Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bon_charmeur schreef:Schroeven afknippen? Met een schaar? Even voor de duidelijkheid ik ben 25 woon alleen en heb geen gereedschapkoffer met speciale tangen! Als ik ze afknip zonder overleg zegt ie strax dat ik zijn eigendommen verniel!
Nou ik als duivenmelker ben het er zeker niet mee eens ...Scheer niet iedereen over 1 kam .En ja het gaat in die sport over seconden net als met een springwedstrijd ...Misschien is buurman daar zo gestrest door
Maar hij heeft geen reden om zo een tiran te spelen en om een hetze te beginnen .Maar hij merkt wel dat het effect heeft .Ik lees ook niets over een partner ??(of ben ik kippig wat goed zou kunnen in deze hitte
).Maar ik vraag me af of Ts die heeft want die zou kunnen helpen misschien .Ik zou zo ie zo eens een gesprekje proberen met een wijkagent .En met de buren om jullie heen .Wat vinden zij ?Kunnen zij misschien bemiddelen .Volgens mij zijn jullie nu zo opgefokt allebei dat geen van beiden wil buigen (okay zou ik ook niet doen waarschijnlijk
maar soms vang je met stroop meer vliegen dan met azijn .) Ander punt ik zou mijn hond ook nooit zo lang alleen laten vooral niet met deze temperaturen .En dan ook niet buiten en alleen want je weet nooit wat er kan gebeuren en geloof me er zijn wat gekken .....dus mijn advies ga eens in gesprek met de wijkagent of wijkbemiddelaar en probeer tot een overeenkomst te komen met je buurman want om met angst en boosheid ergens te blijven wonen geeft veel agressie en vermoeidheid en kost mega veel energie die je nu heel hard nodig hebt voor je zwangerschap .Ik wens je een goede zwangerschap toe en hopelijk komt er snel een oplossing zodat je nu verder echt kunt gaan bemiddelen Goof schreef:Bon_charmeur schreef:Schroeven afknippen? Met een schaar? Even voor de duidelijkheid ik ben 25 woon alleen en heb geen gereedschapkoffer met speciale tangen! Als ik ze afknip zonder overleg zegt ie strax dat ik zijn eigendommen verniel!
Juist, je bent 25 en dus volwassen en in staat om dit gewoon op te lossen. Je gedraagt je als een heetgebakerd pubertje.
Loop naar de buurman (als deze wel weer open wil doen of wil luisteren en zo niet, even een briefje in de bus is net zo makkelijk) en bedank hem voor de fijne oplossing, top dat hij iets verzonnen heeft, maar misschien kan hij heel even de schroeven afknippen voor je zodat het voor beide partijen helemaal super is.
hoe moeilijk....
safina schreef:Goof schreef:
Juist, je bent 25 en dus volwassen en in staat om dit gewoon op te lossen. Je gedraagt je als een heetgebakerd pubertje.
Loop naar de buurman (als deze wel weer open wil doen of wil luisteren en zo niet, even een briefje in de bus is net zo makkelijk) en bedank hem voor de fijne oplossing, top dat hij iets verzonnen heeft, maar misschien kan hij heel even de schroeven afknippen voor je zodat het voor beide partijen helemaal super is.
hoe moeilijk....
Helemaal mee eens. Laat je niet zo kennen en wees de verstandigste. Water naar elkaar gooien, willen dreigen zijn duiven uit te moorden, woedend aan de deur gaan staan en achterom gaan als iemand niet open doet.....jullie gedragen je als een stelletje Tokkies.
En nee, het is niet aardig van je buurman om te lange schroeven te nemen. Of om te zeuren over je hond. Maar hij heeft het wel opgelost, op zijn kosten.
Je buurman kan je niet veranderen. Maar je kunt wel kritisch zijn over je eigen aandeel in deze kinderachtige oorlog. En als ik het zo lees valt jouw rol ook niet uit te vlakken. Of vind je zelf wel dat je het goed aanpakt?
Ik vroeg me trouwens af: heb je het plaatsen van die schutting met hem overlegd?
maar volgens mij mag je ten alle tijden een schutting plaatsen, ook zonder te overleggen. Mits hij op jou grond staat.
Of iig in belgie is het een halve meter. VivaByoux schreef:Stille meelezermaar volgens mij mag je ten alle tijden een schutting plaatsen, ook zonder te overleggen. Mits hij op jou grond staat.
Goof schreef:Jeetje TS, hij heeft een oplossing verzonnen. Hoe makkelijk is het om even de resteren paar cm van die schroeven af te knippen?![]()
Je hek is dicht, buurman gluurt niet meer en hond kan niet meer op de buurman reageren.
Je kan ook gewoon accepteren en blij zijn dat er een oplossing is ipv zaniken over die paar schroeven in een hek. Vermoeiend zeg.
safina schreef:VivaByoux schreef:Stille meelezermaar volgens mij mag je ten alle tijden een schutting plaatsen, ook zonder te overleggen. Mits hij op jou grond staat.
Tuurlijk. Maar je hebt wetgeving en fatsoensnormen. Als je waarde hecht aan een goede verstandhouding met je buren, dan overleg je zoiets even met ze. Vandaar mijn vraag.

geerke schreef:we horen maar een kant hier....wie weet is TS wel degene die hier zich aso opstelt?
LindyH schreef:Zet er anders iets van doppen op, zodat je hond en kat zich er niet aan kunnen verwonden. Maar een ijzerzaagje is waarschijnlijk goedkoper.
Je bent een alleenstaande vrouw. Dan moet je toch een beetje zelfredzaam worden, vaste klant worden bij de bouwmarkt en een gereedschapverzameling aanleggen. Je verschuilen achter 'ik ben maar een vrouw en ik kan dat allemaal niet' is niet meer van deze tijd.
En die schroeven zijn zo opgelost, je moet zo'n dingen toch ooit leren? Ik ben 22 en ik verbouw rustig een woonhuis in m'n eentje, dan kun jij die schroefjes vast ook afknippen
en anders vraag je het aan een buur om er eentje voor te doen bijvoorbeeld. 
Letitia1991 schreef:LindyH schreef:Zet er anders iets van doppen op, zodat je hond en kat zich er niet aan kunnen verwonden. Maar een ijzerzaagje is waarschijnlijk goedkoper.
Je bent een alleenstaande vrouw. Dan moet je toch een beetje zelfredzaam worden, vaste klant worden bij de bouwmarkt en een gereedschapverzameling aanleggen. Je verschuilen achter 'ik ben maar een vrouw en ik kan dat allemaal niet' is niet meer van deze tijd.
Hier ben ik het helemaal mee eens![]()
Je hebt hem trouwens zelf gezegd dat hij de schutting maar moest dichtmaken. Nou, hij is dicht. "Niet op deze manier!" is echt geen argument, want je hebt hem hopelijk niet specifiek gecommandeerd hoé hij dat moest doen? Je zei dat je zelf geen geld hebt om de schutting dicht te maken (ben ik trouwens de enige die dat raar vind met een dure baby op komst? Zoals aangegeven kost het je maar een paar tientjes hoogstens), nu is hij dicht en wees blij dat je er geen ene cent aan hebt hoeven uitgevenEn die schroeven zijn zo opgelost, je moet zo'n dingen toch ooit leren? Ik ben 22 en ik verbouw rustig een woonhuis in m'n eentje, dan kun jij die schroefjes vast ook afknippen
en anders vraag je het aan een buur om er eentje voor te doen bijvoorbeeld.