Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:06

Courses schreef:
Ik heb al een beetje zitten zoeken maar 90% van de katten hebben wel een ‘buiten’ (tuin) nodig, dus dat is een beetje de issue. De katten die wel binnen kunnen hadden bijna allemaal gezondheidsproblemen .. :(

Heb je al gekeken op de site van Zwerfkat in Nood ? Daar wachten ook nog veel diertjes op een gouden mandje en hoeven niet persé buiten te kunnen ;)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:51

Courses schreef:
Heeft er iemand ervaring met een kat/poes uit het asiel adopteren die enkel binnen kan? (Ik woon in een appartement op 3 hoog)

Ik werk zelf in een kattenasiel en er zitten toch een aantal katten die prima op een flat kunnen :) Ik zou zeggen maak een afspraak met een asiel in de buurt en geef je "eisen" door. De medewerkers weten prima welke kat geschikt is en welke niet :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:07

Hier ook 2 geweldige asielkatten! Zwarte poes en tijger kater. Veel plezier van!
Afbeelding
Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:10

prachtige dieren komen er voorbij, goed van jullie allemaal dat je een dier uit het asiel hebt gehaald!

Ook wij hebben een hond uit het asiel.
10 jaar geleden opgehaald, de hond was toen 2 jaar oud.
Wij waren het 3e stel dat deze hond meenam, kwam iedere keer terug omdat ze vals is/zou zijn.

Voor ons het de meest ideale hond!
Oke, bij vreemden kan ze minder lief zijn, maar voor ons o zo lief!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:24

oh ja, nu vergeet ik te vermelden waarom ik fan ben van een asiel-huisdier:

Het geeft je gewoon een goed gevoel om een dier te nemen die door anderen is "afgedankt", arme stakkers!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leuk al die verhalen!

Mijn twee katten heb ik beiden als kitten uit het asiel gehaald, Wesley is nu bijna 3 en Faye ruim een jaar. Joopie, het kleinste hondje komt ook uit het asiel en de andere hond komt van Cyprus. Ik heb niet bewust voor een buitenlands hondje gekozen maar na een half jaar asiels bekijken kon ik geen geschikte hond vinden en via een organisatie kwam Lizzy bij mij. Het is een lieve hond maar ik heb wel besloten geen honden meer uit het buitenland te nemen en voor een volgende hond ga ik toch weer bij het asiel kijken. Ik merk dat ik de klik mis en die kun je in het asiel juist krijgen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:54

Wat een leukies komen er weer voorbij. <3

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:59

Ja hier ook een asielhond! :D
Nu vier jaar geleden hebben wij Polka uit het asiel gehaald, en nooit spijt van gehad!
Afbeelding
Ze komt van de straat, uit Polen. We merken wel dat ze nog herinneringen heeft aan vissers, grote zwarte honden, opeens opduikende mensen en dat ze zich vaak erg verdedigend opstelt. (Waarschijnlijk dit omdat ze haar zoontje op straat heeft verdedigd tegen andere honden)
Maar echt super blij met haar! Lief, vrolijk en erg speels.

Courses

Re: Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:12

Ik heb zojuist even gekeken op de website van het asiel hier in de buurt, staan echt leuke dieren tussen :)

Misschien een hele stomme vraag, maar is het heel associaal als je graag een bepaald soort kat wilt adopteren en dat aangeeft bij een asiel? :o

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:20

Ja ook wij hebben vorige maand een hond uit het asiel gehaald.
We hadden er al 3 maar nog ruimte voor een 4e en vind het wel gezellig zo.

Charlotje (ja zo heet ze echt) zat een week of 3 in het asiel omdat haar vorige baasjes uit elkaar gingen en niemand wilde haar hebben. Wij hebben zelf altijd puppy's gehad maar ik vond het zo zielig die dieren in het asiel.

Manlief overgehaald en gaan kijken. We hadden 1 eis: het moest overweg kunnen met andere honden.
Maar wat zitten er ongelooflijk veel staffords en pitbulls in de asielen :oo

Dus onze keuze viel al snel op een stafford (charlotje dus) heel lief en aanhankelijk. Moest even wennen dat ze niet alleen was bij ons in huis maar verder gaat het super. :D Zou het zo weer doen

Charlotje word in maart 1 jaar en kende eigenlijk, niet zindelijk, commando's oid.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:29

Onze poes Dido komt ook uit het asiel, in Beilen :) Toen we haar gingen ophalen wisten ze nog niet of ze geholpen was, want ze was gevonden. We mochten haar toen toch mee naar huis nemen, want ze moest toch de eerste paar weken binnen zitten. We konden dan terug komen om haar te laten helpen. Nou is ze bij ons thuis 1 keer ontsnapt geweest... maar die ene keer was genoeg en ze was dus nog niet geholpen. ;) Ze heeft toen 4 mooie kittens bij ons gekregen. Voordat ik commentaar krijg, het is never nooit onze bedoeling geweest om een nestje te fokken of iets dergelijks :) Hebben Dido niet voor niets uit het asiel gehaald +:)+

Afbeelding
Afbeelding
Twee keer Dido met ons hondje Binoche (niet uit het asiel ;) )

Afbeelding
En haar dochter Fleur, die dus bij ons geboren is. Fleurtje is vorig jaar maart helaas overleden...

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:36

@Courses nee hoor, vind ik niet.
Bijvoorbeeld, wij wilden ook echt geen boomer hond, een stafford of een buldog. (Dit bedoel ik niet gemeen hoor :) )

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:49

Hier geen asiel kat, maar wel een gedumpt katje.

Een aantal weken geleden stond er op mijn werk een vrouw aan de kassa, en het gespreksonderwerp viel op de katjes die ze had gevonden. Katjes waren gedumpt langs een landweg en hadden zich verstopt in een dassenhol. Mevrouw heeft ze eruit gehaald en mee naar huis toe genomen.

Beetje als grap zei ik dat ik er wel een wilde hebben, ze was namelijk ook opzoek naar nieuwe huisjes. Telefoon nummer opgeschreven, maar helaas door drukte kwijt geraakt. Thuis met mijn vriend erover gehad, hij wilde wel een kat haha :D...
Gelukkig stond mevrouw een aantal weken later weer in de winkel. Deze keer nummer en adres goed weggestopt in mijn broekzak. Inmiddels waren de katten wel al bij de dierenarts geweest en hadden ze alle spuitjes en dingetjes gehad.

En vorige week zijn we hem gaan halen... Meet Vino.

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt een hele grote ondeugende knuffelkat.. hij vindt het heerlijk om de hele dag te knuffelen, volgt ons overal in huis.. en heeft er een hekel aan wanneer wij op onze telefoon zitten... probeert dit op allerlei manieren duidelijk te maken.

nog een foto van Vino met zijn zusjes: (rest waren vrouwtjes)
Afbeelding

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:25

Courses schreef:
Ik heb zojuist even gekeken op de website van het asiel hier in de buurt, staan echt leuke dieren tussen :)

Misschien een hele stomme vraag, maar is het heel associaal als je graag een bepaald soort kat wilt adopteren en dat aangeeft bij een asiel? :o

Nee juist niet, zo weten de mensen in het asiel precies wat voor soort kat jij zoekt en graag thuis wil hebben :) De ene wil een jonkie, de andere weer een oudere :) Het is juist belangrijk dat je dat soort dingen aangeeft :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:31

Ik voel me dan zo’n zeikerd ofzo haha :o

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:32

Nee ik vind het niet gek dat je aangeeft een bepaald ras niet te willen. Ik zou ook geen verdedigingshond willen, die past gewoon niet bij mijn levensstijl. Al vind ik de rhodesian ridgeback bij mij op stal echt het einde. Je voelt je toch aangetrokken tot een bepaald ras of type hond, zo ook met paarden. Ik heb een fjord x fries en je krijgt me voor geen goud op een arabier, terwijl er ook juist weer mensen zijn die zweren bij een arabier. Gelukkig is er veel keuze!

Ik was zaterdag even in het asiel in beilen omdat mn zus twee kittens ging uitzoeken met haar familie en was even langs de kennels gelopen, zeker 85% was een terrierachtige.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:35

Courses schreef:
Ik voel me dan zo’n zeikerd ofzo haha :o

Ik zal je geruststellen, ik werk zelf als vrijwilliger in een asiel :) En wij krijgen die vragen altijd eigenlijk :P En zelf vragen we vaak ook wat ze zoeken :) We hebben liever dat iemand veel dingen aangeeft, dan dat achteraf gezien de kat niet bij hun past en weer terug komt ;) Dus gewoon aangeven wat je wel of niet wil :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:41

Hebben hier 2 asiel katten en zou het zo weer doen. Honden ben ik voorzichtiger mee maar ook daar zou ik niet van schuwen

En heb ook 2 asiel konijnen deze heb ik gehaaldomdat ons hok toch leeg stond en hun in een x meer dan 20 konijnen binnen kregen dus dacht dan kunnen we wel helpen.

Ik zou alleen ooit hond uit het buitenland halen dit omdat ie niet weet wat je binnen haalt van ziektes en er zitten hier in het asiel meer dan zat honden die net zo zielig zijn en net zo veel liefde mogen krijgen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:45

Naast een aantal ‘standaard’ dingen zou ik ook heeel erg graag een langharige kat weer willen ... Niet omdat het een raskat dan is maar omdat ik zulke dieren erg veel liefde vind uitstralen en gewoon, heel erg fijn om mee te liggen enzo ... :o

Verder, binnen kat, kan alleen, liever geen medische problemen (klinkt misschien arrogant maar ik heb net een kat gehad met tientalle medische problemen en dat was niet echt een pretje met zeer nare afloop ... :( ), en niet sproeien .. Dat is toch niet zo’n gekke lijst verder? :)

Wil graag een asiel kat omdat ik een dier een beter leventje wil geven, hier krijgt zij/hij veel liefde, ruimte en rust en ik vind ’t vreselijk dat er zoveel mensen hun dier ‘moeten’ afstaan (om welke reden dan ook) en zo’n diertje in een asiel terecht komt waar ze soms maanden blijven ^)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:47

Wij hebben 1 kater uit het asiel hier uit de buurt. Hij was ongeveer een half jaar oud. Had even wat tijd nodig om vertrouwen te winnen en met mensen om te gaan. Maar het was al meteen duidelijk dat zijn karakter goed was, maar wat hij in godsnaam met mensen aan moest? ;) We hebben hem in maart alweer een jaar. En geen spijt. Superleuk en lief beestje. Lekker speels nog. Soms een beetje volgens onze andere kater (13 jr, gewoon van een boerderij. Zijn zus overleed, vandaar dat kater nr 2 uit het asiel gehaald is).

Afbeelding

Daarnaast hadden we 2 konijnen, uit het asiel van de dierenbescherming uit Utrecht. Toen ik ze er ophaalde, was de ene geschat op een half jaar oud. Hij is 12 geworden. Het vrouwtje was een jr of 2. Zij is uiteindelijk 14 geworden. Heb geen foto's van ze op mijn pc staan. Maar iedereen zei: jij bent gek dat je voor 2 konijnen naar Utrecht rijdt, en er ook nog zoveel voor betaald! In de dierenwinkel zitten ze voor een paar gulden (toen nog :+ ). Maar aan de leeftijden te zien, zijn ze hun investering dubbel en dwars waard geweest!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:47

Courses schreef:
Ik heb al een beetje zitten zoeken maar 90% van de katten hebben wel een ‘buiten’ (tuin) nodig, dus dat is een beetje de issue. De katten die wel binnen kunnen hadden bijna allemaal gezondheidsproblemen .. :(

Onze kat is ook een binnenkat uit t asiel. Zijn gewoon bij meerdere asielen langs gegaan en gevraagd wat ze hadden. De één had niks wat binnen kon de ander had wel keus. Onze Jos kwam bij een oud vrouwtje weg die haar ook binnen had gehouden. We hebben nooit problemen gehad :) (ze staat in mn vorige post een paar blz terug)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:49

@pinky, de honden uit het buitenland wordt bloed afgenomen voor diverse tests dus de kans dat je een ziek hondje krijgt is klein. Die komt ook de douane niet door op schiphol, maar je kunt pech hebben, zeg nooit nooit. Ik kon in de Nederlandse asiels geen hondje vinden wat bij mij paste en ik wilde graag een jonge hond. In de asiels hier in de buurt zitten niet vaak jonge honden en als ze er zijn dan zijn dat vaak stafford pubers. Ik heb dan liever een hondje van een buitenlands asiel dan iemand die zijn pups op marktplaats zet om er geld aan te verdienen. Maar ik snap dat het idee van een buitenlandse hond niet iedereen aanspreekt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:54

Tjah toxh blijf ik van mening dat er hier in nl meer dan genoeg honden zitten. Ook jonge honden.

Ow trouwens 1 van onze katten die uit het asiel komt werd verteld dat het nooit een kat zou worden die heel erg aanhalerig zou worden (waren toen hele jonge katten) ik heb hem elders onder een kast weg gehaald in het asiel omdat ik er zo mooi vond. Maar nu is ze niet van je af te slaan meer

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:01

Wij hebben een hond geadopteerd uit het buitenland.
De reden waarom geadopteerd is omdat ik tegen het fokken van dieren ben terwijl er al zo veel zijn!
Een buitenlandse hond is niet een bewuste geweest van mij. Na de vele asiels in Nederland doorzocht te hebben konden we hier eigenlijk niet zo veel vinden. In Nederland zitten vooral veel Staffords en Herders en daar heeft mijn moeder het niet zo op. Als het aan mij had gelegen hadden we nu een heerlijk pitbull in huis gehad, maar dat werd 'm dus niet.

Toen we zijn we in asiels in het buitenland gaan kijken. Daar vonden we onze hond :D
En ja, er zitten al genoeg honden in Nederlandse asiels. Verschil is alleen dat ze het hier in Nederland een stuk beter hebben dan in landen als Spanje, Griekenland en Bulgarije.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:07

Tjah...