Ze bijt wel op haar poten, waarschijnlijk ook voedsel allergie (gist cellen tussen de tenen?) Maar dit is goed in bedwang te houden met Prins brok, smuldier en eens in de zoveel tijd pootjes wassen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cyella schreef:Kuggur schreef:
Dit is gewoon absoluut onjuist.
Waarom deze onzinnige mythe steeds weer opduikt is mij een raadsel. Honden beschikken wel degelijk over enzymen om zetmeel te verteren.
Om over die tandplak onzin (neergeslagen zetmeel dat verandert in tandsteen?!) nog maar te zwijgen.
Wilde eerst niet reageren, maar bij deze alsnog gereageerd. Vind het allereerst verbazend dat je zonder enige onderbouwing gewoon zegt dat het niet zo is. Over het algemeen hebben alle carnivoren geen beschikking over amylase in het speeksel, dus zonder er dieper op in te gaan wil ik wel eens weten waar je die kennis vandaan hebt? Want internet en verschillende biologie boeken geven me wel degelijk gelijk. Dus ik ben nieuwsgierig uit welk onderzoek dat dan uit gekomen is. En als jij je tanden niet poetst, zal je tandplak ook in tandsteen veranderen. Is niet echt een rare bewering dus lijkt mij :s

annepaardoes schreef:Om even terug te komen op deze discussie. Jullie hebben beide (deels) gelijk. Een hond bezit geen amylase in zijn speeksel (De mens bijv. bezit wel amylase in het speeksel). MAAR, amylase wordt wel gevormd in de pancreas en afgegeven aan het begin van de dunne darm. Daar heeft amylase wel degelijk het een belangrijke taak binnen de vertering van zetmeel.