Oor kanker bij hond? (Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:33

paleoceen schreef:
Ik schrik van het feit dat hier geen sprake is van een meisje van 14 maar van 24 die haar verantwoordelijk niet neemt. Kan bijna ook niet anders met ouders die dus op vakantie gaan terwijl hun hond zo er aan toe is. En dat een vakantie al geboekt was mag geen excuus zijn.

TS..... Doorbreek dit patroon en ga er mee naar de dierenarts. Niet pas morgen of overmorgen een afspraak maken maar GAAN. Liefst gisteren al.

Precies dit, echt schandalig TS... Beetje rondneuzen voor goedkope DA terwijl de hond waarschijnlijk verrekt van de pijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:33

maar...hoe kan je jezelf nou in de spiegel aankijken als je een dier zoveel pijn laat lijden omdat je mails gaat afwachten,je had vanavond al bij een DA moeten zitten...

nogmaals dit is spoed,geen kleinigheidje meer...

arme arme hond :( :(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:36

Ik kan hier zo boos om worden.
Als ze zelf iets hebben staan ze gelijk op de stoep bij de huisarts en als dan de hond iets heeft gaan ze zitten bakkeleien wat voor dierenarts ze moeten hebben en welke de goedkoopste is.
En het diertje laten ze nog lekker een paar dagen pijnlijden. :(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:36

Al zou ik geen rooie rotcent hebben, als de hond van mijn moeder en mij een halve week met een zeer oog rondloopt zit ik er al mee bij de DA.
Dat mensen dreigen met 144 bellen kan ik behoorlijk begrijpen. Dit dier lijdt zo te zien echt veel pijn en zoals eerder gezegd als je ouders wel op vakantie kunnen maar geen geld hebben voor de dierenarts voor een dier wat zo lijdt? Pardon maar dan zijn ze geen dieren waard.
Als je een beetje verstand hebt ga je morgen gewoon naar de dierenarts en leg je desnoods de situatie uit!
Arm dier.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:38

Ivy_ schreef:
Al zou ik geen rooie rotcent hebben, als de hond van mijn moeder en mij een halve week met een zeer oog rondloopt zit ik er al mee bij de DA.
Dat mensen dreigen met 144 bellen kan ik behoorlijk begrijpen. Dit dier lijdt zo te zien echt veel pijn en zoals eerder gezegd als je ouders wel op vakantie kunnen maar geen geld hebben voor de dierenarts voor een dier wat zo lijdt? Pardon maar dan zijn ze geen dieren waard.
Als je een beetje verstand hebt ga je morgen gewoon naar de dierenarts en leg je desnoods de situatie uit!
Arm dier.

Morgen? Ze had er al geweest moeten zijn.
Arm dier.

ingeb0rg

Re: Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:41

Nee voor nu zal Epi Otic niet meer werken inderdaad, maar mocht er toch eindelijk eens voor gekozen worden om de hond te helpen en dit ook zo is, dan wil ik met alle liefde daarna voorkomen dat de hond weer druppels van het kruidvat of iets dergelijks krijgt. Dan stuur ik wel een paar flesjes op of iets.

Ik heb zo te doen met die hond, en het feit dat er eerst mail correspondentie moet volgen om stappen te ondernemen vind ik ronduit belachelijk. Alles recht banketstaaf wat krom is is ook zo achterlijk, die had echt voorkomen kunnen worden. Gewoon morgenochtend bellen naar een DA die meteen in actie wil komen! Niet eerst een poedersuiker mailtje afwachten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:44

Mee eens, dit is geen probleem waarvoor je dierenarts moet shoppen.
Alle basisdierenartsen moeten dit kunnen behandelen, als het nu een specifiek oog of huidprobleem is dat weinig voorkomend is zou ik het begrijpen.

Eerlijk gezegd denk ik dat de otic hier super veel pijn gaat doen, dit oor en dan zwaar gaan reinigen.... brrr :brr:

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:45

TS ik denk dat dreigen met 114 niet nutteloos is. Als ik je ouders persoonlijk had gekend had ik het allang gedaan! Ze willen het dier immers geen zorg verlenen.

Goed dat je nu naar de dierenarts wil gaan. Waarom ga je eerst bekijken welke dierenarts jij t beste vind? Je geeft aan met je eigen financiën ook in de knoop te zitten.. En dan ga je nu opeens kijken welke dierenarts het beste aan je 'eisen' voldoet. Je moet bedenken dat je nu gewoon langs moet gaan, hup naar de dierenarts en er eerst eens naar laten kijken. Als je niet tevreden bent met de een kun je altijd doorverwezen worden naar een ander. Als jij met een gebroken been rondloopt ga je toch ook niet een paar uur door de stad rijden om te bekijken welke arts beter is.. Kom op zeg ts, NU in actie komen!!

Wat hier op het moment nu buitenstaat is dat je ouders echt een ontzettend grove fout aan het maken zijn met dit dier. Ik hoop dat jij ze hier ook even pittig op aan gaat spreken...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:46

Deze hond is een Puli. heeft iemand even opgezocht wat voor hond dit is?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=238246

Deze honden zijn nogal zwaar behaard, dat had zijn functie toen die beesten nog gewoon buiten op de schapen pasten. Nu is het een heel ander verhaal.
Puli's staan bekend met oorproblemen. Het gewicht van het haar trekt namelijk de oorflap naar beneden = dicht waardoor er te weinig ventilatie ontstaat. De huid aan de binnenkant verweekt daardoor. Rommel wat op de een of andere manier in het oor gekomen is kan er niet uit en ze zijn bevattelijk voor oormijt. De dovigheid van deze dieren wordt mede door de bouw en vacht veroorzaakt.
Nee dit oor ziet er niet mooi uit, maar voor het oor van een puli is het nog helemaal niet zo erg. Het kan heel veel erger.
Zo dus aan iedereen die hier de ouders van TS veroordelen omdat ze het beest zouden verwaarlozen, herzie je mening en publiceer die dan ook even hier op bokt, dat is wel zo beleefd en sportief

144 bellen, zijn jullie nou helemaal gek geworden.....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:49

Maar wat maakt een Puli anders dan?
Ik loop vaak mee met dierenartsen, de rassen met een predispositie moeten gewoon vaker op consultatie komen om dit probleem te voorkomen.
Dat er ergere oren bestaan, maakt verder niet uit toch?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:50

mrie schreef:

Deze honden zijn nogal zwaar behaard, dat had zijn functie toen die beesten nog gewoon buiten op de schapen pasten. Nu is het een heel ander verhaal.
Puli's staan bekend met oorproblemen. Het gewicht van het haar trekt namelijk de oorflap naar beneden = dicht waardoor er te weinig ventilatie ontstaat. De huid aan de binnenkant verweekt daardoor. Rommel wat op de een of andere manier in het oor gekomen is kan er niet uit en ze zijn bevattelijk voor oormijt. De dovigheid van deze dieren wordt mede door de bouw en vacht veroorzaakt.
Nee dit oor ziet er niet mooi uit, maar voor het oor van een puli is het nog helemaal niet zo erg. Het kan heel veel erger.
Zo dus aan iedereen die hier de ouders van TS veroordelen omdat ze het beest zouden verwaarlozen, herzie je mening en publiceer die dan ook even hier op bokt, dat is wel zo beleefd en sportief

Dit is geen excuus om je hond maar geen zorg te verlenen die ie nodig heeft!
Als je hond pijn heeft ongeacht welke reden dan ga je er gewoon mee naar een DA.
Ik neem aan dat als je zo'n rashond hebt je je als eigenaar daar ook in verdiept, en dus van tevoren weet dat dit een probleem zou worden en dat dat meer zorg nodig heeft. Wat de hond dus niet krijgt en ik begrijp de reacties daarom ook volkomen.
Laatst bijgewerkt door Lady24 op 10-02-15 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:50

mrie: dat is met spaniels ook hetzelfde, ik zei in mijn eerste post ook al dat het ras er gevoelig voor is. Nou ken ik zowel mensen met spaniels als met Puli's maar dit is wel onnodig.

De meeste mensen weten dat dat soort rashonden daar gevoelig voor zijn, dan ga je zelf toch niet aan lopen modderen met druppels van de drogist? En dan zolang wachten tot die oren er zo uitzien? Het lijkt mij toch als er gedruppeld wordt met die druppels dat ze allang wisten dat het oor steeds erger werd? Andere gevallen dat het veel erger kan zal allemaal best wel, maar dit is onnodig.

Bovendien geeft TS aan dat het allemaal lastig is vanwege het kostenplaatje van haar ouders, maar die zijn op dit moment wel op vakantie. En zij laten boven niet alles onderzoeken. Nee dat doe ik ook niet, maar ik trek wel op tijd aan de bel als er iets is. En dit is hier overduidelijk niet gebeurd.

Dus ik vind niet dat ik mijn mening hoef te herzien of te publiceren. Ook al weet ik dat het ras ervoor gevoelig is, met nog een paar andere rassen.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:52

Ja hoor......pulls honden hebben stinkende, op kankergelijkende oren. He gelukkig bokt.......niks aan de hand!!!!! Excuus ts'er. Ga volgende maand maar naar de dokter met de hond. Over naar een volgend topic. Sarcasmestand off...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:53

IK citeer: Het gewicht van het haar trekt namelijk de oorflap naar beneden = dicht waardoor er te weinig ventilatie ontstaat. De huid aan de binnenkant verweekt daardoor. Rommel wat op de een of andere manier in het oor gekomen is kan er niet uit en ze zijn bevattelijk voor oormijt. De dovigheid van deze dieren wordt mede door de bouw en vacht veroorzaakt.

DAT maakt een puli wat oren betreft anders. Dat er ergere oren zijn doet misschien niet zoveel ter zaken, maar ik wil wel het beeld in perspectief plaatsen

Wij weten helemaal niet hoe en wanneer het beest bij de DA op bezoek geweest is en wat er toen geadviseerd is. Dus mogen we daar niet over oordelen

Yvi, het is zeker geen excuus om zorg te onthouden, maar we moeten ons wel afvragen of we dit beeld beoordelen zoals we dat bij een Jack russel zouden doen of bij deze Puli, en dan gaat het er mij vooral om dat er even flink over de eigenaar geoordeeld wordt

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:55

mrie schreef:
IK citeer: Het gewicht van het haar trekt namelijk de oorflap naar beneden = dicht waardoor er te weinig ventilatie ontstaat. De huid aan de binnenkant verweekt daardoor. Rommel wat op de een of andere manier in het oor gekomen is kan er niet uit en ze zijn bevattelijk voor oormijt. De dovigheid van deze dieren wordt mede door de bouw en vacht veroorzaakt.

DAT maakt een puli wat oren betreft anders. Dat er ergere oren zijn doet misschien niet zoveel ter zaken, maar ik wil wel het beeld in perspectief plaatsen

Wij weten helemaal niet hoe en wanneer het beest bij de DA op bezoek geweest is en wat er toen geadviseerd is. Dus mogen we daar niet over oordelen

Yvi, het is zeker geen excuus om zorg te onthouden, maar we moeten ons wel afvragen of we dit beeld beoordelen zoals we dat bij een Jack russel zouden doen of bij deze Puli, en dan gaat het er mij vooral om dat er even flink over de eigenaar geoordeeld wordt

Ja, omdat er in mijn ogen niet naar de hond gekeken word. Als de hond piept van de pijn als ie in zijn oor krabt dan moet er wat gebeuren, of het nou een herder of een puli is.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:56

Ivy_ schreef:
mrie schreef:

Dit is geen excuus om je hond maar geen zorg te verlenen die ie nodig heeft!
Als je hond pijn heeft ongeacht welke reden dan ga je er gewoon mee naar een DA.
Ik neem aan dat als je zo'n rashond hebt je je als eigenaar daar ook in verdiept, en dus van tevoren weet dat dit een probleem zou worden en dat dat meer zorg nodig heeft. Wat de hond dus niet krijgt en ik begrijp de reacties daarom ook volkomen.

Weet je wat? Blijf ik heerlijk gek, maar ik zal nooit de zorg voor mijn dier ontnemen! En al helemaal niet op deze manier.... Excuses... En mijn mening herzien? Zal je zelf misschien ook gek geworden zijn?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:57

TS heeft toch gezegd dat ze bij de dierenarts zijn geweest en toen was het een chronische oorontsteking? Toen hebben ze antibiotica druppels meegekregen en daarna zijn ze zelf maar druppels bij de drogist gaan halen en gaan druppelen.

Dat doe je toch gewoon niet bij een chronische ontsteking? Dan blijf je die druppels van de DA toch geven? En dan laat je het toch gewoon niet zo ver oplopen?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:58

TS, je had echt maanden geleden met dat dier bij de DA moeten zitten en dan ga je nu het zo ver is gekomen het nog even uitstellen ook?

Dat er een erger oor bestaat dan dit of het ras er gevoeliger voor is heeft niks te maken met dat je een beest niet mag laten verrekken van de pijn. Bah, ik word er haast ziek van :r

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:59

Sowieso, hoe kun je als je echt gek bent op je dier doodleuk op vakantie gaan en je dier in deze toestand droppen bij je dochter?
Mijn ouders hadden de wind van voren gehad hoor, had dit niet gepikt, eerst een DA bezoek en behandelplan, dan pas op vakantie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:59

Ik snap het ook nog steeds niet, de problematiek blijft hetzelfde bij een jack of een puli...
Dat het makkelijker ontstaat betekent niet dat de hond er minder last van heeft.
TS geeft zelf aan dat er onvoldoende naar gekeken wordt?
Dus wat moet ik in perspectief zien?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:00

Als het ras juist zo gevoelig is voor oorontsteking moet er juist snel gehandeld worden en niet als "rastypisch" worden beschouwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:09

Rastypisch doet imo niet ter zake, een paard met een pijnlijke aandoening die alleen bij het ras voor komen word toch ook niet afgedaan, ja maar hij is een...... Ts, nogmaals, ik vind het top dat je morgen gaat en misschien is het wel juist omdat je ouders op vakantie zijn anders had je nog geen topic geopend. En nu niet meer haar aanvallen, soms duurt het even langer voor het kwartje valt en het is duidelijk gevallen bij ts dus laten we haar bericht morgen even afwachten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:16

deze oren zijn al en heel eind over chronische oor ontsteking heen...

en ras of niet,dit is echt een oor die gewoon helemaal gezwollen is en dicht zit,en joost mag weten wat er achter deze zwelling zit....

echt héél pijnlijk voor die hond,die had bij het constateren al dírect naar een da gebracht moeten worden....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:19

Het ras staat hier geheel buiten. Gevoelig of niet. Het doet niks minder zeer..... Het is een fikse oorontsteking en die moet zo snel mogelijk behandeld worden. Daar maakt het ras totaal niks uit... zou wat moois zijn. Lekker excuus...

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:19

mrie schreef:

TS vraagt ten eerste op een paardenforum advies over ontstoken oren van de hond van haar ouders
(zie foto's)> als je hierover een topic opent gaan hier uiteraard mensen op reageren en oordelen.

Ik vind het rondom belachelijk dat de hond op dit moment nog dit terug is geweest naar de dierenarts en
TS maakt zich zorgen om de kosten toe nou zeg wie neem je nu in de maling?
Desnoods laat je de rekening op naam zetten van je ouders. Een normaal mens laat dit beest niet creperen van de pijn, je onthoudt dit dier de noodzakelijke zorg.
Laatst bijgewerkt door Independant op 10-02-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt