Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jenneke1029 schreef:Waarom moet je nou zo reageren op mensen die nu tegen vers vlees zijn? je hebt nog nooit meegemaakt wat wij hier hebben meegemaakt en inmiddels meer mensen, en dan ben je niet blij! als je honden er aan dood gaan wil ik je wel weer eens horen! Ieder zijn ding maar voor ons persoonlijk geen vlees meer.
Wil mensen alleen waarschuwen voor de gevaren van vers vlees die zijn er wel degelijk!
superpony schreef:Ingeborg, ik geloof je meteen hoor. Ik kocht ooit toen ik 13 was zelf een hond in een dierenwinkel. Ik kreeg een brief mee wat ik moest voeren etc. Hond heeft het altijd goed gedaan. Later hoorden we dat veel hondjes dood gingen van die winkel. Maar mensen hielden zich ook niet aan het voeradvies. Onze buren hadden van dezelfde winkel een hond en daar ging het helemaal mis.
Natuurlijk een hele foute plek om een hond te kopen, maar daar gaat het nu niet om. ( ze hadden sowieso niet aan een 13jr mogen verkopen )
Toch vraag ik me af wat er gebeurt is dat honden niet meer tegen vers vlees kunnen. Is het dan niet van ouder op kind doorgegeven dat de darmen er net meer mee om kunnen gaan?
Bij paarden weten we wat de nadelen zijn van alle rotzooi erin gooien, die ze in de natuur nie nodig hebben. Pas bij hoge sport verandert dit. Maar hoeveel honden sporten? Het gros heeft overgewicht en beweegt te weinig.
En natuurlijk zijn er paarden die heel gezond oud worden op biks etc
jenneke1029 schreef:kimmie261 schreef:ik geloof er echt helemaal niets van dat een hond van vers vlees eten hartkwalen kan krijgen,en niet volgroeit worden,juist honden op vlees groeien vaak groter en breder uit als brokken honden ( iets met meer hebben aan voeding ofzo?? ) ,als een hond dus onvolgroeit is hebben mensen gewoon veel te weinig gevoerd,ligt niet aan vlees,en dode pups??
wat krijgen pups van hondachtigen in de natuur dan,geweekte puppiebrokjes ?? nee ,gewoon ook vlees...
ik ben tot nog toe niet overtuigt dat zoiets van vlees kan komen
Mijn pups zijn toch echt overleden aan een bacterie die door vlees komt die de moederhond kreeg, hier is bewijs van doordat ik sectie heb gedaan op de pups. ik ga dit echt niet lopen verzinnen en geloof me het was een zeer agressiefe bacterie waardoor de pups heel snel dood gingen.
dees_daan schreef:Hier kunnen ze in ieder geval even vooruit wat vlees betreftvolgende week schaap en nog wat rundvlees halen en dan ben ik voor 4 maanden klaar.
Paperboy schreef:dees_daan schreef:Hier kunnen ze in ieder geval even vooruit wat vlees betreftvolgende week schaap en nog wat rundvlees halen en dan ben ik voor 4 maanden klaar.
Mag ik vragen welk merk kvv dit is?
Zit er toch aan te denken om te blijven afwisselen, brok gaat er ook alweer moeilijker in..... Dus paar dagen kvv en dan weer een paar dagen brok. Ik bestelde weleens bij Degomeat, de enkelvoudige om af te wisselen...
Yipee schreef:Uhm nou, ik zou het graag gewoon wetenschappelijk onderbouwd willen zien. Ik ben kritisch op zowel rauw vlees voeren als brok maar ik wil het wel wetenschappelijk onderbouwd zien wat dan beter zou zijn.