Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Witwi

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:19

aah jammer...
Bij mij is het ook dat mijn ogen rood, dik en jeukend worden wanneer ik een kat heb aangeraakt en in mijn ogen kom. Maar ook wanneer ik met een kat in een ruimte ben, dan krijg ik ademhalingsmoeilijkheden... en dat is echt niet aangenaam.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:28

De Brit heeft geen hypoallergene vacht :n

Oosterse kortharen schijnen wel hypoallergeen te zijn.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:50

Onze Mietse geeft ook kopjes op commando !
Nu is het de bedoeling dat ze je dan een kopje tegen je hoofd, wang geeft.
Maar als ze langs de tafel loopt en je roept "kopje" dan geeft ze hem ook rustig aan de tafelpoot. :D

Ook de fascinatie voor water herken ik bij haar.
Als je onder de douche staat en je sluit de deur niet komt ze rustig naast je zitten. ( Onder de straal dan ! )

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:53

Oliver zit constant vissen en kikkers te vangen in de sloot.. Laatst kwam hij een keer zeiknat thuis. Ik vermoed dat hij even mee gezwommen heeft..

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:59

Amaris schreef:
miesie22 schreef:
Hahaha dat zou zo maar kunnen! Die van ons hadden van de zomer zelfs het trucje uitgevonden on te graven in de waterbak -O- hele kleedje wat eronder staat nat :+

Wat voeren jullie je Britten eigenlijk? Wij voerden
Prins sterilized, maar omdat dit zo slecht in groot formaat te krijgen is zijn wr nu de overstap aan het proberen naar wat natuurlijker voer. Daar zitten geen granen in. Weet de naam even niet meer uit mijn hoofd.

Ohja, als iemand nog op zoek is naar een goede kattenbakgrind, wij hebben golden grey met babypoeder geur. Is echt ideaal! Het klontert super en door de geur die erin zit stinkt het ook helemaal niet snel! Het is wat duurder, maar gaat ook langer mee!

Goeie tip.
Ik deed eerst altijd klontspul, nu heb ik dat witte spul in blauwe zak dat niet klont, dat maakt wel makkelijk schoon want de drolletjes passen in een boterhamzakje elke morgen. En ze verkopen het in de supermarkt. Maar ik ben toch weer aan het denken aan klontspul.

Waar koopje golden grey?

Wij bestellen het online, als je het intikt op google vind je al een hoop verkooppunten. Wij hebben de roze variant. De vorige eigenaren van onze Britten gebruikten het, maar na het even te gebruiken willen wij ook niet meer anders! Het is zo ontzettend handig!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:02

ooohhh *zooplus* mijn grote vriend heeft het ook +:)+

heb je dan de silicaat-versie? Die is rose, maar silicaat is meestal niet klontvormend toch?
dit lijkt weer iets totaal vernieuwends.

ik hou van vernieuwend.

ik ga bestellen :')

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:04

Geloof dat wij het ook daar vandaan hebben ja. Wat ook nog eens heel fijn is, het gaat onwijs lang mee. Wij doen maar ongeveer 1 keer in de 2 a 3 maanden de hele bak legen en nieuw spul erin. Verder doen we ongeveer om de dag de klonten en poep eruit scheppen en soms wat bijvullen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:16

Ik gebruik Sivocat White hygiene classic. Dit gebruikte de fokker van Breezer en Bijou ook en ben er zelf ook erg tevreden over. Koop het bij Ranzijn.

Eten bestel ik altijd via Zooplus, behalve het rauwe vlees dan.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:16

miesie22 schreef:
Geloof dat wij het ook daar vandaan hebben ja. Wat ook nog eens heel fijn is, het gaat onwijs lang mee. Wij doen maar ongeveer 1 keer in de 2 a 3 maanden de hele bak legen en nieuw spul erin. Verder doen we ongeveer om de dag de klonten en poep eruit scheppen en soms wat bijvullen.

Zo doe ik het ook!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:23

Aaarrrhhhh zooplus doet niet aan postnl afgeefpunten ofzo.

En ik ben nooit thuis. En 14 kg laat ik ook niet op mn werk bezorgen.

*even nadenken hoe te doen*

EDIT:

ik weet het al!
Ik wacht nog even tot de kerstvakantie en dan laat ik het lekker thuis bezorgen :Y)

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:28

Bayazo schreef:
Onze Mietse geeft ook kopjes op commando !
Nu is het de bedoeling dat ze je dan een kopje tegen je hoofd, wang geeft.
Maar als ze langs de tafel loopt en je roept "kopje" dan geeft ze hem ook rustig aan de tafelpoot. :D

Ook de fascinatie voor water herken ik bij haar.
Als je onder de douche staat en je sluit de deur niet komt ze rustig naast je zitten. ( Onder de straal dan ! )

Wat leuk om te lezen ik herken het allemaal in onze kat. Wij hebben een Britse korthaar kruising Noorse boskat en ze geeft ook kopjes op commando. Het is inderdaad bij ons ook de bedoeling dat ze een kopje tegen je hoofd aan geeft, maar als je kopje zegt geeft ze ze ook overal aan. En ook de douche vindt ze geweldig. Ze gaat er niet onder zitten maar als iemand aan het douchen is moet ze perse mee en gaat ze op de wasmachine liggen. Als je ze deur dicht doet zonder haar gaat ze voor de douchedeur zitten janken.
Volgens mij heeft ze dus het echte Britse korthaar karakter?

Ze is trouwens ook erg slim en kan heel veel kunstjes zoals liggen, zitten, high five, pootje zowel links als recht, springen, door de tunnel, op je been staan en kopjes op commando.

Nina 3 jaar.
Afbeelding

Vinden jullie als Britse korthaar eigenaren mijn kat trouwens wat weg hebben van een Britse korthaar?
Haar moeder is een Britse korthaar, maar ik denk dat ze ook genen heeft voor langhaar.
Haar vader is een Noorse boskat.
Haar zusje was precies hetzelfde alleen kortharig.

Nina als kitten.
Afbeelding

Nina 1 jaar.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muztang op 12-12-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:42

Afbeelding

Ik heb ook een Britse korthaar. Een poesje van 2 jaar oud.
Erg speels, dol op balletjes en lege doppen. Ze mag naar buiten, maar het is echt een binnenkat.

Wij hebben nog getwijfeld of we 1 keer een nestje wilden laten komen, maar uiteindelijk toch gekozen om haar te laten steriliseren.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:45

Amaris schreef:

EDIT:

ik weet het al!
Ik wacht nog even tot de kerstvakantie en dan laat ik het lekker thuis bezorgen :Y)

Bij mij geven ze het altijd af bij de buren als ik niet thuis ben!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:47

Muztang, ik herken er geen Brits Korthaar in. Wel een mooie poes!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:40

Mijn Brit heeft een gevaarlijke hobby, iets met elektrische snoeren.
Vooral de dure dunne kwaliteitskabeltjes (zoals bijv. het snoer van de IPad lader), daar wil ze graag haar tanden in zetten.
Ik heb nog nooit een kat gehad die zo'n focus op dit soort kabeltjes had.
Om mobieltjes op te laden hebben we nu speciaal van die dingen die je om de stekker kan hangen aan een stopcontact waar ze niet bij kan. De rest moet weggewerkt of buiten kattenbereik.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:39

Myca schreef:
Mijn Brit heeft een gevaarlijke hobby, iets met elektrische snoeren.
Vooral de dure dunne kwaliteitskabeltjes (zoals bijv. het snoer van de IPad lader), daar wil ze graag haar tanden in zetten.
Ik heb nog nooit een kat gehad die zo'n focus op dit soort kabeltjes had.
Om mobieltjes op te laden hebben we nu speciaal van die dingen die je om de stekker kan hangen aan een stopcontact waar ze niet bij kan. De rest moet weggewerkt of buiten kattenbereik.

Dat doet die van ons ook !
Knagen/sabbelen aan opladersnoertjes !

Ik vind het zo leuk om te lezen dat veel van onze dieren er de zelfde hobby`s op na houden ! :D

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:04

lor1_1984 schreef:
Sanniie schreef:

ja klopt op de show is ze choco tortie point met wit. Maar ze is over haar hele lichaam gekleurd wat natuurlijk niet "hoort". Maar dat komt omdat ze uit een 3 kleur en een effe gekleurde komt. Dat mag je niet kruisen... maar was voor ons zelf een keer een nestje ;)

Je bedoelt dat ze te donker is?
Ik vind haar nog vrij licht nl, tenzij de foto in zomer gemaakt is. :)

Point is wit met gekleurde uiteinde. Diva is niet wit maar helemaal gekleurd ;) maar had dus een point moeten zijn :p helaas kan je niet alles voorspellen van te voren en ze is heel leuk en daar gaat het om toch ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:30

Dan is Mowgli ook geen point volgens die criteria. :+
Mo hangt een beetje tussen (hele donkere) sealpoint en mink in qua kleur, die is iets donkerder dan Diva. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:40

AnneOmie schreef:
Amaris schreef:

EDIT:

ik weet het al!

Bij mij geven ze het altijd af bij de buren als ik niet thuis ben!

Mijn buren zijn niet leuk ^)
Nouja, de ene helft wel maar die val ik liever niet telkens lastig met al mijn internetbestellingen (dat zijn er nogal wat :+ )

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 11:58

Mooi poesje Myca!

Haha Amaris alles wat jij beschrijft over jouw Brit komt overeen met mijn Brit (de poes) :D

Britten hypoallergeen? Eerder het tegenovergestelde _O-

Ik voer mijn katten Cat Lovers Gold. En qua kattenbakkorrels ben ik me nog aan het oriënteren. Die Golden Grey lijkt me wel wat trouwens!

Wat doen jullie trouwens aan vachtverzorging? Ik heb een rubberen borsteltje en een furminator. Die werkt als een tierelier! Ook breng ik mijn katten eens in de zoveel tijd naar de trimsalon. Dit omdat de trimster mijn katten 'zonder genade' overal heel kundig en snel weet te ontdoen van haren. (Ondanks dat ik docent Dierverzorging ben, heb ik die vakkundigheid niet..)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 12:03

Oeh en kennen jullie deze? Ik was even aan het rondneuzen op de site van Zooplus en zit er al een tijdje over te denken om dit Cat Activity Fun Board te bestellen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:18

Dank je Sabini!

Na een lange kattenbakkorrel-zoektocht ben ik uitgekomen op de geparfumeerde klontvormende korrels van de Jumbo.

Ons poesje is zeer kieskeurig, als het haar niet bevalt dan poept ze nog liever op de grond voor de bak. Onze oude kattenbak (die eigenlijk nieuw was) vond ze ook niet goed. Daar zat zo'n luikje in om de luchtjes binnen te houden, maar daar is ze niet van gecharmeerd. We hebben nu zo'n hele grote met een overhangende bovenkant, daar gaat ze wel op.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:25

Hallo Britse Korthaarliefhebbers,
Ik ben op zoek naar een Seal - Silver tabbypoint poesje met stamboom .Mag ook Chocolate zijn .Wie weet een betrouwbare kleine fokker?

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:49

Wat een leuk topic! Helaas is mijn Brit ruim twee jaar geleden overleden en ik is hem nog elke dag. Het was zo'n lieverd, ook tegen mijn Engelse Bulldog. Nooit heeft hij uitgehaald of gebeten. Mijn Britt heette Jeremy van Breehorn en was en goedgekeurde dekkater (voordat hij bij mij kwam). Maar de cattery wilde enkel nog tweekleur Britten fokken en is Jeremy gecastreerd en bij mij gekomen. Jammer genoeg is hij maar tien jaar oud geworden. Als ik weer een kat (of twee) zou nemen worden het zeker weten weer Britjes!

Nog een leuk detail, Jeremy heeft toen hij tien maanden oud was model gestaan voor Sheba.

Afbeelding

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:38

Wat leuk Diaantje! Prachtige foto's. Mooie Brit :) Wat zonde dat hij zo jong overleden is.