krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:06

Hier vooral muizen en ratten.
De spinnen eten ze zelf op.
Het vervelde is dat er 1tje zijn muizen altijd in een schoen gooit als hij dood is. Jadat ik 3 keer in mijn schoen met dode muis ben gestapt controleer ik ze nu altijd maar even :=

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:12

Mijn Siamees komt trots thuis met rose muizen.. Die vangt ze 3 huizen verder op bij haar poezenvriendin. Mevrouw gaat daar gewoon door het luikje naar binnen :')

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:15

Bij ons is het ook dagelijks feest met onze mooie dame, vol trots krijg ik dan zo'n levenloos beestje voor mijn voeten ;)

Creatas

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:57

Merde! Hij zat dus níét achter de koelkast... En van wat ik zag lopen was ie nog best groot... Kan echt nergens heen van daaruit.. Erin/onder zat ie volgens mij toch ook echt niet..
Als ie nog langer blijft dan moet ik een KvK voor een muizen- B&B gaan regelen :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:08

bij mij had er eentje een dilemma.... wat eerst opeten....

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:00

Morrie schreef:

Hahaha! gewoon het muisje weg gooien, wie weet heeft het vergif gegeten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:02

jorika1986 schreef:
Morrie schreef:

Hahaha! gewoon het muisje weg gooien, wie weet heeft het vergif gegeten!

ik strooi geen gif en verder "woont" er niemand in de buurt....... ze vangen muizen bij het leven bij mij, volgens mij wilde deze kat ruilen: ik de muis en hij het kattenvoer :)

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:03

wij hebben buiten 16 katten lopen dus we vinden regelmatig muizen of vogeltjes voor de deur.... soms zelfs een eekhoorn of kuiken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:08

mijn oudje gaat achteruit, na de krekel van gisteren krijg ik nu een nog spastische poot van een langpoot mug.. de rest van de mug danst nu uitdagend tegen het plafond.. op de een of andere manier kijkt mijn kat mij aan met een 'wie het kleine niet eert' blik om zo haar faal te verbergen

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:10

Die van ons leggen het op de bank. Fijn kadootje! :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:14

Flowerbomb schreef:
Mijn Siamees komt trots thuis met rose muizen.. Die vangt ze 3 huizen verder op bij haar poezenvriendin. Mevrouw gaat daar gewoon door het luikje naar binnen :')

:') Zo had ik op mijn vorige adres een buurvrouw die geregeld de buurt af ging om alle gestolen waar weer terug te geven. Die had een zwaar kleptomanische kat. Beestje kwam ook rustig bij mij thuis kattenspeeltjes jatten. Liep doodleuk naar binnen, zocht er eentje uit en sjouwde even rustig weer naar buiten terwijl ik en de twee rooie mannen die ik toen nog had (katten dus ;) ) stomverbaasd stonden toe te kijken. Het is een manier om kennissen te maken als je net ergens woont, ze had al vrij snel een behoorlijke kennissenkring. Met dank aan haar kat. :D

Anyway, poeslief had weer een speeltje meegenomen van buiten. Een jong muisje dat nog helemaal gaaf was en nog leefde. Die heb ik maar onder de trap vandaan gevist en weer buiten gezet (ergens waar poeslief er niet bij kan natuurlijk). Och, wat een snoesje was dat, met van die kraaloogjes en ieniemienie pootjes <3 .

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:22

Pluizebolpum schreef:
Flowerbomb schreef:

:') Zo had ik op mijn vorige adres een buurvrouw die geregeld de buurt af ging om alle gestolen waar weer terug te geven. Die had een zwaar kleptomanische kat. Beestje kwam ook rustig bij mij thuis kattenspeeltjes jatten. Liep doodleuk naar binnen, zocht er eentje uit en sjouwde even rustig weer naar buiten terwijl ik en de twee rooie mannen die ik toen nog had (katten dus ;) ) stomverbaasd stonden toe te kijken. Het is een manier om kennissen te maken als je net ergens woont, ze had al vrij snel een behoorlijke kennissenkring. Met dank aan haar kat. :D

.

Zoiets?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:25

Pluizebolpum schreef:
Flowerbomb schreef:

Anyway, poeslief had weer een speeltje meegenomen van buiten. Een jong muisje dat nog helemaal gaaf was en nog leefde. Die heb ik maar onder de trap vandaan gevist en weer buiten gezet (ergens waar poeslief er niet bij kan natuurlijk). Och, wat een snoesje was dat, met van die kraaloogjes en ieniemienie pootjes <3 .
Haha je zo ga ik hier ook steeds weer met het schaamrood op mijn kaken en af en toe een 'goedmaak' kattenblikje en de gevangen muis naar de buren :D

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:38

Hihi gelukkig heb ik hier nog geen ondergoed van de buren gevonden.. Ik weet niet of ik die terug zou durven brengen!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:51

Hahah die van mij een bijzondere 'vangst' komt thuis met een biefstuk hahaha

Blijkbaar iemand aan t bbq en en vlees buiten gelaten haha. Heb de kat een stukje gegeven de rest opgegeten haha

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:48

Oh dat filmpje _O- , maar nee, deze kleptokat hield het gelukkig bij kleine dingen als wasknijpers, tuinhandschoenen en kattenspeelgoed. Je moet er toch niet aan denken dat je de buurt door moet met een bonte verzameling aan ondergoed. Ik zie mijzelf bij een iets té pikant setje of zo'n rare olifantenbroek nog niet bij de buren aanbellen "Is dit misschien van u?". :')
Ach, ik kon er destijds ook wel om lachen en het bleek een gezellige buuf te zijn dus liet ik ook weleens expres wat slingeren als ik weer eens trek had in een wijntje. :D

Trouwens, dan denk je dat katten erg zijn, maar eenden kunnen er ook wat van. Mijn ouders hadden vroeger een duootje eendjes. Die kwamen eens aanzetten met een haring van de buren en jatten ook geregeld lekkertjes voor de neus van de katten weg. Of die kip die er met een donut vandoor ging. Nee, leuk...beesten. :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:14

Haha hier heeft mijn kat nog nooit spullen versleept ofzo xD wel muizen gehad om 4 uur snachts in mijn slaap kamer. Zowel levend (met mijn kat als bewaker erbij) als dood, hele muis of halve muis. Gelukkig sinds onze konijnen weg zijn, geen muizen meer gezien.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:01

Pluizebolpum schreef:
Oh dat filmpje _O- , maar nee, deze kleptokat hield het gelukkig bij kleine dingen als wasknijpers, tuinhandschoenen en kattenspeelgoed. Je moet er toch niet aan denken dat je de buurt door moet met een bonte verzameling aan ondergoed. Ik zie mijzelf bij een iets té pikant setje of zo'n rare olifantenbroek nog niet bij de buren aanbellen "Is dit misschien van u?". :')
Ach, ik kon er destijds ook wel om lachen en het bleek een gezellige buuf te zijn dus liet ik ook weleens expres wat slingeren als ik weer eens trek had in een wijntje. :D

Trouwens, dan denk je dat katten erg zijn, maar eenden kunnen er ook wat van. Mijn ouders hadden vroeger een duootje eendjes. Die kwamen eens aanzetten met een haring van de buren en jatten ook geregeld lekkertjes voor de neus van de katten weg. Of die kip die er met een donut vandoor ging. Nee, leuk...beesten. :')

bij mij deed de hond dat..

mijn hond hield van piepbeestjes.. met name een vis was ze helemaal crazy van. Maar na een paar jaar vond ze de vis blijkbaar minder worden..

ineens liep ze met een piepkrokodil rond.. ik hmm, die heb ik niet gekocht?

wel wist ik dat de buren schuin over er zo een hadden..

Dus ik loop met het schaamrood op mijn kaken en mijn hond in mijn kielzog naar de overburen..
'Ik denk dat mijn hond het speelgoed van jullie hond heeft gejat'.

Haalt ze mijn piepvis van tafel, mijn kaak valt open en ze vertelt:

'Een uur geleden kwam mijn hond met deze vis aanzeilen, met jouw hond erachteraan
Onze hond laat vol trots zien wat hij uit jouw tuin heeft gevist'
Ondertussen pakt jouw hond snel haar krokodil en vertrekt weer naar huis met de staart in een dikke krul van trots.'

We hebben nog gecheckt, maar de honden wilden echt niet terugruilen, beide geen interesse in hun oude speeltje en volledig opgaand in hun nieuwe.. Dus de ruil maar in stand gelaten..

misschien een gat in de markt.. ruilbeurs voor gebruikt dierenspeelgoed lol

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:40

Geen muizen, mijne vangt hommels en laat ze dan in huis vrij... -O-

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 05:48

amandananana schreef:
Geen muizen, mijne vangt hommels en laat ze dan in huis vrij... -O-

_/-\o_
Ik vind het best stoer van je kat!

Eén van mams katten heeft deze week zijn allereerste vogeltje gevangen in de kattenren. Toen kwam hij het met veel smaak opeten in de keuken. Alles behalve de kop. Inclusief het kraken van botjes.

Mam vond het noodzakelijk om het te filmen en aan me te laten zien toen ik op bezoek ging, vlak voor we gingen eten :')
Helemaal nietsvermoedend ook, "kijk, filmpje van Sergeant Fuzzyboots!" en ik verwachtte heel naïef het zoveelste filmpje van een schattige, niet-moodlustige Sgt. FZB die met een heel erg gay en onstoer paars glitterballetje speelt (die twee zijn onafscheidelijk), krijg ik een grommende, vogelverscheurende tijger in het vizier die kwaadaardig alle botjes laat kraken en er plezier in heeft. Mijn wereldbeeld wankelt nu :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:52

Wij waren een keer aan het eten en poeslief maakt kokhals geluiden en ploep een half verteerde muis voor de eettafel.De kinderen liepen gillend weg en het heeft toch invloed op je eetlust.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:02

De kat op stal komt geregeld heel triomfantelijk haar prooi laten zien, om deze vervolgens op te eten.

Mijn katten thuis komen niet zoveel buiten. Alleen in een stukje afgezette tuin van 5x3. En nog krijgt er een het voor elkaar zo nu en dan een muis te vangen.....
De eerste wisten ze niet wat ze ermee moesten, dus lieten ze hem maar los in mijn badkamer. Die konden we vangen en hebben we weer buiten gezet.
De tweede heeft kat Luna vakkundig vermoord en vervolgens in de gang neergelegd.
En de derde die hebben we van de week uit de WC kunnen halen. Want die had ze laten ontsnappen.
Bij het vangen waren we de muis ineens kwijt. Was die in de broek van mijn man gekropen :') :')
Die hebben we in de tuin weer uit zijn broek gehaald. (om vervolgens in mijn man zijn hand te bijten :+ )
Helaas voor de muis had Luna het diertje erg beschadigd en heb ik hem moeten helpen een kortere lijdensweg te hebben :(

Ik weet dat katten muizen vangen en soms ook eten, maar ik hou er niet van om half levende muizen tegen te komen, omdat de kat zijn "werk" niet goed uitgevoerd heeft.
Als ze ze dan moeten vangen, moeten ze wel meedogenloos snel killen En niet half en vervolgens een uur spelen met een half levende muis.

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:05

Wij dachten dat onze kat weinig tot niets te pakken kreeg. Maar deze week heeft hij er tot nu toe 5 meegenomen. De eerste die hij meenam wilde hij in de keuken op gaan eten. Toen ik hem zag wilde ik hem snel naar buiten doen. Jammer genoeg leefde deze muis nog en ontsnapte. Gelukkig had hij hem zo weer te pakken en heeft hij hem buiten opgegeten.

De kat op de manege is een echte meester in iets te vangen. Gemiddeld brengt die 3 muizen bij het bankje als ik les sta te geven. Zodra ze hard jankend naar je toekomt weet je al genoeg.Ook komt ze geregeld met kleine haasjes en kuikens terug. Brrrr

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:40

2bizzy schreef:
Ook komt ze geregeld met kleine haasjes en kuikens terug. Brrrr

Onze vorige stalkat kreeg het voor elkaar grote hazen te vangen.
En dan zag je hem over de weg lopen met zo'n grote haas tussen zijn pootjes.
Die sleepte hij dan helemaal naar stal en ging hem daar samen met de honden van de boer opeten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:44

Of konijnen, vogels..
Soms al half aangegeten, verder hebben wij een lieve stalkat hoor :).