik naar school ga..

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 10:02

Het is snapchat kwaliteit dus excuses :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 14:10

:')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:14

oh else wat leuk!! ik volg weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:16

Kan je aan de uier van een geit wat afleiden dan? , bij schapen kon je dat niet echt

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 14:17

Ja, Rebecca, als de uier groot en glanst en hard is kan het elk moment komen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:18

Weer wat geleerd _O- , zal donderdag alle geiten bij vrijwilligerswerk eens af dan :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:21

Leuk! Ik volg :D

Hahaha dat filmpje _O-
Heeft ze een kip gebokt? Er zit een veertje aan dr hoorn :')

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:22

Hier wil het maar niet lukken met drinken bij de moeder ;(

Chanel accepteerd haar kindjes maar ze mogen echt niet drinken, ik moet erbij zijn en haar in de houtgreep vast houden. Zodra ze iets aan haar uier voelt is het mis. Haar uier voelt verder wel goed aan maar is naar mijn idee niet bijzonder groot. Ik heb gisteravond nog maar even een flesje gemaakt zodat ze echt met volle buikjes de nacht in gingen.

Ik blijf volhouden en hopen dat ze de kleintjes uiteindelijk wel accepteerd aan haar uier. 2 jaar geleden had ik een schaapje wat absoluut 1 lam niet accepteerde en dat heb ik toen 3 weken vol gehouden en uiteindelijk was het bingo. Dus hopen dat het hier ook gaat lukken....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:45

Misschien geeft ze te weinig melk waardoor het zeer gaat doen?
Kan de dierenarts niets geven waardoor de produktie verhoogd wordt?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:00

Leuk filmpje Else !!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:06

Shirley schreef:
Misschien geeft ze te weinig melk waardoor het zeer gaat doen?
Kan de dierenarts niets geven waardoor de produktie verhoogd wordt?

Voor zover ik het kan beoordelen is het geen mastitis (uierziekte) want Chanel is verder vrolijk zat en het uier ziet er goed uit. Ik hou me even vast aan onderstaand verhaal tenzij de situatie negatief veranderd.

Bij geiten die voor de eerste keer lammeren zie je nogal eens dat het uier gevoelig is. Daar staat dan nogal wat spanning op en doet pijn wanneer een lam daaraan drinkt. Dat is vaak de oorzaak waarom een lam niet mag drinken. Lukt het ondanks de inspanningen niet het lam bij de moeder te laten drinken omdat deze te slap is of niet in de gaten heeft hoe te drinken, melk dan de geit wat biest uit en geef dat het lam via een flesje of met een lepeltje. Dit doet men dan een aantal keren (zo’n vijf keer) per dag. Probeer toch de volgende dag weer het lam te laten drinken bij de moeder. Bind de geit dan stevig vast. Wat ook wel eens wil helpen is de geit af te leiden met stukje droog brood, wortel e.d. Soms merken ze dan niet eens dat het lam dan drinkt. Men kan dit een dag of vier, vijf aanzien, mocht het daarna niet beter gaan dan zit er niets anders op om het lam te gaan flessen. Meestal moet je de natuur toch even de kans geven en hebben geit en lam gewoon wat langer tijd nodig om aan elkaar te wennen. Vaak gaat in deze problematiek het gezegde op: de aanhouder wint! Je kunt na een paar dagen als je merkt dat het lam vlot genoeg is eens even geen maatregelen nemen. Vaak wordt ten onrechte gedacht dat een lam helemaal niet mag drinken, terwijl het toch stiekem zijn buikje vol drinkt. Als het lam dan begint te blèren (van de honger) dan krijgt het inderdaad geen melk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:15

Ik ben dan de softie met het bakje brood en appelstukjes :o
Dat onder dwang vastbinden lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor het verhogen van de kans op acceptatie...arme mama -O-

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:07

Shirley schreef:
Ik ben dan de softie met het bakje brood en appelstukjes :o
Dat onder dwang vastbinden lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor het verhogen van de kans op acceptatie...arme mama -O-

De kans op het verhogen op acceptatie is dan een stuk groter dan dat je het met brood en appelstukjes probeert.
Maar voor jou gerustheid, ik ga moeders echt niet zoals bij vijftig tinten grijs vastbinden hoor ;)
Ik zet haar nu met mijn knie tegen de wand zodat ik 2 handen vrij hebben om de jongen te helpen. Als de kleintjes wat ouder zijn zullen ze er onder duiken zodra ik het hok in stap en ik hoop dat moeders dan ook wat makkelijker wordt.

Chanel ziet er verder goed uit in haar gedrag, eet goed en haar temperatuur is ook goed. Verder voelt haar uier ook goed aan, niet strak gespannen en ook geen rare bulten/verhardingen er in (mastitis). Ik denk dat het vooralsnog met het eerste moederschap te maken heeft.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:14

Ja echt?
Ik denk teveel vanuit mezelf zeker :oo zou er zo van in de stress schieten dat mijn hele uier naar binnen zou ploppen, vrees ik _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:31

_O- Shirley toch :(:)

Eens uiers bekeken op vrijwilligerswerk , geit ging er mooi voor staan. Leek al heel mooi :') , vergeleken met de thee zakjes van pony ^)

Afbeelding

:Y)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:50

_O- _O-

Dat duurt nog wel een maand hoor Rebecca :+ Denk ik.

Diva doet heeel anders. Ze zal het wel zwaar hebben. Ze is enorm dik en onwijs rustig, normaal staat ze naast me te stuiteren als ik de stallen uitmest maar nu was ze heel rustig en mekkerde weinig terwijl ze normaal alles bijelkaar schreeuwt. Ook plast ze steeds heel kort, heb wel een filmpje, upload ik vanavond even :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:55

Dit weekend elsellanta?
Laatst bijgewerkt door zwanepol op 13-03-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt