Onredelijke eisen asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:42

Het lijkt me een goed idee als alle alleenwonenden, mensen die minder dan twee uur per dag bezig zijn met hun hond en mensen die nooit met hun hond op cursus zijn geweest, hun hond zo spoedig mogelijk inleveren bij het asiel. :')

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:52

RedPassion schreef:
Dat is inderdaad het ongenuanceerde wat ik noemde. Overigens staat er wel bovenaan de test dat hij is bedoelt voor mensen die overwegen een hond aan te schaffen, wel voor beginners dus.

Ben wel benieuwd wat jij (of anderen) een te streng plaatsingsbeleid vinden. :) Zijn dat -los van deze test, die niet zo handig is- specifieke eisen?

Op een amerikaanse staff. Waar ik interesse in had is het stukgelopen op gebruik van bench en training.
Hond had 2 jaar buiten aan ketting gezeten kon met mij mee naar werk paard en hoefde dus feitelijk nooit alleen te zitten maar het asiel vond dat ik een bench moest aanschaffen en ik moest op een koekjestraining vanuit het asiel waar ik zeer slechte ervaringen mee had.
Heb de hond dan na flinke preek van hun dat ik er niks van begreep dan ook niet meegekregen.

De andere slechte ervaring met een asiel, was dat er informatie naar buiten was gebracht over hond die uiteindelijk nog leeft en herplaatst is...en niet dankzij het asiel

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:18

Wat een extreem slecht opgestelde test... :') Te weinig keuze qua antwoorden en daaruit volgend weer gekke conclusies. Deze test schiet gewoon zijn doel voorbij.

Ik ga mijn kat dit weekend trouwens maar naar het asiel brengen aangezien ik niet gezicht ben voor een kat volgens de test. Alleen omdat ik de kattenbak maar 1 keer per week schoonmaak (kat is veel buiten) en ik borstelen en nagels knippen niet nodig vind. Kan ik de uitgebreide verzorging niet aan -O-

En dat terwil ik tweemaal daags insuline spuit bij de kat, zijn bloedsuiker test en hij 6 keer per dag voer krijgt, al jaren lang :') :D

ruitje

Re: Onredelijke eisen asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 00:29

:') Heb mij rot gelachen om een aantal berichten, van kattenjatters tot partners naar het asiel :')

Ben enorm benieuwd naar de mail die je terug krijgt, wat heb je gezegd?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:46

Ik scoorde 71 procent met twijfel _O-
Heb zelf fokkerij gevolgd van paarden en honden, heb de nodige kennis van verzorging, ziektes, ...
Heb een Duitse herder van pup af aan goed getraind gekregen tot IPO2 en dat met enkel puppycursus en basiscursus.
Mijn 2e Duitse herder is een herplaatser, MAAR particulier! Geen gezever met asielen.
De 2 honden hebben echt niet te klagen, gaan zo nu en dan mee naar de paarden op de weide, gaan wandelen, doen hun trainingen maar ze liggen vooral veel languit in de zetel :D

Maar het is niet dat ik er echt intensief alle dagen mee bezig ben.
Vaak genoeg dat ze enkel in de tuin vertoeven of binnen.

Vind zo'n testen en asielen altijd vaag...
Heb ook gekeken voor een herplaatser bij asielen maar ik werd afgewezen wegens te jong en als een niet bekwaam meisje uit zien.. ik ben 21..

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:48

Duffe test...

Mijn honden zijn altijd ex-asielhonden geweest, maar ik heb gelukkig nooit zo'n domme test hoeven in te vullen. Word er eerlijk gezegd een beetje pissig van.

Ik heb al jaren honden, en verschillende cursussen gevolgd. Nu heb ik geen zin meer in het volgen van een nieuwe training, ik voed mijn hond zelf op. Maar nee, dat mag ik niet zelf bepalen, dat moet ik aan een 'deskundige' overlaten. Jaja.....

Net zoals die kosten, 1000 euro per jaar? Met een zieke hond kan ik me dat voorstellen, maar onder normale omstandigheden? Kan je wel 3 honden houden voor dat geld...

Maar goed, ik ga er vanuit dat het bedoeld is voor een andere doelgroep dan ik. :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:51

Als k t zo hoor, dan ben k blij dat t asiel mij al kent sinds mn 16e.
(Toen begon mijn moeder er als vrijwilligster, al onze dieren sinds die tijd komen daar vandaan, op 1 konijn en de hamsters na).
Wat een vage toestanden soms :\
Ik snap dat ze soms twijfelen, maar doe dan voorzorg ofzo? :)

Onze vorige hond was trouwens een kruising Boerboel x Deense Dog, heeft hier bijna nog 6 jaar heerlijk geleefd in onze kleine woning op 1 hoog :P
Ze heeft t langer volgehouden dan ze in t asiel hadden verwacht xD
(Ze is ruim 11 jaar geworden :) )
Een tuin? Hebben we niet..tot nu toe is de bank de favo plek van de honden die we hebben gehad :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:55

RedPassion schreef:
Het is een iets te algemene en ongenuanceerde test, maar ik snap goed waar het vandaan komt. Met name dit stukje voor je de test begint:

Citaat:
Neem het ons dan ook niet kwalijk, dat wij bij de beoordeling van uw antwoorden extra streng zijn. Wij hebben immers te veel dieren- en mensenleed gezien als gevolg van een verkeerde beslissing.

Ik ken dat ook vanaf de kant van de opvang. Ik heb zelf een rattenopvang en ik screen mensen ook. Ook hier stuur ik een vragenlijst (met open vragen over bv. huisvesting en -medische- verzorging) en ik merk dat er ook altijd mensen zijn die dat overdreven vinden. (En gelukkig ook mensen die het helemaal begrijpen). Nou ja, jammer dan. Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat opvangen en asielen hun werk doen vanuit liefde voor de dieren, dus dan is het niet vreemd dat nieuwe baasjes aan wat eisen moeten voldoen. Je vangt de dieren niet op om ze maar op goed geluk bij jan en alleman te plaatsen. En geloof me, er zijn echt genoeg mensen die vinden dat ze de dieren (in mijn geval dus ratten) een geweldig huisje kunnen bieden, maar dat ligt maar aan de standaard die je stelt. Wat hier het meest voorkomt zijn te kleine kooien en geen geld (over) hebben voor de medische verzorging. Dan blijven de dieren dus hier, ze hebben het hier namelijk prima en gaan alleen weg wanneer ze er net zo goed bij komen te zitten als hier, anders niet.

Dat je met eisen en vragenlijsten sommige mensen afschrikt zal zeker zo zijn, maar dat zijn dan gewoon niet de juiste mensen. Overigens heb ik het liefst ook persoonlijk contact, sommige mensen vullen een vragenlijst wat knullig in maar bij een kennismakingsgesprek blijken het soms prima baasjes te zijn. Maar bij twijfel (al is het een onderbuikgevoel) plaats ik niet, te veel ellende gezien al. Ik snap daarom deze test als bewustworder heel goed, maar wie serieus een opvangdier in huis wil nemen kan natuurlijk het beste persoonlijk langs het asiel gaan om alles te bespreken.

Ik heb jaren terug bij de rattenclub gezeten en daar gehoord hoe schofterig sommige mensen tegen rattery houders doen om een rat losgepeuterd te krijgen.
Tot bedreigingen aan toe, omdat men nú een rat met die en die kleur moest hebben. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Dus ik kan me wel voorstellen dat je zulke types geen rat wil meegeven, bovendien hebben veel mensen geen benul van de juiste afmetingen van de kooi, veel voorkomende kwalen, en het juiste soort bodembedekking en dergelijke.

Maar de goedwillende mensen horen niet als idioten bejegend te worden vanwege een stel aso's.
En dat doen veel medewerkers in dierenasielen dus wèl.

Ik houd het er tegenwoordig maar op dat de kans groot is dat je asielmedewerkers tegenkomt met gekneusde sociale antennes... dan is de schok minder groot als iemand daar inderdaad eens iets stoms zegt. Het is verder best wel dom om domme dingen tegen bezoekers te zeggen, want veel mensen gaan inderdaad ergens anders hun hond ophalen. Daarmee houden onbeschofte dierenasielmedewerkers mede de handel op Marktplaats in stand. }:0

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:54

nu vind ik de vragen van die test wel heel erg voor de hand liggen wat je moet invullen om een 100% score te krijgen...als zo'n test nu echt doorslag gevend is vul je toch de antwoorden in die ze willen horen.

nogmaals we hebben hier 2 honden uit een asiel en er zijn nooit vragen/controles of wat ook geweest,denk ook dat in een eerste telefoon gesprek al heel veel duidelijk kan worden voor medewerkers wat je te bieden hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:18

safina schreef:
Het lijkt me een goed idee als alle alleenwonenden, mensen die minder dan twee uur per dag bezig zijn met hun hond en mensen die nooit met hun hond op cursus zijn geweest, hun hond zo spoedig mogelijk inleveren bij het asiel. :')

Ja, want ik als alleenwonende die daarbij ook nooit een cursus heeft gevolgd ben echt enorm slecht voor mijn hond :+
Bovenstaande is echt kul natuurlijk.

Oh edit; ik zie nu de smiley erachter....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:30

Ik heb de test ook gedaan en we scoren 67%.twijfelachtig of we een hond mogen hebben dus. Omdat ik heb ingevuld van vakantie zien dan wel, ik geen cursus VERPLICHT wil doen en ik met de aandachtsvraag het laatste anwoord gruwelijk overdreven vind en dus 1 tot 2 uur heb ingevuld. En ik neem geen poepzakjes mee omdat ze poepen op plekken waar het geen kwaad kan.

Maar ik ben thuis ivm wao, en het tuig gaat eigenlijk altijd overal mee en zijn verzot op autorijden. Uitlaten gebeurt eigenlijk altijd in het bos, op landwegen, waterkanten enz. Dus geen zakje nodig. Thuis s ochtends vroeg en s avonds laat de korte plas/poeprondjes gaan ze wel mee uiteraard hier in de wijk. Maar dat is een mini beetje beweging ten opzichte van de rest.

Maar nog erger, we zijn opvang plek voor ernstig gestoorde heropvoedhonden van een asiel. _O-zitten nu overigens vol vanwege twee gestoorde figuren :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-10-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:32

ruitje schreef:
:') Heb mij rot gelachen om een aantal berichten, van kattenjatters tot partners naar het asiel :')

Ben enorm benieuwd naar de mail die je terug krijgt, wat heb je gezegd?

Je kon maar een beperkt aantal tekens invullen dus ik heb alleen maar gevraagd wie verantwoordelijk is voor die test en of ik met diegene in contact kan komen gezien ik twijfelde over het nut.
Zodra het antwoord er is, bericht ik het dat hier. :)