Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Pandora2 schreef:Tegen vlooitjes schijnt het niet meer zo heel werkzaam te zijn, maar tegen teken des te beter !![]()
Dit is al jaren mijn ervaring althans...ik doe ook niets preventief, geef 2x per jaar een anti-vlooienpipetje en ontworming. In een '' druk '' tekenseizoen geef ik er een Frontline tussen en dit werkt hier echt 100x beter dan al de rest tegen teken.
Die 2 keer per jaar is ook preventief dan toch?
Maar ik bedoelde het meer in de zin van elke 4 weken anti-vlospul en elke 8 weken anti-wormspul, zoals vaak door DA aangeraden wordt... 
maralyn schreef:Ik zou eerst een wetenschappelijk onderbouwde feiten willen zien, voor ik mijn mening trek.
Ik heb nog geen wetenschappelijke feiten gevonden...
Dat artikel is ook een uitspraak van de fabrikant.
Als de vlooien wel resistent worden, waarom veranderd Frontline er dan niets aan? Zodat het wel werkend wordt?
Lijkt mij de meest logische oplossing.
Over het niet ontvlooien van de omgeving: Dat is aan jezelf dat je het niet doet.
Wij werken graag met vee-rust. Ja dat mag je officieel hiervoor NIET gebruiken, omdat het op melkvee gebruikt hoort te worden. Maar bij ons gaan vliegen er aan, maar ook vlooien, mochten wij 1 vlo tegen komen.
Want waar 1 vlo zit, zitten er meer.
Binnen 24 uur, kan een volwassen vlo 10 tallen eieren leggen, die binnen 4 dagen uitkomen.
Na 2-4 dagen komen uit deze eitjes larven. De larven zijn een paar mm. lang en zo dik als een haar. Zij verstoppen zich op donkere plekjes en voeden zich onder andere met de uitwerpselen van de volwassen vlooien. Na 2-3 weken verpoppen de larven zich. Deze poppen kunnen tot wel 1½ jaar in leven blijven en zijn bestand tegen een hoop invloeden van buitenaf. Onder invloed van trillingen komt uit de pop een volgroeide vlo en de cyclus is rond. Deze hele cyclus neemt gemiddeld zo'n 6 weken in beslag.
Het probleem is, dat poppen moeilijk te bestrijden zijn. Aangezien hij diep ingekapseld is als pop.
Mocht er een dier langs lopen, plopt hij zich op als vlo en begin de cyclus weer opnieuw!
Heb je vlooien, eieren en ook poppen, wordt het bestrijden al een stuk lastiger!
Dus onvlooings middel kan wel op kop krijgen. Maar er moet, in mijn inzicht, ook verder verdiept worden in de vlo.
Want je vlo, kan anderhalf jaar in zijn pop blijven zitten!
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html
Dit is mijn gebruikte bron.
maralyn schreef:Als de vlooien wel resistent worden, waarom veranderd Frontline er dan niets aan? Zodat het wel werkend wordt?
Lijkt mij de meest logische oplossing.
.