Van puppy tot volwassen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Van puppy tot volwassen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 15:24

Op welke dag trainen jullie dan? Ben benieuwd wat de keuze gaat worden!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:34

Woensdagavond, nog 1 les en dan examen en daarna gaan we geloof ik naar de maandagavond maar dat moet ik nog opgeven (gehoorzaamheid C).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:10

magda_90 schreef:
Leeuwarden. Vanwege gedrag van derden gaan steeds meer losloopgebieden "dicht" en de gemeente heeft schijnbaar geld nodig hier. :=
We rijden wel regelmatig naar losloopgebieden in de buurt, maar goed dat doe je ook niet 3 maal daags helaas.

En gewoon buiten de bebouwde kom?
Je kunt de apv even inzien, als het niet specifiek genoemd wordt, mogen honden buiten de bebouwde kom gewoon loslopen tenzij anders aangegeven. Dus je kunt dan ook gewoon een rustig landweggetje opzoeken ofzo.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:17

magda_90 schreef:
Ik heb al stukjes leverworst en kaas geprobeerd en wilde vanmiddag even naar de Welkoop om gedroogd vlees te halen, dat raadde mijn instructeur aan namelijk. Dat ruikt ook wel goed toch?

Ik gebruik stukjes rauwe frikandel XD Werkt ideaal.

anneliesdj schreef:
Maar CM heeft ook wat details die naar mijn mening echt fout zijn en in zijn manier van werken gaat hij heel erg de confrontatie aan, dat zijn geen dingen die je zomaar moet doen én is ook totaal onnodig bij de gemiddelde hond.

Denk ook niet dat de honden waar hij zulke methodes op loslaat nou vallen onder de gemiddelde hond ;-) Honden die helemaal niet zo'n groot probleem hebben (dat zijn dus eigenlijk altijd de baasjes die een probleem hebben) doet hij vaak zelfs helemaal niets mee, alleen maar baasje goed opvoeden :D

Hier in Amersfoort zijn die losloopregels ook al zo streng, mag nergens los eigenlijk, behalve op die kleine veldjes die ik niet vertrouw. Gelukkig gaat Dex heel veel mee naar stal en ik zorg sowieso 1x per dag voor een vermoeiend uitje naar bos, strand, stal of behendigheid ofzo.

Trouwens, ik woon vooralsnog alleen en ik werk gewoon fulltime en heb wel een puppy dus. Soms gaat hij naar de oppas en met nachten slaapt ie toch maar hij zit soms dus ook wel eens een 4-6 uurtjes overdag alleen. Honden slapen meer dan mensen, zo erg vinden ze dat helemaal niet als ze teminste niet bang zijn om alleen te zijn en verder genoeg beweging/opdrachten krijgen. Ik heb een 'puppycam' en kan dus zien dat hij gewoon rustig ligt te slapen of anders zit te kauwen op een bot.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:41

Het jammere van cm vind ik dat mensen denken dat hij honden met problemen in dat uur getraind krijgt.wat er vooraf allemaal gebeurt ziet niemand en dat er ook van te voren met stroombanden getraind word.ik heb er verder niks op tegen mar als ik mensen zie lopen met hun voet nnaar achter tegen de hond duwen en andere dingen die je op tv ziet vallen mijn schoenen uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:45

Voor cm deden veel meer trainers dat soort dingen vooral het er uit snappen het riempje hoog etc cm heeft het echter meer aan de man gebracht.

Ik haal overal gewoon weg wat werkt voor die hond, maar ik doe ook al jaren aan honden africhten heb gedrag gestudeerd etc dus dat is voor mij heel anders dan voor menig honden eigenaar

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:00

@Toydoll hoe heb je dat in het begin gedaan dan? Een tijdje vrijgenomen? Of gelijk 4/6 uur alleen?

Ik vind CM altijd wel leuk om naar te kijken en heb er ook een boek van waar wel nuttige dingen instaan maar inderdaad niet alles ben ik het mee eens en vaak ligt het inderdaad vooral bij de eigenaren. Onze hond heeft ook al verschillende eigenaren gehad en dat snap ik dus echt niet want het is op zich een hele lieve makkelijke en rustige hond, alleen snel bang.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:04

magda_90 schreef:
Nu ikzelf een pup heb van 3,5 maand dacht ik dat het wellicht leuk is om een deel-je-ervaring-topic te maken. Vol met tips, tricks en avonturen. Is daar animo voor? :)

Leuk idee, ik doe mee.

Ik heb een hondje (mini ras) en zij word in december alweer 6 maand, ik heb haar al vanaf week 9.
Ze kan al veeeel truucjes, en ze is enorm pienter in het oppakken van nieuwe truucjes en commando's.
Ze kent het volgende:
- Jump (over benen 2x eigen hoogte)
- Door (ergens doorheen kruipen)
- Ground (sluipen)
- Stay
- Sit
- Down
- Up (op 2 achterpootjes springen of lopen)
- Rondje (rondjes draaien)
- Step (ergens op gaan staan)
- Climb (beklimmen van dozen, in trapvorm)
- Loud (blaffen)

*\o/*

En verder ben ik nog wel hard bezig met de zindelijkheidstraining... O:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:20

keona schreef:
Het jammere van cm vind ik dat mensen denken dat hij honden met problemen in dat uur getraind krijgt.wat er vooraf allemaal gebeurt ziet niemand en dat er ook van te voren met stroombanden getraind word.ik heb er verder niks op tegen mar als ik mensen zie lopen met hun voet nnaar achter tegen de hond duwen en andere dingen die je op tv ziet vallen mijn schoenen uit.

Hoe kom jij aan die info dan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:54

anneliesdj schreef:
keona schreef:

Kennis van mij heeft er filmpjes van op internet gezien. En dacht jij dan werkelijk dat hij een probleem hod in 1 aflevering weer goed krijgt.sorry maar hij is geen wonder trainer.ik ben niet tegen hem ofzo maar iedereen snapt toch wel dat e binnen 1uur een hond niet goed krijgt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:57

Van daag is een van onze pups besproken bij een gezin van op de lijst,woe word de 2de besproken.we houden er zelf ook een,was eigenlijk niet de planning.morgen ga ik kijken naar een honden school die agidience geeft en ook speur cursussen,ben erg benieuwd hoe mij deze school gaat bevallen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:00

Vandaag hebben we onze pup gekozen!
Toch weer een ander dan in eerste instantie dachten... Ze veranderen ook zoveel!
Het is een ondernemende actieveling maar wel met een heel zacht karakter.
Morgen foto's! Hij is nu 7 weken en komt volgende week naar huis.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:01

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:14

magda_90 schreef:
Ik heb al stukjes leverworst en kaas geprobeerd

Toydoll schreef:
Ik gebruik stukjes rauwe frikandel XD .

Is dat niet vreselijk veel zout, vooral voor pupjes (ook voor volwassen honden)?
Ik zou toch voor echt hondenvoer gaan, dat is er niet voor niks.. ;) Er zijn genoeg hondensnoepjes in allerlei soorten en maten, die lekker ruiken, toch?
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 23-11-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:14

blondies schreef:
Vandaag hebben we onze pup gekozen!
Toch weer een ander dan in eerste instantie dachten... Ze veranderen ook zoveel!
Het is een ondernemende actieveling maar wel met een heel zacht karakter.
Morgen foto's! Hij is nu 7 weken en komt volgende week naar huis.

Welk ras?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:19

Ik gebruik als ik voer gebruik ook gekookte worst. Veel makkelijker in voor jou fijne formaten te maken.

Geen foto's van de nieuwe aanwinsten

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:24

Ow sorry, had ons al eens eerder voorgesteld in het topic :) maar het is een duitse staande langhaar, volledig bruin. Zelfde als TS

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 07:50

Seven schreef:
Wat voor hond hebben jullie, waakhond is zo breed

Jackie is een Mechelse herder

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 08:01

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 08:23

Lief ga je er ook de africhting mee in of?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:36

keona schreef:
anneliesdj schreef:

Kennis van mij heeft er filmpjes van op internet gezien. En dacht jij dan werkelijk dat hij een probleem hod in 1 aflevering weer goed krijgt.sorry maar hij is geen wonder trainer.ik ben niet tegen hem ofzo maar iedereen snapt toch wel dat e binnen 1uur een hond niet goed krijgt

Ik werk zelf ook met herplaatsers dus ik weet dat het heel snel kan gaan.
En sorry, maar 'een kennis heeft iets gezien', komt op mijn niet echt betrouwbaar over :=

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:19

We zitten nu op puppy cursus, dat is ook wel nodig want ze is een boefje !

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:25

Op jou niet misschien maar ze moeten dus op het net rond dwarrelen.en ik weet dat zei hier niet over liegt.maar ieder zijn ding natuurlijk.en nogmaals ik ben niet tegen cm .

nu we dus een pup gaan houden zullen we ook weer cursussen gaan volgen als de kleine spruit wat ouder is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 11:27

anneliesdj schreef:
magda_90 schreef:
Leeuwarden. Vanwege gedrag van derden gaan steeds meer losloopgebieden "dicht" en de gemeente heeft schijnbaar geld nodig hier. :=
We rijden wel regelmatig naar losloopgebieden in de buurt, maar goed dat doe je ook niet 3 maal daags helaas.

En gewoon buiten de bebouwde kom?
Je kunt de apv even inzien, als het niet specifiek genoemd wordt, mogen honden buiten de bebouwde kom gewoon loslopen tenzij anders aangegeven. Dus je kunt dan ook gewoon een rustig landweggetje opzoeken ofzo.

Buiten de bebouwde kom waren inderdaad diverse landweggetjes waar wij al veel liepen, maar vanwege de haak om Leeuwarden en nieuwbouw een stukje verderop zijn die weggetjes ook weg helaas. Vandaar dat wij nu uit zijn geweken naar andere plekken waar de honden sowieso los mogen en waar het ook niet erg druk is. Zolang de tijd er is, proberen we zeker 1 keer per dag daar naar toe te rijden.

Toydoll schreef:
magda_90 schreef:
Ik heb al stukjes leverworst en kaas geprobeerd en wilde vanmiddag even naar de Welkoop om gedroogd vlees te halen, dat raadde mijn instructeur aan namelijk. Dat ruikt ook wel goed toch?

Ik gebruik stukjes rauwe frikandel XD Werkt ideaal.

_l_amanda_l_ schreef:
magda_90 schreef:
Ik heb al stukjes leverworst en kaas geprobeerd

Toydoll schreef:
Ik gebruik stukjes rauwe frikandel XD .

Is dat niet vreselijk veel zout, vooral voor pupjes (ook voor volwassen honden)?
Ik zou toch voor echt hondenvoer gaan, dat is er niet voor niks.. ;) Er zijn genoeg hondensnoepjes in allerlei soorten en maten, die lekker ruiken, toch?

Vanwege het zout lijkt mij dat ook niet helemaal goed nee. Ik heb nu bij de Welkoop gedroogde lamslever gehaald, even testen vanmiddag. :)

Wat leuk Horseland93, welkom! Wat zijn jullie leuk onderweg zeg met al die kunstjes. :j

Wat zal het straks leeg zijn bij jullie keona. Ik ben benieuwd Blondies welke het gaat worden! Wat een schatje Olikea! <3

Seven schreef:
Ik gebruik als ik voer gebruik ook gekookte worst. Veel makkelijker in voor jou fijne formaten te maken.

Geen foto's van de nieuwe aanwinsten

Die zouden we gebruiken, is de baas alleen ook gek op. :9 O:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:37

Hahaha samen snacken dan :D