Gigixponys schreef:Een van die dingen ja, dat zou ik althans zeker gedaan hebben.
Dat deed ze toch ook
? Heb je de OP wel gelezen? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
saarie schreef:Fijn om te lezen dat jullie er ook zo over denken. Bij mij kwam de stoom vanmorgen nog net niet uit mijn oren. "Zijn ze nou helemaal" was ook mijn letterlijke reactie. Het feit dat zo'n hond niet los rond zou mogen lopen ben ik het absoluut mee eens en is ook nog meer de reden dat ik melding wil maken dan het geld.
xxCYNNxx schreef:Als dat de criteria zou zijn om een fokverbod voor een ras in te stellen (het niet ermee om kunnen gaan en dus dan ook niet kunnen opvoeden), dan kun je voor praktisch elk ras wel een fokverbod in gaan stellen.
Als ik zie hoe sommige kleine hondjes agressief reageren op andere honden en soms zelfs mensen....en die eigenaren maar lachen, want dat is zo grappig. Of ze het ook zo grappig zouden vinden als fikkie niet 15 cm hoog is en pakweg 5 kilo, maar een groot bakbeest van dik over de 30 kilo en dan hetzelfde gedrag vertoond......denk het niet
Kentaro schreef:Precies! En bij mijn weten is een amerikaanse bulldog nou ook niet echt type 'gevaarlijke' hondGroot en sterk zijn ze zeker.....

Kentaro schreef:En voor een shiba...![]()
Het nadeel van de molosser types is vooral ook dat ze veel meer schade aan kunnen richten dan bijvoorbeeld een poedel.
. Nu zit daar geen kwaad in, maar toch.
.Ragdollcat schreef:Maakt mij niet uit wat jullie zeggen, feit is dat deze soort hondenrassen vaak veel ellende en schade aanrichten bij mens en dier,
Eenmaal dolgeworden weten ze niet van ophouden.
Het is niet voor niks dat zulke honden gefokt werden voor het vechten en of dat men ze neemt om stoer te doen en of als afschrikmiddel...............
Dat zegt toch voldoende.
AmyII schreef:Elk dolgedraaid mens zorgt ook voor een hoop schade. Ook maar een fokverbod op instellen?
Neemt niet weg dat de situatie op z'n zachtst gezegd rot is TS, vind het erg sneu voor jouw kat, die zich toch nog niet helemaal veilig lijkt te voelen in zijn eigen territorium.
De gemiddelde hond is nl. beter voor rede vatbaar dan de gemiddelde mens.
AmyII schreef:Elk dolgedraaid mens zorgt ook voor een hoop schade. Ook maar een fokverbod op instellen?
Neemt niet weg dat de situatie op z'n zachtst gezegd rot is TS, vind het erg sneu voor jouw kat, die zich toch nog niet helemaal veilig lijkt te voelen in zijn eigen territorium.

quartel schreef:AmyII schreef:Elk dolgedraaid mens zorgt ook voor een hoop schade. Ook maar een fokverbod op instellen?
Ik hoor de nieuwe troonrede al![]()
Geachte leden van de staten generaal.......
Zojuist is besloten dat er een humaan fokverbod van kracht is gegaan
Ayasha schreef:Ze mogen niet eens meer gefokt worden voor het vechten. Elk dol gedraaid dier zorgt voor veel ellende en schade. Paarden, elke hond, katten... En vooral die eerste hebben hun kracht en massa aardig mee.
Ook maar mee stoppen dan?
"het had ook het kind kunnen zijn". Dat weet je niet. Kan best dat die hond niet achter een kind aan gegaan zou zijn. Staffords hier gaan ook achter katten aan. Kinderen however zien ze niet als snack.
xxCYNNxx schreef:'' Mijn kat komt de trap opgerend met een van de honden in zijn kielzog. Volledig in paniek is deze combinatie drie keer mijn bovenverdieping rondgeraced waarbij de hond mijn kat meerdere keren in de mond heeft genomen. Uiteindelijk klom mijn kat in de slaapkamer in de gordijnen en bleef de hond springen, bijten en aanvallen. Ik heb de hond weg proberen te trekken en op een gegeven moment stond de buurvrouw van de hond ook naast me om de hond eraf te halen. De hond hebben we met twee man buiten de slaapkamer moeten bedwingen en de deur dichtgegooid.''
Ts zegt toch in op dat ze, toen ze daar eindelijk de kans toe kreeg, ook gedaan heeft; bovenstaande is gekopieerd uit de op.
En idd er zomaar even tussen springen en uit elkaar halen is zo simpel nog niet. Al helemaal niet als de hond(en) door het dolle heen is. Komt er ook nog eens bij dat je een vreemde voor de hond bent. Als je dan niet heel erg handig en snel bent, want je moet hem direct in de juiste greep zien te krijgen, loop je een heel hoog risico op een hoop open wonden bij jezelf.
Naar mijn mening heeft ts gedaan wat ze kon om dr kat te helpen.