Hamsters?! HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:31

karenwrmdm schreef:
Ik snap jullie bezorgde reacties, en ik negeer de tips zeker niet! Gister is er nog een 2e terrarium bij gekocht van 60x30, dat mochten ze te weinig ruimte hebben, dat ze beide hun eigen verblijf krijgen. Ze staan op de slaapkamer, dus mocht het verkeerd gaan hoor ik het zeker wel (hele lichte slaper :+ ) alsnog begrijp mijn keuze alsjeblieft niet verkeerd! De halve familie heeft hamsters gehad, daar komen ze ook vandaan.

Dat dacht ik ook. Tot een koppeltje elkaar op klaarlichte dag vermoordde.

MightyMike

Re: Hamsters?! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 06:42

Jammer, wij hadden ook 2 uit 1 nest destijds en ze vochten normaal niet eens, tot de betreffende morgen dat we nog restanten vonden van 1 van de 2 broers... Zou voor de zekerheid de hamsters al uit elkaar halen. Geniet van je nieuwe aanwinsten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 06:43

TS, heel leuk dat je 2 rusjes hebt, echt, maar haal ze voor hun eigen veiligheid en jouw plezier beter vandaag dan morgen uit elkaar. Het zijn niet voor niets solitaire dieren :n.
Veel plezier met ze!

Citaat:
De Russische dwerghamster is een echte koppeldier. Dit betekent dat hij goed samen met een partner van het ander geslacht kan leven. Echter wanneer je ze in gevangenschap in een groep houdt, dan gaat dit meestal mis. Vaak gaat het mis op het moment dat ze geslachtsrijp en paarrijp worden. Ze beginnen te piepen en te krijsen en dat is een voorteken dat het mis gaat.

Bron: http://www.dwerghamster.nl/algemeen/soc ... _solitair/

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:42

karenwrmdm schreef:
Ik snap jullie bezorgde reacties, en ik negeer de tips zeker niet! Gister is er nog een 2e terrarium bij gekocht van 60x30, dat mochten ze te weinig ruimte hebben, dat ze beide hun eigen verblijf krijgen. Ze staan op de slaapkamer, dus mocht het verkeerd gaan hoor ik het zeker wel (hele lichte slaper :+ ) alsnog begrijp mijn keuze alsjeblieft niet verkeerd! De halve familie heeft hamsters gehad, daar komen ze ook vandaan.

Ik zie dat je niet bijzonder veel doet met de tips... Een tweede terra halen, ja hartstikke fijn maar daar hoort dan wel dat tweede hamstertje in te zitten. Ik begrijp niet zo goed waarom je het leven van je hamsters op het spel wilt zetten? Dat is nu wel wat je doet: je weet niet wanneer het mis kan gaan en ondanks dat je een lichte slaper bent, kan overdag al een voorteken gegeven worden en 's avonds (voor je het weet) zit je met twee bebloede hamsters.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:52

Ik zou ze nu apart zetten! De kans dat ze gaan vechten is 100%. De vraag is alleen: wanneer? Als je twee diertjes bij elkaar had gewild had je toch voor bijvoorbeeld muizen moeten kiesen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:53

Daarbij: je doet ze echt geen plezier met bij elkaar zetten. Echt niet. Een hamster alleen is simpelweg niet zielig.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:26

'ja maar ze liggen zo lief in dat huisje en ze eten samen'

Dat is omdat ze allebei moeten eten en allebei per se in dat huisje willen liggen, niet omdat ze het zo gezellig vinden. Is vaak een argument van mensen die dan twee hamsters samen houden en op die manier denken dat het wel goed zal gaan, maar dat is helaas niet zo.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:47

Eten ze elkaar dan op?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:49

Dat gebeurde bij mij wel nadat 1 van de 2 het blijkbaar niet gehaald had..

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:51

Britta31 schreef:
Eten ze elkaar dan op?

Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:21

Dat is vrij normaal, hoe cru het ook klinkt. Van honden is het ook bekend dat dat gebeurt. Ik had 3 degoes (en dat zijn groepsdieren) en toen er 1 dood ging gingen de andere 2 er ook van eten. Dat heeft in principe niets te maken met het solitair leven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:52

Bizzybijtje schreef:
Dat is vrij normaal, hoe cru het ook klinkt. Van honden is het ook bekend dat dat gebeurt. Ik had 3 degoes (en dat zijn groepsdieren) en toen er 1 dood ging gingen de andere 2 er ook van eten. Dat heeft in principe niets te maken met het solitair leven.

Maar die degoe ging gewoon dood, in dit geval maken de hamsters elkaar af. Toch wel wat anders. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:15

Ik doelde echt op het eten, elkaar afmaken is idd niet de bedoeling maar dat krijg je inderdaad wel als je ze bij elkaar zet. Ik heb als kind ook twee rusjes bij elkaar gehad (onwetendheid, kwamen wel uit hetzelfde nest) maar dat ging niet lang goed.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:17

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:29

als je toch 2 terra's hebt, waarom doe je ze nu dan niet appart inplaats dan wanneer er 1 half dood is en de andere nog wat in leven ?

eigenlijk wacht je gewoon dat ze ruzie gaan maken en dan nog eens een keer gaat scheiden ?

ik wil je niet aanvallen ofzo, alleen vind het wat jammer !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:09

karenwrmdm schreef:

Sorry ts maar je snapt het duidelijk niet.
Als ze aan het vechten gaan gaat dat meteen op de dood en zelfs als jij er al bij bent en als je er al wakker van wordt ben je ws te laat, ben je dat nog niet hoe wil je dan in vredesnaam 2 vechtende hamsters uit elkaar halen?? Dat is echt niet te doen hoor.
Neem de adviezen nu aub aan en haal ze uit elkaar want jij vind over een paar maanden een dode hamster.
Het is niet de vraag óf het gaat gebeuren maar wanneer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:11

Ik snap ook echt niet waarom TS ze niet meteen uit elkaar haalt als ze toch een ander terrarium heeft? Het is niet alsof die beestjes het zo leuk vinden om bij elkaar te zitten, dat doe je puur voor jezelf...

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:22

Okee jullie zijn duidelijk geweest :Y) ze hebben beide nu hun eigen hokje, en die staan bovenop elkaar, best een grappig gezicht zon flatje! Vanmorgen nog wat bakjes en speeltjes bijgehaald, zodat ze ook dezelfde inrichting hebben.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:25

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:34

Super ts, heel fijn!
Zijn ze van glas? Let je dan bij het stapelen wel op dat de onderste ook voldoende frisse lucht aanvoer heeft?
En klimmateriaal is idd wel belangrijk als je een glazen of plastic bak hebt. Die van mij klommen altijd hele rondjes langs de tralie's maar dat kan bij jou dan niet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:58

Fijn dat je ze nu apart hebt gezet!
Veel plezier met je hammies! Een foto is ook welkom :)

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:03

Misschien een goudhamster?

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:44

Ik kom net terug van de dierenwinkel, en heb van die strookjes gehaald, die ze normaal in aquariums hebben, ze vinden het geweldig! Wat nou nachtdieren Haha!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:54

Ik heb vroeger ook een Russische hamster overgenomen van iemand die er ook twee had en ze vochten veel dus dan hoor je ze logisch uit elkaar te halen.

Maar in de dierenwinkel zitten ze allemaal samen in een hokkie gepropt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:11

doemaar schreef:
Ik heb vroeger ook een Russische hamster overgenomen van iemand die er ook twee had en ze vochten veel dus dan hoor je ze logisch uit elkaar te halen.

Maar in de dierenwinkel zitten ze allemaal samen in een hokkie gepropt?

Tsja... Er zijn wel meer dingen te zeggen over dierenwinkels.