Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RedPassion schreef:Dat is inderdaad het ongenuanceerde wat ik noemde. Overigens staat er wel bovenaan de test dat hij is bedoelt voor mensen die overwegen een hond aan te schaffen, wel voor beginners dus.
Ben wel benieuwd wat jij (of anderen) een te streng plaatsingsbeleid vinden.Zijn dat -los van deze test, die niet zo handig is- specifieke eisen?
Te weinig keuze qua antwoorden en daaruit volgend weer gekke conclusies. Deze test schiet gewoon zijn doel voorbij.
Heb mij rot gelachen om een aantal berichten, van kattenjatters tot partners naar het asiel 

)
RedPassion schreef:Het is een iets te algemene en ongenuanceerde test, maar ik snap goed waar het vandaan komt. Met name dit stukje voor je de test begint:Citaat:Neem het ons dan ook niet kwalijk, dat wij bij de beoordeling van uw antwoorden extra streng zijn. Wij hebben immers te veel dieren- en mensenleed gezien als gevolg van een verkeerde beslissing.
Ik ken dat ook vanaf de kant van de opvang. Ik heb zelf een rattenopvang en ik screen mensen ook. Ook hier stuur ik een vragenlijst (met open vragen over bv. huisvesting en -medische- verzorging) en ik merk dat er ook altijd mensen zijn die dat overdreven vinden. (En gelukkig ook mensen die het helemaal begrijpen). Nou ja, jammer dan. Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat opvangen en asielen hun werk doen vanuit liefde voor de dieren, dus dan is het niet vreemd dat nieuwe baasjes aan wat eisen moeten voldoen. Je vangt de dieren niet op om ze maar op goed geluk bij jan en alleman te plaatsen. En geloof me, er zijn echt genoeg mensen die vinden dat ze de dieren (in mijn geval dus ratten) een geweldig huisje kunnen bieden, maar dat ligt maar aan de standaard die je stelt. Wat hier het meest voorkomt zijn te kleine kooien en geen geld (over) hebben voor de medische verzorging. Dan blijven de dieren dus hier, ze hebben het hier namelijk prima en gaan alleen weg wanneer ze er net zo goed bij komen te zitten als hier, anders niet.
Dat je met eisen en vragenlijsten sommige mensen afschrikt zal zeker zo zijn, maar dat zijn dan gewoon niet de juiste mensen. Overigens heb ik het liefst ook persoonlijk contact, sommige mensen vullen een vragenlijst wat knullig in maar bij een kennismakingsgesprek blijken het soms prima baasjes te zijn. Maar bij twijfel (al is het een onderbuikgevoel) plaats ik niet, te veel ellende gezien al. Ik snap daarom deze test als bewustworder heel goed, maar wie serieus een opvangdier in huis wil nemen kan natuurlijk het beste persoonlijk langs het asiel gaan om alles te bespreken.
safina schreef:Het lijkt me een goed idee als alle alleenwonenden, mensen die minder dan twee uur per dag bezig zijn met hun hond en mensen die nooit met hun hond op cursus zijn geweest, hun hond zo spoedig mogelijk inleveren bij het asiel.
zitten nu overigens vol vanwege twee gestoorde figuren
ruitje schreef:Heb mij rot gelachen om een aantal berichten, van kattenjatters tot partners naar het asiel
Ben enorm benieuwd naar de mail die je terug krijgt, wat heb je gezegd?