Duhelo schreef:Drijven kan bv ook aangeleerd worden met iets dat radiogestuurd is (een autootje met afstandsbediening bv? al is het maar om het drijven naar de paarden om te zetten in iets dat wél mag en daar die drift wat kan ik kwijtraken.)
Voor de paarden zou ik aanraden om aan te leren om ze te negeren, al dan niet met TT, en de momenten dat je ze niet onder controle hebt (en je weet het op voorhand) ze gewoon aan jezelf vastlijnen.
Nee, je kunt "drijven" niet aanleren met een radiobestuurd autootje. Je zou een hond er misschien wat jachtdrift op kunnen laten botvieren (tot hij hem vangt en "doodmaakt"...).
Ik geloof er niets van dat je met dergelijke lapmiddelen enig effect hebt op het gedrag van de hond ten aanzien van een bewegende groep paarden.
Met alle respect, je hebt duidelijk geen idee van drijftraining en wat daar bij komt kijken.
De hond aangelijnd houden in de buurt van de paarden is imo het enige gezonde advies in je post.
Je haalt de woorden uit mijn mond!
) irritatie; het gebruiken van de term "drijfwerk" voor iets dat niets met drijfwerk te maken heeft.