twee goudvissen voor 50€

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:31

Mioux schreef:
Ja dierenwinkels houden ook vaak zich niet aan de eisen van vissen...je ziet het te vaak jammer genoeg. Maar bij hun draait t ook om winst, dat is bij dierenzaken meestal. Echte aquaria zaken houden er wel rekening mee

ik heb nu ongeveer 3 jaar een vechtvis, en hij dat lekkerlijk in een sambal bakje!, en het ergste was dat ik hen van de rommelmarkt heb, een meisje stond daar met haar vis en wou hem weg doen voor 5€ omdat hij ging vechten met haar andere mannetje......
echt sirrieus weten mensen nog wel iets van diere welzijn in deze tijd..

MarlindeRooz

Re: twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:33

Fijn dat je het geld terug hebt!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:34

miss_lizje schreef:
Netjes dat de jongens het geld hebben teruggeven. Waren de ouders er trouwens ook bij?
Ook fijn dat ze naar HALT moeten, misschien wel hard, maar als dit niet gestraft zou worden hoe zouden ze dan over een jaar of 4 zijn? Kinderen mogen best wel aangepakt worden, nu kan je ze nog relatief laten schrikken en vormen, zodra ze pubers zijn lukt dat vaak niet meer.

ouders waren er ook bij, en wauw die waren boos, ik zat daar echt met het gevoel dat die kinderen zo door de grond zouden zakken, maar het is hun eigen schuld, dus tja. en de oudste kreeg van zijn moeder een pets tegen zijn hoofd, en die ouders van de jongste waren nogal onder de indruk van de domheid van hun kind :')

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:34

MarlindeRooz schreef:
Fijn dat je het geld terug hebt!

mij portomonee is het zo blij als ik :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:35

@aidenn vaak word er met betta ook gegokt he, als ze heel jong zijn is het lastig te zien of t een man of vrouw is ook platak mannen worden als vrouw gezien :).

Hier heb ik malawi in een 300 liter bak, en garnalen in een aparte bak. Jarenlang heb ik al vissen en ook menig visje gered...

Er zaten in de garnalen bak van 35 liter ongeveer 5 goudvissen waarvan 1 sluier... de grootste was 10cm en de kleine 3cm. Deze zitten nu bij iemand in een heeeeeele grote vijver :)

Tieneke

Haha, ja dat doen die echt geen tweede keer. Soms is het eens goed om door de grond te zakken van schaamte :+

Noukie123

Mijn sluierstaarten heten El Vis,Orange en Roodkapje (een leeuwenkop)

Autumnn

Oh wat ben jij een dierenvriend! Ik had echt hetzelfde gedaan :j

Noem de goudvissen Kapitein Haak :D

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:36

Tieneke schreef:
Haha, ja dat doen die echt geen tweede keer. Soms is het eens goed om door de grond te zakken van schaamte :+

inderdaad, ik heb geweten toen ik als kind een snoepje uit de winkel pakte, mama was toen niet blij toen ze me betrapte :') . heb het daarna nooit meer gedaan

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:37

Wat een verhaal! Fijn dat de visjes nu lekker bij jou kunnen blijven. Die jongens zullen vast nooit meer
zoiets in hun hoofd halen als ik het zo lees. :Y)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:38

ja die vechtvissen/Beta's zijn ook zo'n stumperds die toevallig leuk en makkelijk zijn.
Ik kwam eens in een dierenwinkel waar de vissen in ruime aquaria zaten en de beta's stonden ernaast op een plank.
Allemaal op een rijtje in zo'n grote groentenbokalen, bah...
Als je nagaat dat die eigenlijk 80cm nodig hebben...

Het is altijd fijn dat mensen met kennis zo'n beestje ergens uit de nood kunnen halen. :j
Veel vinden ze het redden niet waard en toch zijn het ook kleine diertjes

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:39

@tessyke ze hebben geen 80cm nodig hoor.. al is 10 liter bij wijze van ook niks voor ze

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:42

jeetje wat een verhaal zeg! Wel een slimme om ze toch aan te geven...nu maar hopen dat ze dit nooit meer doen!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:43

Het zijn heel actieve vissen die toch wel wat zwemruimte verlangen :)
hier in de 30l gaat het niet :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:46

Goede uitkomst al met al! :)

Fijn ook dat de ouders zo reageerden :) pubers kunnen soms gekke dingen doen, zonder er écht bij stil te staan. Dus ik denk dat ze het wel laten, want bureau Halt is al schaamtevol als je puber bent... Maar gecorrigeerd worden door je ouders bij de politie is helemaal om door de grond te zakken.
Dus prima!

Bait en bite klinken leuk :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:48

@tessyke ik ken betta :) heb ze jaren gehad en gekweekt :) maar 80cm is geen vereiste hoor, dat is wel erg ruim voor een betta :).

Anyway ontopic, lijkt me heel goed ook dat ze die straf krijgen buiten dat ze t geld moeten teruggeven :) zo leren ze er misschien wel van.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:57

Mooi verhaal! Blije visjes, wat minder blije jongens die hun verdiende loon krijgen. Hopelijk zien ze echt in dat het niet kan wat ze gedaan hebben.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:02

Mioux schreef:
Goed van je dat je ook een melding gemaakt hebt !! Wel leuke leeuwenkopjes zover ik op de foto kan zien, soort van sluiers. Goed dat je ze opgevangen hebt ! (pas wel op ze kunnen groot worden !)

Namen kan ik je niet mee helpen :) heb hier totaal 20 malawi vissen en 20 garnalen en hebben allemaal geen naam haha

Oranda's :) Leeuwenkoppen hebben geen rugvin en zijn ook anders van vorm. Maar in dierenwinkels worden Oranda's wel vaak verkocht als leeuwenkop.
Afbeelding
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:04

Leeuwenkoppen hebben zover ik weet ook wel rugvinnen?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:08

Nou dat is super opgelost +:)+ visjes veilig, jongens gaan (hoogst waarschijnlijk) geen nieuwe halen en jij hebt je geld terug en 2 leuke visjes. Heeft het toch goed uitgepakt allemaal :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:11

Lichtelijk offtopic (maar toch niet helemaal): Ik dacht vroeger altijd dat mijn goudvis een soort wrat achtig iets op z'n kop had! Maar blijkbaar had ik gewoon een Oranda :=

Ontopic: Mooie actie TS! :D Goed te horen dat er gerechtigheid plaats heeft gevonden :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:14

TS je bent een topper!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:17

Dat is een Oranda :j Wel een Oranda met een grote wem, die over zijn hele kop loopt. Maar sommige hebben amper wat en bij anderen bedekt het ook de ogen.

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:24

Aidenn schreef:
miss_lizje schreef:
Netjes dat de jongens het geld hebben teruggeven. Waren de ouders er trouwens ook bij?
Ook fijn dat ze naar HALT moeten, misschien wel hard, maar als dit niet gestraft zou worden hoe zouden ze dan over een jaar of 4 zijn? Kinderen mogen best wel aangepakt worden, nu kan je ze nog relatief laten schrikken en vormen, zodra ze pubers zijn lukt dat vaak niet meer.

ouders waren er ook bij, en wauw die waren boos, ik zat daar echt met het gevoel dat die kinderen zo door de grond zouden zakken, maar het is hun eigen schuld, dus tja. en de oudste kreeg van zijn moeder een pets tegen zijn hoofd, en die ouders van de jongste waren nogal onder de indruk van de domheid van hun kind :')

Wel goed dat de ouders ook boos waren. Hier is helaas het geval dat ouders het opnemen voor hun kinderen. "dat doet ons hansje niet" krijg je dan te horen en ouders weigeren vaak ook mee te werken aan de straf. Al zijn hier nog niet zulke heftige dingen gebeurt als levend aas gebruiken. Maar bij kleine vechtpartijen zie ik het helaas nog regelmatig gebeuren.
Petje af dus voor deze ouders, en nogmaals petje af voor jou.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:28

Wat superlief van je!! Hier heb jk dus echt respect voor.