Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eline_di schreef:Ik wil toch even een update plaatsen over de bunny.
Officieel heet de bunny inmiddels Henri, maar ik noem hem/haar altijd Wilde bunny.
Het gaat super met wilde bunny! Inmiddels is wilde bunny lekker gegroeit en leeft als een "normaal" huisdier konijn. Wilde bunny zal namelijk nooit in het wild kunnen leven.
Het is bij mij een enorme knuffel die zich nog steeds af en toe bij mij verschuilt. Daarnaast is het een klein dondersteentje en merk je in sommige reacties wel dat wilde bunny niet als tam konijn geboren is.
Er is door de dierenarts een oogafwijking geconstateerd die al vanaf de geboorte aanwezig was. Het is te vergelijken met staar. Hierdoor ziet wilde bunny slechter en wazig en zal wilde bunny zich in het wild niet kunnen redden. Volgens de arts is wilde bunny in een vertrouwde, bekende en afgebakende omgeving het beste af. De dierenarts was er dan ook volledig mee akkoord dat wilde bunny niet meer de natuur in gaat. Wilde bunny is inmiddels ook ingeent en er is geprobeerd het geslacht te bepalen. Vermoedelijk is het een voedster, maar dat kon nog niet met 100% zekerheid worden vastgesteld.
Vanaf volgende week zal wilde bunny gekoppeld worden met een ander jong konijntje, zij mogen dan full time samenleven. Nu zit wilde bunny alleen nog overdag in de ren samen. Dit ivm nog geen geschikte koppelpartner.
Kortom, wilde bunny is succesvol gered en zal hier haar hele leven mogen blijven. Samen met de vier andere bunny's.
eline_di schreef:Bedankt voor de tip.
De dierenarts gaf aan dat een te grote leefruimte teveel risico geeft op verwondingen/ongelukken ivm het beperkte zicht.