Brokken hond, welk merk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Brokken hond, welk merk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:21

Nee gelukkig niet, ik kan 3 a 4 dagen kvv geven en daarna gaat ze aan de dunne. Maar dit komt incidenteel voor. Enkel brok weigert ze 2 van de 3x dus gaat ze afvallen.
Ze bijt wel op haar poten, waarschijnlijk ook voedsel allergie (gist cellen tussen de tenen?) Maar dit is goed in bedwang te houden met Prins brok, smuldier en eens in de zoveel tijd pootjes wassen :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:47

Cyella schreef:
Kuggur schreef:

Dit is gewoon absoluut onjuist.
Waarom deze onzinnige mythe steeds weer opduikt is mij een raadsel. Honden beschikken wel degelijk over enzymen om zetmeel te verteren.
Om over die tandplak onzin (neergeslagen zetmeel dat verandert in tandsteen?!) nog maar te zwijgen.

Wilde eerst niet reageren, maar bij deze alsnog gereageerd. Vind het allereerst verbazend dat je zonder enige onderbouwing gewoon zegt dat het niet zo is. Over het algemeen hebben alle carnivoren geen beschikking over amylase in het speeksel, dus zonder er dieper op in te gaan wil ik wel eens weten waar je die kennis vandaan hebt? Want internet en verschillende biologie boeken geven me wel degelijk gelijk. Dus ik ben nieuwsgierig uit welk onderzoek dat dan uit gekomen is. En als jij je tanden niet poetst, zal je tandplak ook in tandsteen veranderen. Is niet echt een rare bewering dus lijkt mij :s

Om even terug te komen op deze discussie. Jullie hebben beide (deels) gelijk. Een hond bezit geen amylase in zijn speeksel (De mens bijv. bezit wel amylase in het speeksel). MAAR, amylase wordt wel gevormd in de pancreas en afgegeven aan het begin van de dunne darm. Daar heeft amylase wel degelijk het een belangrijke taak binnen de vertering van zetmeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:59

Ik heb topic niet door gelezen.

Maar mijn lab zit op cavom. Betaal 30 euro voor een zak. En lab ziet er super goed uit. Glanst erover. Is geen grammetje te dik. En 1 bonk spier.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0851_n.jpg

Foto is alweer 2 maand oud. Hier was hij nog 11 maand. Intussen is het nog meer spier. Ik loop wel 2 uur met hem per dag inclusief zwemmen. En half uurtje fietsen.

robbie88

Re: Brokken hond, welk merk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:20

he clau, lees topic nu pas...;)
hier de nu nog eigenaar van de grote zwarte libbes waar het om gaat.

de dunne ontlasting heeft doerak van de beweging / zwemmen..hebben hiervoor verschillende merken brok geprobeerd..o.a royal canin. hier had hij hele dunne ontlasting van.

in 2013 zijn we overgegaan op sportvoer, daar deed hij het super op, alleen lastig omdat je het alleen bij de politiehondenvereniging kan kopen, minder beweging en die brok bleek ook geen goede combinatie,
kenner lam en rijst gaat eigenlijk prima, hond glanst en is actief.
ontlasting is in de avond als wij hem uitlaten goed, poept niet extreem veel.

raw food kent hij wel.
o.a
kipgehakt, maagjes en hartjes ( kan je goedkoop op de markt halen)

verder ben ik superblij dat je je zo inleest voor doerak...hij heeft het bij jullie enorm goed.. ga hem onwijs missen, maar als ik eerlijk ben naar hem moet ik hem loslaten. maar kom hem heel vaak knuffelen.

en onze deur blijft altijd voor hem open staan.

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:10

annepaardoes schreef:
Om even terug te komen op deze discussie. Jullie hebben beide (deels) gelijk. Een hond bezit geen amylase in zijn speeksel (De mens bijv. bezit wel amylase in het speeksel). MAAR, amylase wordt wel gevormd in de pancreas en afgegeven aan het begin van de dunne darm. Daar heeft amylase wel degelijk het een belangrijke taak binnen de vertering van zetmeel.

En dat is ook niet zo verwonderlijk voor een dier dat al minstens 30.000 (of meer) jaar een product is van menselijke selectie. Honden zijn de meest 'gemaakte' huisdieren die we hebben.
Hoe werden honden gemiddeld gevoed in die 30.000 jaar -afgezien van de laatste 50j- ?
Zo efficiënt mogelijk voor de mensen, en dat is voornamelijk met wat we zelf kunnen missen, met restjes van wat toevallig voor de eigen maaltijd op de tafel lag die dag..
Mensen hebben ook een maag-darm gestel van een aaseter, wat wij goed kunnen verteren overlapt dus mooi met waar je honden mee kan voeden.
Wat zeker heeft bijgedragen tot het feit dat de hond het vroegst gedomesticeerde dier is, en al het langst onze partner is in (historisch) ongeveer alle aspecten van het leven (honden werkten, waakten, had je in huizen, hielden gezelschap, zelfs in tot in bed toe en in tijden van nood at je hem zelfs op).
Dat is nu ook nog wel het geval, maar de balans is hier bij ons toch wel echt naar enkel gezelschapsdier overgeslagen. Net zoals met paarden mogen we niet vergeten waar ze vandaan komen, en waar ze voor geselecteerd werden voor ze fulltime huisvriendje werden.

http://www.pasthorizonspr.com/index.php ... g-revealed
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/d ... pot-vinden