KimBreda schreef:Castreren is geen oplossing!
Heb alles gelezen en ik denk dat zowel jij en je stiefvader eerst eens moeten gaan leren hoe de communicatie vanuit de hond werkt ipv de schapendoes of Chi de "schuld" te geven. Net als bij mensen zijn honden ook niet altijd vrienden met andere honden maar jullie kunnen wel leren hoe je dit goed kan begeleiden zodat er rust is thuis.
Wij hebben goede ervaringen met de gedragstrainer van
http://www.calmingsigns.nl
(Zit niet ver van jullie af volgens mij)
Zoals ik het lees zie ik eerder twee onzekere honden versterkt door hun baasjes ipv dominante!
Hopelijk met hulp krijgen jullie straks een rustige situatie thuis.
En een persoonlijke tip: 15 minuten denk werk is veel vermoeiender voor een hond dan een uur wandelen. Denk aan verstopspelletjes van koekjes in de kamer of tuin of vul een schoenendoos of bak met proppen papier en in die aantal van die proppen verstop je iets lekkers.
http://uitgelatenhond.nl/denkspelletjes ... or-de-hond
kan alleen maar zeggen maak een afspraak met deze mensen.
Je leert er zoveel van als je de signalen vam je hond kunt lezen.
Wij trainen met onze onzekere hond ook op deze manier en zij viel uit na alle vreemden. Buiten gaat dit nu steedds beter in huis zijn we hiet nog druk mee bezig.
Zelf ook zo'n situatie meegemaakt. Een reu en teef die gewoon niet fatsoenlijk gedurende een lange periode met elkaar om konden gaan. Elke keer was er wel weer iets wat de teef irriteerde waardoor ze onze kleine Shiba weer greep. Wij hebben de Shiba naar opa en oma gedaan toen waar hij lekker verwend werd. Scheiden van elkaar dus. Maar dat is dus voor jou nog geen optie. Nouja, je zou iets kunnen bedenken dat ze niet allemaal tegelijk in de zelfde kamer in huis zijn. We hebben nu ook meerdere honden waarvan sommigen niet met elkaar kunnen en proberen er maar 1 tegelijk in huis te doen, maar als dat er meer zijn (om wat voor reden dan ook) houden we ze ook meestal in aparte kamers. Bijv. 1 in de keuken en 1 in de woonkamer