We hebben hem net de bij de DA bezocht, en hij zag er goed uit! Hij lag heel relaxed en op het kroelen reageerde hij zo enthousiast, dat hebben we hem al tijden niet meer zien doen. Zijn vacht ziet er ook weer prachtig uit. Je zou nu echt niet zeggen dat hij ziek is. Misschien toch de AB die is zijn werk aan het doen is Hij eet/drinkt alleen nog steeds niet, dus hij is nog wel onwijs slap en lusteloos.
Morgenmiddag halen we hem op en dan blijft hij hier om aan te sterken en hopelijk uit zichzelf weer te eten. Mocht hij vrijdag nog niet eten, krijgt hij een endoscopie van zijn maag en darmen. Die is eerder nog niet gedaan, omdat dat voor hem heel ingrijpend is. Met name de narcose is gezien zijn zwakke toestand een behoorlijk risico.
femo schreef:
Zijn er al foto's gemaakt van zijn buik? of een endoscopie?
Kan het zijn dat er een vreemd voorwerp in zijn buik zit? ijzerdraad? ofzo?
Foto's zijn gemaakt, die waren negatief. Ze hebben wel met een endoscopie in zijn keel gekeken, maar die was ook negatief. En hierboven heb ik het antwoord al verklapt, maar als hij vrijdag nog niet eet, krijgt hij vrijdag ook een endoscopie om zijn darmen en maag te bekijken.
O wat fijn dat hij in ieder geval al een stuk helderder is! Nu tot vrijdag even afwachten tot hij zelf gaat eten, maar het klinkt al heel goed! *duimt weer verder*
fransje23
Geplaatst: 14-10-14 19:24
Voorzichtig positief dus!
Het is voor katten ook erg moeilijk om de knop van niet willen eten naar wel weer eten om te draaien. Hopelijk knapt hij echt op!
Szan
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-14 21:57
Voorzichtig positief is inderdaad de goeie benaming, zo zien wij en de DA het ook.
De grote kerel is weer thuis! Sinds hij antibiotica voor zijn darmen krijgt, ziet hij er veel beter uit en zit hij beter in zijn vel. Hij stinkt amper meer en het slijm/pus is ook veel minder.
Eten doet hij echter nog niet, maar dat moet ook even tijd krijgen.
We geven hem nu alleen een dot dwangvoeding als hij zijn AB krijgt, verder niet, om hem de kans te geven zelf te eten. Als hij dat niet doet, is hij vrijdag precies nuchter genoeg voor de endoscopie
fransje23
Geplaatst: 15-10-14 22:17
Lekker dat hij weer in zijn vertrouwde omgeving is! Katten zijn best stressgevoelig dus misschien als hij zich beter voelt door de AB en meer op zijn gemak is, hij toch wat gaat eten!
Heb je al gekookte koolvisfilet geprobeerd?
Szan
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-14 22:24
Gekookte koolvis nog niet geprobeerd. Die hebben we al wel in huis, maar we waren we er nog niet aan toegekomen om te proberen.
Maar koolvis staat morgen zeker op het menu Afgewisseld met gekookte zalm, gekookte kip, zijn eigen brokjes, spekjes (zijn favoriete snack) en Whiskas zakjes met kip en rund.
Leverworst? Daar wordt mijn kat wild van. Anders smeerkaas? Vinden ze doorgaans ook lekker. Ik moest mijn kat jaren terug slagroom geven. Ongeklopt. Is natuurlijk niet zo gezond, maar wel heel vet en dus goed voor verzwakte dieren die niet willen eten....
Hij heeft net de saus tussen zijn kalkoenstukjes van whiskas helemaal opgelikt Voor een kat die al tijden niet eet en drinkt, is dat fantastisch.
We blijven vooral afwisselen met voer nu. Wat hij interessant vindt, blijft staan. Natvoer dat hij niet boeiend vindt, gaat weg, omdat hij van die geuren misschien misselijk van wordt en een gehele afkeer van eten krijgt.
Smeerkaas heb ik nog in overvloede staan, niet aan gedacht. Eten katten dat echt?? En ongeklopte slagroom, vond jouw kat dat ook echt lekker? Tonijn in blik heb ik ook nog ergens, goeie.
Da's een grapje zeker? Slagroom is hier echt garantie voor succes. Geklopt gaat trouwens net zo enthousiast naar binnen (zo uit de spuitbus). Smeerkaas inderdaad ook, en pate en leverworst. Hoewel rookworst laatst ook heel populair was .
Slagroom vinden ze hier echt heel erg lekker. Stel ze liggen beiden diep in slaap, dan hoeven ze het geluid als je de dop van de bus maar te horen en ze komen er allebei aanstuiven. Grote vrienden zijn he tniet, maar in dat geval vinden ze het helemaal niet erg om bijna tegen elkaar aan te zitten.
Smeerkaas of gesmolten gewone kaas vinden ze hier ook heel erg lekker.
Leverworst vinden ze weer niet zo veel aan. De kater is ook wat zinniger, die moet niet zo veel hebben van die brokjes in saus (voor katten bedoeld dus) hij heeft liever pate structuur
Ik heb trouwens een kat en een konijn gehad die een paar dagen niet wilden eten. Hier was de oorzaak gelukkig wel bekend, maar mijn DA zei ook, het maakt niet zoveel uit wat er in gaat. Belangrijkste is dat er wat in gaat ook als dat iets is wat nou niet direct heel gezond voor ze is.
Nu had mijn kater wat voernijd, ik voerde de katten apart om die reden.Dus andere kat er bij en hij werd jaloers Toen wilde hij ook wel ineens weer eten, niet van harte idd, maar de voernijd won het van het niet willen eten.
In slagroom zit wel lactose en niet alle katten kunnen dat zo goed verteren wat weer tot buikpijn en diarree lijdt. Ik weet niet of ik dat wel uit zou proberen met een verzwakte kat.
Dat is zeker goed nieuws Szan!! Nou ben benieuwd komende dagen.
Wij legde bij de kat in de buurt toen ze ziek was een bordje met wat brokjes, whiskas vlees, tonijn en plakje kipfile. Kon ze zlef kiezen. Al nam ze ergens maar een hapje van! En drinken deed ik eerst in een maatbeker kon ik zien wat ze gedronken had.
Zo ik werk als assistente in een dierenkliniek en heb even alle pagina's gelezen, wat een verhaal joh! En wat leuk om te lezen dat jullie zo'n doorzettingsvermogen hebben met de poes.
Ik hoop heel erg dat ie opknapt van de medicijnen en de sondevoeding. Morgen alsnog de scopie?