hond zit verstopt (poept niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:18

Om even alles op een rijtje te zetten voor de mensen die beweren dat wij geld uitsparen of dat de DA halve diagnoses stelt: vorige week zondag naar de DA omdat hij bloed opgaf. Nagekeken, opgevoelt, conclusie beetje ziekjes, niks ernstigs. Medicatie tegen spugen en AB. Verder ging het de rest vd week goed. Vrijdag avond begon hij weer te kwakkelen. Zaterdag middag DA, röntgenfoto, spuit tegen pijn, laxeermiddel mee pijnstilling mee en een pilletje wat de darmen stimuleerd. Zondagavond verslechterde hij wat dus DA gebeld en klysma opgehaald. Vanmorgen geen verbetering. Weer naar de DA door andere DA nagekeken met het idee 2 weten meer dan 1. Conclusie achterkant darm was leeg dus het komt los. Ataxoe verschijnselen moesten we goed in de gaten houden, oude röntgenfoto erbij nogmaals naar rug gekeken maar niks te zien. Als dit verslechterde weer bellen. Wederom klysma gehad onderhuids vocht zodat ontlasting zachter zou worden en pijnstilling ingespoten. Vanmiddag weer geweest heeft nu echte verlammingsverschijnselen aangezien hij links achter nagenoeg amper meer reflex heeft om zn poot goed te zetten als je die omklapt en rechts achter reageerd nog wel maar wat traag. Wederon röntgenfoto gemaakt vanuit een andere hoek niks te zien aan zn rug maar wel dat zn darm aan de achterkant open blijft staan. DA denkt daarom toch aan iets neurologisch. Nu is hij aan het uitsluiten. Vandaar heeft hij vanmiddag vochtontrekker gehad zodat als er wat met zijn rug zou zijn wat niet op de foto te zien is dan zou er nu verbetering moeten komen. Is er geen verbetering moeten we morgen weer en wordt er gekeken wat we dan gaan doen.
Naar eigen inzicht als ik dit zo opnoem doen we echt wel alles op alles zetten.

karuna
Drukke kabouter

Re: hond zit verstopt (poept niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:21

Heeft hij een prednison gehad om een eventuele zwelling bij de ruggengraat tegen te gaan?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:31

Hij heeft een vochtontrekker gehad. Misschien is dat prednison geweestmaar weet niet hoe het heette. De vochtontrekker zou iig ervoor moeten zorgen dat als hij wel een hernia had het vocht uir zijn zenuw zou gaan waardoor de druk van de zenuw afgaat en hij dus beter zou gaan moeten lopen. Tot nog toe helpt het iig niet. Als hij maar 'draaft' komen zn achterpootjes redelijk mee en blijft hij overeind, maar als hij slenterd moet hij moeite doen om zn bibs overeind te houden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:32

Of naja vocht uit de vichtophoping (zenuw of ruggengraat)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:32

Dat is geen vochtontrekker geweest maar denk ik prednison. Dat is een heftig middel dat zwellingen van oa zenuwweefsel te laten afnemen. Hopelijk gaat alles werken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:37

Ik hoop het ook, maar lijkt er tot nog toe niet echt op. Heb ook geen idee wanneer het zou moeten gaan verbeteren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:21

niet te hopen dat hij een vocht onttrekker gekregen heeft als hij toch al verstopt zit.... Hoe harder de ontlasting hoe moeilijker poepen, hoe groter de verstopping en hoe meer pijn zou ik zo zeggen....

Gezien ik zelf een hond heb die helaas ook deze problemen heeft (makkelijk verstopt zit omdat de peristaltiek van de darmen om de poep uit het lichaam te krijgen onvoldoende werkt/ niet krachtig genoeg is) weet ik hoe belangrijk het is dat het niet te lang in het lichaam blijft en dat het zeker niet te hard wordt! Daarom mag mijn hond ook geen vers vlees meer eten en krijgt hij lichtverteerbaar geweekte brokken en daarbij als het nodig is laxeermiddel (anders zalmolie) en altijd isogel en gebroken lijnzaad.

Hopelijk knapt jullie hondje snel op zo te lezen is de verstopping helaas niet het enigste probleem. Sterkte en beterschap

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:23

Gossie, arm ding! Balen dat hij nog niet is verbeterd zeg! :(

Mensen die zich allemaal zo druk maken om wat de TS doet, er is ook een oplossing hoor.. Rechts bovenin je scherm zit een kruisje.. Dan hoef je je ook niet zo op te vreten en je op een onbehoorlijke wijze uit te laten.

Sterkte met de kleine! :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:25

idylle schreef:
Ik hoop het ook, maar lijkt er tot nog toe niet echt op. Heb ook geen idee wanneer het zou moeten gaan verbeteren.

hadden die verlammingsverschijnselen te maken met de verstopping of stond het los daarvan?
Hopelijk slaat de prednison aan...ik heb er menig terminale hond weer mee overeind gekregen...
Tip is al eerder gegeven...doe wat olijfolie door zijn eten,dat laxeert.
Heel veel sterkte!Arm klein ding |(

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 21:34

Hij heeft vanmiddag wat olijfolie gehad. Maar omdat op de laatste foto zijn darm aan de rectale kant open staat en niet terug ineen krimpt zoals zou moeten zou het misschien wel kunnen dat de verstopping een oorzaak is van de verlamming. Andersom kon niet volgens de DA.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 21:49

Net weer naar buiten geweest met hem en dan 'draaft' hij er redelijk op los. Vanmiddag wilde hij amper een poot verzetten. Ook stond hij even te snuffelen en wilde toen te snel omdraaien waardoor hij door zn achterpootjes zakte, toen bleef hij maar even zittend snuffelen. Ik heb wel het idee dat de vochtonttrekker wat voor hem doet aangezien er wat meer beweging inzit tijdens het uitlaten. Ook heeft hij 2x geplast maar niet gepoept.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:33

Ik wil toch even zeggen dat ik vind dat je heel veel doet en echt het beste voor je hondje wil! Top +:)+

Veel sterkte!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 22:55

Ahh wat lief! We doen ons best.
Hij lijkt wat op te knappen.... normaal gesproken slapen de honden snachts in de bijkeuken en als we dan het laatste rondje hebben gelopen blijven ze bij de deur vd bijkeuken wachten tot ze daarheen mogen. De kleine bleef de laatste dagen in zn mandje en kwam niet mee naar de bijkeuken vandaar dat ik vannacht op de bank sliep zodat ze in de woonkamer konden blijven. Net stond ik op en liep richting bijkeuken en de kleine wist niet hoe 'snel' hij moest komen. Hij kwam op een drafje naar de bijkeuken en lijkt iets stabieler op zn pootjes te staan al heeft hij nog geen wegtrekreflex als ik zn kussentjes van zn pootjes vastpak. Maar al met al lijkt er een verbetering in te zitten nu.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:01

geerke schreef:
Hopelijk slaat de prednison aan...ik heb er menig terminale hond weer mee overeind gekregen...
(

Cool. Moet toch een geweldig beroep zijn, dierenarts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:24

Kuggur schreef:
geerke schreef:
(

uiteraard op recept van een dierenarts....maar ik nam aan dat iedereen dat wel begreep.
Dus nog even voor jou speciaal...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:32

idylle schreef:
Probleem is we hebben momenteel 0,0 geld te besteden, onze DA weet daarvan en weet ook dat hij moet wachten op zijn geld. We kunnen niet heel ver weg ivm benzine. Vandaar dat ik bij deze DA blijf. Ook willen amdere DA's hier in de buurt meteen consult betaald hebben. Deze probeerd dus mee te denken met ons ook kwa financieën.

Ah dat maakt de situatie wel anders.
In ieder geval veel sterkte ermee. Hopelijk knapt je hond snel weer op.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:37

Ik heb je topic vanaf het begin meegelezen en ik vind dat je erg super je best doet! Veel mensen schijnen het hier op het forum beter te weten terwijl ze geen eens een lichamelijk onderzoek hebben gedaan oid op je hondje. Top dat je naar de dierenarts luistert en dat je alles voor je hondje wilt doen.

Het klinkt alsof je op het rechte pad zit en ik hoop dan ook dat het snel beter gaat nu. Toen ik je begin verhaal las, ging een eventuele verlamming of zenuwbeschadiging nog door mijn hoofd. Maar dat was niet heel erg waarschijnlijkst in het begin. Ik wilde je even een hart onder de riem steken en vecht zo door!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:58

Kuggur schreef:
geerke schreef:
(

Als prednison helpt was de hond niet terminaal hoor.........zou mooi zijn, alles aan de prednison en er ging nooit iemand meer dood :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 06:51

Terminaal is terminaal, daar helpt zelfs geen pred tegen. Prednison is een stevig middel wat met langdurig gebruik flinke nadelen met zich meebrengt.

TS, als het een ruggemerginfarct is geweest, dan is al dat loslopen en draven dus absoluut niet goed voor hem. Maar dat weet je pas na een MRI, en kan mij voorstellen dat je die nu niet gaat laten maken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 07:29

Hij heeft wat meer te vertellen over zn achterpootjes. Net even met hem naar het veldje geweest en toen heeft hij geplast. Niet gepoept. Maar na een paar minuten ging hij toch weer steeds door de achterpootjes dus toen heb ik hem maar naar huis getild. We zijn er nog niet maar ik denk dat we er wel gaan komen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:37

Sterkte TS! Lastige situatie.
Wij hebben een Duitse Dog gehad die een verstopping had, maar nog wel wat ontlasting had.
Onze DA is daar te makkelijk mee omgegaan, waardoor we uiteindelijk met spoed in Amsterdam hebben moeten opereren.
70cm afgestorven darm eruit gehaald, ongeveer t maximale wat eruit kan.
Dus bij zulke klachten zou ik wel proberen vaart erin te houden, want je hebt geen idee wat daarbinnen gebeurt..
Geen kritiek hoor, maar wij hebben onze hond net aan kunnen redden door de spoedoperatie.
Ik hoop alleen maar dat het bij jullie niet zal gebeuren!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:20

Ik hoop ook dat een operatie nog helpt, maar ik vrees ervoor..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 11:56

Ik vraag me af... als de achterste helft vd darm niet werkt door een hernia, kan hij dan ook afsterven? Ik heb hier geen ervaring mee namelijk. De DA zei gisteren. We kunnen hem wel openmaken, maar als het neurologisch is en dat deel darm werkt daardoor niet heeft het weinig nut nu om hem open te maken.... klonk mij logisch in de oren want dat zou inhouden als hij opengemaakt word dat hij morgen weer vol zit als het idd neurologisch is.
Vandaar nu mijn vraag...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:57

Casarell schreef:
Ik hoop ook dat een operatie nog helpt, maar ik vrees ervoor..

de darm droogt in als er een tijdje geen ontlasting doorgaat.En dat krijg je inderdaad niet meer goed.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:58

ik heb een jack met een hernia, bij hem werkte het andersom. hij kon ook niet zelf poepen, maar als hij sliep of waggelde rolde het er vanzelf uit