Wilawander schreef:Bepaalde testen en examens zou ik niet doen met mijn honden als ik er niet mee zou fokken. Dus waarom mag dat niet door berekend worden? Ik houd niet van shows maar moet ze wel lopen. Er voor trainen en de bij behorende kosten. Ook een fokgeschiktsheidskeuring zou ik niet doen als ik met de betreffende hond niet zou fokken. En bepaalde testen ook niet. Heb hier een hond waar ik niet mee fok waarom zou ik die laten testen op DM, dwerggroei en officiële HD en ED testen? Shows heeft hij ook niet gelopen.
Je vult je zakken niet als je meer onderzoekt en meer zekerheid meer mee geeft, er blijft gewoon veel minder over.
Als dat werkelijk nodig is om stambomen bij je pups te krijgen, vind ik doorberekenen niet vreemd. Maar bij veel rassen (in ieder geval niet bij de CC) hoeft dat niet en krijg je gewoon een stamboom als de beide ouderdieren een stamboom hebben (in Nederland dan). Ik zie dan echt niet waarom een pup met stamboom 1000-1200 euro moet kosten.
Ons laatste nest was er één van 13 pups. Eén heeft het niet gered, dus nog twaalf over. Zou ik 1200 euro voor die pups gekregen hebben, zou me dat 14.400 euro hebben opgeleverd. Nou heeft dat nest best wel het nodige gekost, maar bijna 15000 euro? Echt niet......

)
)
,de rest was zo verzwakt,dat we hebben eerst onderhuids vocht moeten geven ( ook nog eens extra kosten) ,bij nookie is bloed afgenomen,puppies hebben 3x een serum shot gehad ( ook nog meer kosten) ,en dag en nacht vechten om die hondjes er doorheen te krijgen...
Blij als je de 1e 3 weken door bent... dan zijn ze niet meer zo kwetsbaar 
Werkelijk, die hobby gaat bij ons theoretisch gezien nooit uit kunnen. Dat is niet heel erg, maar het liefst probeer je uiteindelijk aan het eind van de rit wel een beetje quitte te draaien, of in die richting

)