honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:20

"Je mag niet alle buitenlandse honden over één kam scheren!!"
En wat gebeurt er vervolgens met de Nederlandse asiels? :roll:

Ik heb drie jaar in een asiel gewerkt. In Gouda. Ik heb een handjevol herders, staffords etc. langs zien komen, ja. De meeste die op ikzoekbaas staan zijn afkomstig uit Rotterdam en Amsterdam gok ik - "van die types" die een hond nemen omdat het stoer is en er vervolgens last mee krijgen.
Maar goed, in Gouda heb ik ook nauwelijks échte gedragsproblemen gezien. Hooguit een gebruiksaanwijzing, meestal ( kijk als je dat al onder gedragsprobleem schaart dan gaat het hard natuurlijk). En met een gebruiksaanwijzing bedoel ik dan dat we een Amstaff hadden die nog wel eens op een andere hond af durfde te vliegen. Oplossing: op tijd signaleren en met een rukje aan de riem of een "Hé!" hem eraan herinneren dat hij zich niks in zijn hoofd moest halen. Niks aan de hand dan.

Maar goed, dat dus. Nooit hele erge dingen maar dingen waar je gewoon rekening mee moet houden.

De moeilijk plaatsbare honden die ik me kan herinneren waren die Amstaff (hij had op een gegeven moment een fantastische nieuwe eigenaar, maar hij kwam een jaar later weer terug omdat die mevrouw 10 jaar moest gaan zitten :o ahem )(hij was overigens nog net zo braaf als dat we hem hebben afgeleverd, zo niet braver), een Anatolische herder die vooral veel ruimte nodig had (is geplaatst bij een liefhebber van het ras die een garagebedrijf had) en een flatcoated retriever met een slechte opvoeding (veel te speels, eet kleding op enzo).
Oja, en een vuilnisbakje met wie veel gewerkt moest worden omdat ie zich anders ging vervelen. Prachtbeest, hij heeft nog nóóit een bal gemist die ik naar hem gooide :D

Wat betreft gedrag: ja, het is heel moeilijk om het gedrag van een hond te bepalen. Want hoe moet een asiel dat doen? Even een vrijwillig kind mee op de speelplaats doen en kijken of de hond er wel of niet agressief tegen is? Zelfde verhaal met katten. Het blijft altijd een gok. Als je een pup neemt kan ook blijken dat het een hond is die kinderen veel te druk vindt, of katten vervelend. (En die honden komen dan weer in de asiels terecht... )

Dus ja. ZoZenn zegt het al een beetje, ik ben benieuwd waar je zoekt als je op een site van een stichting in één keer raak schiet en in geen van de asiels hier slaagt.

Overigens moet iedereen vooral doen waar ie zelf zin in heeft hoor... Maar ik heb het idee dat de voorstanders van de buitenlandse hondjes de stichtingen behoorlijk kunnen verheerlijken en de Nederlandse asiels ten onrechte wegschuiven.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:22

Jij bent juist aan het generaliseren Percy :)

Met je hond op vakantie gaan binnen Europa (!) is heel iets anders dan buitenlandse ziektes Nederland binnenhalen. Natuurlijk kun je ook overdrijven, en niet meer op vakantie gaan vind ik zeer overdrijven. Echter honden met potentiële ziektes uit verre landen halen, die geen Europese regels hanteren, vind ik een té groot risico, alleen maar omdat iemand vindt dat diegene per sé een hond uit het buitenland moet hebben. Het is niet voor niets dat het lastig is Australië binnen te komen met je hond, al hélemaal als je vakantieganger bent. Zij willen geen buitenlandse ziektes.

Ik kan me niet voorstellen dat je niet zo moeilijk bent, als je niets vinden kon. Er zitten heel veel verschillende, leuke honden in het asiel. Toch iets moeilijker dan je denkt misschien? :+

Als je zelf een buitenlandse hond wilt, dan moet je dit natuurlijk zelf weten. Ík zou het alleen niet doen. Dan maar even wachten tot er wel een geschikte hond in het asiel komt, of een pup, of een herplaatser van een fokker.

Wat je zegt over Nederlandse asielhonden is waar en ik vind ook dat we daar iets aan moeten doen. Dieren zijn geen producten, die als impulsaankopen afgedaan kunnen worden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:56

Zoals wel vaker op dit fijne internet kan een discussie een beetje uitkomen op 'heel erg voorstander' versus 'heel erg tegenstander'. Of het lijkt er op dat het die kant op gaat. Maakt niet uit welk onderwerp, in dit geval het "uit buitenland halen van hond". Als we dat er een beetje uit filteren komen er hele goede tips boven drijven.

Om eerlijk te zijn, wij zijn ook geen echte voorstanders van het naar NL halen van honden. Al is dat een beetje bijgedraaid na ons contact met één van die stichtingen. De hond die we nu hebben is weliswaar een Nederlandse herplaatser, geboren is ze hier niet. Schat van een dier.

Het mooiste vind ik de uitspraak van Margee: "Ik zocht trouwens vroeger een hond uit om het uiterlijk.... moet ik niet meer doen. Puur op karakter en gedrag bevalt veel beter. " En karakter en een klik met jouw als persoon kun je niet vanaf een plaatje beoordelen.

Het gaat er imho om dat een hond bij jouw en je situatie past. Of het dan een vuilnisbakje uit Roemenië is, een raszuivere pup uit ouders met een prijzenkast om U tegen te zeggen of een leukerd uit het asiel, dat is minder van belang.

Als ik zo vrij mag zijn in herhaling te vallen:
- koop / adopteer géén hond zonder dat je hem/haar van tevoren kunt bezoeken
- probeer informatie in te winnen over de aanbieder, er zijn goede en minder goede stichtingen, er zijn goede en minder goede particulieren, dat staat los van binnen- of buitenland.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:54

Waarom zou een asiel een karakter/het gedrag van een hond niet kunnen "lezen". Je ziet toch aan de houding hoe de pet staat bij het ontmoeten van kinderen en katten?

Kaus

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:58

In mijn ogen heeft het weinig nut om te gaan kijken bij een hond die niet in een huiselijke situatie zit. Onze hond is direct naar ons gegaan toen deze met de bus uit Bulgarije kwam. De eerste 2 dagen was ie compleet anders dan hij nu is.
Ook in het asiel waar ik werk merk ik dat honden totaal verschillend zijn dan wanneer ze in een huis zijn. Wij durfden het dus wel aan om een hond te nemen die we nog nooit hadden gezien. Ook bij een puppy is met 2 maanden nog niet te voorspellen hoe hij is met een half jaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:06

Margee schreef:
Waarom zou een asiel een karakter/het gedrag van een hond niet kunnen "lezen". Je ziet toch aan de houding hoe de pet staat bij het ontmoeten van kinderen en katten?

Ja, maar hoe ga je die prikkel geven? Door er een kat voor te zetten met het risico dat die aan stukjes gescheurd wordt? Een strakke lijn houden zodat de hond er niet op af kan maar sowieso wel de spanning voelt?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:14

Ik heb een hond uit Spanje en één als pup bij een fokker in NL gekocht. Het is werkelijk een wereld van verschil. De hond uit Spanje heeft absoluut problemen, met veel geduld is hij wel opgeknapt, maar hij blijft een vreemde snuiter, vaak in negatieve zin. Het is een lieve hond hoor, begrijp me niet verkeerd, maar hij gedraagt zich niet als een normale hond. Speelt te ruw, pikt signalen van andere honden niet op waardoor hij in gevechten terecht komt en als je hem wil corrigeren is hij erg bang. Een erg dominante angsthaas zeg maar, waardoor je hem niet helemaal vertrouwen kunt. Een leven in een stad met veel honden is voor hem eigenlijk niet mogelijk.
Met de pup gaat dat allemaal veel gemoedelijker. Als kleintje overal mee naar toe genomen, maakt zich dus ook nergens druk over, gaat goed met de kinderen en is gewoon een makkelijk ding. Gelukkig is ze opgegroeid met onze Spanjaard, dus ze kent zijn grillen nu wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:27

ZoZenn schreef:
@ Kirri

De meeste mensen die een hond uit het buitenland halen, doen dit door naar een plaatje te kijken. Jij niet, dus ik had het niet over jou. En ik wilde ZEKER niet zeggen dat je een hond moet nemen zonder te kijken naar thuissituatie, ik snap ook niet hoe dat in de tekst staat. Het asiel met de 'proefweek' bijvoorbeeld, vind ik super!

Klopt, soms zijn er geen honden in het asiel die je aanspreken én bij je passen. Maar er komen elke dag nieuwe honden bij en ikzoekbaas is niet de enige asielsite. En wie zegt dat de buitenlandse hond wel bij jouw situatie past? Ik heb al té vaak gelezen dat de beschrijving bij deze honden niet klopt.

Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel honden naar Nederland worden gehaald en dat steeds meer van deze honden óók in Nederlandse asiels terecht komen. Haal nu alsjeblieft niet meer problemen naar Nederland, maar probeer ze hier op te lossen.

Ik wilde een Mechelse herder, liefst kruising. Wat in het asiel zit heeft allemaal problemen met andere honden (en vaak nog wat meer) en ik wilde een sociale hond. Dus ben ik verder gaan kijken en vond mijn hondje in Breda. Ze bleek uit Spanje te komen. Ik vond het geen reden om haar dan maar te weigeren.
Ik zet ook wel mijn vraagtekens bij sommige stichtingen, maar val ik voor een hond dan ga ik niet ingewikkeld doen over zijn afkomst. En een hond op proef? Dáár doe ik dus niet aan, dat vind ik heen en weer gezeul met honden. Als ik een hond neem is het voor het leven. Oók als de hond behoorlijke gedragsproblemen blijkt te hebben waarvan het asiel niets wist (dit was het geval bij mijn RottweilerXHusky. > uiteindelijk de beste hond die ik me kon wensen)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:29

Wij hebben nu al 2x een hond uit Spanje geadopteerd via dezelfde stichting. Toen de eerste hond stierf op hoge leeftijd zijn we weer bij dezelfde stichting gaan kijken. En weer een goede ervaring.
De eerste hond was al een paar jaar oud en je merkte wel aan hem dat hij voorheen niet zo'n fijn leven had. Maar hij is altijd even lief geweest. De hond die we nu hebben is al puppie gevonden en in het Spaans asiel gekomen. Je merkt dat hij daar goede ervaringen heeft gehad.

Wij gaan binnenkort zelf naar Spanje is het asiel van de stichting kijken en dan vliegen we op de terugweg hondjes naar hun gouden mand *\o/*

Redenen voor mij om voor een buitenlandse hond te kiezen waren:
- veel keuze in diverse rassen en kruisingen
- fatsoenlijke behandeling van potentiële adoptanten. Dit I.t.t. het Nederlands asiel waar ik ongeveer als een crimineel werd behandeld en men afspraken niet nakwam.
- een hond uit Spanje heeft echt dringend een goed huis nodig.

Nadeel aan het kiezen voor een Spaanse hond is dat mensen constant menen je ter verantwoording te moeten roepen dat je voor een buitenlandse hond koos. Een soort "eigen volk eerst" wat zich blijkbaar ook tot honden uitstrekt. Waar bemoeien ze zich mee? :?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:38

Ik vraag me toch altijd af welke asiels dat zijn, die adoptanten als criminelen behandelen (al een paar keer horen vallen in dit topic). Het is toch niet heel raar dat asiels niet aan Jan en alleman hun honden meegeven? Enige voorzichtigheid is altijd geboden, je wilt niet weten wat voor gekken er rondlopen, en néé die hebben dat niet op hun voorhoofd staan. Verder heb je ook normale alleenstaande mensen met een baan van 40 uur en vele hobby's die menen er ook wel een hond bij te kunnen hebben, wat erop neer komt dat de hond maar liefst op 1 uur onverdeelde aandacht van de baas kan rekenen. Tja. Maar bij stichtingen heet dat "de adoptant leren kennen" en bij asiels "de adoptanten als crimineel behandelen". Tenminste, daar lijkt het op :roll:
Enneh: ik mag aannemen dat er ook echt wel rotte appels tussen de stichtingen zitten. Ik verwijs je graag naar mijn vorige post over het over één kam scheren van asiels. :)

Verder ben ik echt wel een voorstander van de proefweek. Mocht een hond problemen hebben waar de adoptant niet tegen opgewassen is, dan is het laagdrempeliger om de hond toch terug te brengen. Ja dat is vervelend voor de hond, het is echter nóg vervelender als de problemen alleen maar erger worden omdat de nieuwe eigenaar er bij nader inzien niet mee om kan gaan.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:46

Magrathea schreef:
Ik vraag me toch altijd af welke asiels dat zijn, die adoptanten als criminelen behandelen (al een paar keer horen vallen in dit topic). Het is toch niet heel raar dat asiels niet aan Jan en alleman hun honden meegeven? Enige voorzichtigheid is altijd geboden, je wilt niet weten wat voor gekken er rondlopen, en néé die hebben dat niet op hun voorhoofd staan. Verder heb je ook normale alleenstaande mensen met een baan van 40 uur en vele hobby's die menen er ook wel een hond bij te kunnen hebben, wat erop neer komt dat de hond maar liefst op 1 uur onverdeelde aandacht van de baas kan rekenen. Tja. Maar bij stichtingen heet dat "de adoptant leren kennen" en bij asiels "de adoptanten als crimineel behandelen". Tenminste, daar lijkt het op :roll:
Enneh: ik mag aannemen dat er ook echt wel rotte appels tussen de stichtingen zitten. Ik verwijs je graag naar mijn vorige post over het over één kam scheren van asiels. :)

Verder ben ik echt wel een voorstander van de proefweek. Mocht een hond problemen hebben waar de adoptant niet tegen opgewassen is, dan is het laagdrempeliger om de hond toch terug te brengen. Ja dat is vervelend voor de hond, het is echter nóg vervelender als de problemen alleen maar erger worden omdat de nieuwe eigenaar er bij nader inzien niet mee om kan gaan.

Precies :)

Wat ik ook het voordeel vind van asiels t.o.v stichtingen is dat ik het idee heb dat er bij asiels véél beter wordt gekeken naar waar de hond terecht komt. Mijn ervaring met een stichting (die toch wel als goed wordt beschreven) je de hond zo meekrijgt.

Quanneh

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:55

Wij hebben geen hondje uit een buitenlands asiel, maar ze komt wel uit het buitenland. Ze is namelijk door Nederlandse vakantiegangers van de straat geplukt en mee in het vliegtuig gegaan, om vervolgens in een asiel te worden gezet.. Ik ben nog steeds erg blij dat we toch in een (Nederlands) asiel zijn kijken!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:59

benangelique schreef:
Ons hondje komt uit Roemenië. Werd door stichting yorkies binnen gebracht. Is door hen medisch behandeld (gebit, sterilisatie) en heeft haar entingen gehad. Daarna is ze 2 weken in een gastgezin gekomen om haar gedrag te observeren en haar bij te laten komen.
Super geregeld, hebben nog steeds fijn contact

wij hebben dit gedaan bij de stichting streetdogs precies hetzelfde als bij jou.
alleen bij ons is degene van het gastgezin verhuist naar spanje zonder dat wij iets wisten, iets minder dus.
maar wel een leuk hondje aan overgehouden :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:14

Magrathea schreef:
Margee schreef:

Ja, maar hoe ga je die prikkel geven? Door er een kat voor te zetten met het risico dat die aan stukjes gescheurd wordt? Een strakke lijn houden zodat de hond er niet op af kan maar sowieso wel de spanning voelt?

Vrij simpel, je gaat er gewoon mee langs wandelen. Als je verstand van lichaamstaal hebt, zie je het meteen en kun je eventueel verder gaan. In Spanje zelf lukt het toch ook??? Bovendien kun je selecteren op het opvanggezin, daar zijn meerdere dieren.

Je krijgt trouwens niet zomaar een hond mee, je hebt eerst mail, dan een telefoongesprek en dan nog de bezoeken. Ik vraag me af hoe je over zoiets kan oordelen als je dit niet eens weet.

Iemand die in een asiel de plaatsingen doet, hoort mensenkennis te hebben. Bovendien zouden ze je hartelijk te horen ontvangen, je komt tenslotte voor een goed doel. Dan zal er heus wel verschil zijn tussen de verschillende asielen maar soms lijkt het net alsof iemand niet goed genoeg is.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:18

Ik heb een galgo uit Spanje via greyhounds in nood. Komt uit een heel groot asiel, Scooby Medina. Hele betrouwbare organisatie!
Hond was een jaar of 5, nooit in een huis gewoond en erg angstig.
Netjes alles aangeleerd:zindelijk, autorijden, fietsen, traplopen, winkelen etc.
Hele lieve en normale huishond geworden, is niet meer bang voor mensen!
Kan inmiddels ook heel netjes los mee wandelen op bekend terrein.
Kortom: we zijn heel blij met onze spanjaard!

Ik wilde graag een windhond nadat onze kruising whippet x mechelse herder was overleden en aangezien er honderden van deze stumperds in spanje zitten was de keuze snel gemaakt!

Ook heb ik een kruising windhond uit een belgisch asiel geadopteerd. Ze zat er al 2 maanden (!) en kon niet bij andere honden volgens het asiel. Ze waren zo blij dat wij haar toch wilden hebben dat ze voor 20 euro inentingskosten mee mocht.....
Super lieve en leuke hond! Nooit problemen met andere honden gehad! Nooit ziek geweest.... Helaas na 4 jaar overleden aan een tumor op 10 jarige leeftijd.....

Zoek dus een hond die bij je past, of ie nou uit Nederland of het buitenland komt!

Een proefperiode zoals eerder genoemd is waanzin. Je moet een hond de tijd geven om te wennen en te leren, dat kan niet in een week.
De spanjaard trok heel langzaam bij en pas na 2 jaar was ie echt 'gesetteld'!
Steek er tijd in en heb geduld met een hond met een geschiedenis!

Succes met je keuze!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:23

Ik vraag me persoonlijk af of er niet een bloeiende (brood)fokindustrie achter vele van die buitenlandse "asiels" steekt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:27

Kuggur schreef:
Ik vraag me persoonlijk af of er niet een bloeiende (brood)fokindustrie achter vele van die buitenlandse "asiels" steekt.

Vast wel.... dikke winst maken ze.

Enten/bloed testen/steriliseren + paspoort + vervoer en dan al die salarissen van de vrijwilligers nog.......

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:29

ik woon in NL en heb een hond uit belgisch asiel dus een buitenlander :D :+ maar verder kom ik niet. Veel teveel ellende gezien, meegemaakt en gehoord met vele ex buitenlanders (jaren in een asiel/pension/dierenambu gewerkt en kwam veel bij een dierenarts waar je ook weer veel hoort en mee maakt). Niets voor mij met de ziektes die actief of niet actief aanwezig kunnen zijn waardoor je soms plotseling met een zeer zieke hond zit en hoge kosten.
Ook niets voor mij als de hond een aangeboren aanleg heeft tot erg zelfstandig te zijn (wat ze moeten zijn op straat) en graag alleen voor zichzelf gaat jagen. Ik kan best tegen onafhankelijke honden maar niet tegen honden die het liefst niets met de baas te maken hebben.
Honden met lage bijtdrempel door angst of stress of zeer moeilijk eigengereid karakter heb ik ook niet veel zin in. Heb al meer dan genoeg bijt incident gevolgen mee gemaakt en gezien zelf hoef ik niet zo'n hond te hebben.

Oh ja er komen ook leuke honden uit het buitenland maar ik ben er voor daar de problemen aan te pakken en op te lossen en niet het probleem naar NL te verleggen. Er zijn namelijk hier in NL ook al enorm veel leuke honden die een nieuw thuis zoeken en voor mensen die willen zijn er ook meer dan voldoende moeilijke honden die een nieuw thuis zoeken. Zelf nu 4 honden uit een NL asiel gehaald en kan niets anders zeggen dan dat ze stukl voor stuk fantastisch zijn/waren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:31

Margee schreef:
Kuggur schreef:

Enten/bloed testen/steriliseren + paspoort + vervoer en dan al die salarissen van de vrijwilligers nog.......

jep ik ken stichtingen die idd dikke winst maken. Pups importeren die ze eigenlijk zelf gefokt hebben in NL maar ze zijn echt in buitenland geboren en naar NL gekomen................ en dit is niet 1 stichting die het doet en dit zijn ook niet alle stichtingen die het doen.

Er zitten tussen stichtingen net zoveel rotte stichtingen als dat er zitten tussen asielen, stamboomfokkers en particulieren.

altijd moet je GOED op letten waar je je dier vandaan haalt!!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:32

Ik heb een hondje uit hongarije. Als pup van een maand of 4 hier gekomen. Heerlijk werkhondje, daar is ze op uitgezocht, maar verre van makkelijk.
Ze komt via een voor mij heel betrouwbaar adres en ik heb er dan ook amper wat voor betaald ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:37

ZoZenn schreef:
@ Kirri

Ik scheer helemaal niets over één kam?

Daar staat tegenover dat honden uit het buitenland eigenlijk ALTIJD gedragsproblemen hebben, dus wat dat betreft is dat geen argument.

Je spreekt zezelf toch een beetje tegen :+ ;) .

Maar van de 6 honden bij ons in de familie zijn er nu 2 met probleemgedrag. Mijn Daisy is heel erg snel bang van onweer een vuurwerk. Zij komt van een boerderij waar ze het grootste gedeelte van haar leven in een kleine ren heeft gezeten :(:) . Voor de rest is ze echt een superluisterend, zeer sociaal hondje <3 . De grootste problemenmaker is de enige die uit een Nederlands asiel komt. Blijft agressief naar vreemde honden als ik niet voortijdig ingrijp, probeert nog steeds mij te domineren, sloopt alles wat van papier is als hij het kan pakken, enz, enz...... En telkens lijkt er een verbetering te komen, even dan :+ . De 3 honden uit het buitenland zijn juist alle 3 heel sociaal naar mensen en honden en 2 van de 3 zijn ook van katten totaal niet onder de indruk.
Hiermee zeg ik niet dat alle honden uit het asiel gedragsproblemen hebben, maar de honden waar mijn zus op viel in haar zoektocht hadden dat allemaal wel. Toen ik voor mijn ouders aan het zoeken was zocht ik een middenslag hond die een paar uurtjes per dag alleen kon zijn, met de auto mee kon, van zichzelf niet te veel energie had omdat mijn ouders allebei al wat ouder zijn en mijn ouders wilden graag een hondje wat niet ouder was dan een jaar of 6/7. Na anderhalve maand de asielsites bijna dagelijks uitgeplozen te hebben ben ik pas op sites voor buitenlandse honden gaan kijken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:53

Wij hebben een hond uit spanje. Ik wou in eerste instantie geen buitenlandse hond, maar wel graag een asielhond of een herplaatser. Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor de kop van de spaanse Dana.

Als je een makkelijke hond wil raad ik het je niet aan. Ze is super lief en sociaal tegen mensen. Luistert erg goed, en ze leert heel erg makkelijk.

Ze is alleen erg angstig, vooral tegenover andere honden. Dat is gewoon niet altijd even makkelijk. We zijn op puppy cursus enzo geweest, ik ga vaak wandelen. De eerste ontmoeting met andere honden gaat nog altijd erg stroef. Ze wil wel graag, maar ze vertrouwd andere honden gewoon echt niet. Als ze ze eenmaal vertrouwd vind ze andere honden helemaal te gek. Ze kan met de buurthonden super overweg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:30

Margee schreef:
Kuggur schreef:

Ik heb er geen idee van, want pas mijn 1e buitenlander :+ Mijn hondje kostte echter 150 euro dus ik kan me niet voorstellen dat ze rijk van haar geworden zijn? Alle inentingen ed gehad. Alleen kreeg ze wel het goedkoopste supermarktvoer en zat ze onder de teken. Dat vond ik iets minder >;)
Ik heb ook maar één ervaring met een Nederlands asiel en ja we hebben twee weken moeten vechten om onze hond mee te krijgen. De asielmedewerker had totaal geen verstand van zaken. Maar goed dat is lang geleden en bij een nieuwe hond zou ik eerst weer de Nederlandse asiels afgaan. Maar zit daar niet wat ik zoek, tja dan kijk ik verder.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:57

Was sarcastisch bedoelt.... :D
Het voer zal zeker goedkoop zijn, ze hebben daar totaal geen bijdragen vanuit b.v. een gemeente. Wordt ook vaak hier ingezameld en daarheen gebracht, de honden gaan dan weer mee terug. Allemaal liefdewerk oud papier.
Ik vind juist de prijs wel meevallen. Voor een hond van marktplaats betaal je de hoofdprijs zo te lezen.
Maar jongens, het karakter en gedrag is heus niet afhankelijk van het land van herkomst hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:24

Margee schreef:
Kuggur schreef:

Een vrijwilliger krijgt geen salaris,hooguit een vergoeding maar dat lijkt niet op een salaris