Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:33

Je neemt de woorden uit mijn mond, Vuurneon ;-).

Veel plezier met de katjes, en wie weet sparen ze de meubels en gordijnen wel.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:34

Oh maar dan heb ik een plantenspuit voor ze klaar staan }>

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:35

Maar kittens zijn met zijn tweeën echt leuker. Houden elkaar meer bezig dus hoef je ze niet zo te entertainen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:37

:j kunnen ze met z'n tweeën de vazen uit de vensterbank halen }>

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:40

Keet schreef:
Maar kittens zijn met zijn tweeën echt leuker. Houden elkaar meer bezig dus hoef je ze niet zo te entertainen

Klopt helemaal! Vind het altijd zo'n feest om te zien wanneer ze elkaars staart achterna gaan of een wedstrijdje wie het snelste kan rennen houden :D En volgens mij is dat voor hun ook een feest! Het zijn trouwens twee volle zusjes, ze kende elkaar al vanaf hun geboorte dus en hoefde er geen onduidelijkheid tussen hun twee te ontstaan. :) De meiden zitten nu met een vol buikje te slapen.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 23-06-14 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:41

Of zoals bij ons de grill en de oven van de aanrecht afschuiven. :D

Ik heb twee katers uit hetzelfde nest, volle broers dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:43

Wij hebben niet veel problemen gehad met onze katten en ook niet als kittens. Geen gordijnen, dat helpt natuurlijk, maar ze hebben ook niet echt structureel andere dingen gesloopt, geen potten omgegooid, geen extreme dingen gedaan met de kerstboom, de bank niet gemold etc.

Wel waren ze allebei bijzonder anti-tuigje. We zijn er braaf mee begonnen, maar het hield niet lang stand. Zodra ze groter werden liepen ze bv alleen maar achteruit, om zich vervolgens op onmogelijke wijze ergens aan op te knopen) en hebben ze met veel enthousiasme geprobeerd om uit te breken. De eerste kat heeft zo geleerd om deuren te openen, de tweede lag altijd op de loer als 'ie de auto hoorde bv.

Wel had de tweede de neiging om z'n nageltjes te scherpen aan mijn fietsbanden :oo

Ik vond het trouwens geweldig - ik zou zoooo graag vaak met kittens willen spelen :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:13

_Femkeeex schreef:

Is die van mij ook niet meer gevoelig voor. Is nu iets ouder dan 1 jaar 8-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:18

_Femkeeex schreef:

Ik kende een kitten (inmiddels 4 jaar en een bonk van een kater met zijn 7kg :D) die gewoon tegen de plantenspuit aan sloeg. :')
En niks niet onder de indruk zijn van dat straaltje water. :=
Als je die wil corrigeren kun je beter hard brullen of een tik geven, hoewel je bij dat laatste nog een lel terug kunt verwachten ook. _O-

Mijn meissie is heel anders, die is gewoon doodbraaf en zo niet is een uh-uh meestal wel voldoende.
Is die uh-uh niet voldoende, dan raak je haar heel licht aan met een vingertop en zie je haar meteen even niet meer omdat ze uit angst weg vlucht. :(:)
Bij haar ben ik dan ook heel voorzichtig met correcties. :)
Over een week of 2 uiterlijk hoop ik mijn nieuwe kat op te gaan halen en die is iets onverstoorbaarder.
Maar die is daar ook wel een beetje op uitgezocht, opdat mijn meisje zich een beetje aan hem kan gaan optrekken. ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:27

Nadeel van die 2 van ons is dat ze gek op water zijn/waren. :') Nu springen ze zelfs in het zwembad dus een plantenspuit had niet zoveel effect.. :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:33

Kittens? Kittens zijn heel vervelend, en die worden alleen maar nog vervelender, en dan word het iets minder. (na een jaar of 1,5/2) Bij ons heeft het ons diverse vazen, één geheel nieuwe bank (à 800 E), nog een tweede kleine slaapbank en een heleboel schoonmaakmiddel gekost.. Maar nu zijn het twee schatten! Oké ze hebben om 5 uur 's ochtends altijd hun gekke uurtje, waarbij ze zoveel kabaal maken dat het lijkt alsof er twee shetlanders door het huis denderen, en ze maken je wakker voor je wekker omdat ze honger hebben. (ook al hebben ze brokjes à volonté) Deuren die dicht moeten blijven moeten we afsluiten omdat ze ook deuren open maken. En gordijnen? Hier klommen ze gewoon tegen de muur op met zijn tweeën! Maar het zijn gewoon heerlijke beesten, dus je neemt het voor lief.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:23

Deze....
Afbeelding

Rende over het dressoir, nam grote spiegel mee die omviel en toen lag grootste deel van spullen van op het dressoir.. hier..
Afbeelding

En ahum, mevr de ex stal kitten is echt geen kitten meer, al jaren niet meer!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:12

Ach al die 'ellende' accepteren we toch allemaal omdat het zulke heerlijke beesten zijn om in huis te hebben?
Ik in ieder geval wel.
Die kat van ons is net een hond.
Komt als je roept.
En als hij binnen komt meld hij altijd even dat hij er is.
En als je dan antwoord geeft komt hij naar je toe rennen om heerlijk met je te vrijen.
Zalig toch!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 10:18

Ik ga eerst op vakantie in juli en daarna ga ik eens kijken wat er allemaal in het asiel zit / op MP staat. Wil me nog niet van te voren gaan richten op een bepaalde kat, want dan zul je altijd net zien dat ie weg is als ik terug kom van vakantie. :)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:24

Ja plantenspuit vinden ze inderdaad niet allemaal erg.
Had er ook 1, haar spoot ik soms echt op haar kop, dan keek ze me even zuur aan schudde met haar kop, of veegde er met een poot overheen, en ging weer vrolijk verder met slopen.
Oudere kat is geen garantie dat je je spullen heel houdt.
Collega van mij zou er 1 halen uit het asiel, jaren geleden.
Ik vroeg toen waarom die kat daar zat, was al drie keer teruggebracht.
Wist ie niet, dus heb hem aangeraden dat toch maar even te vragen.
Bleek dat ie bij alle nieuwe baasjes, het halve huis gesloopt had, gordijnen, behang, banken noem maar op,
en als bonus alles ook nog onder plaste.
Hij heeft hem toen ook maar niet opgehaald.
Was overigens helemaal niks over gezegd bij het asiel.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:26

Nooit problemen gehad met kittens. Ik heb altijd meerder krabpalen in XL formaat (speciaal voor grote rassen, extra stevig) en daar word gebruik van gemaakt :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:30

Iris82 schreef:
Ik ga eerst op vakantie in juli en daarna ga ik eens kijken wat er allemaal in het asiel zit / op MP staat. Wil me nog niet van te voren gaan richten op een bepaalde kat, want dan zul je altijd net zien dat ie weg is als ik terug kom van vakantie. :)

verstandig. :)
Ik heb toen al ruim voor mijn operatie en verhuizing een oproep gedaan omdat het geen haast had.
Heb er uitgebreid in verteld wat ik zocht, wat ik dacht dat zou passen bij Mo en wat ik te bieden had aan de kat.
Kreeg verschillende tips, ben bij 2 katten gaan kijken en nummer 2 komt binnenkort ons leven verrijken. <3
Ben wel gelijk gaan overleggen ivm de operatie enzo, of het een bezwaar was of de kat nog even op z'n oude adres zou blijven, maar z'n vrouwtje vond het juist wel fijn zodat ze ook rustig kon wennen aan zijn vertrek. :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:54

Hier ruime ervaring met kittens. Meeste waren braaf. Wel lekker druk maar geen slopers.

2 aparte exemplaren gehad, langs de muren omhoog klimmen, de gordijnen in, in kabels bijten, ergens vanaf springen zo in je been en dan naar beneden slieren, als je met iemand in gesprek was op je rug klimmen en lekker de nagels gebruiken, heerlijk :D.

Ook met deze monsters is het allemaal goed gekomen. Zijn schatten van dieren.

Je hebt brave kittens en je hebt draken :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:56

Die van mij heeft echt elke onbewaakte seconden in mijn gordijnen gehangen. In het begin is het grappig, maar later wordt het vrij vervelend!
Vooral als ze bij mij sliep op de kamer, vanuit mijn bed en dan vooral zonder bril/lenzen, zie ik niet zo snel wat dat zwarte vlekje bij mijn gordijnen is, dus snel reageren deed ik ook niet. Niet handig nee, maar op een gegeven moment legde ik de link zwart vlekje-kitten-gordijnen al snel :j