Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:46

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar onze kat kreeg ook altijd frontline maar wordt nu ineens kaal bij dr staart en heeft wondjes op dr hoofd. Dierenarts zei dat het van een vlooienbeet is wrss maar dat wist ze niet zeker (zij was er eigenlijk alleen voor de paarden maar toch maar even gevraagt). Maar zijn dit de klachten die jullie kat ook had? Want dan weten wij of we gewoon een ander vlooienmiddel moeten halen of dat we toch verder de oorzaak moeten zoeken.

HorseTopShop

Re: Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:03

Jeuk en kale plekken krijgen ze door de vlooienbeten. Nier door het middel dat je gebruikt.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:20

Oke ja ik wilde weten of dit van de vlooien kwam of misschien iets heel anders (mijn moeder was al bang voor een schimmel of iets dergelijks)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 15:38

Mijn katten krijgen ook niet elke maand vlooiendruppels hoor
Omdat mensen dat nu zeggen haha

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:11

MyWishMax schreef:
Pandora2 schreef:
Tegen vlooitjes schijnt het niet meer zo heel werkzaam te zijn, maar tegen teken des te beter ! :j
Dit is al jaren mijn ervaring althans...ik doe ook niets preventief, geef 2x per jaar een anti-vlooienpipetje en ontworming. In een '' druk '' tekenseizoen geef ik er een Frontline tussen en dit werkt hier echt 100x beter dan al de rest tegen teken.

Die 2 keer per jaar is ook preventief dan toch? ;)

Ja, eigenlijk wel :)) Maar ik bedoelde het meer in de zin van elke 4 weken anti-vlospul en elke 8 weken anti-wormspul, zoals vaak door DA aangeraden wordt...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:17

Ik gebruik Bolfo Gold dat werkt hier vaak goed.
Voorheen Exil gehad dat werkte dus voor geen meter, nooit weer.
Frontline nog niet gebruikt maar daar kan dus ook een streep doorheen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:20

Hier wordt frontline voor hond en kat gebruikt en nog nooit vlooien gehad en onze hond komt veel in contact met andere honden of op plaatsen waar veel honden komen.

Ik was ook overtijd aan twijfelen of ik zou veranderen, omdat ik, zoals hier, hoor dat het niet zou werken. Maar waarom veranderen als het wel werkt bij mijn dieren?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:37

Ik zou eerst een wetenschappelijk onderbouwde feiten willen zien, voor ik mijn mening trek.
Ik heb nog geen wetenschappelijke feiten gevonden...

Dat artikel is ook een uitspraak van de fabrikant.

Als de vlooien wel resistent worden, waarom veranderd Frontline er dan niets aan? Zodat het wel werkend wordt?
Lijkt mij de meest logische oplossing.

Over het niet ontvlooien van de omgeving: Dat is aan jezelf dat je het niet doet.
Wij werken graag met vee-rust. Ja dat mag je officieel hiervoor NIET gebruiken, omdat het op melkvee gebruikt hoort te worden. Maar bij ons gaan vliegen er aan, maar ook vlooien, mochten wij 1 vlo tegen komen.
Want waar 1 vlo zit, zitten er meer.

Binnen 24 uur, kan een volwassen vlo 10 tallen eieren leggen, die binnen 4 dagen uitkomen.
Na 2-4 dagen komen uit deze eitjes larven. De larven zijn een paar mm. lang en zo dik als een haar. Zij verstoppen zich op donkere plekjes en voeden zich onder andere met de uitwerpselen van de volwassen vlooien. Na 2-3 weken verpoppen de larven zich. Deze poppen kunnen tot wel 1½ jaar in leven blijven en zijn bestand tegen een hoop invloeden van buitenaf. Onder invloed van trillingen komt uit de pop een volgroeide vlo en de cyclus is rond. Deze hele cyclus neemt gemiddeld zo'n 6 weken in beslag.

Het probleem is, dat poppen moeilijk te bestrijden zijn. Aangezien hij diep ingekapseld is als pop.
Mocht er een dier langs lopen, plopt hij zich op als vlo en begin de cyclus weer opnieuw!

Heb je vlooien, eieren en ook poppen, wordt het bestrijden al een stuk lastiger!

Dus onvlooings middel kan wel op kop krijgen. Maar er moet, in mijn inzicht, ook verder verdiept worden in de vlo.

Want je vlo, kan anderhalf jaar in zijn pop blijven zitten!

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html

Dit is mijn gebruikte bron.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:39

Mijn poezelbeest hier ook aan de prednison in de vorm van pilletjes. :(:)
Ook een allergische reactie op de vlooienbeten en Frontline deed inderdaad nog vrij weinig voor hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:40

Hier altijd Frontline combo en nooit problemen gehad.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:41

maralyn schreef:
Ik zou eerst een wetenschappelijk onderbouwde feiten willen zien, voor ik mijn mening trek.
Ik heb nog geen wetenschappelijke feiten gevonden...

Dat artikel is ook een uitspraak van de fabrikant.

Als de vlooien wel resistent worden, waarom veranderd Frontline er dan niets aan? Zodat het wel werkend wordt?

Over het niet ontvlooien van de omgeving: Dat is aan jezelf dat je het niet doet.
Wij werken graag met vee-rust. Ja dat mag je officieel hiervoor NIET gebruiken, omdat het op melkvee gebruikt hoort te worden. Maar bij ons gaan vliegen er aan, maar ook vlooien, mochten wij 1 vlo tegen komen.
Want waar 1 vlo zit, zitten er meer.

Binnen 24 uur, kan een volwassen vlo 10 tallen eieren leggen, die binnen 4 dagen uitkomen.
Na 2-4 dagen komen uit deze eitjes larven. De larven zijn een paar mm. lang en zo dik als een haar. Zij verstoppen zich op donkere plekjes en voeden zich onder andere met de uitwerpselen van de volwassen vlooien. Na 2-3 weken verpoppen de larven zich. Deze poppen kunnen tot wel 1½ jaar in leven blijven en zijn bestand tegen een hoop invloeden van buitenaf. Onder invloed van trillingen komt uit de pop een volgroeide vlo en de cyclus is rond. Deze hele cyclus neemt gemiddeld zo'n 6 weken in beslag.

Het probleem is, dat poppen moeilijk te bestrijden zijn. Aangezien hij diep ingekapseld is als pop.
Mocht er een dier langs lopen, plopt hij zich op als vlo en begin de cyclus weer opnieuw!

Heb je vlooien, eieren en ook poppen, wordt het bestrijden al een stuk lastiger!

Dus onvlooings middel kan wel op kop krijgen. Maar er moet, in mijn inzicht, ook verder verdiept worden in de vlo.

Want je vlo, kan anderhalf jaar in zijn pop blijven zitten!

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html

Dit is mijn gebruikte bron.

De fabrikant en ook andere brengen zelfs nieuwe producten op de markt met dezelfde samenstelling.

Nogmaals het word 9 van de 10 keer verkeerd gebruikt. En de vlodruk word de laatste jaren steeds meer waardoor het lijkt alsof het minder werkt. er komen steeds meer honden, katten en andere dieren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:59

maralyn schreef:
.

Is de meest logische oplossing idd, maar jammergenoeg niet zo simpel. Als dit zo makkelijk zo zijn, dan hadden we geen problemen met resistentie (ook bij antibiotica en ontworming etc). Er wordt altijd zo makkelijk gedacht hierover: dan ontwikkel je toch gewoon een nieuw product? Of je verandert iets aan het huidige spul?
Ten eerste zit je al met onderzoek. Als je iets verandert aan een product, moet het hele riedeltje opnieuw doorlopen worden, want het is dan simpelweg een nieuw product. Dus je mag eerst bewijzen dat het werkt in het lab, dan dierproeven en dan mag het pas de markt op. Ben je al snel enkele jaren en vele miljoenen verder. En dat is alleen maar als je je nog niet verdiept in de mechanismes van zulke middelen.... Want daar ligt het grootste probleem.
Het leuke aan deze middeltjes, en ontworming, is dat ze niet aangrijpen op onze lieve huisdiertjes, maar puur de vervelende beestjes pakken. Dit kan zo mooi, omdat wormen en vlooien op allerlei manieren verschillen van zoogdieren. Dus je kan bijv een eiwit aanvallen wat alleen spoelwormen hebben. Dan is het mooi veilig voor het dier, en dodelijk voor de worm. Maar deze verschillen, en dus de mogelijke aangrijpingspunten, zijn niet oneindig. Op een gegeven moment zijn de opties gewoon op.
Het jammere is dat parasieten zich gewoon veel sneller aan kunnen passen dan wij kunnen ontwikkelen. We lopen altijd achter de feiten aan eigenlijk....