Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:25

elenaMM77 schreef:
' daarnaast heeft een paard ook mindere bewegingsbehoefte dan een hond

Euh? Paarden trekken normaal kilometers per dag rond. Omdat wij ze nu eenmaal op een postzegel groot weiland zetten wil het niet zeggen dat ze geen bewegingbehoefte hebben. Heel het paard zijn gestel is gemaakt op bewegen. Liefst zoveel mogelijk op een dag...

Mensen met zulke gedachten over een paard zijn dus degene die het op stal staan goedpraten..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:38

anneliesdj schreef:
Op zich niets mis met een bench mits goed gebruikt.
Notoire slopers mogen van mij best in een bench. Maar dan zorg je wel dat de hond voldoende beweging krijgt en voldoende metale uitdaging. En ik denk dat het daaraan ontbreekt bij het voorbeeld in de op.
Als er geen duidelijke reden is om een hond in een bench te doen, vind ik niet dat je hem moet gebruiken.
Ik doe de honden 's nachts in de hal, hebben ze alle ruimte en kunnen weinig ongein uithalen mochten ze dat willen. (zijn nu 4 opvanghonden bij) Bij mij gaan alleen honden die agressief zijn apart of wanneer ze echt blijven slopen ondanks dat de hal leeg is (die bv beginnen aan de traptreden). En dan nog bij voorkeur in een andere kamer en niet in een bench.

Maar het geval in de op, ik denk dat deze vrouw in ploegen werkt? Dan denk ik dat ze maar 2 of 3 nachtdiensten achter elkaar heeft, dus op zich niet heel lang en mensen die in ploegen werken hebben vaak wel veel vrije tijd.
En als je even nadenkt is het niet veel anders dan iemand die gewoon overdag werkt, die slaapt immers 's nachts ook 8 uur, laat de hond even uit voor hij weg gaat en werkt dan 8 uur. Als dat moet kunnen, kan dit geval ook.
Ik vind het vooral niet kunnen vanwege het ras en de leeftijd, ze had beter een ras kunnen kiezen wat met wat minder aandacht genoegen neemt.

Daarom zijn ze bij ons snachts sowieso niet alleen en overdag zo min mogelijk (op dit moment nagenoeg niet)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:40

Ik ben er geen voorstander van, zo lang in de bench. Maar honden slapen wel veel als er voldoende mee gedaan wordt. Er is echter geen bench groot genoeg om zo lang een hond er in op te sluiten. Wil je een kennelhond, want daar komt zoveel uur in de bench op neer, neem dan een kennel. En voor een border collie betekent dat 3m2 aan vloeroppervlakte.

Is dat ideaal voor de hond? Nee. Maar het maakt wel een wereld van verschil ten opzichte van een bench, met maximaal 1m2 aan oppervlakte en waarschijnlijk zelfs maar 0.6m2 (maat voor 35kg hond).

Een hond is van nature een dier die een periode bezig is om een prooi te vangen en daarna uitrust. Nu heeft een border collie dat al veel minder door zijn fokrichting, maar dat is de basis. Waarom ze het combineert met een BC snap ik dan ook nog minder.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:41

Ik ben niet tegen een bench. Ik heb ze in de puppy tijd ook bij beide gebruikt. Was voor hun een veilige plek waar ze zich altijd in terug konden trekken. Maar soms hadden ze het ook nodig om even zelf tot rust te komen.

Maar een hond zo lang in een bench en dan gelijk de hele nacht er nog achter aan vind ik persoonlijk veel te lang. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens.
Kijk komt het nu een hele enkele keer voor zeg ik "nou ja vooruit is niet ideaal" maar liever niet.
Maar wekelijks? Nee neem dan geen hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:42

Yontheke schreef:
Ik vind het wel grappig dat bijna iedereen akkoord gaat met het feit dat je een hond geen 16 uur mag opsluiten in een bench maar het merendeel van bokt het wel acceptabel vindt om een paard 16 uur op stal te zetten :o?

Onze hond zat als puppy ook 8u per dag in de bench en werd na 4 uur door iemand uitgelaten en de eerste weken zat hij ook snachts in de bench. Sommige mensen moeten nu eenmaal werken voor hun geld :) vanaf dat hij goed zindelijk was, mocht hij los.

En btw voor het zindelijk maken, kwam ik wel elke nacht om de 3u uit mijn bed om hem uit de bench te halen voor zijn behoefte..

Sorry hoor ik werk ook en mijn paard staat geen 16 uur op stal.
En omdat sommige mensen dat wel doen maakt dat het niet opeens acceptabel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:45

Yontheke schreef:
elenaMM77 schreef:

Euh? Paarden trekken normaal kilometers per dag rond. Omdat wij ze nu eenmaal op een postzegel groot weiland zetten wil het niet zeggen dat ze geen bewegingbehoefte hebben. Heel het paard zijn gestel is gemaakt op bewegen. Liefst zoveel mogelijk op een dag...

Mensen met zulke gedachten over een paard zijn dus degene die het op stal staan goedpraten..

Ja idd. Een paard heeft MEER beweging nodig dan een hond

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:56

16 uur is veel te lang, ik vind 8 uur al veel!

In het begin dat we onze laatste 2 honden net hadden en overdag moest werken, ging ik tussen de middag naar huis om ze er even uit te laten. Even flink spelen en dan nog een uur of 4 de bench in om na de werkdag ze lekker te laten rennen etc.

Zodra ze gewend waren bleef de bench overdag ook open en ging de bench na verloop van tijd terug de schuur in. Nooit iets gesloopt!

Als een hond gaat slopen, verveelt hij/zij zich of heeft ie/ze te weinig kauwmogelijkheden zoals een kauwbot of een kong. Dat is gemakkelijk te verhelpen.
Mijn teefje stalde tijdens onze afwezigheid mijn schoenen (opvallend alleen die van mij!) steeds uit op hun speelkleed. En dan wist ik dat ze dan te weinig kauwmogelijkheden had want zodra ik haar dan kauwbotten gaf, hield ze op met Shoedecoration :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:00

Net zoveel uren als paarden in stallen horen te staan, 0 uren!
Als je hond alles sloopt dan zou ik me afvragen wat de oorzaak daar van is.

Onze hond sliep als puppy in de bench, in de garage maar die is en was een enorme slaapkop. := Met een beetje koud weer wil ze niet eens uit haar mand. _O- Dan moet de nood hoog zijn.
Maar ze is al snel gepromoveerd tot de berging. :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:36

Een hond in de bench laten slapen heb ik niks op tegen, mits de hond hier geen problemen mee heeft. Mijn hond slaapt 's nachts onder het bed, dat is krapper dan een bench maarja dat heeft ie graag.

Verder ben ik geen fan van een bench. Als je hond sloopt moet je zorgen dat je alles opgeruimd hebt en gooi wat dingen neer waar die zich wel mee mag vermaken. Even in de bench op sluiten is mij te makkelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:39

Sassol schreef:
Een hond in de bench laten slapen heb ik niks op tegen, mits de hond hier geen problemen mee heeft. Mijn hond slaapt 's nachts onder het bed, dat is krapper dan een bench maarja dat heeft ie graag.

Verder ben ik geen fan van een bench. Als je hond sloopt moet je zorgen dat je alles opgeruimd hebt en gooi wat dingen neer waar die zich wel mee mag vermaken. Even in de bench op sluiten is mij te makkelijk.

Je kan zo moeilijk de plinten en muren opruimen. ;)

Ik heb wel een bench gebruikt, in het begin met een ren er omheen. Tot hij aan de muren begon, toen hebben we de ren aangepast, maar na een paar weken klom hij daaroverheen. Toen is hij dus wel 's nachts de bench ingegaan en overdag als ik wegging. Ik ging maximaal een half uurtje weg en als het langer was, kwam er een oppas in huis. Nu ligt hij in een kennel buiten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:10

Yontheke schreef:
elenaMM77 schreef:

wat ik bedoel te zeggen is het 'tempo' tezamen met de hoeveelheid oppervlakte dat ze afleggen..

kilometers rondjes lopen op een grote postzegel, wat helaas vaak het geval is, is mogelijk, en het paardengestel is gebouwd om afstanden af te leggen.. maar desondanks wandelen ze van water naar voer tenzij ze ver moeten trekken of moeten vluchten..

een hond heeft in verhouding tot een paard meer behoefte om te rennen op een postzegel verkleind in de juiste verhouding paard: land hond: ren.. heeft een hond verhoudingsgewijs een groter oppervlakte.

het territorium van de wolf en wilde hond hangt af van het voedselaanbod maar bedraagt ten minste 200km2 tot zelfs 2000km2. de gemiddelde hond en wolf legt 50-60 km per dag af. grotendeels wordt dit in jagende of trackende vorm (dus in 'draf') gedaan.

een paard legt het grootste gedeelte van trek grazend af van rijke voedingsgrond naar waterbron en van waterbron naar veilige slaapplaats. De afstand die het paard aflegt is grotendeels afhankelijk van de afstand tot de waterbron.. de minimaal gemeten afstand is daarbij zo'n 10 km.. De maximale zo'n 50 km (rotsachtige omstandigheden waardoor grazen lastig was, en woestijn waardoor grazen en beschikbare waterpoel ver uiteen konden liggen).. de gemiddelde afstand is echter 20-30 km welke grazend wordt afgelegd

dus ik durf inderdaad te stellen dat een hond in een ren verhoudingsgewijs meer ruimte nodig heeft dan een paard op de weide, voorop gesteld dat beiden dezelfde tijd krijgen om te werken/uitgelaten te worden/buitenrit gaan. slapen/suffen/dommelen is in beide gevallen relatief gelijk.

tenslotte.. als ik tegen het houden van mijn hond in een bench ben, denk je dan echt dat ik 'pro' postzegel weilandjes of voor vele uren op box ben... De reden dat ik het woord paard en bewegingsbehoefte noem is om mensen duidelijk te maken dat ik het raar vind dat men wel op zijn kop staat bij het houden van een paard op te weinig ruimte.. maar wel rustig een hond 8 uur aan ingesloten op zijn bed bind of in een ruimte houdt standaard met minder bewegingsruimte dan een gemiddeld paard verhoudingsgewijs heeft, terwijl natuurlijk gezien de hond een groter bewegingspatroon met hogere snelheden heeft, daarmee verhoudingsgewijs een grotere 'postzegel' nodig zou hebben.. met een uurtje uitlaten heb je dat nog niet bereikt. dat een hond of paard tevreden is met zijn/haar lot, wil nog niet zeggen dat het optimale omstandigheden zijn.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:59

KimD schreef:
Op Facebook heb je wel van elk hondenras een aparte pagina, zo ook van de Border Collie. Daarop opende een vrouw een topic wat betreft haar hond. Hij moest in de bench omdat hij anders alles deed slopen als hij alleen was, klinkt logisch, maar, de vrouw in kwestie draaide verschillende diensten, waaronder ook nachtdiensten waardoor de hond minimaal 8 uur in de bench zat. Bij thuiskomst liet ze de hond uit om vervolgens te gaan slapen, waardoor de hond weer de nodige uren in de bench zat.

Door even een snel optel sommetje te doen kom je al snel uit op 16 uur in de bench, ìk vond dit onacceptabel. Deze mening heb ik ook geuit, waarna ik een stormvloed van reacties over mij heen kreeg, ik moest me niet zo aanstellen, dit kon makkelijk, de hond moest gewoon mentaal moe zijn etc.

Ik vond dat ze dan maar voordat ze ging werken de hond goed moest uitlaten, daarna zal de hond toch enkele uren rusten echter geen excuus om een hond 16 uur op te sluiten Het idee van een hondenoppas, hondenuitlaatservice of in het ergste geval een ander baasje zoeken heb ik ook nog geopperd, maar helaas dezelfde reacties. Ik ben van mening als je dusdanig veel moet werken je geen hond moet aanschaffen, of een goede passende oplossing moet zoeken, een hond zo dusdanig lang in een bench? Nee sorry...

Ik was een achterlijk wijf, een bitch, blablabla.

Ze werd verdedigt met het feit dat ze werkte in de zorg, die mensen moesten we respecteren, want die waren zeldzaam en verrichten een bijzonder dankbaar werk. Geen excuus om de hond zolang in de bench te laten, dus wederom aangevochten en wederom dezelfde reacties. Het gaat hier overigens om een jonge hond van 15 maanden.

Persoonlijk denk ik dat het sloopgedrag voort komt uit verveling, als dat dier al minstens 16 uur per dag alleen in een bench zit, tja.. god sta me bij.

Ik, als bezitter van een Border Collie van 2 jaar en een Sheltie van 8 maanden weet hoe het is om 'drukke' honden te hebben. Echter ben ik persoonlijk van mening dat ze niet onder de noemer druk vallen als je er wat mee doet. Zo liggen ze gerust een dag op de bank te maffen... Schuldig voelen doe ik me al als ik twee uur weg ben om bijvoorbeeld boodschappen te doen en ze alleen moeten blijven, en ook ik werk min of meer fulltime. Wij hebben een hondenoppas.

Dus wat vind bokt met betrekking tot een maximum alleen laten in de bench?

Dat kan dan even goed in de bench lijkt mij?!
Belangrijkste is niet hoe lang de hond in de bench zit maar wat er daarnaast met de hond wordt gedaan qua activiteiten, spelen, uitlaten, sporten, ...
Die van ons zit twee op de zeven dagen ook meer dan 9uur aan een stuk alleen thuis (niet meer in de bench trouwens) en ligt dan aan een stuk door te slapen, hebben hem vaak genoeg gefilmd. En slapen kan in mijn ogen even goed in de bench...
Die van ons zou veel ongelukkiger zijn in een huis waar hij nooit alleen is maar amper uitdaging krijgt dan hoe hij het nu bij ons heeft.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:05

Niet. Hier drie grote honden momenteel, waarvan 2 jonge honden (1,5 jaar en 2 jaar oud). Onze jongste komt uit het asiel met een flinke achterstand en is een hele grote sloper. Nu bijna een jaar verder is het slopen eindelijk gedaan (*afkloppen*) en er zijn heel veel spullen gesneuveld, maar om het beest er nu voor te gaan opsluiten?

We hebben 13 jaar honden, zowel pups als herplaatsers, maar nooit een bench aangeschaft. Ik vind het maar een raar idee, een hond in een kooitje. Bij ons mogen de honden in de living, keuken, hal, kantoor (volledige benedeverdieping dus), maar niet boven. Ruimte genoeg voor drie grote honden om te rennen en te vliegen als ze een gekke bui hebben. Kan me niet voorstellen wat een energiebommetjes het zouden zijn als ze in een bench opgesloten moeten zitten.

edit: zo van die grapjes als je amper een halfuurtje weg bent. Het is vanzelf overgegaan toen ze meer zelfvertrouwen kreeg en zich meer op haar gemak voelde. Met een dier weet je dat het soms niet helemaal gaat zoals je zou willen ;)

Afbeelding

lisetteexx

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:10

Bij mij zitten de honden ook in de Bench als ik weg ga!
Bij mij zitten ze Max 4 uur per dag in de bench

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:24

ympi,waarom niet in zo'n kooi? omdat dat gewoon veel te klein is ofzo??

zo'n hond,zeker een grote hond kan zich net aan omdraaien,hier liggen ze ook op de bank te maffen,maar vaak genoeg stappen ze daar ook weer vanaf om elders te gaan liggen,of ergens te gaan liggen waar het koeler is,zoiets ontneem je gewoon als je een hond in een kooitje opsluit...

vind het ook zo'n raar idee een hond in een kooi...dan nog wel een kooi welke te klein bevonden wordt om daar een konijn in te houden qua oppervlakte,nee daar past dan wel gerust een grote hond in... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:36

Elena ik heb blijkbaar aparte honden want die van mij merk ik soms een paar uur niet hoor, liggen lekker te slapen en er zit echt geen beweging om de 20 minuten.
Mijn herder slaapt minder lang aan één stuk door maar de kleintjes kunnen soms 2 á 3 uur achter elkaar verstopt liggen in hun slaapzak.
Als ze denken dat ik iets ga doen komen ze meestal wel overeind maar anders blijven ze lekker slapen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:58

Mijn hond ligt als het aan haar ligt wel 15 uur op dezelfde plek. :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:07

Maar als ze dan toch op hun plek liggen, waarom dan nog een bench? Dan kan het toch ook zonder of mis ik iets? :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:16

onze hond gaat er in als we gaan slapen en als er bezoek is. als er bezoek is gaat die er na 10 min wel uit

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:21

als ik bij mijn moeder ben is hij gewoon de hele dag los

als ik bij mijn vader ben dan gaat mijn moeder 12 uur naar het werk
dan ga ik 2 uur naar mijn moeders huis om met hem te wandelen en spelen
en om 5 uur gaat hij erin en mijn moeder komt 7 uur weer terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:23

Solleke_Noah schreef:
Maar als ze dan toch op hun plek liggen, waarom dan nog een bench? Dan kan het toch ook zonder of mis ik iets? :)

Zie mijn eerdere berichten over de nacht.

Als ik zelf langer dan 2 a 3 uur stil blijf zitten dan slapen die van mij ook wel door vermoed ik, maar als ik overeind ga en ze denken dat ze eten krijgen, dat ik naar buiten ga of dat we uit gaan dan komen ze overeind.
Als ze alles net gehad hebben dan blijven ze liggen (behalve de herder, die gaat het liefst mee naar de wc :+ )

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:43

Ik vind het een dom excuus van een aantal mensen dat ze goedpraten dat hun hond veel slaapt en dat ze daarom makkelijk een hond voor langere tijd in een bench op kunnen sluiten.
Grootste onzin. Al slaapt een hond veel dan is het nog niet goed te praten dat het arme dier uren achter elkaar in een klein hokje zit.
Als je zelf een lui persoon ben en veel slaapt en rust en niet werkt, ga jij dan ook de hele dag in een ruimte zitten/liggen zo groot als een toilet?
Je slaapt immers toch bijna de hele tijd :+ }> Zou ideaal zijn voor wat betreft mensen in gevangenissen.
Dan kunnen we er veel meer gevangenen in kwijt ;) :+ }>

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:46

mijn ouders gaan rond 01.00 naar bed en staan 5.30 op en dan wil de hond om die tijd nog niet eens zijn bench uit zijn bench gaat echt open als iemand wakker is en gaat pas dicht als het laatste persoon naar bed gaat.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:07

Ik ben tegen benchgebruik voor een reden als niet alleen kunnen blijven/slopen. Mijn hondjes hebben de eerste tijd bij mij allemaal precies 2 weken gebruik gemaakt van de bench, enkel om te leren alleen te blijven. Ik vind je hond maar in een bench duwen echt een "oplossing" voor mensen die gewoon geen tijd en geduld willen steken in de opvoeding. Het spijt me maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind het walgelijk om een hond uren in een kooi te laten vertoeven. Om medische redenen tijdelijk een bench moeten gebruiken vind ik wat anders.

Bah wat een leven heeft je hond dan zeg. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:48

tamaramt schreef:
Ik vind het een dom excuus van een aantal mensen dat ze goedpraten dat hun hond veel slaapt en dat ze daarom makkelijk een hond voor langere tijd in een bench op kunnen sluiten.
Grootste onzin. Al slaapt een hond veel dan is het nog niet goed te praten dat het arme dier uren achter elkaar in een klein hokje zit.
Als je zelf een lui persoon ben en veel slaapt en rust en niet werkt, ga jij dan ook de hele dag in een ruimte zitten/liggen zo groot als een toilet?
Je slaapt immers toch bijna de hele tijd :+ }> Zou ideaal zijn voor wat betreft mensen in gevangenissen.
Dan kunnen we er veel meer gevangenen in kwijt ;) :+ }>

En ik vind het de grootste onzin dat dieren met mensen vergeleken worden, daarnaast ben ik zeker geen lui persoon en daarom slapen mijn honden ook veel.
Krijgen veel beweging en vallen daarna heerlijk in slaap.
Eerlijk gezegd vind ik het gezeik dat het zielig zou zijn dat mijn honden s'nachts in een hele grote bench zitten omdat het niet anders kan, ja dan kan mijn reutje de nacht op de trap doorbrengen, z'n volgende nagel kwijtraken of van de trap af vallen, nee dat is lekker diervriendelijk.
Ik vind honden die nooit buiten de tuin komen maar wel altijd los in de tuin en het huis lopen een stuk zieliger dan honden die lekker hun beweging krijgen en hun rondes lopen en s'nachts in een lekker bedje in de bench slapen.
En als je dan toch zo graag wil vergelijken, mijn slaapkamer vroeger was niet veel groter als een inloopkast, kon ook maar een paar passen in de lengte zetten naast mijn bed, had ik daar moeite mee? Nee hoor.. Ik sliep er toch alleen maar.
In vergelijking hebben mijn kleintjes meer ruimte dan dat ik had.