dees_daan schreef:dierenfan, ik denk dat jij er ook anders in staat omdat je uit het 'herplaatswereldje' komt, als je een hond uit het asiel haalt dan neem je een risico, dat weet je van te voren.. Je kan foto's laten maken als dat mag natuurlijk maar dat doet (bijna) niemand.
Ik heb zelf een 7 jarige hond met stamboom in huis gehaald, hij was goedgekeurd als dekreu. 1 seizoen breitensport en we moesten stoppen ivm klachten bij z'n elleboog (dacht ik) DA deed er niet veel mee maar toen het slechter ging en ik bij een andere DA foto's liet maken bleek dat hij flinke spondylose had..
Hond is dus voordat hij ter dekking gesteld werd geröntgend en dat was/leek allemaal goed..
Nou heb ik hem als herplaatser in huis genomen en was hij natuurlijk al ouder, maar ook goede foto's als jonge hond zijn dus geen garantie..
nergens kan je idd garantie op geven en ja idd met een asielhond of herplaatser of pup met of zonder stamboom je neemt altijd een risico. Als je al vele jaren in een asiel werkzaam bent dan is de kans dat je een asielhond mee neemt als je de klik, plaats, tijd en ruimte hebt vrij groot