Hellup!! Mouse in the house!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Re: Hellup!! Mouse in the house!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:13

Ik ga kijken of ik een vraatzuchtige muizen verslinder kan lenen ergens ~~}>

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:18

Zo grappig, open dit topic eerste wat ik zie in de reclame balk. Ook last van muizen?? haha
Maar snap je wel, ik ben gelukkig zelf niet bang voor muizen, maar wel voor spinnen. Onze kat is ook heel goed in muizen vangen, en legt er regelmatig een buiten voor ons neer. laatst 3x in de week. en afgelopen zaterdag ook weer 1. Toen waren wij thuis, en de kat kwam luidt miauwend even laten weten dat hij iets voor ons heeft gevangen :).

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:20

Het verbaast me niet dat dit topic van jou is. :')
Muisje nog niet gevangen? Henk loopt ook nog steeds los. :+

Je mag mijn muizen verslinderaar wel lenen trouwens. Heb er 2! :D
Alleen de ene speelt er alleen mee, daar waar de ander muisjes wel dood maakt.
:=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:23

Hahaha ik voel je pijn aardbeitje :')

Ik zou serieus wel willen ruilen tegen 20 antwerpse megaspinnen of een veld vol brandnetels op dit moment :')

Ik met mn goeie gedrag ongeveer de grootste dierenliefhebber ooit. Met mn diervriendelijke valletjes. Ik ben nu echt BOOS :') heb echt zin om m zn kleine hersenpan in te slaan met een schoen.

Nee ik ben niet gefrustreerd :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:35

PenP2014 schreef:
Ik ga kijken of ik een vraatzuchtige muizen verslinder kan lenen ergens ~~}>

Die vind je vast.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:36

Ruilen dan PenP? :') Mag jij Henk hebben. :j

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:38

Aaaaaaahhh krijg ik toch doodleuk een appje dat mn vriend hem vanmorgen had gevangen in een doos en dat die er weer uit sprong |o

Ik ga huilen in een hoekje #)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:38

PenP2014 schreef:
Aaaaaaahhh krijg ik toch doodleuk een appje dat mn vriend hem vanmorgen had gevangen in een doos en dat die er weer uit sprong |o

_O- _O-

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:46

Kan toch gewoon niet waar zijn dit _O-

Ik ga straks naar de welkoop en de ranzijn en koop ze allebei leeg, oproepje voor muizenkiller te leen staat al op facebook :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:54

PenP2014 schreef:

is het heel schofterig dat ik nu op zoek moet naar een handdoek om mijn tranenvloed te stelpen?
:o
Hij moest zeker even gluren of hij er echt in zat?

ohh sorry, mijn muizenkiller vertrekt net weer naar buiten (die komt alleen binnen om 3 brokjes te eten en vertrekt dan weer.. komt pas weer thuis wonen in de winter pff

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:56

Nee. Hij kwam binnen vannacht (moest er om 05:00 uit) en de muis rende in een doos. Toen wou hij de doos pakken met muis en al en toen heeft die nog geprobeerd snel een fleecedeken erover te gooien maar de muis was te snel en sprong uit de doos en ontsnapte weer ;(

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:10

toch een kangoeroe bosmuis misschien?

Zo heb ik eens een skate met een muis daarin naar buiten getransporteerd, muis was daarin gaan zitten en muisjes doodmaken is niet mijn sterkste kant... dat laat ik aan mijn kat(ten) over (al had het mannetje hem dus levend naar binnen gebracht... hij leeft (de kat dus) inmiddels niet meer, zijn zus dood alles wel netjes)

Vief (mijn kat) heeft haar eerste muis voor vandaag al weer op hoor.
Dat kwam ze vol trots melden voor ze hem op ging eten... gelukkig blijft ze netjes met prooi en al buiten
Dat heb ik haar onderhand wel geleerd ~~}>
Lees: Boven de kat gaan schreeuwen: Pak op Pak op, Neem mee naar buiten! En dan kat met muis en al (dood en in de bek van de kat) naar buiten gooien door het raam... Wees niet bang, ik woon op de begane grond lol

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:26

Whahahaha my gosh.

Mijn chihuahua, 2 turven hoog, begon naar hem te grommen :') zie je het voor je _O- dus mijn andere hond. Een spaanse held op sokken dacht "oh we moeten grommen!!" Dus die gaat bij de chihuahua staan mee grommen. De muis schoot weer achter de vaatwasser :=

Ik ga maar verhuizen denk ik -O-

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:31

Die spaanse held van jou is wel gewend aan muizen en ratten die af en toe door de kennel spurten... :')
Daar ga je echt niks aan hebben in je muizenjacht _O-

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:50

ik lees al n tijdje mee,

En ondanks dat ik je angst best wil begrijpen, Vind ik het jammer hoe het topic verloopt.

Eerst wil je heeeeel graag muisvriendelijke oplossingen ,Maar eigenlijk al imo heel snel heb je het toch over gif en vallen (iets wat eerst zielig was en nu plots niet meer?)

oover de klem val..

Citaat:
het idee van een muizenval (zo een met een draadje dat dicht klapt) is dat de nek gebroken wordt. Gebeurt dat, dan is het beestje meteen dood. Echter, vaak is dit niet zo en dan is het een langzame kweldood.

Ik snap echt wel dat je er heel graag van af wil hoor en ik weet dat je ook vriendelijke vallen hebt staan ik hoop dat hij daar in zal gaan...

iig SUCCES met vangen en hoop dat t op n beetje diervriendelijke manier gebeurt.
De manier waarop je over m schrijft vind ik wel leuk mr jingles etc je geeft m n heel karakter:)

Enne volgende keer vriendlief pas buiten laten kijken hihi :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 07:22

En wat wil je dan doen met de vriendelijk gevangen muis? Als hij niet al dood is van de stress? In een omgeving zetten waar hij het niet gaat overleven (want dat is ver van huis) of dicht bij huis zodat je hem nog een keer kan gaan vangen?

Er is geen echt diervriendelijk alternatief. Alleen een minst dieronvriendelijke.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:08

@Crypto. Als ik hem tegenkom sla ik m echt zn hersens niet in met een schoen hoor. Dat durf ik geeneens wees gerust :')

Ik wil ook heel graag dat ie in mn diervriendelijke val gaat! Heb een godsvermogen uitgegeven inmiddels (ok beetje overdreven) maar zet een diervriendelijke val van 10,- tegenover een klemmetje van 60 cent. Dus ja ik had hem graag levend en wel gevonden en uitgezet. Al zijn de meningen daar over verdeeld.

Maarja wat doe je als je hem steeds maar niet te pakken krijgt. Steeds maar lege vallen :( en ondertussen wachten op gezins uitbreiding.

Tuurlijk vind ik t niet leuk als hij dood is ik denk zelfs dat ik het vreselijk vind als ik hem daadwerkelijk dood zie liggen maar ook ergens opgelucht. Ik voel me echt niet prettig meer in huis. Word er zwaar gefrustreerd van dat ik hem maar niet te pakken krijg -O-

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:58

PenP2014 schreef:
@Crypto. Als ik hem tegenkom sla ik m echt zn hersens niet in met een schoen hoor. Dat durf ik geeneens wees gerust :')

Ik wil ook heel graag dat ie in mn diervriendelijke val gaat! Heb een godsvermogen uitgegeven inmiddels (ok beetje overdreven) maar zet een diervriendelijke val van 10,- tegenover een klemmetje van 60 cent. Dus ja ik had hem graag levend en wel gevonden en uitgezet. Al zijn de meningen daar over verdeeld.

Maarja wat doe je als je hem steeds maar niet te pakken krijgt. Steeds maar lege vallen :( en ondertussen wachten op gezins uitbreiding.

Tuurlijk vind ik t niet leuk als hij dood is ik denk zelfs dat ik het vreselijk vind als ik hem daadwerkelijk dood zie liggen maar ook ergens opgelucht. Ik voel me echt niet prettig meer in huis. Word er zwaar gefrustreerd van dat ik hem maar niet te pakken krijg -O-

wist je dat je voor gezinsuitbreiding er toch minimaal 2 nodig hebt? lol
Of je moet desbetreffende muis even merken, grote rode stip op zijn lijf, dan weet je iig dat je iedere keer dezelfde ziet, ipv de ene keer hem en de andere keer haar :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:20

Ik heb ooit een muis gevangen met een diervriendelijke val. Helemaal blij, beestje uitgezet. Twee dagen later, bleken er nog twee rond te lopen. Tja, jammer maar toen heb ik gifkorrels gehaald. Alle kieren en gaten heb ik toen ook dicht gestopt met aluminium folie. Niet leuk de dode beestjes, maar het is ook gewoon vies met eten etc. Succes met vangen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:30

Ik had twee muisvriendelijke vallen gekocht. Mooi niet dat ie daarin ging.
Uiteindelijk met klemmen toch twee gevangen. Gelukkig beiden in 1 keer dood.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:40

Zelfs de klemmetjes werken niet. Zijn nog steeds netjes leeg...

En nu? :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:40

Ander beleg?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:42

PenP2014 schreef:

Ik snap je wel hoor! Ik zou ook op zijn van de zenuwen met zo'n beest in huis. Hij lijkt wel de baas zo te zien.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:43

Als het idd de huismuis is moet dat een alles eter zijn.. Ik heb echt van alles al geprobeerd.. brood, pindakaas, dop pindas, stuk cake, rookworst, hondenvoer.. In elk geval wàt voor muis t ook is hij moet toch ìets van het menu lusten :')
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 09-09-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:44

Chocolade in zo'n (diervriendelijk)valletje doen? Vriendin van mij haar opa deed dat altijd en scheen erg goed te werken. Of de chocola goed is voor zo'n beestje weet ik niet.

Sterkte! Ik weet hoe naar het is om muizen te hebben :=