Vers vlees hond, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Vers vlees hond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:10

wat ik heb gelezen is dat je brok en vers kan combineren (liefst geperste brok) maar dat er ong 8 uur tussen de brok en vers moet zitten.
ivm de manier van verteren.
Ik heb het gelezen. of het waar is weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Hazen kunnen volgens mij geen myxomatose krijgen dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:07

Een haas krijgt geen myxomatose
Mijn vriend is jager, dode hazen die ze vinden hebben soms wel een aangetaste lever, waarschijnlijk van de leverbot

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:19

Claudia, je kunt vlees best twee dagen ontdooit in de koelkast laten. Dus dan vergeet je het smorgens niet. Verder moet je je goed inlezen waarom die verschillende smaken en waarom je.soms wel en soms niet ook wat groente bij moet geven. Lees je ook even goed in in de hoeveelheden dienje moet geven omdat dat nogal verschilt tussen vers en brok. Brok is meestal de helft vd hoeveelheid vers.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:20

Ik ontdooi voor.mijn twee honden altijd een kilo per keer. Dat eten ze in iets minder dan twee dagen op. Toen we nog.maar een hond hadden, sneed ik de worsten altijd in twee stukken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:23

Mag ik vragen waar jullie je spullen bestellen?
Ik wil wat meer vlees gaan voeren (kvv), maar de prijzen verschillen echt enorm en bovendien betaal je vaak ook absurd hoge verzendkosten. Tips?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:27

Bij mij eten ze ook tot volle tevredenheid Lotgering en smuldier. Mijn ene hond heeft uiterst gevoelige darmen en de andere krijgt snel jeuk van dingen. Veel afwisselen doe ik niet omdat ze dan klachten krijgen.
Ze krijgen van lotgering enkel totaalvoer met wild en de pensmix, van smuldier enkel de kip variant, daarbij krijgen ze nog rauwe eieren met schil, yoghurt en rauwe makreel-sardien-zalm

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:41

Ik voerde carnibest maar de kosten vond ik te hoog. Nu voor iets meer dan de helft per kilo krijgen ze Kivo. Vind het nog.mooier vlees.ook. Ik heb via de site een verkoper gevonden waar ikhet steeds ga halen. Ik haal meestal 50 kilo per keer. We gebruiken oongeveer 250 kg per jaar.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:20

NoName126 schreef:
Claudia, je kunt vlees best twee dagen ontdooit in de koelkast laten. Dus dan vergeet je het smorgens niet. Verder moet je je goed inlezen waarom die verschillende smaken en waarom je.soms wel en soms niet ook wat groente bij moet geven. Lees je ook even goed in in de hoeveelheden dienje moet geven omdat dat nogal verschilt tussen vers en brok. Brok is meestal de helft vd hoeveelheid vers.

zal me morgen laten voorlichten in de winkel waar ik het ophaal.
heb ook nog 4 pakjes smuldier compleet liggen.
daar staat op 30 gr per kilo lichaamsgewicht.
Dus dan mag hij 135 gr hebben per dag.
brokjes mag hij volgens de verpakking 120 gram per dag voor zijn gewicht.

ik neem aan dat bij de 'compleet' maaltijden van Lotgering niks bij gevoerd hoeft te worden of heb ik dat verkeerd?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:33

Bij compleet in principe.niet als er ook groenten of premix in zitten. Zorg wel dat je per drie weken vier diersoorten afgewisseld hebt. Ik voer onze honden ongeveer 30 g per kilo lichaamsgewicht inderdaad. En dan evt meer of minder als ik zie dat ze afvallen of steviger zouden worden. Op voerwijzer.com (meen ik..) staat veel.info!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:35

De richtlijnen op de zakken brokken (en ook op sommige pakjes kvv) zijn vaak veeel te veel. Ik heb altjjd een zak smolke brokken jn huis voor als ik eens vergeet te ontdooien. Daarvan geef ik de helft van de hoeveelheid kvv....

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:41

Ik voer mijn huidige hondje Naturis, erg tevreden over! Er bestaat ook nog een Huismerk, is exact hetzelfde als Naturis op de zeewier na alleen een stuk goedkoper, nadeel is dat ze deze alleen per kilo verkopen wat niet handig is met een klein hondje. Mijn vorige hondje kreeg zowel Carnibest als Tinlo. Ook daar was ik erg tevreden over. Naturis en Carnibest is volledig voer, bij Tinlo moet je opletten dat je minimaal 4 verschillende soorten voert, dan is het volledig.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:56

In principe is lotgering compleet omdat er in 1 rol al meerdere diersoorten zitten.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 07:50

Ik bestel ook steeds pakketten met verschillende soorten erin. Vis vind hij niet veel aan, dus dat heb ik er voor de volgende bestelling uitgelaten.
Ze eten ongeveer 2 % van hun lichaamsgewicht.
Ik bestel 36 rollen per x.
Mijn hond krijgt 500 gram op een dag, moet wel lang ontdooien hoor.
Ik heb altijd voor morgen en overmorgen alvast in de koelkast liggen.
En elke keer als ik in de avond een rol opmaak, haal ik de volgende vast uit de vriezer.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 07:50

IZEP schreef:
Ik voer mijn huidige hondje Naturis, erg tevreden over! Er bestaat ook nog een Huismerk, is exact hetzelfde als Naturis op de zeewier na alleen een stuk goedkoper, nadeel is dat ze deze alleen per kilo verkopen wat niet handig is met een klein hondje. Mijn vorige hondje kreeg zowel Carnibest als Tinlo. Ook daar was ik erg tevreden over. Naturis en Carnibest is volledig voer, bij Tinlo moet je opletten dat je minimaal 4 verschillende soorten voert, dan is het volledig.

Ik heb ook een klein hondje en voer ook kiloworsten.
Als ik de rollen haal laat ik ze even een tijdje liggen en zaag het dan doormidden en verpak het per portie in boterhamzakjes, en die gaan allemaal de vriezer weer in.
Is even een vies karweitje, maar goed.
Overigens doe ik dat ook met de smuldier pakjes.
Hoef ik alleen maar elke dag een zakje uit de diepvries te halen en klaar.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:08

Bedankt voor je reactie CS. Klopt idd, die methode is mij bekend maar met fibro en CVS is dat niet echt zo maar even te doen. Heb ik mijn kiloworst door gezaagd kan ik mijn bed in. :+ Mijn huidige hondje krijgt alleen vers in het weekend. Dus dat is nog wel te doen financieel. Met een pondje doe ik precies 2 dagen dus ik vind het wel prima zo. ;) Mocht iemand wel enkel vers voeren en een sterke vent in huis hebben is het zeker de moeite waard.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:14

Ik heb ook probleemhanden, je wilt me ook niet zien zagen hoor, en daarna kan ik niets meer.
Weet niet of er elektrische broodmessen zijn, daar denk ik al een tijdje aan.

Edit: heb even gauw gegoogled, en ze bestaan.
Denk dat ik maar eentje ga aanschaffen, kijken of dat wat is.
Zou mij een hoop ellende schelen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:20

Nikass schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ik lees hier veel positieve reacties over Lotgering.
Zat net op de site te kijken maar er staan zoveel soorten op.
Is dit een kwestie van uitproberen of is de ene soort beter dan de andere?

Mijn Franse Bull kreeg van z'n fokker Cavom Mee, gemixed met Frolic. >;)
Frolic heb er tussen weg gevist maar meneer at de Cavom niet tot zeer slecht (lees: 10 brokjes per dag max.)
Omdat ik graag op de geperste brokjes wilde blijven, een proefzakje Prins gehaald.
Wilde meneer ook niet.
Zak Farmfood gehaald.Ook niet :(
Hij was echt heel mager en een pakje Smuldier gehaald. stukje laten ontdooien. nou het was 1 x knipogen en het was op.

Omdat ik graag Smorgens brokjes wil geven en savonds vers, ben ik heel rustig aan op krokante brokjes overgestapt.
Dit eet hij heel goed maar zijn ontlasting blijft echt heel dun.

wat is nu het beste wat ik kan doen?
Toch weer proberen over te gaan op geperste brokjes?? of gewoon compleet op vers gaan zetten (Lotgering).

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange, beroerd omschreven verhaal :')

Is duidelijk verhaal hoor :)
Ik zou helemaal op vers overgaan.

kwestie van proberen . De honden hier doen her op alle smaken van lotgering super maar de twee van mijn zus krijgen jeuk van wild maar doen het op de andere smaken super .

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:20

_CS_ schreef:
Ik heb ook probleemhanden, je wilt me ook niet zien zagen hoor, en daarna kan ik niets meer.
Weet niet of er elektrische broodmessen zijn, daar denk ik al een tijdje aan.

Edit: heb even gauw gegoogled, en ze bestaan.
Denk dat ik maar eentje ga aanschaffen, kijken of dat wat is.
Zou mij een hoop ellende schelen.

Ja dat werkt! Een vriendin van mij deed het op die manier! :j

Edit: Betwijfel nu wel of het bij haar om een kiloworst ging was het was voor de katten dus waarschijnlijk waren dat pondjes. Maar dat ging goed dus.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:55

[***] schreef:
Een haas krijgt geen myxomatose
Mijn vriend is jager, dode hazen die ze vinden hebben soms wel een aangetaste lever, waarschijnlijk van de leverbot

Ik heb net met Lotgering gebeld. Zij zeggen: hazen krijgen wel myxomatose. Hun advies is om het dier eerst een paar weken in de vriezer te stoppen, dan zou je het daarna zonder problemen kunnen geven.
Ik weet ook niet waarom er dode hazen in het land liggen. Wel weet ik dat de buurvrouw altijd klaagt dat er elk jaar lammetjes/schapen worden doodgebeten door loslopende honden. Wellicht dat die ook een haas doodbijten? En anders roofvogels misschien? Een haas die blijft liggen is binnen een dag opgegeten door onder andere vogels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:57

Ik ben afgelopen weken veel hazen met myxomatose tegen gekomen helaas, dus ze krijgen het zeker wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:00

NoName126 schreef:
Bij compleet in principe.niet als er ook groenten of premix in zitten. Zorg wel dat je per drie weken vier diersoorten afgewisseld hebt. Ik voer onze honden ongeveer 30 g per kilo lichaamsgewicht inderdaad. En dan evt meer of minder als ik zie dat ze afvallen of steviger zouden worden. Op voerwijzer.com (meen ik..) staat veel.info!

Voor mijn hond is dat veel te veel. Zij weegt 25,5 kilo en krijgt 400 gr vlees per dag!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:03

heb intussen al verhalen gehoord van slijpmachines etc om de worsten te verdelen :D

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:21

Met de decoupeerzaag ging dat hier als ik meerdere rollen moest doen :+

Hier bestel ik voornamelijk via Lupa-diervoeding. Kan daar van veel verschillende merken bestellen. Persoonlijk heb ik merken kvv waar ik meer en sommige waar ik wat minder fan van ben.
Momenteel eten ze hier 5 x in de week BARF en 2 x in de week KVV (ongeveer)...

Per dag eten ze hier een kilo vlees (2 Border Collies) in de winter (in de zomer zitten we snel op 1,2 kg). Als we vol in training zijn of noem maar op dan krijgen ze iets meer.
Voeren moet je mijn inziens voor een groot deel op het oog doen... wat op de verpakking staat is een richtlijn, voor de een is dat iets te veel, voor een ander te weinig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:32

Dilayla schreef:
Voeren moet je mijn inziens voor een groot deel op het oog doen... wat op de verpakking staat is een richtlijn, voor de een is dat iets te veel, voor een ander te weinig.

Inderdaad, mijn teef krijgt 750 gram per dag en weegt 25 kilo. Ze blijft mager, maar met meer voer krijgt ze alleen meer ontlasting en komt niks aan. Mijn reu weegt 32 kilo en krijgt tussen de 1 en 1,5 kilo per dag. :=

Ik gebruik een bijltje en een hamer. 3 tikken en de rollen zijn door.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:55

Hier krijgen ze rond de 300 g per.hond per dag. De puber is ongeveer 11 kilo en de volwassen teef is 14,5 kilo ongeveer.