39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:00

Testen op proefdieren... Tja.. Blijft een gevoelig onderwerp voor velen..

Ik ben er echt niet tegen.. Dankzij de opoffering van proefdieren is het leven van vele mensen verlengd/gered.. Er worden succesvol transplantaties uitgevoerd.. Er worden succesvol levensreddende medicijnen en vaccins ontwikkeld.. Dit was niet mogelijk zonder het gebruik van proefdieren..

Mijn mening op het testen op mensen? Ik kan mijzelf absoluut geen dictator noemen, maar ook ik ben het ermee eens dat de gevangenissen vol zitten met criminelen die misdaden begaan hebben die een normaal denkend mens geeneens kan verzinnen..

Maar dat is niet ethisch verantwoord.. Waarom? Wat is het leven van een gruwelijke moordenaar meer waard dan een onschuldige hond?

Enkele voorbeelden:

http://www.moordzaken.com/Sylvia_Roos
http://www.moordzaken.com/Joost_Vastenhouw

Dit zijn imo meer beesten dan de onschuldige dieren waarop getest wordt..
Maakt mij dat een ziekelijke moordenaar? Imo niet.. Het is in dat geval een risico dat je loopt als je ervoor kiest om zulke gruwelijkheden met een ander mens uit te halen.. Naar mijn mening is het dan gewoon oog om oog, tand om tand..

Maar, aangezien dit niet gebeurt, is het testen op dieren noodzakelijk.. Helaas..
Ik weet dat ik in het begin van deze post zei er echt niet tegen te zijn.. Nog steeds niet.. Maar ik vind het idd wel triest dat er onschuldige dieren gebruikt worden, tov beestachtig tuig dat zelf het recht op leven verloren heeft..
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 22-08-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:01

ik zie ook mensen die zeggen dat wij als mens niet boven andere levende wezens staan (mee eens overigens!) maar waarom dan wel die 40 honden redden terwijl je met dit soort experimenten misschien wel 100 mensen kunt redden (en vaak natuurlijk nog veel meer).

waar is het idee dat elk mens of dier hetzelfde is?

overigens ben ik niet perse voor dierproeven, als er alternatieven zijn dan moeten ze die gebruiken maar helaas rijken die alternatieven net zo ver als onze kennis, om dat uit te breiden zal er nieuw onderzoek moeten worden gedaan.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:13

Sjolvir schreef:
Vreemd.. men beweerd hier tegen proefdieren te zijn en men wil 2e wereld oorlogse praktijken gaan uitvoeren, door op mensen testen te gaan doen. (Ook gevangenen hebben rechten)
Hoe snel vergeten we het verleden... En op bokt maar klagen over die ene minuut stilte. waarin we alle oorlogsdoden herdenken..

+1

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:26

Bij al die Bokkers die nu roepen dat mensen maar gewoon moeten accepteren dat het hun tijd is gekomen, ben ik benieuwd of ze dat zelf ook vinden als ze ernstig ziek worden of wanneer hun vader of moeder ernstig ziek wordt. Natuurlijk weigeren ze dan zelf ook een pacemaker, omdat die op dieren zijn getest :') en natuurlijk zeggen ze tegen vader of moeder dat ze maar moeten accepteren dat hun tijd is gekomen :') . Tuurlijk...

Een pacemaker is niet alleen voor oude mensen en er zijn tientallen verschillende soorten pacemakers en ze zijn nog lang niet allemaal even geavanceerd, maar fijn dat ze er zijn en dat ze nog steeds beter worden. Dat redt mensenlevens, niet alleen van oude mensen, maar ook van kinderen en jongvolwassenen en in Nederland mogen dierproeven alleen worden gehouden als er geen alternatieven zijn. Ongelooflijk wat sommigen hier allemaal roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:33

Blue_Eyes schreef:
Een pacemaker is ook helemaal niet zo'n slecht ding. En ja, natuurlijk baal ik ervan dat er honden voor gebruikt worden om ze te testen - maar liever dat dan dat mijn vriend ze ongetest bij kleuters moet gaan inbouwen.

En dan? En dan? Dan weet je dat een pacemaker werkt bij een labrador.

http://www.alpine.nl/files/1813/6603/10 ... -large.jpg

http://www.labradorgolden.gr/sites/defa ... 20HEAD.JPG

Een kind en een labrador lijken niet eens op elkaar. Een mensenhart lijkt niet op een hondenhart. In de verste verte niet.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:34

Ik teken de petitie NIET.

Eens kijken of ik dit goed kan verwoorden.

Dierproeven worden toch niet verboden, ze proberen iets nieuws te ontdekken. Je kunt wel animaties maken maar die zijn gemaakt op wat je al weet, dus ontdekt je niks nieuws.

Stel jij moet over 5? Jaar een pacemaker, ga jij die dan weigeren omdat hij ontwikkeld is door dierproeven?

Jij neemt vast wel een keer een medicijn, die zijn ook egetest/ontwikkeld met het gebruik van dieren.

Dierproeven op gevangenen dat kun je niet doen, een gevangenen is een mens net als jij en ik die hebben ook rechten.

Zelfs de medicijnen voor dieren zijn getest op dieren, moet jou hond dan maar dood gaan omdat het op een andere hond getest is?

Je bekijkt het verhaal maar van een kant, die van de zielige dieren. En dan ben je dood ziek, maar er is geen medicijn.
Wat dan?

Ik ga de opleiding paraveterinair doen, in combinatie met proefdierverzorging en biotechniek.
Ben ik dan een dierenbeul?
Kan ik dieren ziek maken, of kan ik het niet als er een schattig diertje in het kooitje zit?
Ik weet het niet, maar ik ben niet tegen.
Laatst bijgewerkt door lizet_lara op 22-08-14 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:36

lizet_lara schreef:
Stel jij moet over 5? Jaar een pacemaker, ga jij die dan weigeren omdat hij ontwikkeld is door dierproeven?

Ja.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:38

Yamcha schreef:
Blue_Eyes schreef:
Een pacemaker is ook helemaal niet zo'n slecht ding. En ja, natuurlijk baal ik ervan dat er honden voor gebruikt worden om ze te testen - maar liever dat dan dat mijn vriend ze ongetest bij kleuters moet gaan inbouwen.

En dan? En dan? Dan weet je dat een pacemaker werkt bij een labrador.

http://www.alpine.nl/files/1813/6603/10 ... -large.jpg

http://www.labradorgolden.gr/sites/defa ... 20HEAD.JPG

Een kind en een labrador lijken niet eens op elkaar. Een mensenhart lijkt niet op een hondenhart. In de verste verte niet.

Ah je hebt helemaal gelijk die testen doen ze op de honden omdat het totaal nutteloos is, puur en alleen om die honden pijn te doen. Ik denk dat die onderzoekers (die ervoor gestudeert hebben) het beter weten dan jij waarom deze testen gedaan moeten worden en wel nuttig zijn

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:40

PenP2014 schreef:
lizet_lara schreef:

Ja.

Je neemt dus ook nooit een paracetemolletje? Geen antibiotica, jij gaat lekker dood aan kanker want aan de chemo zal je niet gaan? Makkelijk zeggen vanuit je warme stoel

lizet_lara

PenP2014 schreef:
lizet_lara schreef:

Ja.

Dat vind ik dan een dappere beslissing. Wat als je man/kinderen hebt, ga je die dan verlaten terwijl je nog lang kan leven met een pacemaker?

Hannanas

8nnemiek schreef:
Ik heb ook getekend.
Maar ergens wel jammer dat er nooit petities voorbij komen over alle katten, cavia's, apen en konijnen die worden gebruikt, en ratten en muizen vindt men al helemaal geen probleem.
Ik hoop in ieder geval dat ze het experiment kunnen tegenhouden, er zullen vast alternatieve methoden zijn, maar dat zal wel te duur zijn..

Die petities zijn er wel!!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:42

lizet_lara schreef:
Dat vind ik dan een dappere beslissing. Wat als je man/kinderen hebt, ga je die dan verlaten terwijl je nog lang kan leven met een pacemaker?

Jammer dan. Je tijd is je tijd. En ik hoef geen kunstmatig leven over de rug van doodgemartelde dieren!!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:43

PenP2014 schreef:
lizet_lara schreef:

Ja.

ik ook

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:44

PenP2014 schreef:
lizet_lara schreef:

Jammer dan. Je tijd is je tijd. En ik hoef geen kunstmatig leven over de rug van doodgemartelde dieren!!

geen kinderen, heb er veren in laten schieten, en man, kan gerust verder leven hoor als ik er niet meer ben, deed ie voordat ie mij kende ook al

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:45

Ja inderdaad maartje. En zal ik dat even zelf beslissen!!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:46

speurneusc schreef:
PenP2014 schreef:
[quote="lizet_lara

Ja.[/quot

ik ook

Dus ook geen chemo, antibiotica, make up of zelfs een paracetamol, bloedtransplantie, orgaantransplantie, zelfde vraag voor jou :)

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:47

PenP2014 schreef:
lizet_lara schreef:

En een aspirine dan? En antibiotica? Ooit een verdoving gehad? Inenting?

Allemaal ontwikkelt met dierproeven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:47

Iets weigeren omdat je tegen dierproeven bent vind ik uit z'n verband getrokken.
"Weiger jij dan een pacemaker en laat jij je man en kinderen achter" is van heel andere orde dan nú dierproeven te willen verminderen of zelfs te willen uitroeien.
Schaam je voor zo'n vraag!

Ik vind dat we moeten opstaan voor vrede, liefde en licht.
Voor al het leven op aarde.
Met nadruk op ál.

Als heersend zoogdier op aarde met een goed ontwikkelde intelligentie vind ik dat wij verplicht zijn zo vreedzaam mogelijk te handelen en geen misbruik te maken van onze "superieure" positie op deze aardbol.

Ik ben pertinent tégen deze dierproeven. We moeten op zoek naar vreedzame oplossingen voor (technologische/wetenschappelijke) vooruitgang.
De gezondheid van de mens mag niet over de rug van ander leven.
De wetenschap over de geneeskunde mag niet uitgebreid worden door pijn en leed van ander leven.

Laten wij juist opstaan voor vooruitgang zonder pijn en leed.
Precies omdat wij mensen die keuze hebben.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-08-14 23:49, in het totaal 2 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:48

Heb nog maar 60 keer gezegd inderdaad niet nee. Ik gebruik alleen pijnstillers op homeopatische/plantaardige basis als ik die al gebruik. Ik heb me niet laten enten voor alle enge griepen afgelopen jaren, etcetera.

als kind ben ik ingeent. Had ik nog niet zoveel over te vertellen als peuter :+

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:49

speurneusc schreef:
PenP2014 schreef:

geen kinderen, heb er veren in laten schieten, en man, kan gerust verder leven hoor als ik er niet meer ben, deed ie voordat ie mij kende ook al

Dan mag je hopen dat die veren niet ontwikkelt zijn met behulp van dieren

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:50

@ Hannanas Dan vind ik het juist niet uit verband getrokken, je hebt echt helemaal gelijk! Maar als je geen pacemaker wil vanwege dierproeven, waarom al het andere dan wel?
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 22-08-14 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:50

PenP2014 schreef:
Ja inderdaad maartje. En zal ik dat even zelf beslissen!!!

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor ;)

Je hebt dus nog nooit een pijnstiller genomen of een andere vorm van medicatie?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:51

Citaat:
Dan mag je hopen dat die veren niet ontwikkelt zijn met behulp van dieren

Mogen we hopen ja!
Helaas hebben we daar nu geen zeggenschap meer over.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:51

geerke schreef:
niet alle ziektes los je op met dierproeven....neem eerst onze eet en leefgewoontes maar eens onder de loep.

amen! _/-\o_ _/-\o_

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:52

Ik realiseer me net dat ik net als een stoney maloney klink nu :') maar ehm dat soort groene "medicijnen" bedoelde ik dus niet :+
Maargoed ik draag dus ook geen uggs geen angora wol etc. Denk dat ik er een stuk bewuster mee ben dan menig mens :)