Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Koia schreef:Wow bizar! Mijn hond heeft precies hetzelfde, krabt zich echt helemaal KAPOT, overal korsten van bijt/krab wonden in zijn vacht, vreselijk. (is trouwens ook kruising waar malamute inzit gek genoeg).
De dierenarts weet zich ook geen raad meer, ik heb al 2 verschillende shampoo's meegekregen, 'anti jeuk spray', medicijnen werken niet, wormenkuren gehad, op vlooien getest, op voedselallergie getest (kreeg hypoallergeen anti allergie brokken mee) niks helpt en hij heeft nog steeds jeuk.
Isabonny schreef:1. Laat dan eens een bloedtest doen voor huisstofmijten.
Wij zijn ook jaren bezig geweest met telkens ander voer te proberen, want je moet het toch een aantal weken voeren eer je weet of er verandering optreed.
Bij de bloedtest weet je na een aantal weken of de hond allergisch is voor mijten of iets dergelijks.
En dan zou je dus kunnen gaan hyposensibiliseren, wat inhoudt dat je om de x-weken de hond een spuit moet (laten) geven met een stofje waar hij allergisch voor is. De dosis wordt opgevoerd, zodat de hond zelf antistoffen ertegen gaat aanmaken (dat is tenminste de bedoeling ervan). Met een beetje geluk is de hond na de kuur "genezen". Heb je pech, dan moet je de rest van zijn leven (zoals wij dat ook hebben moeten doen) op gegeven tijden een spuit blijven geven.
2. Probeer eens glutenvrij vlees i.p.v. brokken. Ik heb ontdekt dat in veel brokken ( ook de hypoallergene) toch nog gluten zitten of andere (chemische) stoffen om de brokken houdbaar te maken of lekkerder te laten smaken.
Onze hond deed het geweldig op vlees zonder gluten, met name de Carnibest. Maar op het eind heb ik ook de glutenvrije vlees compleet van Smuldier gevoerd en dat is een stuk goedkoper en dat hielp ook.
Toen ik het tegen de DA zei dat vlees voeren hielp, verklaarde ze me voor gek, want uit de bloedtest was gebleken dat ze huisstofmijtallergie had. Maanden later gaf ze toe dat het een combinatie van allergieen kon zijn.
MorganeR schreef:We weten niet waar het precies voor is, maar we zijn bij alle dierenzaken in de buurt geweest en hebben verteld voor welke producten hij allergisch is, dus frontline, flevox, effipro, fiprospot, advantix, pulvex, beaphar en nog een bekende waar ik de naam van kwijt ben. En bij iedere winkel kregen we te horen "oh, dan zal hij hier (een van de enige dingen die nog wel over waren) ook wel allergisch voor zijn".
Hoe duur is dat bravecto en waar is het te krijgen?
maar kijk eens op de deze site http://www.mrfishkibble.com/ die hebben een skala aan voeding speciaal voor probleem vachten en ook vlooienbestrijding.. en ook nog voor redelijke prijzenkoetjeboe schreef:Je vroeg nog ergens waarom een hond niet van de pot mee mag eten. Meestal zit er i mensen eten kruiden en daar kunnen honden niet tegen. En welke hond achtige eet er nou een gehakt balletje of gekookte spercie bonen in de natuur. Het is gewoon geen natuurlijk eten voor een hond. Honden horen. Echt rauw vlees eten eten. Rauwe botten. Spier vlees en orgaan vlees. Daar is hun lijf op ingesteld niet op gekookt vlees of groente
Amandavd schreef:koetjeboe schreef:Je vroeg nog ergens waarom een hond niet van de pot mee mag eten. Meestal zit er i mensen eten kruiden en daar kunnen honden niet tegen. En welke hond achtige eet er nou een gehakt balletje of gekookte spercie bonen in de natuur. Het is gewoon geen natuurlijk eten voor een hond. Honden horen. Echt rauw vlees eten eten. Rauwe botten. Spier vlees en orgaan vlees. Daar is hun lijf op ingesteld niet op gekookt vlees of groente
Sperziebonen zijn anders een prima toevoeging voor honden die snel dik worden en honger blijven houden. Sperziebonen vullen namelijk erg. En dat honden echt rauw vlees en rauwe botten horen te eten is ook erg achterhaald. Onze honden zijn namelijk niet meer de wilde honden. Onze honden zijn gedomesticeerd en hebben vaak andere darmwerking etc. Niet alle honden doen het dan ook goed op rauw vlees.
Je moet namelijk naar het individu kijken en niet naar de groep in geheel. En dat is waar veel mensen de fout in gaan.
MorganeR schreef:We gaan zo snel mogelijk naar een dierenarts met hem, maar een andere dierenarts zodat hij misschien die angst niet meteen heeft. Ook geven we hem geen gedroogd brood en dentastix meer. We wassen hem ook binnenkort met tea tree shampoo