Citaat:HD is zeker erfelijk maar ED deels. het is erfelijk bepaald hoe groot je word maar de voeding heeft in vloed op de snelheid van het groeien. Hoe meer calcium hoe sneller je pup groeit. bij ED groeien de botten niet even gelijk waardoor er druk komt in het gewricht en het bot beschadigd word. gelijk matiger groeien is beter. In de praktijk waar ik stage heb gelopen deden ze hier "onderzoek" naar was heel interesant
Citaat:Zullen we alle wolven dan maar uit het wild halen uit diervriendelijke overwegingen? Of brokkenvoerplaatsen aanleggen zodat de arme schatjes beter kunnen opgroeien?
Mijn honden krijgen allemaal brok gecombineerd met vlees, zowel pups als volwassen honden, en dat gaat super. Nou heb ik kleine hondjes, maar ook collegafokkers met grote rassen doen dit zonder problemen
Volgens mij staat er niks bij dat vlees sneller laat groeien bij pups, dus waar je die conclusie uithaalt ?! Daar heb ik geen ervaring mee dus zul je het van mij ook niet horen zeggen. Het ging hier alleen over het verband van ED tussen voer en erfelijkheid.

. Een van de meest geaccepteerde theorieën is nog altijd dat de hond is ontstaan doordat wolf achtige dieren op een gegeven moment op ons afval afkwamen omdat dat een lekker makkelijke voedselbron was. Dat gegeven geeft in principe al aan dat het geen pure vlees eters meer zijn, wij hebben als alles eters immers ook afval bestaande uit vlees en plantaardig voedsel hun overleving als soort hangt er dan toch vanaf dat ze daar iets mee konden.
,honden vonden het erg lekker overigens....)