Hond likt mand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:50

Femke_Nikita schreef:
Ik maak uit je verhaal op dat jij niet de baas bent over de hond. Ik denk dat je het likken wel af kunt leren door consequent aan te geven dat dit fout gedrag is alleen de reactie van de hond geeft aan dat hij het er niet mee eens is en dan stop jij uit angst en wint de hond dus. Ik wil je dan ook aanraden om te proberen een cursus ofzo te volgen hiervoor. Zelf wat gaan uitproberen heeft wss weinig zin en is alleen maar gevaarlijk. Sommige honden moet je gwn even duidelijk maken wie de baas is. Niet door slaan oid maar wel zo van ho es even. En als jij niet de baas bent kan je dat dus niet en neemt de hond je niet serieus.

Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam. Was mishandeld en dus heel aggressief soms. Niet tegen ons of mensen, wel tegen honden. Mijn vader heeft ooit een x echt even flink ruzie gehad met dat beest omdat ie tegen mn broer (was toen baby) aan het grommen was. Toen was het duidelijk en daarna was het een superbeest. Maar zodra een dier de leiding overneemt heb je geen invloed meer. Probeer dus eerst weer de baas van je 'roedel" te worden of laat je ouders dit doen maar je moet altijd een rang boven de hond staan! Net zoals in de natuur met bv wolven

Veel succes met je hond en hoop dat het helemaal goed komt. Miss toch cursus en anders ist helaas zo en dan zou ik gwn priberen weer meer met max te gaan lopen oid om toch een band op te bouwen en dan dat likken maar te laten

Misschien moet jij wat meer boeken met inzichten van deze tijd lezen. ;)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:27

annepaardoes schreef:
Femke_Nikita schreef:
Ik maak uit je verhaal op dat jij niet de baas bent over de hond. Ik denk dat je het likken wel af kunt leren door consequent aan te geven dat dit fout gedrag is alleen de reactie van de hond geeft aan dat hij het er niet mee eens is en dan stop jij uit angst en wint de hond dus. Ik wil je dan ook aanraden om te proberen een cursus ofzo te volgen hiervoor. Zelf wat gaan uitproberen heeft wss weinig zin en is alleen maar gevaarlijk. Sommige honden moet je gwn even duidelijk maken wie de baas is. Niet door slaan oid maar wel zo van ho es even. En als jij niet de baas bent kan je dat dus niet en neemt de hond je niet serieus.

Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam. Was mishandeld en dus heel aggressief soms. Niet tegen ons of mensen, wel tegen honden. Mijn vader heeft ooit een x echt even flink ruzie gehad met dat beest omdat ie tegen mn broer (was toen baby) aan het grommen was. Toen was het duidelijk en daarna was het een superbeest. Maar zodra een dier de leiding overneemt heb je geen invloed meer. Probeer dus eerst weer de baas van je 'roedel" te worden of laat je ouders dit doen maar je moet altijd een rang boven de hond staan! Net zoals in de natuur met bv wolven

Veel succes met je hond en hoop dat het helemaal goed komt. Miss toch cursus en anders ist helaas zo en dan zou ik gwn priberen weer meer met max te gaan lopen oid om toch een band op te bouwen en dan dat likken maar te laten

Misschien moet jij wat meer boeken met inzichten van deze tijd

Ik vind eigenlijk de theorie heel logisch en bedoel ook niet dat je moet gaan slaan oid. Er moet wel echt een leider zijn maarja miss is dat wel ouderwets ofzo
Laatst bijgewerkt door Femke_Nikita op 19-02-15 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Nikita

Re: Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:28

Oja haha dit komt exht als een snauw over alleen zo is het niet bedoeld hoor. Ik begrijp alleen niet zo goed wat je met je opmerking bedoelde en dacht dat je het miss verkeerd ofzo had begrepen maarja ieder zijn eigen manier toch?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:30

Oja TS:
Vergeet ook niet om leuke dingen met je hond te doen!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:31

drawerlover schreef:
Femke_Nikita schreef:

Dankjewel. Kijk dat probleem heeft hij dus hij geeft nooit op. Hoelang je ook probeert. Ook bij de kapper zijn ogen worden gewoon knalrood en hij bijt de handen van de kapper er zowat af. Oke beetje overdreven maar de kapper komt er nooit vannaf zonder een paar wondjes. Hij geeft gewoon nooit op. En ik ben al aan het opbouwen. Kijk vooral zijn pootjes zijn gevoelig dus ik ga daar aan zitten frunniken. Gaan zijn wangetjes trillen (betekend dus dat hij boos begint te worden) zeg ik nee rustig. Meestal luisterd hij totdat ik hem te hard ga en dan wil hij bijten. Maar ik doe het elke keer een beetje harder en als hij goed volhoud geef ik hem een beloning bijvoorbeeld een brokje of koekje. Zo probeer ik dat bij heel veel dingen. Dus dat kan ik daar misschien ook bij doen. Dankje voor het advies

Wauw.. :n
Waarom zou je in godsnaam je hond zo pesten.. En je ouders vinden dat ook goed, of doe je dat stiekem achter hun rug om?
Eigenlijk kan ik alleen maar hopen dat ie je wèl een keer goed hard bijt.. :x

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:33

Hond bijt de kapper weet je ook waarom? Meestal is dat bang onderdanig misschien houdt ie bepaalde plekken om aangeraakt worden. Een honden trimmer weet meestal wel hoe die dit moet behandelen heeft wel meer van zulke hondjes gehad.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:43

Klinkt als een nerveus dier.
Dat likken kan een uiting zijn van nervositeit. Honden doen het ook vaak wanneer ze misselijk zijn.
Mijn hond doet het ook wel, die leid ik dan even af... Maar het kan vrij hardnekkig zijn.
Bestraffen doe ik niet, ik probeer haar gewoon op andere gedachten te brengen... Het te doorbreken.

Ik denk dat het diertje iets meer liefdevolle aandacht en afleiding kan gebruiken als ik dit zo lees.
Slaan kun je beter bewaren voor je eigen achterwerk, je gaat je hond niet slaan natuurlijk....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 09:58

Het is niet pesten en vaak doe ik het niet. Als hij zich braaf gedraagd krijgt hij een snoepje van mij. Ik ben al zover gekomen dat hij meer kan hebben. O en leuke dingen doen we zeker. Ik speel regelmatig met ze of vertroetel ze helemaal. Mijn ouders weten heel goed dat als ik alleen thuis ben dat ik de hondjes flink verwen. Ze mogen ook vaak mee op vakantie. Niet naar een camping maar dan zijn mijn oom en tante klaar om bij ons in te trekken en die wandelen echt heel veel met de hondjes. Dus leuke dingen doen we zeker met ze.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:24

Mijn honden wil ik ook van alle kanten kunnen bekijken.
Dit moet je wel opbouwen.
Net als wandelen. Je kan niet van nooit wandelen ineens naar 4 uur per dag gaan.
Elke dag een stukje langer. Denkspelletjes ook goed.
Die van mij vinden voetballen met zoon in de tuin leuk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:43

Froukje1993 schreef:
Waarom zou je in godsnaam je hond zo pesten.. En je ouders vinden dat ook goed, of doe je dat stiekem achter hun rug om?

Hoe denk je dat dit anders geleerd moet worden? Je kunt ook te hard van stapel lopen natuurlijk, maar als TS het hierbij laat dan zal hondlief nooit leren om braaf zijn pootje te geven.

Ik loop ook vaak aan mijn hond te plukken, puur zodat hij weet dat het normaal is dat hij onderzocht wordt. Daarnaast vindt hij het ook knotsgezellig, al dat gekriebel aan zijn vacht. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:55

Ik zie zo veel excuses staan...
- Moeder geen conditie
- Vader te veel werk
- Ik mag niks
- Hond agressief (ik geloof niet in agressieve honden!)
etc etc etc

Ik ben niet eens verder gaan lezen dan pagina 2.

Het enige dat ik me afvraag: waarom hebben jullie die hond? Geef hem aan een baas die hem wel begrijpt, want dat verdiend ie!
Zal waarschijnlijk niet gebeuren *puur egoisme...

En dan nog meerdere honden ook.

Als je er niet voor kan en wilt zorgen, neem dan geen dier!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:11

Jolien87 schreef:
Froukje1993 schreef:

Hoe denk je dat dit anders geleerd moet worden? Je kunt ook te hard van stapel lopen natuurlijk, maar als TS het hierbij laat dan zal hondlief nooit leren om braaf zijn pootje te geven.

Ik loop ook vaak aan mijn hond te plukken, puur zodat hij weet dat het normaal is dat hij onderzocht wordt. Daarnaast vindt hij het ook knotsgezellig, al dat gekriebel aan zijn vacht. :o

Als pup.
Niet op een leeftijd van 8 jaar, waarop de hond al crumpy is als je er een blik op werpt.. En dan helemaal niet door een 14 jarige.. Kan er weinig aan doen, maar ik vind het bijzonder onverstandig.

Die van ons kan ik ook binnenste buiten keren, en ze vinden het nog hartstikke leuk ook al die aandacht. Maar dat is wel aangeleerd toen ze pup waren. Toen we uiteindelijk een verwaarloosde 8 jarige hond in huis kregen was die er ook niet van gediend om overal aangeraakt te worden.. En dat hebben we uiteindelijk maar laten rusten.

Een trimster of dierenarts weet heus wel hoe ze met zulke honden om moeten gaan, dus ik zie niet in waarom ts de hond nu nog moet gaan lopen 'pesten'.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:06

Wat froukje1993 zegt laat op dat gebied de hond met rust. De dierenarts en trimmer weten inderdaad wat ie moet doen. Met bijterige/grommende hondjes.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 13:11

Ja maar zelfs de beste van hier in de buurt kan er niet tegenop. We moeten dus 3/4 keer per jaar Maxje een roesje geven anders krijgt hij misschien een hartaanval zo erg gaat het er aan toe. Hijzelf en de trimmer hebben allebei wondjes als ze klaar zijn. Dus ja dat zagen we nog als enige optie. Daarom doe ik het denk ik ook (bijna) niet meer

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:12

En waarom geven ze hem bij de trimmer geen muilkorfje om?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 13:13

hebben we ook gedaan maar dat werkt ook niet

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:14

Krijgt ie de muilkorf zelf af?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:16

Wij hebben het ook met onze hond. Maar wij spelen nu elke dag met de hond wandelen veel en krijg botjes om op te kauwen. Bij ons werkt dit heel goed..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:49

drawerlover schreef:
Ja maar zelfs de beste van hier in de buurt kan er niet tegenop. We moeten dus 3/4 keer per jaar Maxje een roesje geven anders krijgt hij misschien een hartaanval zo erg gaat het er aan toe. Hijzelf en de trimmer hebben allebei wondjes als ze klaar zijn. Dus ja dat zagen we nog als enige optie. Daarom doe ik het denk ik ook (bijna) niet meer

Als zelfs zij het niet voor mekaar krijgen, zou ik vooral niet zelf gaan lopen prutsen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:01

trysteffy schreef:
Krijgt ie de muilkorf zelf af?

Soms wel. Maar met of zonder muilkorf, hij blijft zich verzetten. Net wat ik al heb gezegd, hij geeft gewoon niet op. En dan krijgt de trimmer geen wondjes meer maar mijn hond wel. Er is ook gevraagd of onze hond iets met de pootjes gehad heeft omdat hij zo heftig reageert. Want pootjes blijken toch echt heel gevoelig te zijn. Hij vind dus alles goed behalve de pootjes. Maarja naar mijn weten heeft Max niks gehad. Ik weet wel dat hij er infuus op heeft gehad en de trimmer zei dat hij daar waarschijnlijk nog veel last van heeft gehad en dat misschien zelfs op het moment dat de trimmer hem moest knippen. Het is ook vooral gekomen sinds dat we sies hebben

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 12:12

Nu vandaag ben uk er achter gekomen. Mijn honden, met name de oudste vervelen zich inderdaad gewoon. Maarja mam en pap zijn geen wandelaars. Mijn broer had ze mee naar het bos genomen en hij zei dat hij Max nog nooit zo vrolijkheden gezien en ze zijn allebei nu helemaal kapot. En Max heeft nu een veel beter humeur. Maarja hoe ga ik mijn ouders overhalen om meer te wandelen? Dit wordt lastig denk ik. Ik heb ook op internet gelezen dat je een hond 2x per dag moet Laten wandelen tot ze moe zijn. Iedereen had hier dus toch gelijk. En Sies is in de rui dus dan gaat niet al het hersenwerk als ze overal haar achterlaat. Dus daar moet ik helaas heel even mee wachten.

Edit: en Max is naar de kapper geweest met een roesje. Ik zweer je hij is nog nooit zo mooi geknipt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:10

Hallo TS,

Ik heb meerdere mensen geholpen met hun hond en gedragsproblemen. Ik heb me dus verdiept in de basisbehoefte van een hond (die per hond verschilt) en daarbij mijn eigen mening gevormd.
Zo vind ik, dat 1,5u per dag wandelen het minimale is voor een gemiddelde huishond. Een Basset is geen gemiddelde huishond dus heeft zeker 2u beweging nodig per dag. Het liefst los, maar dat is een Basset lastig aan te leren gezien hij een verschrikkelijk goede neus heeft en in 'trance' kan raken.
Een Basset reageert heel slecht op een trainingsmethode gebaseerd op straffen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat je nooit moet corrigeren. Als de hond het geleerde eenmaal kent, kun je best een keer corrigeren. Maar dingen AANLEREN (zoals netjes meelopen aan de riem, komen als je roept) behoort echt op basis van positieve trainingsmethodes te gaan.

En je moet ook kijken naar het instinct van een hond. Zo is een basset een echte jachthond. Ik vermoed dan ook dat de reden voor het blaffen en uitvallen komt doordat hij aangeeft een hond gevonden te hebben + frustratie van er niet naartoe mogen.
Jachthonden krijgen doorgaans een goede band met de baas, door samen veel te ondernemen. Het liefst in samenwerking jagen of speuren natuurlijk.
Wat ik lees is een hond die geen band heeft met zijn of andere mensen, waardoor hij dus zo agressief kan reageren.
Niks zo gevaarlijk als een gefrustreerde hond met sterke instincten (denk aan herders/jachthonden).

Ik hoop dat je nu wat beter begrijpt (en ouders, als jullie meelezen hoop ik ook dat er een lichtje gaat branden) hoe je hond in elkaar zit en waarom hij zoveel ongewenst gedrag vertoont. De oorzaak ligt bij JULLIE en niet bij de hond. Bassets zijn namelijk van nature hartstikke stabiel en vriendelijk naar zijn mensen en soortgenoten.

Nu zie ik echt wel TS dat jij probeert te helpen waar je kunt. Ik leg dan ook de meeste verantwoordelijkheid bij je ouders. En ik vind dat ze zich er erg makkelijk vanaf maken met excuses als 'ik ben moe/niet sportief'. Jammer dan, had je maar geen hond moeten nemen.
Daarnaast kun je je afvragen wat jij wel kan doen. Want ook als je moe bent, wilt de hond naar buiten.
Even ter voorbeeld: als ik een lange werkdag heb ben ik om 9u de deur uit en om 18.30u thuis. Nu heb ik meestal een uitlaat geregeld, maar dat lukt niet altijd. Dan moet ik dus van 8-9 wandelen en zet ik mijn wekker om 7u. Als ik dan thuiskom, ben ik moe en heb ik honger. Ik ken mezelf dus weet dat als ik ga zitten, ik niet meer lang met de hond zal gaan wandelen. Dus doe ik dat meteen bij thuiskomst. En wandel ik dan dus nog een uur/3 kwartier. En kan ik dus pas om 19.30u avondeten voor mezelf verzorgen.
Zo kun jij ook als je thuiskomt van school meteen door eventjes met de honden lopen. Zodra je gaat zitten, voel je de moeheid pas echt. Dus als je meteen doorgaat, is het minder zwaar. Als je de Basset niet kunt houden in je eentje, dan zou je inderdaad naar een gentle leader/halti kunnen gaan kijken. Let hierbij wel op dat je bij verkeerd gebruik de nek flink kan beschadigen en je hond een hernia kan bezorgen. Weet dus waar je mee bezig bent.
En je kunt natuurlijk na het eten uitbuiken en achter de tv gaan hangen, maar je kunt ook even een stukje met de honden gaan lopen.

En dat is eigenlijk waar jullie allemaal het meeste terrein kunnen winnen: denk eerst aan je hond ipv aan jezelf. Jullie hebben namelijk voor de honden gekozen, de honden niet voor jullie.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 16:43

Heel erg bedankt. Ja onze sies doet lelijk tegen andere honden onder het wandelen. Maar max is degene die likt. Gelukkig zei mam net ook al misschien moeten we dat vooral nu dat het zomer wordt inderdaad eens wat vaker gaan doen zo lekker in het bos. Het is niet alleen goed voor de hondjes maar ook goed voor ons. Mijn broer laat de hondjes los wandelen maar mijn ouders durven dat niet. En natuurlijk blijf ik hersenwerk doen en dat scheelt wel. Max likt nog steeds wel maar een stuk minder gelukkig. Ik ben ze nu aan het aanleren om als ze bij het hersenwerk dingetje zitten en ik het nog aan het klaarmaken ben, dat ze eventjes netjes moeten wachten. Bij Max kan ik hem helaas niet laten liggen want die commando kent hij niet en hij laat zich ook niet bij de pootjes pakken dus dan is zitten al genoeg en bij sies gaat liggen prima. Kunnen de hondjes toch nog op jacht naar wat lekkers :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:19

Mijn honden gaan 4x per dag los in het park.
Bos en strand, 1x per week vinden ze fantastisch.
Ze blijven rennen.

Los kunnen de honden wel het beste hun energie kwijt.
Lange lijn is ook lekker voor ze.
Als je hond er geschikt voor is kan je ermee fietsen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 18:22

ermee fietsen gaat niet dat gaat ze te snel denk ik. Maar we hebben riemen van 5 meter lang dus ze kunnen best een stuk vooruit rennen. En dan gaan ze snuffelen aan plantjes en Max piest tegen elke boom aan maja is ook een mannetje dus das normaal. En dan snuffelen ze tot ze zowat 5 meter achter ons zijn en dan schieten ze weer vooruit. Heel grappig _O-