buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:24

Vind het op zich wel vreemd dat je het nummer van je buren niet hebt.
Er kan toch ook eens thuis wat gebeuren als ze om boodschappen zijn of ergens op visite ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:34

maar krabbelt die hond aan de deur van het huis dat hij naar binnen wil??

dan zou een oplossing kúnnen zijn hem in het huis te laten,zeker snachts,en dat hij daar dan gewoon stil is...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:37

En daarom zal ze contact moeten zoeken met eigenaar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:38

Het is een erfhond, kimmie, hij komt normaal nooit binnen.
Denk ook niet dat de buren daar blij mee gaan zijn ...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:42

dat weet ik niet of die hond nooit binnen komt,misschien slaapt ie normaal wel op de deel als die mensen thuis zijn...

vind het maar een raar verhaal dat het normaal gevonden wordt honden 2 weken alleen te laten...al zijn het erfhonden...maar mensen schijnen het hier ook zelfs op bokt ook zelf zo te doen...

echt ongelooflijk...ze zullen zelf vast een lekker bedje hebben waar ze in slapen op hun vakantieadres :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:43

Ik vind het vooral sneu voor de hond. Opeens is zijn roedel vertrokken. Niet zo vreemd dat hij zich dan laat horen.
Maar goed, daar schiet TS niets mee op.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:48

Ik vind het ook vreemd, ga zelf nog geen dag van huis, maar ik zou het niet op prijs stellen als mijn buren een andere mening toegedaan waren en mijn regels en gewoontes zouden overtreden ...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:50

Nou inmiddels ben ik een hoop wijzer.
Heb het vaste nr gebeld en hoor de telefoon bij de buren overgaan op zo'n ding buiten. Geen voicemail.
De jongen die de kalveren doet heeft alleen het nr van de eigenaar (onze buren zijn dus geen eigenaar, hij verzorgt de kalveren en mag er dus wonen!) De eigenaar zelf is met vakantie en dus niet bereikbaar.
Hond mag niet in huis, is niet zindelijk en gaat slopen als hij er niet zelf uit kan komen, zegt jongen die de kalveren verzorgt.
De hond opsluiten in de schuur gaat ook niet, maakt de deuren los en loopt daarna weer vrolijk buiten.
Bot heeft hij niet aangeraakt en gaat vanavond in de kliko heb ik afgesproken met de jongen die de kalveren verzorgt.
De buren zal ik dus pas te spreken krijgen als ze terug zijn van vakantie.
Kimmie261 de hond krabt bij hun aan de achterdeur en ligt daar de hele dag te slapen, ook in de brandende zon. Ondertussen ligt er wel overal poep op het looppad en de bestrating bij de achterdeur.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:50

Shirley schreef:
Ik vind het ook vreemd, ga zelf nog geen dag van huis, maar ik zou het niet op prijs stellen als mijn buren een andere mening toegedaan waren en mijn regels en gewoontes zouden overtreden ...

Ook niet als er dusdanig overlast veroorzaakt wordt en je bent nergens bereikbaar?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:51

Ik vind sommige reacties echt belachelijk, met name de reacties dat TS niet moet zeuren.
Zal ik mijn hond eens een paar nachten in jullie straat laten blaffen? Eens kijken of jullie dan ook niet gaan 'zeuren'.
Als ik een paar nachten wakker zou liggen van een blaffende hond met het vooruitzicht dat dit voorlopig nog wel even gaat duren, dan zou ik ook echt niet blij worden.
Of de knecht nu wel of niet het nummer van de buren heeft, het is duidelijk dat TS dit nummer niet gaat krijgen. Met andere worden: ze kán nu helemaal geen contact met de buren opnemen.
Ik lees van meerderen dat het heel normaal is om een boerderijhond alleen achter te laten, maar ik moest toch echt even slikken bij het lezen hiervan. Ik heb altijd in een normaal huis gewoond met een typische gezinshond die ook altijd mee ging op vakantie dus ik kan me nieteens voorstellen hoe het is om je hond achter te laten om op het erf te passen. Enfin, blijkbaar is dat dus niet zo gek op een boerderij. Desondanks is het niet minder sneu voor de hond, hij is het er blijkbaar niet mee eens dat hij alleen is en de nachtrust van TS gaat er ook niet op vooruit.
TS: ik hoop dat je op één of andere manier toch snel weer je nachtrust terugkrijgt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:52

Dat hoop ik ook Jolien87! Anders heb ik straks vakantie nodig om bij te komen van deze vakantie!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:52

Tsja of thuis laten of pension in een hokje... onze honden blijven ook thuis als we weggaan, 2x daags iemand om te voeren en die blijven s nachts soms. Geen stress voor de honden in elk geval

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:53

meggiemeg schreef:
Shirley schreef:

Ook niet als er dusdanig overlast veroorzaakt wordt en je bent nergens bereikbaar?

Ligt eraan wat.
Ik doelde eigenlijk op het binnenlaten van de hond in het woonhuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:54

dat is ook gewoon inbraak/huisvredebreuk imo. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:56

De hond in huis laten zou ik niet doen, ik weet dat deze niet zindelijk is. Plus dat de hond dan wel heel erg lang opgesloten zou zijn afgaande op de tijden van de jongen die komt voeren.
Maar goed voorlopig zit ik er mee en weet gewoon dat ik erg sjaggerijnig ga worden en slecht ga functioneren en dat vind ik erg jammer van mijn vakantie en vooral ook voor mijn man!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:59

meggiemeg schreef:
_Anneruth schreef:
Oordopjes kopen?

Geen optie omdat ik telefonisch bereikbaar moet zijn voor mijn moeder. Zij is nog aardig van slag door het overlijden van mijn zus een aantal maanden geleden. Het is al een paar x voorgekomen dat zij volledig in paniek heeft gebeld en dan wil ik wel de telefoon horen.

Heb je wel eens met oordopjes geslapen? Mijn ervaring is namelijk dat het randgeluiden dempt maar niet helemaal wegneemt. Dikke kans dat je de blaffende hond niet meer hoort of er niet meer wakker van wordt. Als je je telefoon op extra luid zet hoor je deze wel afgaan verwacht ik. Het is niet dat je niks meer hoort met die doppen in nl. :) Je zou het eerst kunnen testen, oordoppen in en telefoon af laten gaan. Is het niks dan is er geen man overboord, die oordopjes kosten bijna niks.

Ik snap dat dat niet helemaal de oplossing is die je zoekt maar zo te lezen is een andere oplossing niet gevonden.

Oh wacht, je hebt een man zie ik nu. :+ Wordt die niet ook wakker van je telefoon? Of ligt hij ook wakker van de hond en moeten jullie samen aan de oordoppen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:01

Een van de regels om op het platteland te wonen is imo noaberschap wat verdraagzaamheid, behulpzaamheid en eventueel vriendschap inhoudt. Op het platteland ben je veel meer op elkaar aangewezen dan in de stad.

Dat houdt b.v. in dat als mijn buren boodschappen gaan doen, op vakantie gaan of whatever ik precies weet hoe ze te bereiken zijn of daar hulp kan bieden. En dat hoeft niet te betekenen dat je de deur plat loopt bij elkaar.

Voor de hond vind ik het ook erg sneu. En voor de buren ook omdat ze niet op de hoogte gebracht worden.

Jammer dat dat bij jou in de straat geen gebruik is TS. Zijn daar veel burgerwoningen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:02

Zodra mijn man slaapt kan er een bom worden afgeschoten, die ligt in coma en hoort niets meer!
Ik mag hem altijd wakker porren als zijn wekker gaat, kan zelfs het bed stofzuigen (al eens uitgeprobeerd) en dat merkt hij nog niet eens!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:02

Heb je al bij andere buurtgenoten gevraagd of die iets aan telefoonnummers hebben? Of misschien andere ideeën.

Misschien toch proberen de eigenaar van de kalveren bellen misschien dat daar wel iemand opneemt (want zou toch te raar zijn als er nu iets met de kalveren gebeurt zou er ook niemand te bereiken zijn??)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:03

Oh das fijn voor hem maar heb je in deze niets aan. :P

Ik zou toch die oordoppen proberen, wie weet werkt het....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:06

Slimmerik, met de een heb je meer contact dan met de ander. Onze buren zijn beste mensen maar niet op die manier om het zo te zeggen. Ze zijn erg makkelijk in alles. Dat wist ik al vanaf het begin wat ik te horen kreeg. Er wordt best geroddeld hier in het dorp, heb daar nooit aan meegedaan of me wat van aangetrokken. Ik leer de mensen op den duur wel zelf kennen zoals ze zijn en ga niet op roddels af.
Ik sta klaar voor mijn buren als er wat gedaan moet worden, net wat jij zegt met de helpende hand in wat ik kan doen en binnen mijn macht ligt.
De buren krijgen het echt wel van mij te horen dat het zo is gegaan deze vakantie, van mij en niet via een omweg, dat zou ik laf vinden om het via een ander te spelen. Wordt liever zelf aangezien als een zeikerd als ze zo zouden denken dan een lafaard die het over de rug van een ander doet.

Ik besef me ook heel goed dat de hond er niets aan kan doen en dat er nu op hem gebromd wordt door mij omdat ik zo graag wil slapen. Dat de buren er wel weer van uit zullen gaan dat het de andere jaren goed ging dus nu vast ook wel weer. Helaas is dat alleen niet het geval en zit ik in deze situatie waar ik niet blij mee ben.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:07

Ik zou gewoon is de politie bellen met wat hun voor je kunnen betekenen...heel jammer dat je buren boos worden dat uiteindelijk de hond is weggehaald (vaak tijdelijk naar asiel/pension). Maar het is toch niet de bedoeling dat hun lekker op vakantie zijn en jij last hebt van die hond?! Je kan niet achter hun nummer komen dus dan houd het toch op?

Weet me alleen ergens te herinnern dat de politie niks aan honden geblaf doet...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:09

Evelijn schreef:
Heb je al bij andere buurtgenoten gevraagd of die iets aan telefoonnummers hebben? Of misschien andere ideeën.

Misschien toch proberen de eigenaar van de kalveren bellen misschien dat daar wel iemand opneemt (want zou toch te raar zijn als er nu iets met de kalveren gebeurt zou er ook niemand te bereiken zijn??)

De eigenaar is met vakantie waar het hele spul van is en deze is niet bereikbaar....
Andere buren gaan ze niet echt mee om, plus dat deze er ook net zo lang wonen dan wij. Er is aardig wat aan nieuwelingen bij gekomen hier de afgelopen 2 jaar.

Ir111 schreef:
Oh das fijn voor hem maar heb je in deze niets aan. :P

Ik zou toch die oordoppen proberen, wie weet werkt het....

Ga straks eens bij de drogist kijken in dorp!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:11

De hond is toch gewoon van je buren.... ken je geen vrienden van hen, familie of whatever die je hun nr kunt vragen? Wie moet je bellen als de schuur daar in de fik vliegt of kalveren uitbreken etc. etc.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:20

Ik heb niet alles gelezen, maar wel een hoop.

Wat vervelend zeg! En ik kan me heel goed vinden in je frustratie. Als de buren terug zijn zou ik het probleem met ze bespreken en gelijk hun telefoonnummer vragen voor in het vervolg. Ik zou mijn dieren ook nooit alleen laten, op een boerderij ook niet (dan zou ik iemand in huis nemen die op wil passen tegen een vergoeding).

Zelf zou ik inderdaad met oordoppen gaan slapen, je hebt van die gele bij bijvoorbeeld de Hema, of gekleurde bij voorbeeld de AH. Zelf slaap ik altijd met oordoppen bij mijn vriend (lang leve het snurken :D) en als je je telefoon op luid zet dan hoor je dat er echt wel doorheen. De oordoppen dempen het meeste geluid maar niet alles ;)

Zelf zou ik nooit zomaar iets aan het probleem doen hoe vervelend ook.. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat de hond gestikt is in een bot die ik daar neergelegd hebt (Maar ik snap wel dat je dat gedaan hebt hoor, je bent gewoon radeloos)