Dalmatier puppy`s verwacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:01

gabyfedde schreef:
Pas op dat de overgebleven pup geen zwemmer wordt!!!

Jammer dat het fokken van dit nestje in zo'n teleurstelling is geëindigd.

Bedankt voor de tip, maar na 2x eerder 1 pup over te hebben gehad en te deze op te moeten voeden, weten we waar we op moeten letten. Bij 1 toch altijd wat extra/ andere dingen als bij groot nest en zeker wanneer ze snel groeien

Voor nu kunnen we heel goed genieten van hoe moeder en kind het doen.
De oogjes zullen al snel open gaan en ze begint al iets te spelen en dingen te ontdekken met haar bekkie (bijv aan onze handen).

NoName126

Re: Dalmatier puppy`s verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:03

Wat is een zwemmer?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:16

Goed dat jullie er alert op zijn. Ik heb het 1x meegemaakt en dat was niet leuk. Dierenarts wilde pup meteen laten inslapen. Gelukkig waren we er vroeg bij en hebben we ook adviezen van andere fokkers ingewonnen. We hebben we de pup met de juiste training en behandeling helemaal goed gekregen (op tentoonstellingen zelfs complimenten over haar borst gekregen). Was overigens een eenling met een erg goede moeder, hoefde alleen haar bek maar open te doen voor melk.

NoName126 schreef:
Wat is een zwemmer?

http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/h ... ersyndroom

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 15:30

fotootje van moeders en kind, Evi :)
Ze is vandaag 12 dagen oud en groeit al kool.

Afbeelding

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:12

Wat een schatje en de stipjes komen al!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 20:06

Ja dat komt nu flink door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:16

Wat een popje, moeders ook. Ontzettend naar van de andere pups, hopelijk blijft het met deze goed gaan!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:16

Ach gossie ik word haast een beetje verdrietig van die foto. Daar ligt mams met een complete, volle melkbar voor maar 1 pupje. :(:)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:30

Inderdaad Jolien :(:) Maaaaaar puppekindje ziet er wel erg tevreden uit met die lekkere bolle buik <3

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:24

Jolien87 schreef:
Ach gossie ik word haast een beetje verdrietig van die foto. Daar ligt mams met een complete, volle melkbar voor maar 1 pupje. :(:)

mee eens inderdaad...dat ziet er ook wel een beetje sneu uit..puppy heeft in elk geval genoeg

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:52

nog een hele schattige dan van het kleine beertje, inmiddels de 1500 gram bereikt!

Afbeelding

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:06

Wat een leuke vlekjes op dr buikje<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:23

Wat een rolmops :P , heerlijk wat tevreden ligt ie dar <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:13

Hihi wat een spekkie. := Lekker ding hoor.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:28

Ah, wat lief. Hebben jullie nu al een naam?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:16

Talindos schreef:
Ah, wat lief. Hebben jullie nu al een naam?

Ja roepnaam Evi, stamboomnaam Dalmindy`s Last but not Least

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:09

Dat is een hele naam voor nog zo'n klein hondje.
Gelukkig heeft ze als roepnaam evi dat istoch een stuk beter te onthouden.

Gaan jullie er zelf houden?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 11:17

haha ja....de stamboomnamen gebruik ik verder ook alleen wanneer dat nodig is (shows, etc) maar die roep ik ook nooit lol.
Evi vonden we wel leuk en in haar moeder dr stamboomnaam zit nog Ivy, dus een beetje daarvan.

We hebben inderdaad de intentie haar te houden, na par weekjes gaan we dan besluiten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:04

Wat een verhaal zeg! Inderdaad verschrikkelijk om zo veel pups te verliezen bij zo'n klein nest. Zelf vorig jaar 1 pup verloren van de 3. Wel om een andere reden, maar het is echt zeker niet niks. Als je er dan zelfs 3 van de 4 moet verliezen... :( wel heerlijk om te zien dat de laatste pup het zo goed doet. Heerlijk als ze zo voldaan met hun dikke buiken op de rug gaan liggen slapen <3

Keizersnede is idd ook niet alles, maar met ons opkomende nestje (vrijdag) gaan we een preventieve keizersnede doen op advies van de DA. Soms is een natuurlijke bevalling nog veel erger voor de hond... Heb het vorige keer deels meegemaakt :| Vooral als het nest idd klein is, wat bij ons nu ook weer het geval is.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:10

Heb nu 3 keizensnedes meegemaakt en kiezen voor een preventieve zou ik nooit doen. Het is leuk voor de kassa van de DA en een ontzettende ingreep voor je teef. Als het even kon liet ik geen kz doen tenzij het niet anders kan omdat de geboorte stagneert bijv.
Weet niet wat voor ras of soort hond je hebt? Bij bv bulldoggen doen ze het ook preventief omdat het op de natuurlijke weg niet lukt wat al belachelijk is.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:13

Ah zie dat je akitas hebt (geweldige honden trouwens!) En kan het me bij een klein nest nog wel voorstellen maar zou toch eerst afwachten of het niet vanzelf gaat.
Je zou nog wel rontgen kunnen doen om te zijn of pups niet te groot zijn geworden en alles goed is. Hier waren de geboortegewichten prima tot laag.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:23

dalmarieke schreef:
Ah zie dat je akitas hebt (geweldige honden trouwens!) En kan het me bij een klein nest nog wel voorstellen maar zou toch eerst afwachten of het niet vanzelf gaat.
Je zou nog wel rontgen kunnen doen om te zijn of pups niet te groot zijn geworden en alles goed is. Hier waren de geboortegewichten prima tot laag.

Klopt inderdaad! :j we hebben röntgen gedaan (foto ook in mijn topic geplaatst, zal straks ff link sturen :P) en het zijn nu al grote pups. Op advies van DA gaan we ze halen. Dus daar gaan we op af. (Overigens was dat het advies van de DA uit Eersel, de keizersnede gebeurt daar niet dus dat was het idee er niet achter :) ) Ook met de natuurlijke bevalling van vorige keer in ons achterhoofd... Je mag wel PBen voor meer details als je het wil weten :D voor ons genoeg reden om het toch wel te doen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:45

Als DA uit Eersel dat aanraadt dan is het echt niet om de kassa te spekken. Daar ken ik Maarten en de rest goed genoeg voor. Als het die kliniek is tenminste.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:55

Die kliniek is het inderdaad :j Erg prettige en kundige mensen. Omdat het dus idd een klein nest is, is het risico te groot om weer te gaan afwachten, vooral nu we weten dat de pups al groot zijn.

Moet wel toegeven dat zo'n keizersnede best heftig is om te zien. Ook als mama hond weer bij moet komen uit de narcose enzo. Tuurlijk ga je altijd liever voor een natuurlijke bevalling. Dat hadden we ook gedaan als het bij 8 pups zouden zijn! Maarja, nu is het gewoon niet echt realistisch. Maar laten we het on-topic houden...

Ben benieuwd naar meer foto's van deze dikkie <3

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, hadden jullie ook een röntgenfoto gedaan van te voren?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 18:18

Thesserd schreef:
Die kliniek is het inderdaad :j Erg prettige en kundige mensen. Omdat het dus idd een klein nest is, is het risico te groot om weer te gaan afwachten, vooral nu we weten dat de pups al groot zijn.

Moet wel toegeven dat zo'n keizersnede best heftig is om te zien. Ook als mama hond weer bij moet komen uit de narcose enzo. Tuurlijk ga je altijd liever voor een natuurlijke bevalling. Dat hadden we ook gedaan als het bij 8 pups zouden zijn! Maarja, nu is het gewoon niet echt realistisch. Maar laten we het on-topic houden...

Ben benieuwd naar meer foto's van deze dikkie <3

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, hadden jullie ook een röntgenfoto gedaan van te voren?

Kappen ben ik ook wel eens geweest, HD fotos maken en een keer de gehoortest voor ons ras. Vond het ook een prettige kliniek en heb van Maarten wel eens advies gehad over sperma exporteren naar Australie, daarin zijn ze ook wel erg kundig.

Ja ik heb ook een rontgen laten maken en wil dit ook bij een klein nest om inderdaad ook na te gaan of de pups niet abnormaal groot zijn of wellicht anders gevormd etc en dat we weten waar we rekening mee moeten houden. Deze pups zagen er niet te groot uit.
Bij 2x eerder een klein nest was dit ook zo.
De keizensnedes kwamen hier door moeilijkheden met de geboorte (dode pup als eerste, eentje die vast zat en een keer bij een eenling waar de vliezen van gebroken waren en er geen persweeen kwamen)