facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:40

yentl2010 schreef:
noukie12 schreef:
De Rhodesian Ridgeback is gefokt voor de jacht op leeuwen en ander groot wild. Zeer populair in Nederland, veel agressieproblemen. Vooral naar andere honden bijzonder agressief. Atletische grote hond, 60 - 70 cm, rood van kleur. De 'ridge' is een streep op de rug waar het haar de andere kant uit groeit. Feitelijk een genetische afwijking die te maken heeft met een open rug. Pups die zonder 'ridge' worden geboren worden door de fokkers afgemaakt. Hond is erg moeilijk onder controle te houden en makkelijk agressief.

Bullshit kom hier zat rhodesians tegen en allemaal normale honden

Echter is wat noukie zegt een feit! Uiteraard zijn er ook goed opgevoede, fantastisch lieve ridgebacks, maar zijn het bij lange na niet allemaal.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:41

Thesserd schreef:
OK gekvanfleur, breng je Rottweiler ook maar weg dan, eerste beste site op Google over gevaarlijke hondenrassen en de Rottweiler staat er bij:
Rottweiler
Veedrijvershond waar allerlei dogachtigen zijn ingekruist. Handig, want juist die dogachtigen zijn van nature agressief. Moest zelfstandig met kudde koeien naar de markt, en deze ook bewaken. Staat bovenaan in de fatale bijtstatistieken: 2006-2009 en 2010
Zeer agressief tegen andere honden, aarzelt ook niet om zijn eigen baas dood te bijten.

Overigens ben ik vaak op shows en zijn het keer op keer rottweilers en kleine terriërs die aggressief vanuit hun benches lopen te blaffen naar mij en mijn honden. Am staffs zijn over het algemeen rustig, evenals bull terriërs en Engelse Staffords. Chow chows vertrouw ik nog minder :')

Het is echt onzin om de schuld bij een ras te leggen, het grootste gedeelte van de mensen kan wel prima een staff of een rottweiler of een Duitse herder of een chow chow hebben, zonder problemen. Men moet gewoon weten waar ze aan beginnen. Merk je inderdaad dat je hond niet altijd te vertrouwen is, let daar dan op en doe daar wat mee. Dan is er niks aan de hand.

Mendy1984 ik herken dat gedrag. Onze oudste teef (die dus op puppycursus al gebeten was...) doet dat ook. Kwispelen, net alsof ze het leuk vind, en dan kan het in 1 seconde omslaan. Heel gemeen! :+

Wat mij betreft gaan de rotties ook aan banden..weet je wat een tuig daar mee rond loopt?
Als ik dat soms zie gaan mag je blij zijn dat sommige nog heel thuis komen met hun hond..
Het overgrote deel van mensen kan hun hond niet eens aan de lijn houden als het dier niet luistert, laat het dier loslopen waar dat niet mag en het dier niet eens de basiscommando´s kent. Dus nee, ik denk niet dat het overgrote deel in staat is fatsoenlijk met een wat sterker ras om te gaan.

Thesserd

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:43

Je zegt het zelf gekvanfleur. Ik zie inderdaad wat voor tuig er mee rond loopt, en dat tuig is precies het probleem. Dat tuig kan elke hond verpesten, ze zijn zelfs in staat een Labrador te verpesten, dat weet ik 100% zeker. Is het geen boze agressie, dan kunnen ze er wel angst agressie uithalen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:43

Thesserd schreef:
Dat is het hele punt. Ik kom ook zat am staffs tegen die geen vlieg kwaad doen! Zelfs op shows. Waarom zien jullie niet in dat je 1 ras niet over 1 kam kan scheren? :') je mag alle marrokanen toch ook niet over 1 kam scheren? En alle Duitse herders en alle rottweilers toch ook niet?

Pitbull is overigens geen ras.

´ alle shetlanders zijn eigenwijs´..nee, niet allemaal...maar zullen we het er dan maar op houden dat die zelfstandigheid zoals ze het mooi noemen, gewoon een raseigenschap is.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:45

gekvanfleur schreef:
Thesserd schreef:
Dat is het hele punt. Ik kom ook zat am staffs tegen die geen vlieg kwaad doen! Zelfs op shows. Waarom zien jullie niet in dat je 1 ras niet over 1 kam kan scheren? :') je mag alle marrokanen toch ook niet over 1 kam scheren? En alle Duitse herders en alle rottweilers toch ook niet?

Pitbull is overigens geen ras.

´ alle shetlanders zijn eigenwijs´..nee, niet allemaal...maar zullen we het er dan maar op houden dat die zelfstandigheid zoals ze het mooi noemen, gewoon een raseigenschap is.

Maar betekent dit dan dus dat andere rassen niet net zo eigenwijs kunnen zijn?
Dus waarom kunnen andere hondenrassen niet net zo agressief zijn? Of juist net zo goed van nature?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 00:45

Jullie mogen lid worden van de facebook groep
Kreeg net te horen als er genoeg aanmeldingen zijn dat er.ook een petitie gestart gaat worden

Niet om het ras te verbieden .maar om de macho.s met het kleine plasser syndroom kei hard aan te pakken
En misschien is het wel mogelijk om een wet van de grond te krijgen .die het gewoon moeilijk maakt om dit ras aan te schaffen voor de verkeerde groep

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:46

Agressie is geen karaktereigenschap, dat is een gemoedstoestand. Niet te vergelijken met eigenwijsheid dus. Wat karakter eigenschappen kunnen zijn: kort lontje, dominant, onafhankelijk bijv. Dan heb je een lastige hond, maar met de juiste baas prima mee om te gaan. Komt zo'n hond echter bij tuig terecht (zoals je zelf zegt) die het geweldig vinden dat hun hond zo snel op z'n pik getrapt is, en hem zo stoer vinden, dan gaat het snel mis. En nogmaals, zo kunnen ze tallozen honden van allerlei rassen verpesten. Ik denk zelfs dat ze een paard agressief en gevaarlijk kunnen maken. :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:48

Thesserd schreef:
Je zegt het zelf gekvanfleur. Ik zie inderdaad wat voor tuig er mee rond loopt, en dat tuig is precies het probleem. Dat tuig kan elke hond verpesten, ze zijn zelfs in staat een Labrador te verpesten, dat weet ik 100% zeker. Is het geen boze agressie, dan kunnen ze er wel angst agressie uithalen.

Ik zie een lab nog steeds niet een hond verscheuren...echt niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:49

Waarom haal je elke keer die lab er bij? :') is de labrador dan volgens jou een heilig ras ofzo? Oh en zoek even in Google op 'agressieve labrador'.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 19-12-14 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:49

Thesserd schreef:
Agressie is geen karaktereigenschap, dat is een gemoedstoestand. Niet te vergelijken met eigenwijsheid dus. Wat karakter eigenschappen kunnen zijn: kort lontje, dominant, onafhankelijk bijv. Dan heb je een lastige hond, maar met de juiste baas prima mee om te gaan. Komt zo'n hond echter bij tuig terecht (zoals je zelf zegt) die het geweldig vinden dat hun hond zo snel op z'n pik getrapt is, en hem zo stoer vinden, dan gaat het snel mis. En nogmaals, zo kunnen ze tallozen honden van allerlei rassen verpesten. Ik denk zelfs dat ze een paard agressief en gevaarlijk kunnen maken. :+

Geef het een mooie naam, maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is toch? Het ras is jaren gefokt op agressief gedrag op andere honden...hoe je dat uiteindelijk wil noemen is van ondergeschikt belang.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:50

Ik word een beetje naar van sommige mensen in dit topic :+
Wij hebben al een aantal jaar een Amerikaanse stafford, en het is zo'n lieverd! Hij heeft een keer een hond gebeten toen die hem aanviel (een gemuilkorfde husky), maar niet eens een oppervlakkig wondje. Ik vind dat sommige mensen eerst eens na mogen denken voordat ze hier in het wildeweg lopen te roepen!
Dit zou hetzelfde zijn als dat we alle Marokkanen hier moeten verbieden, omdat die meer overtredingen maken als de Nederlander. Nee, maar dat is discriminatie! Ik ben het eens met een eerder geposte mening dat mensen alleen zulke honden mogen houden die weten hoe ze er mee om moeten gaan, maar dat is helaas niet na te gaan...

Sunnda

Thesserd schreef:
Waarom haal je elke keer die lab er bij? :') is de labrador dan volgens jou het enige heilige ras? Oh en zoek even in Google op 'agressieve labrador'.

Je snapt toch hoop ik wel wat ik bedoel?? Of moet ik dat echt uit gaan leggen.

Ababe

Pfoeh Rottweilers hou ik helemaal niet van, sluipmoordenaars noemen ze ze toch haha. Ik heb angst voor dit ras omdat de Rottweiler die bij mij op stal op het erf loopt, al meerdere keren mensen heeft gebeten zonder waarschuwing. Laatste keer kwam er gewoon iemand (voor hem een vreemde) uit de auto lopen en hij greep deze arme man gewoon in zijn arm. Hij kon wel mooi hechtingen gaan halen.
Deze Rottweiler zoekt mijn Chow ook geregeld op maar gelukkig is hij bang voor mijn Chow en deinst hij wel terug als het erop aankomt. Ik was alleen zo dom om met mijn Chow van hem af te lopen daarna en uiteraard hing de Rottweiler hem toen nog wel even snel in zijn reet, stiekemerd.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:52

gekvanfleur schreef:
Thesserd schreef:
Waarom haal je elke keer die lab er bij? :') is de labrador dan volgens jou het enige heilige ras? Oh en zoek even in Google op 'agressieve labrador'.

Nou eigenlijk.. Ja! Onderbouw je mening.
Je valt nu een beetje in herhaling..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:52

Lauraa90 schreef:
Pfoeh Rottweilers hou ik helemaal niet van, sluipmoordenaars noemen ze ze toch haha. Ik heb angst voor dit ras omdat de Rottweiler die bij mij op stal op het erf loopt, al meerdere keren mensen heeft gebeten zonder waarschuwing. Laatste keer kwam er gewoon iemand (voor hem een vreemde) uit de auto lopen en hij greep deze arme man gewoon in zijn arm. Hij kon wel mooi hechtingen gaan halen.
Deze Rottweiler zoekt mijn Chow ook geregeld op maar gelukkig is hij bang voor mijn Chow en deinst hij wel terug als het erop aankomt. Ik was alleen zo dom om met mijn Chow van hem af te lopen daarna en uiteraard hing de Rottweiler hem toen nog wel even snel in zijn reet, stiekemerd.

Het zijn geen lieverdjes, maar ik geef dat tenminste toe..waarom andere hier het zo graag verbloemen dat hun ras geen maria als bijnaam heeft snap ik gewoon niet..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:54

gekvanfleur schreef:
Thesserd schreef:

Geef het een mooie naam, maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is toch? Het ras is jaren gefokt op agressief gedrag op andere honden...hoe je dat uiteindelijk wil noemen is van ondergeschikt belang.

Jeetje wat heb jij een plaat voor je kop. Serieus, ga even naar een hondenshow toe en ga bekijken hoe sommige honden zich daar naar elkaar gedragen of zelfs naar de keurmeester of hun baas. En bekijk dan ook hoe veel honden wel gemoedelijk met elkaar om gaan. Bekijk dan even hoe talloos veel rassen er bestaan, en hoe verbaasd je bent dat sommige rassen (waar je het niet van verwacht) zo lekker rustig zijn samen, terwijl je schrikt van sommige andere (vooral kleine terriërs in benches) honden die opeens agressief gedrag vertonen als je langs loopt.

Je loopt nu alleen maar loos dingen te roepen terwijl je argumenten al lang tegen gesproken zijn. Jij wil gewoon graag geloven dat de am staff één of ander verdoemd ras is en dat die honden als ze uit de moederbuik komen al duivelse beesten zijn, waar de toekomstige eigenaar helemaal niks mee te maken heeft! Want ja, volgens jou zijn alle am staffs agressief en gevaarlijk. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt :')
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 19-12-14 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:55

gekvanfleur schreef:
5"]
Thesserd schreef:

Nou eigenlijk.. Ja! Onderbouw je mening.
Je valt nu een beetje in herhaling..

Nou bij deze dan..

We zijn hier met een discussie bezig en ik heb geen zin om telkens een waslijst op te noemen van rassen die ik bedoel..
De meeste mensen snappen prima als je het ras ´lab´ noemt welke rassen je dan ongeveer bedoelt en ook welke rassen je bedoelt als je het over ´bullen´ hebt..
Dus als ik lab zeg, bedoel ik alle rassen die je veel als huis tuin en keuken hond ziet bij lieve schattige gezinnetjes.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:56

Naast bulls, en lab-achtige honden zijn er ook nog een heleboel andere honden. Veel honden die je niet dagelijks ziet, die in geen van jouw 2 categorieen vallen :') Ik vind je erg kortzichtig, sorry.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 19-12-14 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:57

gekvanfleur schreef:
Thesserd schreef:

Jeetje wat heb jij een plaat voor je kop. Serieus, ga even naar een hondenshow toe en ga bekijken hoe sommige honden zich daar naar elkaar gedragen of zelfs naar de keurmeester of hun baas. En bekijk dan ook hoe veel honden wel gemoedelijk met elkaar om gaan. Bekijk dan even hoe talloos veel rassen er bestaan, en hoe verbaasd je bent dat sommige rassen (waar je het niet van verwacht) zo lekker rustig zijn samen, terwijl je schrikt van sommige andere (vooral kleine terriërs in benches) honden die opeens agressief gedrag vertonen als je langs loopt.

Je roept nu alleen maar loos dingen te roepen terwijl je argumenten al lang tegen gesproken zijn. Jij wil gewoon graag geloven dat de am staff één of ander verdoemd ras is en dat die honden als ze uit de moederbuik komen al duivelse beesten zijn, waar de toekomstige eigenaar helemaal niks mee te maken heeft! Want ja, volgens jou zijn alle am staffs agressief en gevaarlijk. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt :')

Het is moeilijk onpersoonlijk te blijven, maakt niet uit. ;)
De enige vraag die ik voor je hebt en die de lading van mijn post wel dekken denk ik:
Beweer jij dat de pitbull, Am. Stafford e.d. niet jarenlang gefokt zijn op agressie naar andere honden,dus als vechthond?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:59

Thesserd schreef:
Naast bulls, en lab-achtige honden zijn er ook nog een heleboel andere honden. Veel honden die je niet dagelijks ziet, die in geen van jouw 2 categorieen vallen :') Ik vind je erg kortzichtig, sorry.

Ik heb toch echt geen zin om een waslijst te gaan tikken aan hondenrassen. Ik denk dat gelukkig het meerendeel prima begrijpt wat ik bedoel. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:01

Als je mijn posts leest, weet je dat ik mij juist heel bewust ben van de oorspronkelijke kwaliteiten van de rassen. Ik ontken dat ook zeker niet. Wat ik wel ontken, is dat dat perse tot uiting moet komen. Want dat is gewoon onzin. Je kunt het er makkelijker uithalen inderdaad, en de hond zal gemiddeld gezien lastiger zijn in de omgang met andere honden. Maar ben jij een normaal persoon, en heb je een normaal verstand, dan kan je daar prima mee om gaan. En kun je ook prima een wereld hond hebben aan een am stafford.

Afbeelding
:+

En ik begrijp heus wel wat je bedoelt met je rassen, maar je weet zelf niet waar je het over hebt. Want er zijn niet 2 groepen honden. Wat denk je van de Briard bijvoorbeeld? Is dat een huis tuin en keuken hond of hoort die bij de agressieve bulls? Zoals ik de briard ken zou ik zeggen groep 2 :+ maar wrs kennen vele anderen hem als groep 1. Het verschilt per hond, per baas en per verhaal.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 19-12-14 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:02

Alhoewel de APBT historisch gezien gefokt is om uit te blinken in het gevecht tegen andere honden

Van de site van de Pitbullclub.. ;)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:03

Cchanny schreef:
Blegh,
Waarom snappen die mensen niet dat het niet aan het baasje ligt en niet aan de hond.

De baasjes van die honden moeten gewoon worden ingeslapen. :Y)

:j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:05

Thesserd schreef:
Als je mijn posts leest, weet je dat ik mij juist heel bewust ben van de oorspronkelijke kwaliteiten van de rassen. Ik ontken dat ook zeker niet. Wat ik wel ontken, is dat dat perse tot uiting moet komen. Want dat is gewoon onzin. Je kunt het er makkelijker uithalen inderdaad, en de hond zal gemiddeld gezien lastiger zijn in de omgang met andere honden. Maar ben jij een normaal persoon, en heb je een normaal verstand, dan kan je daar prima mee om gaan. En kun je ook prima een wereld hond hebben aan een am stafford.

En ik begrijp heus wel wat je bedoelt met je rassen, maar je weet zelf niet waar je het over hebt. Want er zijn niet 2 groepen honden. Wat denk je van de Briard bijvoorbeeld? Is dat een huis tuin en keuken hond of hoort die bij de agressieve bulls? Zoals ik de briard ken zou ik zeggen groep 2 :+ maar wrs kennen vele anderen hem als groep 1. Het verschilt per hond, per baas en per verhaal.

Je haalt het er niet uit..je kunt het door de juiste verhoudingen controleren. Of denk je dat je een jachthond zover krijgt dat het jagen en achter zijn neus aangaan hem ineens niet meer boeit.

Het laatste ga ik maar niet meer op in..dat is een verloren zaak.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:05

gekvanfleur schreef:
Alhoewel de APBT historisch gezien gefokt is om uit te blinken in het gevecht tegen andere honden

Van de site van de Pitbullclub.. ;)

Staat er toevallig ook bij wat er precies in de hond gefokt is? Namelijk bouw van het lichaam (verkorte neus, kaken) en kracht (met veel trainen). Daarnaast is de APBT makkelijker getriggerd tot agressiviteit, dat zal ik niet ontkennen, maar wat Thesserd ook zegt, hoeft deze agressiviteit niet tot uiting te komen zoals dat wel getriggerd wordt bij gevechten.