Onverwacht puppy volgtopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

Re: Onverwacht puppy volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:15

Ben heel benieuwd wat voor pups hier uit komen. Ik volg even mee. Mama is al goed rond.

Maar wel balen dat ik mijn droomhuis en enorme zakken geld nog niet heb :P Lijken mij wel hele leuke honden die uit zo'n mix voorkomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:32

Wow beetje uitgedijd maar xd

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 13:49

Voor de fotografen die het overigens leuk zouden vinden om de kleine pups op de foto te zetten.
Zodra mams en de pups het goed maken zijn jullie altijd welkom om te komen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:49

Wat een leuke combinatie. Zijn er hier mensen die al zo'n kruising hebben en die op de foto hebben?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:11

kyrkelover schreef:
Voor de fotografen die het overigens leuk zouden vinden om de kleine pups op de foto te zetten.
Zodra mams en de pups het goed maken zijn jullie altijd welkom om te komen.

-O- waarom wonen alle leuke "kansen" toch zo ver weg... :')
Kom dus graaaaaaag fotograferen als ze rond een week of 6/7 zijn maar die afstand is toch behoorlijk voor mij :\

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:14

Toothless schreef:
oh wat leuk! Van harte met je mooie teefje! Zelf geen fan van Herders, maar wel van Labradors.

En een goed puntje over kruisingen: Kruisingen zijn vaak sterker dan rashonden. Ik heb twee teckel x jackrussels die hebben al het goede van beide rassen, op het jagen na haha

in ieder geval veel succes en ik volg mee! Wacht maar tot je ze hebt, dan word je verliefd op die kleine blinde koppies. En als ze een paar weken oud zijn dat je huis en tuin niet meer te overzien zijn hahahhaa

Helaas wordt dat zwáár overschat...helaas zijn er ook genoeg kruisingen die de slechte eigenschappen overnemen :c

Maar daar gaan we natuurlijk niet bij uit van deze pups. Mams ziet er prachtig uit! Nog heel even wachten :D

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:17

Tigress schreef:
Toothless schreef:
oh wat leuk! Van harte met je mooie teefje! Zelf geen fan van Herders, maar wel van Labradors.

En een goed puntje over kruisingen: Kruisingen zijn vaak sterker dan rashonden. Ik heb twee teckel x jackrussels die hebben al het goede van beide rassen, op het jagen na haha

in ieder geval veel succes en ik volg mee! Wacht maar tot je ze hebt, dan word je verliefd op die kleine blinde koppies. En als ze een paar weken oud zijn dat je huis en tuin niet meer te overzien zijn hahahhaa

Helaas wordt dat zwáár overschat...helaas zijn er ook genoeg kruisingen die de slechte eigenschappen overnemen :c

Maar daar gaan we natuurlijk niet bij uit van deze pups. Mams ziet er prachtig uit! Nog heel even wachten :D

Ja ik weet wat je bedoeld

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 11:46

Ondertussen zien we de pups heel vaak bewegen.
Geschat wordt dat er 3 a 4 pups inzitten dus we zoeken nog 2a 3 baasjes.
Sopy zit alweer op dag 55 en ze slaapt vooral erg veel.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:03

Ooohw dat vind ik echt wel een geslaagde combi voor een oepsie.
Wat een pracht papa en mooie labrador.
Onze hond is niet te combineren met andere hond jammer genoeg, een labrador met iets meer de bouw van een herder en eigenlijk liefst ook herderoren zou ik geweldig vinden.
Hoe vaak ik wel niet op straat loop en dan zeg, zo'n hond en dan gekruist met een labrador zou zo mooi zijn. Haha.
Jammer dat je niet dichterbij woont, kwam graag helpen met de pups mocht je in de knoei komen met je werk. Vooral omdat ik gewoon heel graag puppies wil knuffelen :P

Ik geef haar groot gelijk dat ze veel slaapt. Is ze al gewend aan de werpkist? Ligt ze daar al lekker in?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:04

Spannend!! Dat moet een hyper combi worden, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:10

Oeh spannend :D Leuk dat ze bewegen!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:20

heel leuk zo'n volgtopic.
Houden jullie 1 van de pups zelf? Omdat je nog op zoek bent naar 2 a 3 baasjes? Kan zijn dat ik daar overheen gelezen heb, in dat geval sorry.
Succes met de komende tijd! Hopelijk gaat de bevalling goed :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:05

Ik zou zo graag 1 van de pups willen hebben, maar helaas woon ik nog thuis en mag het niet van mijn ouders..
Ook werk ik sinds kort fulltime, dus helaas moet ik wachten tot een meer geschikt moment om eem metgezel aan te schaffen.
Maar ik blijf dit topic wel volgen, want ik ben super benieuwd wat voor pups eruit komen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:42

De werpkist staat inderdaad al ruim een week klaar, maar ze ligt liever op de koude vloer.
We houden inderdaad 1 pup zelf als speelkameraad.

Kasperr15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:45

Ik volg! Ben super benieuwd wat er uit gaat komen! :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:27

Dat zullen wel bezige pups gaan worden. Spannend hoor!
Gelukkig voor mams is het nu niet meer zo heel warm, dat zal denk ik wel schelen. :(:)
Het leuke aan dit nestje is dat je pas weet hoe ze eruit zien zodra ze volgroeid zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:20

heb je ook al warmtelamp, pups kunnen hun temp nog niet regelen dus eerste 2 wk is dat wel nodig.

een paar uur voor dat het gaat beginnen zag ik aan die van mij dat de pups wel heel erg actief waren, alsof ze rondjes aan draaien waren daar binnen, bij teefje achter onder de staart, zeg maar boven mutsie en onder poepert, werd helemaal dik omdat de pups daar langskomen in de weg naar buiten. Ik had een hele stapel gastendoekjes klaar liggen om de pups te drogen en gelijk ff te controleren en de ademhaling te stimuleren, het zijn namelijk dikke propjes en zijn een beetje plat geperst bij het naar buiten gaan dus een extra controle is nooit weg. gelijk gekleurd bandje om en noteren wie dat is en hoe zwaar bij geboorte, eventuele bijzonderheden zoals moeilijk eruit oid.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 22:43

Een warmtelamp hebben we niet.
Hier hebben we wel over gesproken met ervaren labrador fokkers en deze zeiden dat het absoluut niet nodig was.
Wel liggen ze naast de verwarming als het ware.
We hebben overigens vandaag een foto gemaakt, en we weten voor 98% zeker dat er 5 pups in zitten.
Stand foto's heb ik nog niet omdat ik weer druk aan het werk ben op de kliniek.
Afbeelding

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:51

Spannend! Jammer dat ik geen ruimte heb voor een pup !

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 22:57

Ik zit zelf nu trouwens te twijfelen over een 6e pup waarvan de schedel links onderin zou liggen waar het lichte gedeelte over gaat in het donkere.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:07

Billy schreef:
Hat zou mij gezien de kopvorm van pa, niet verbazen als hij kruising Akita oid is...

Dat was ook een van mijn eerste gedachtes hihi...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 23:12

Paps is een rashond inclusief nummer in het oor.
Deze is echter totaal onleesbaar gemaakt dus niet meer te achterhalen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:20

Leuk! Ik ga volgen.
Leuke rassen om mee te gaan sporten. .

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:21

nou ben ik ook een ervaren labrador fokker, maar ik vind het zeker nodig zeker tijdens de bevalling is het handig, de al geboren pups even in een kleine ring onder de lamp terwijl jij met de volgende pups en moeders bezig bent, moeders geeft dan zeker geen warmte af, pups zijn net uit een warme moeder de kou in en nog vochtig dus het is zeker geen overbodige luxe die er de eerste tijd bij te hebben.

verwarming is om een ruimte te verwarmen, geeft aan de pups zeker geen warmte af.

je merkt later wanneer de pups wat kunnen scharrelen dat ze het koud of warm hebben, hebben ze het koud kruipen ze bij elkaar onder de lamp, liggen ze altijd ver naast de straling van de lamp of veel uit elkaar door de kist dan heeft de lamp geen nut meer en kan die weggehaald worden.

maar pups kunnen hun warmte en kou lichamelijk nog niet zelf regelen al steekt het lichaam daar wel AL zijn energie in als ze het koud hebben, dit ten koste van hun groei en gesteldheid, plotseling dood gebleven pups is vaak ook een teken dat het te koud is geweest.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 23:26

Heb overigens schedeltjes getekend met een ? bij het schedeltje die ik niet 100% zeker weet.
Afbeelding
Afbeelding
Zal bog even overleggen over de warmtelamp.
Ondertussen ligt Sopy weer lekker te slapen in haar werpkist na de hele dag mee te zijn geweest naar het werk.
Vandaag was haar laatste dag, want het komt nu wel erg dichtbij.