Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:25

Gigixponys schreef:
Een van die dingen ja, dat zou ik althans zeker gedaan hebben.

Dat deed ze toch ook :')? Heb je de OP wel gelezen?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:27

'' Mijn kat komt de trap opgerend met een van de honden in zijn kielzog. Volledig in paniek is deze combinatie drie keer mijn bovenverdieping rondgeraced waarbij de hond mijn kat meerdere keren in de mond heeft genomen. Uiteindelijk klom mijn kat in de slaapkamer in de gordijnen en bleef de hond springen, bijten en aanvallen. Ik heb de hond weg proberen te trekken en op een gegeven moment stond de buurvrouw van de hond ook naast me om de hond eraf te halen. De hond hebben we met twee man buiten de slaapkamer moeten bedwingen en de deur dichtgegooid.''

Ts zegt toch in op dat ze, toen ze daar eindelijk de kans toe kreeg, ook gedaan heeft; bovenstaande is gekopieerd uit de op.
En idd er zomaar even tussen springen en uit elkaar halen is zo simpel nog niet. Al helemaal niet als de hond(en) door het dolle heen is. Komt er ook nog eens bij dat je een vreemde voor de hond bent. Als je dan niet heel erg handig en snel bent, want je moet hem direct in de juiste greep zien te krijgen, loop je een heel hoog risico op een hoop open wonden bij jezelf.
Naar mijn mening heeft ts gedaan wat ze kon om dr kat te helpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:29

saarie schreef:
Fijn om te lezen dat jullie er ook zo over denken. Bij mij kwam de stoom vanmorgen nog net niet uit mijn oren. "Zijn ze nou helemaal" was ook mijn letterlijke reactie |o . Het feit dat zo'n hond niet los rond zou mogen lopen ben ik het absoluut mee eens en is ook nog meer de reden dat ik melding wil maken dan het geld.

Groot gelijk heb je, ze betalen maar de volle mep, hoe? dat mogen ze zelf oplossen: uit eigen portemonee of via de WA verzekering, maar betalen zullen ze.

Ik had dat absoluut niet gepikt hoor.......

Pfff vervelend hoor, arme kat.

En helaas de zoveelste voorbeeld wat een aso's het zijn en dan ook weer met zulke hondenras.

Geen wonder dat het ras slechte naam heeft en het gebeurd te veel.

Mensen kunnen zulke honden gewoon niet opvoeden en ermee omgaan.

Ben dan ook voor fokverbod van zulke rassen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:35

Als dat de criteria zou zijn om een fokverbod voor een ras in te stellen (het niet ermee om kunnen gaan en dus dan ook niet kunnen opvoeden), dan kun je voor praktisch elk ras wel een fokverbod in gaan stellen.
Als ik zie hoe sommige kleine hondjes agressief reageren op andere honden en soms zelfs mensen....en die eigenaren maar lachen, want dat is zo grappig. Of ze het ook zo grappig zouden vinden als fikkie niet 15 cm hoog is en pakweg 5 kilo, maar een groot bakbeest van dik over de 30 kilo en dan hetzelfde gedrag vertoond......denk het niet

Stel dan verplicht een puppycursus en een gedegen vervolgcursus in om zo'n soort hond te mogen bezitten. Schiet het ras veel meer mee op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:39

Precies! En bij mijn weten is een amerikaanse bulldog nou ook niet echt type 'gevaarlijke' hond :P Groot en sterk zijn ze zeker.....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:40

xxCYNNxx schreef:
Als dat de criteria zou zijn om een fokverbod voor een ras in te stellen (het niet ermee om kunnen gaan en dus dan ook niet kunnen opvoeden), dan kun je voor praktisch elk ras wel een fokverbod in gaan stellen.
Als ik zie hoe sommige kleine hondjes agressief reageren op andere honden en soms zelfs mensen....en die eigenaren maar lachen, want dat is zo grappig. Of ze het ook zo grappig zouden vinden als fikkie niet 15 cm hoog is en pakweg 5 kilo, maar een groot bakbeest van dik over de 30 kilo en dan hetzelfde gedrag vertoond......denk het niet

Daar erger ik me echt helemaal stuk aan.
Ik heb zelf ook zo een klein kruipseltje lopen.
Maar voor hem gelden dezelfde regels als voor de Lab.
Zitten bij de stoeprand, NIET keffen, sociaal normaal gedrag hebben en al helemaal niet aan het eten van anderen komen.
Als meneertje gaat zitten wanneer ik het zeg (zoals het hoort) zie ik andere mensen gewoon kijken en hoor ze zeggen nou nou, die luistert goed.
Dan denk ik weer........wat raar dat dat niet als normaal gezien word.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:43

Kentaro schreef:
Precies! En bij mijn weten is een amerikaanse bulldog nou ook niet echt type 'gevaarlijke' hond :P Groot en sterk zijn ze zeker.....

Mja, net als bijna alle molosser type honden zijn het honden met een bepaalde gebruiksaanwijzing. Niet per definitie gevaarlijker dan iedere andere hond, dus. Mits je weet hoe ermee om te gaan. Maar dat geldt voor een Am. Bull, dat geldt voor een Saarloos, dat geldt voor een poedel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:45

En voor een shiba... :+
Het nadeel van de molosser types is vooral ook dat ze veel meer schade aan kunnen richten dan bijvoorbeeld een poedel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:47

Maakt mij niet uit wat jullie zeggen, feit is dat deze soort hondenrassen vaak veel ellende en schade aanrichten bij mens en dier,

Eenmaal dolgeworden weten ze niet van ophouden.
Het is niet voor niks dat zulke honden gefokt werden voor het vechten en of dat men ze neemt om stoer te doen en of als afschrikmiddel...............

Het gaat erom van hoe sterk ze zijn en van wat ze kunnen aanrichten en ze hebben vaak een hoge pijngrens en zijn wat lastiger op te voeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:49

Btw heb je geen ongeval rechts bijstand verzekering?
Misschien kan je die inschakelen en meteen ook de schade aan je huis/vloer op hun verhalen.

Btw, nu was een kat, maar had ook de kind van de buren kunnen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:50

Ze mogen niet eens meer gefokt worden voor het vechten. Elk dol gedraaid dier zorgt voor veel ellende en schade. Paarden, elke hond, katten... En vooral die eerste hebben hun kracht en massa aardig mee. :+
Ook maar mee stoppen dan?

"het had ook het kind kunnen zijn". Dat weet je niet. Kan best dat die hond niet achter een kind aan gegaan zou zijn. Staffords hier gaan ook achter katten aan. Kinderen however zien ze niet als snack.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:51

Kentaro schreef:
En voor een shiba... :+
Het nadeel van de molosser types is vooral ook dat ze veel meer schade aan kunnen richten dan bijvoorbeeld een poedel.

Ik weet niet hoor... Een koningspoedel heeft ook flinke tanden. De labrador van stal heeft ook moeite met loslaten wat van haar is :+. Nu zit daar geen kwaad in, maar toch.

En inderdaad, shiba's kunnen ook in het rijtje :D.

Ragdollcat schreef:
Maakt mij niet uit wat jullie zeggen, feit is dat deze soort hondenrassen vaak veel ellende en schade aanrichten bij mens en dier,

Eenmaal dolgeworden weten ze niet van ophouden.
Het is niet voor niks dat zulke honden gefokt werden voor het vechten en of dat men ze neemt om stoer te doen en of als afschrikmiddel...............

Dat zegt toch voldoende.

Dit soort honden staan niet eens bovenaan in de bijtlijsten. Geen enkele hond weet van ophouden eenmaal dol geworden. Dat is wat dol worden betekent.

En ja, een aantal honden zijn van origine gefokt om te vechten (pitbulls), maar de meeste honden zijn gefokt als beschermer van het gezin en land (doggen, Russen, Turken, bullen) of als verweer tegen grote roofdieren (Ridgeback). Betekent niet dat het van nature moordmachines zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:59

Elk dolgedraaid mens zorgt ook voor een hoop schade. Ook maar een fokverbod op instellen?

Neemt niet weg dat de situatie op z'n zachtst gezegd rot is TS, vind het erg sneu voor jouw kat, die zich toch nog niet helemaal veilig lijkt te voelen in zijn eigen territorium.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:00

AmyII schreef:
Elk dolgedraaid mens zorgt ook voor een hoop schade. Ook maar een fokverbod op instellen?

Neemt niet weg dat de situatie op z'n zachtst gezegd rot is TS, vind het erg sneu voor jouw kat, die zich toch nog niet helemaal veilig lijkt te voelen in zijn eigen territorium.

Daar zou ik best voor zijn. :') De gemiddelde hond is nl. beter voor rede vatbaar dan de gemiddelde mens. :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:01

AmyII schreef:

Ik hoor de nieuwe troonrede al :')
Geachte leden van de staten generaal.......
Zojuist is besloten dat er een humaan fokverbod van kracht is gegaan _O-

AmyII

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:03

:')
Ayasha, je hebt helemaal gelijk. Elke gemiddelde hond is beter opvoedbaar, corrigeerbaar en voor rede vatbaar dan de gemiddelde mens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:04

Ieder dier is beter voor rede vatbaar dan de mens.... (zelfs tijdens hun maandelijkse periode...) :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:05

:j klopt!
Overigens moet ik er niet aan denken dat een vreemde hond zomaar mijn huis binnen komt.
Ik vind honden heel leuk hoor, maar mijn huis (en ik...) zijn niet echt sterren met honden. Daarom hebben we er geen een.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 17-07-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:06

Ik heb werkelijk nog nooit een hond tegengekomen die voor reden vatbaar is.
Zijn het uber slimme honden in Nederland? :')
Die van ons heeft de hersenen van een kakkerlak, maar met andere honden kan ik kan toch ook niet onderhandelen met over het wel of niet spelen. :+

Maar een globaal fokverbod zou niet verkeerd zijn!

Ts, ik ben benieuwd wat eruit is gekomen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:07

Niet? Maatje 37 onder z'n bips in extreme gevallen werkt bij de meeste dieren wel. Moet je voor de lol eens proberen bij een boos mens. Laat me maar weten wat de bevindingen waren als je uit het ziekenhuis bent. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:08

quartel schreef:
AmyII schreef:

Ik hoor de nieuwe troonrede al :')
Geachte leden van de staten generaal.......
Zojuist is besloten dat er een humaan fokverbod van kracht is gegaan _O-

_O- _O-

de ironie wil dat het voor sommige mensen niet eens zo'n slecht idee zou zijn; denk aan types zoals bv in de serie De Flodders

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:09

Ayasha schreef:
Ze mogen niet eens meer gefokt worden voor het vechten. Elk dol gedraaid dier zorgt voor veel ellende en schade. Paarden, elke hond, katten... En vooral die eerste hebben hun kracht en massa aardig mee. :+
Ook maar mee stoppen dan?

"het had ook het kind kunnen zijn". Dat weet je niet. Kan best dat die hond niet achter een kind aan gegaan zou zijn. Staffords hier gaan ook achter katten aan. Kinderen however zien ze niet als snack.

Begrijp je het dan niet??? ze waren (verleden tijd dus) niet voor niets gefokt voor het vechten omdat ze daar geschikt voor zijn. Dat er niet meer mee gevochten mag worden maar het ras wordt nog steeds gefokt, dat zijn dus de nakomelingen van de vechthonden in het verleden.

Dat fok je echt niet eruit, want elke ras wordt dol als het erg boos is en of iets irriteerd of wat dan ook en dus bij deze rassen ook maar dan hebben ze helaas wel hun bouw en hardheid en het gebit mee om veel schade aan te kunnen richten dus daarom zeg ik ook dat er een fokverbod moet komen voor zulke rassen.

Of een muilkorfpicht als het los loopt in de tuinen zonder hek en bij het uitlaten ook muilkorfplicht, dan richt het al veel minder schade aan, zielig??? dan is dat maar zo..........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:10

Ze zijn toen ook niet gefokt om te vechten. De meeste "vechthonden" van nu zijn gefokt voor (beren)jacht, bescherming en de amerikaanse bull zijn eerste "taak" was stieren/vee vangen. Niks gefokt voor te vechten dus. Niet meer dan de gemiddelde Jack russel/beagle/labrador. Alleen waren ze bedoelt voor grotere beestjes en dus ook ietsje krachtiger.
Maar puur kwa karakter zijn ze niet gekker gefokt dan eender welke andere werkhond.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:13

xxCYNNxx schreef:
'' Mijn kat komt de trap opgerend met een van de honden in zijn kielzog. Volledig in paniek is deze combinatie drie keer mijn bovenverdieping rondgeraced waarbij de hond mijn kat meerdere keren in de mond heeft genomen. Uiteindelijk klom mijn kat in de slaapkamer in de gordijnen en bleef de hond springen, bijten en aanvallen. Ik heb de hond weg proberen te trekken en op een gegeven moment stond de buurvrouw van de hond ook naast me om de hond eraf te halen. De hond hebben we met twee man buiten de slaapkamer moeten bedwingen en de deur dichtgegooid.''

Ts zegt toch in op dat ze, toen ze daar eindelijk de kans toe kreeg, ook gedaan heeft; bovenstaande is gekopieerd uit de op.
En idd er zomaar even tussen springen en uit elkaar halen is zo simpel nog niet. Al helemaal niet als de hond(en) door het dolle heen is. Komt er ook nog eens bij dat je een vreemde voor de hond bent. Als je dan niet heel erg handig en snel bent, want je moet hem direct in de juiste greep zien te krijgen, loop je een heel hoog risico op een hoop open wonden bij jezelf.
Naar mijn mening heeft ts gedaan wat ze kon om dr kat te helpen.

Nadat ze al 3x de bovenverdieping rond gerend waren en de hond de kat al meermaals ik zijn bek had gehad.. dat lijkt mij nogal laat. Ik heb de OP dus gelezen ja.

@TS: mijn reactie is niet slecht bedoeld, vroeg het mij gewoon af.

En ja ik weet hoe moeilijk het is, heb het pas zelf ook meegemaakt in mijn tuin.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:14

AmyII schreef:

Ben ik ook voor hoor hahaha er zijn ook teveel mensen op de aardbol, dus zulke mensen moeten geen kinderen kunnen gaan krijgen, want het moet onmogelijk gemaakt worden doordat ze levenslang gevangen zitten ipv dat het na een moord met een paar jaartjes weer vrij is.

Zulke mensen kunnen we missen als een kiespijn (zware criminelen/ pedofielen/ moordenaars/ dictatoren en noem maar op).

Maar daar gaat het hier niet over.