Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:11

lijkt me wel een keer leuk om m'n kat mee te nemen, of m'n papegaai ;)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:11

Oh gadsie. Nee, ik zou echt opstaan en naar een ander restaurant gaan. Hulphonden vind ik net zo vies, maar omdat ze noodzakelijk zijn kan ik daar nog enigzins mee leven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:14

Het is overigens best interessant om te lezen dat sommigen weg zouden lopen als ze een hond in een restaurant zouden zien en anderen weg zouden lopen als ze de hond niet mee naar binnen zouden mogen nemen.
Ik heb vooralsnog alleen maar leuke en positieve reacties gezien op mijn hond in een restaurant. Maar ja... Ik heb ook een hele leuke hond! :D

Ze vindt het veel leuker om bij mij te zijn in een restaurant, allemaal aaitjes en aandacht te krijgen van kinderen en andere mensen, dan dat ze alleen thuis is en maar zit te wachten tot ik er weer ben. Nu ga ik niet veel uiteten, maar als ik ga, zorg ik dat ik van te voren weet of het wel of niet is toegestaan. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:23

Ik vind het geen probleem en als ik onderweg ben en ergens wil eten vind ik het wel fijn als mijn hond ook welkom is. Uiteraard moeten andere mensen geen last hebben van mijn hond. Die ligt dan ook netjes onder de tafel.

Zo hoort het ook, net zoals kinderen ook netjes aan tafel moeten blijven zitten zonder dat andere gasten er last van hebben.

Ik vind honden niet vies. Mensen vormen meer risico wat bacteriën en virussen betreft die op andere mensen over te dragen zijn. Dus snotneuzen en hoestende mensen zijn wat dat betreft i.m.o. "viezer". De hond komt niet in de keuken en loopt ook niet door het restaurant heen te rennen, dus het lijkt me sterk dat er een verdwaalde hondenhaar bij iemand op zijn bordje terecht komt.

Als ik echt uit eten ga dan neem ik mijn hond niet mee, omdat er voor haar niet zo veel aan is. Ze is dan beter af thuis. Maar als ze al ik al met haar op pad ben en het is etenstijd dan neem ik haar wel mee naar binnen als dat is toegestaan. Ik heb ook nog nooit anders dan positieve reacties gehad.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:31

Laatst was ik 'uit eten' met vriendlief. Dat is voor ons een groot goed omdat we nogal krap bij kas zitten en dat voorlopig ook wel blijven zitten helaas.
Anyway, we zaten lekker te eten en we hadden met zijn tweetjes toch algauw €60 besteed.
Achter ons kwam er een ouder stel zitten met hun kleine hondje. Ik ben er niet weg van, maar ach, zolang het beestje zich gedeist houdt, prima.
Nou, dat deed hij dus NIET. Hij sprong op stoelen, zat de hele tijd te blaffen en meurde verschrikkelijk...

Eerlijk? Ik vond het zó zonde! We waren eindelijk na twee jaar weer eens uit eten. Mede mogelijk gemaakt door mijn ouders, zodat we eens met zijn tweetjes weg konden... En dan komt zo'n klein keffertje (ik blijf netjes, het hondje kon er ook niks aan doen!) mijn dinertje verpesten.

Mits een hond braaf onder de tafel blijft vind ik het helemaal prima. Maar ik wil hem gewoon niet horen en hij moet ZEKER niet naast me op de stoel gaan springen. Kreeg zowat een rolberoerte :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:35

Dat is balen!
Echt zonde van je etentje :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:41

nu gaan we hier nooit meer uit eten,maar Do ging graag mee hoor,die hond ging overal mee naartoe,thuis blijven was 1 grote straf..

en hij ging heerlijk liggen slapen,net als thuis,daar bedelde hij ook nooit om eten,dus waarom in een restaurant wel?

weet je wat pas goor was in die tijd??

mensen die rookte,zat je net lekker te eten als niet roker, steken de lui naast je een paar van die stinkstokken op,en dan ook nog lekker de rook jouw richting op blazen,gelukkig is dit afgeschaft geloof ik,dat je mag roken in een restaurant ( zo lang zijn we al niet uit eten geweest),maar dat was nou echt 100% eetlust verpestend.

nee hoor,dootje ging lekker mee,en zou hij nu nog leven en we zouden uit eten gaan,ging hij zéker weten alsnog mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:52

Als meneer of mevrouw hond zich gedraagt , er moet geen onderscheid zijn tussen groot en klein . Het is liggen onder de tafel of naast je als je een beetje slim zitten gaat , hij of zij geen blafbewegingen maakt of kef bewegingen en hij of zij niet meurt vind ik het als voornamelijk kattenmens prima :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:55

Lotte gaat niet meer, maar dat omdat we haar er geen plezier mee doen.

Ik vind het zelf weg gezellig. In onze viswinkel zit ook een restaurantgedeelte en zo'n hondje naast de tafel vind ik altijd wel gezellig. Krijgen steevast een stukje kibbeling.

Labrador Donna weet dat ook, die ligt 's morgens om negen uur voor de deur en wordt weggesleept door haar baasje die haar niet wegkrijgt. :')

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:56

Hier in de buurt is een restaurant waar het mag, wordt ook aangeven. Mits mensen dr geen last van hebben. Toen onze hond nog vrij jong was om een avond alleen te blijven namen wij hem mee en lag hij onder de tafel te slapen. Nu is het een uit de kluiten gewassen herder en doen we dat niet meer.

Overigens is hij wel mee geweest met familie weekend in een hotel, maar hebben we hem met het diner op de hotelkamer gelaten.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:15

Mijn lab van 10 maanden gaat ook als het even kan mee. Chique restaurant vind ik een no go. Maar een cafe of paviljoen moet niet zo'n probleem zijn.

Laatst ook bij mensen gezeten met een jonge labrador. Kon geen seconde blijven liggen en was vreselijk irritant. Ieder personeelslid werd besprongen. Ik leg die van mij down en blijf en niets aan het handje. Toen kreeg ik de opmerking dat zo'n oude hond wel handig was, waarop ik antwoorde dat mevrouw 10 maanden was en down en blijf gewoon down en blijf is.
Mensen hebben heel snel hun drankje opgedronken en vertrokken hihi

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:30

Als ik geen last heb van een hond vind ik het prima. Als je allergisch bent lijkt het me wel lastig.
Met last hebben bedoel ik dus blaffen, bedelen maar ook stinken is echt niet fijn.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:47

Waarom niet? Als de hond heel erg druk is of blaft/ erg schooit vind ik het een anders verhaal, dan is het voor de eigenaar ook vervelend, maar anders is het alleen maar gezellig.

Ik snap ook niet helemaal waarom mensen 't vies vinden, de hond zit toch niet op je schoot of in je bord?
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 18-01-15 02:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:59

Dat IS het niet, dat kun je hooguit zo vinden...en andere mensen vinden dat niet, hun goed recht!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:09

Ik zeg toch nergens dat 't vies is?
Ik vraag me alleen af WAAROM ze dat vinden. Tuurlijk is het hun goed recht om dat te vinden..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 07:53

Ik ben een enorme dierenliefhebber en heb er zelf ook meerdere, maar ik vind een hond in een restaurant echt helemaal niks!

Ik vind het gewoon smerig, zo'n beest van een ander naast mijn bord eten.
Bovendien ruiken de meeste honden toch, en dat vind ik dus echt zo vies, zeker als je zit te eten.

Nee, ik vind het niet kunnen en zou het zelf ook niet doen.

Buiten op een terras vind ik het nog wat anders, hoewel het dan nog van de gelegenheid afhangt.
Op een terras van een sjiek restaurant waar je voor veel geld uitgebreid eet, vind ik het ook niet kunnen. Zit je op het terras van een een cafe of een gelegenheid waar bijv boswandelaars zo aanschuiven, geen probleem.

Ik verbaas me er ook altijd over dat de baasjes ook niet eerst even vragen of je er bezwaar tegen hebt dat hun hond naast je ligt!
Er zijn ook mensen die bang zijn voor (andermans) honden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:22

Ik hou er niet van, maar het ligt aan de locatie.
Laatst waren we wat drinken bij een strandtent. Dan vind ik het ok dat honden meegaan, mits ze goed opgevoed zijn.
Ik had toen een stukje appeltaart bij mijn drinken en er kwam een gezin met hond vlakbij ons zitten. Die hond zat maar te loeren en toen ik mijn appeltaart op had zag hij zijn kans en likte mijn schotel af. Dat vond ik wel zo ranzig! En die mensen zeiden alleen maar: tja, het blijft een hond he. Ik kon mijn oren niet geloven!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:51

ZoZenn schreef:
Ik zeg toch nergens dat 't vies is?
Ik vraag me alleen af WAAROM ze dat vinden. Tuurlijk is het hun goed recht om dat te vinden..

Ik bedoel de gezelligheid, niet de viezigheid ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:55

Kan me voorstellen dat een schooiende hond niet gewenst is, die van ons werd vaak pas opgemerkt als we gingen, die komt niet onder de tafel uit.

Kunt het overigens ook omdraaien. Dat restaurant wat het toelaat zegt als mensen het niet zint moeten zij maar ergens anders gaan eten. Wij vinden het geen punt mist hij braaf is en niemand tot last.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:01

Zo zie je maar weer. De een houd niet van honden en de ander niet van kinderen. Ik zou gelijk vertrekken als er te veel kinderen in een restaurant zijn. Vooral als ze niet met mes en vork kunnen eten vind ik dat echt vreselijk.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:02

Agossie schreef:
Het is overigens best interessant om te lezen dat sommigen weg zouden lopen als ze een hond in een restaurant zouden zien en anderen weg zouden lopen als ze de hond niet mee naar binnen zouden mogen nemen.
Ik heb vooralsnog alleen maar leuke en positieve reacties gezien op mijn hond in een restaurant. Maar ja... Ik heb ook een hele leuke hond! :D
]

Maar heeft dat niet ook te maken met dat je zelf de negatieve reacties niet hoort? Ik ben één van de mensen die weg zou gaan en ik zou het eerlijk gezegd denk ik niet zeggen tegen de eigenaar van de hond. Afhankelijk van de situatie zou ik het de eigenaar van het restaurant zeggen, maar ook niet altijd.
Terwijl als ik een hele leuke hond ergens anders tegen kom, dan zou ik het wel zeggen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:11

Ik heb niet alles gelezen maa wij nemen onze honden altijd mee op vakantie... we kunnen ze niet in de caravan laten of in de wagen want dit is veels te warm... we zorgen wel altijd dat we buiten kunnen zitten... en gaan ergens in een hoekje of aan de kant zodat de honden niet in de weg zitten... we zijn altijd met 4 honden want we gaan altijd samen met men ouders en als de buren meegaan zijn we met 6 honden...

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:12

Onze hond gaat alleen mee naar restaurants op Vlieland. Daar mag het en hij ligt ook keurig netjes onder de tafel.
Thuis gaat hij NOOIT mee als wij uit eten gaan.
Doen we een strandwandeling dan blijven we op het terras.
eeeeh en bij de Groene Weelde mag je na 18.00 uur je hond NIET meenemen in het restaurant.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:20

Ik heb nooit problemen met een hond in een restaurant.

Mits hij netjes bij de baas blijft, niet op tafel zit/ met de kop op tafel komt. Of beter mijn tafel. Wat hij met de tafel van zijn baas doet moet de baas zelf weten.

En het maakt me ook niet uit wat voor een restaurant het is. Zelf bij de Liberije heb ik wel eens een hond gezien.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:28

Onze hond gaat altijd mee, we zoeken restaurants er op uit. Ze vindt het helemaal geweldig (net als winkelen...). Maar ze gaat al mee sinds ze 8 weken is en is wel aandacht besteedt aan hoe je je moet gedragen in een restaurant. Ze gaat gewoon lekker liggen en reageert alleen op mensen wanneer ze haar aanhalen. Kmoet er wel bij vertellen dat het een klein beestje dat niet haart is. Maar mijn opa en oma namen de hond ook altijd mee ivm verlatingsangst en deze deed precies hetzelfde. Ik vind het dus geen probleem honden (of wat voor beesten dan ook) in een restaurant te zien, mits ze goed opgevoed zijn :)