'Afschrik' hond maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:17

Cyella schreef:
Precies! Consequent zijn is het belangrijkste, bovendien moet de hond qua eisen, activiteit en karakter wel bij je passen natuurlijk.

Heel belangrijk! Wij wilden een hond die graag zou spelen en veel wilde lopen. Is aardig gelukt.
Hij kon ook gerust een hele dag thuis blijven, alleen. Was geen enkel probleem, moest het een keer voorkomen. Gelukkig niet vaak, want daar voelden we ons dan heel lang schuldig over.

Maar hier in de buurt een stel jonge mensen met onregelmatige diensten die een rotweiler hebben aangeschaft, anderhalf jaar oud, kalf van een beest. Een schat van een beest. Maar overactief...
En dan mag hij elke dag een paar keer een rondje aan de ketting wandelen (reken niet op meer dan een kilometer!!!). Dat vind ik dan zooo zielig he...
Dier wil zo graag spelen. Maar zit nu halve dagen in huis (twee onder één kap woning!!!) de hele buurt bij elkaar te janken... -O-

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:18

ga eens kijken in een asiel
neme je eigen hond mee en kijk of het klikt tussen jullie , de lab en de nieuwe hond

Tillie20

Kijk gewoon op de site van de raad van beheer wat voor een hondenrassen er zijn:
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/h ... asgroepen/

Bij Molossers en Herdershonden. Zo'n beetje alle rassen zijn geschikt voor jouw wensen, de rest is opvoeding. Kijk wat je aanspreekt qua uiterlijk en kijk dan naar het karakter(dat staat er meteen bij als je het ras aanklikt). Al deze rassen zijn erkend in Nederland.

Tabaluga12

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:19

Ik denk dat er meerdere rassen geschikt kunnen zijn. De eerste die in mijn opkomt is een Cane Corso. Een echte boerderij hond gefokt als erfbewaker en kuddebewaker.

Wat ook nog geschikte honden kunnen zijn is een Bouvier, Rottweiler, Herder,Dobermann en Boerboel.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-08-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:19

Mijn oude hadden twee Russen (Owcharka's) lopen. Ook erg impressive kan ik je vertellen :D.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:21

Janine1990 schreef:
Cyella schreef:
Precies! Consequent zijn is het belangrijkste, bovendien moet de hond qua eisen, activiteit en karakter wel bij je passen natuurlijk.

Heel belangrijk! Wij wilden een hond die graag zou spelen en veel wilde lopen. Is aardig gelukt.
Hij kon ook gerust een hele dag thuis blijven, alleen. Was geen enkel probleem, moest het een keer voorkomen. Gelukkig niet vaak, want daar voelden we ons dan heel lang schuldig over.

Maar hier in de buurt een stel jonge mensen met onregelmatige diensten die een rotweiler hebben aangeschaft, anderhalf jaar oud, kalf van een beest. Een schat van een beest. Maar overactief...
En dan mag hij elke dag een paar keer een rondje aan de ketting wandelen (reken niet op meer dan een kilometer!!!). Dat vind ik dan zooo zielig he...
Dier wil zo graag spelen. Maar zit nu halve dagen in huis (twee onder één kap woning!!!) de hele buurt bij elkaar te janken... -O-

Zielig zeg! Hier in het flatgebouw is ook een hond die heel vaak zit te janken, maar ik kan er maar niet achter komen waar precies. Ben namelijk op zoek naar een hond die ik af kan helpen van zijn 'problemen'(eigenlijk de problemen die de baasjes veroorzaakt hebben) en die ik wat beweging kan geven :j

Tot nu toe helaas geen hond gevonden.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:22

Zo San87 die zijn ook niet klein!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:24

doebidon schreef:
Leuk filmpje Robynn, dat doet mijn Jack Russel ook met een amerikaanse buldog uit het bos, de rottweiler van de buren doet overgins het zelfde als de sennen in dit filmpje. heeft gewoon geleerd om met kleintjes te spelen, is toch makkelijker als je zelf gaat liggen dan :D

.

Wij hebben altijd Newfoundlanders gehad en die deden ook hetzelfde met de kleinere hondjes hihi!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:26

De Ridgeback staat er ook om bekend erg zelfstandig te zijn en heeft, meer dan andere (meer 'slaafse' rassen), een consequente opvoeding nodig. Ik vind het schitterende en heel intrigerende honden en zou er zelf ook graag een willen als ik er meer tijd en ruimte voor zou hebben. Lees hier maar eens, ik denk dat de Ridgeback zeker een goede optie zou zijn: http://www.rrcn.nl/rasinfo/karakter.php

Ik heb momenteel een kruising English Bull Terrier van bijna 15 jaar, moet zeggen dat ze behoorlijk afschrikt als ik 's avonds laat met haar over straat loop. Ze is echter de liefste hond die ik mij kan wensen (ook naar vreemden toe en in haar gedrag meer zoals jouw lab :') ). Ze laat zich zo op haar rug leggen door de Franse Basset van mijn ouders, haha. Maar haar kop heeft veel weg van een pitbull (niet zo'n bolle snoet als de echte English Bull, en daardoor veel gezonder ;) ) en mensen lopen met een boog om ons heen en lijnen hun hond heel gauw aan zodra ze ons zien... :=
Laatst bijgewerkt door Unseen op 06-08-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:26

Cyella schreef:
Zielig zeg! Hier in het flatgebouw is ook een hond die heel vaak zit te janken, maar ik kan er maar niet achter komen waar precies. Ben namelijk op zoek naar een hond die ik af kan helpen van zijn 'problemen'(eigenlijk de problemen die de baasjes veroorzaakt hebben) en die ik wat beweging kan geven :j

Tot nu toe helaas geen hond gevonden.

Aw zo zielig is dat!!!

Oké, geheel offtopic... :+

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:30

De Kangal hond(erf en vee bewaker van oorsprong) of een Doggo argentino. Rodeshians ridgeback zijn geen makkelijke opvoedbare honden, en ook erg schijterig nerveus van aard....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:32

Hovaweart hoop dat ik het beetje goed geschreven heb,zijn erfhonden

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:32

Airedale Terrier? heb een tijdje op zo'n terrier gepast en vond het een fantastisch beest! kortharig, heel vriendelijk in de omgang en niet een 'hondje' waar je graag onuitgenodigd langsloopt :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:37

Ach, volgens mij kun je zo'n beetje elke grotere hond nemen die een beetje waakt. Ik heb een afghaan, smalle grote hond met enorm veel haar, net een knuffel, maar veel mensen lopen er toch met een boogje voorbij :+ En thuis blaft ze een paar keer heel laag naar voorbijgangers, even laten horen dat het haar territorium is, en dat schrikt mensen behoorlijk af :+ Ze verwachten echt een enorm grote, zware hond. Ideaal. De buren hebben hier bijna allemaal herders, mechelse, duitse en groenedaelers, maar ik zou echt gek worden van het agressieve geblaf := ze wonen allemaal iets verderop, maar ik wordt er 's nachts wakker van. Echt óveral slaan ze op aan. Dus ik zou wel even bedenken of je echt zo'n blaffer wil. Ik neem aan dat dat per ras ook verschilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:40

Mijn oppas-ridgeback slaat nooit aan, begroet alle vreemden kwispelend en is volkomen gefixeerd op eten (zet hem een bak brokken voor en je mag alles meenemen wat er staat, zowel thuis als hier). En hij vertikt het om met regen of koud weer naar buiten te gaan. Dan gaat hij in de ankers en krijg je hem nauwelijks over de drempel. Ze hebben geen ondervacht, dus het is geen hond die je met slecht weer naar buiten laat om je erf te bewaken...

Ik heb een Tibetaanse Mastiff gehad. Die had bananen in zijn oren. Hij trok het liefst zijn eigen plan. En de mijne was ook niet waaks, maar dat was echt een uitzondering. Dikke ondervacht, dus bij verharen kon je er de hele dag met de stofzuiger achteraan. Wel een hond die liever buiten in de sneeuw ging liggen slapen dan binnen voor de kachel. Dat soort honden vraagt wel om ervaring. Als je er goed mee omgaat gaan ze voor je door het vuur, maar als ze je de baas worden dan heb je echt een probleem.

Als ik nu naar een erfhond zou zoeken, dan zou ik voor een herder gaan. Die zijn waaks, maar hebben ook een "will to please". Dat hebben dogachtigen doorgaans in mindere mate. Of een Wetterhoun. Ook waaks en de gekrulde vacht verhaart niet zo erg. En dat zijn ook honden die graag buiten zijn. Al kunnen ze ook wel slecht luisteren soms.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:41

Weet niet of dit ras genoemd is, maar wij hebben een bullmastiff pup van 8 maanden waar al veel mensen met een grote boog omheen lopen.

Zijn imposante honden die mits goed opgevoed, goed luisteren.
Waken goed en gaan door het vuur voor hun gezin.
Ook zijn de meesten gek op kinderen! :)
En is kortharig trouwens..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:45

8nnemiek schreef:
Ach, volgens mij kun je zo'n beetje elke grotere hond nemen die een beetje waakt. Ik heb een afghaan, smalle grote hond met enorm veel haar, net een knuffel, maar veel mensen lopen er toch met een boogje voorbij :+ En thuis blaft ze een paar keer heel laag naar voorbijgangers, even laten horen dat het haar territorium is, en dat schrikt mensen behoorlijk af :+ Ze verwachten echt een enorm grote, zware hond. Ideaal. De buren hebben hier bijna allemaal herders, mechelse, duitse en groenedaelers, maar ik zou echt gek worden van het agressieve geblaf := ze wonen allemaal iets verderop, maar ik wordt er 's nachts wakker van. Echt óveral slaan ze op aan. Dus ik zou wel even bedenken of je echt zo'n blaffer wil. Ik neem aan dat dat per ras ook verschilt.

Je hebt een Afgaan én een trekpaard? Jaloers! <3

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:50

kohtje schreef:
Persoonlijk zou ik geen hond op mijn erf willen die echt aanvalt en bijt.
Wel een die aanslaat .

Ik ben ook niet opzoek naar een hond die aanvalt. Maar naar een hond die afschrikt.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:51

Rhodesian ridgebacks en Airedale terriërs zijn leuke honden, waarvan de rhodesian denk ik het meeste afschrikt.

Verder, ga eens kijken in asiels. Waarom niet een kruising bijvoorbeeld? Zitten vaak ook hele leuke honden tussen, die júist misschien niet gekozen worden omdat ze bezoekers afschrikken. :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:51

fro schreef:
[ Afbeelding ]
Tibetaanse Mastiff

Haha afschrikkend genoeg:P. Maar helaas langharig.

Haha nee dit vind ik eerder schattig ;).

Wesco

Re: 'Afschrik' hond maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:53

Weet je al welk ras je het meest aanspreekt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:59

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:00

Regallie schreef:
Mijn vriend is regelmatig marktplaats aan het afzoeken, waarop ik weer foto's onder mijn neus gedrukt krijg van een nestje :Y)

Dit vind ik persoonlijk weer erg jammer..... Ga voor een gezonde goed gefokte hond!

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:00

Afbeelding

Foto van onze bullmastiff, op de foto een zeven maanden oud en zo'n 45 kg :)