Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NoName126 schreef:Claudia, je kunt vlees best twee dagen ontdooit in de koelkast laten. Dus dan vergeet je het smorgens niet. Verder moet je je goed inlezen waarom die verschillende smaken en waarom je.soms wel en soms niet ook wat groente bij moet geven. Lees je ook even goed in in de hoeveelheden dienje moet geven omdat dat nogal verschilt tussen vers en brok. Brok is meestal de helft vd hoeveelheid vers.
IZEP schreef:Ik voer mijn huidige hondje Naturis, erg tevreden over! Er bestaat ook nog een Huismerk, is exact hetzelfde als Naturis op de zeewier na alleen een stuk goedkoper, nadeel is dat ze deze alleen per kilo verkopen wat niet handig is met een klein hondje. Mijn vorige hondje kreeg zowel Carnibest als Tinlo. Ook daar was ik erg tevreden over. Naturis en Carnibest is volledig voer, bij Tinlo moet je opletten dat je minimaal 4 verschillende soorten voert, dan is het volledig.
Mijn huidige hondje krijgt alleen vers in het weekend. Dus dat is nog wel te doen financieel. Met een pondje doe ik precies 2 dagen dus ik vind het wel prima zo.
Mocht iemand wel enkel vers voeren en een sterke vent in huis hebben is het zeker de moeite waard. 
Nikass schreef:ClaudiaHS schreef:Ik lees hier veel positieve reacties over Lotgering.
Zat net op de site te kijken maar er staan zoveel soorten op.
Is dit een kwestie van uitproberen of is de ene soort beter dan de andere?
Mijn Franse Bull kreeg van z'n fokker Cavom Mee, gemixed met Frolic.![]()
Frolic heb er tussen weg gevist maar meneer at de Cavom niet tot zeer slecht (lees: 10 brokjes per dag max.)
Omdat ik graag op de geperste brokjes wilde blijven, een proefzakje Prins gehaald.
Wilde meneer ook niet.
Zak Farmfood gehaald.Ook niet
Hij was echt heel mager en een pakje Smuldier gehaald. stukje laten ontdooien. nou het was 1 x knipogen en het was op.
Omdat ik graag Smorgens brokjes wil geven en savonds vers, ben ik heel rustig aan op krokante brokjes overgestapt.
Dit eet hij heel goed maar zijn ontlasting blijft echt heel dun.
wat is nu het beste wat ik kan doen?
Toch weer proberen over te gaan op geperste brokjes?? of gewoon compleet op vers gaan zetten (Lotgering).
Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange, beroerd omschreven verhaal
Is duidelijk verhaal hoor![]()
Ik zou helemaal op vers overgaan.
_CS_ schreef:Ik heb ook probleemhanden, je wilt me ook niet zien zagen hoor, en daarna kan ik niets meer.
Weet niet of er elektrische broodmessen zijn, daar denk ik al een tijdje aan.
Edit: heb even gauw gegoogled, en ze bestaan.
Denk dat ik maar eentje ga aanschaffen, kijken of dat wat is.
Zou mij een hoop ellende schelen.

[***] schreef:Een haas krijgt geen myxomatose
Mijn vriend is jager, dode hazen die ze vinden hebben soms wel een aangetaste lever, waarschijnlijk van de leverbot
NoName126 schreef:Bij compleet in principe.niet als er ook groenten of premix in zitten. Zorg wel dat je per drie weken vier diersoorten afgewisseld hebt. Ik voer onze honden ongeveer 30 g per kilo lichaamsgewicht inderdaad. En dan evt meer of minder als ik zie dat ze afvallen of steviger zouden worden. Op voerwijzer.com (meen ik..) staat veel.info!

Dilayla schreef:Voeren moet je mijn inziens voor een groot deel op het oog doen... wat op de verpakking staat is een richtlijn, voor de een is dat iets te veel, voor een ander te weinig.