Kat is veel van nest kittens weg -> kitten drinkt niet genoe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liiszle

Re: Kat is veel van nest kittens weg -> kitten drinkt niet genoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 08:30

Ik vind hem wat hoekiger,maar is lastig te zeggen omdat de grote dik is en de kleine weinig vetjes heeft.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:37

Aan de ademhaling zou ik vermoeden dat dit kitten misshien een 'flat chest' heeft....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:38

niet alles doorgelezen alleen van ts zelf.
maar kan het niet zo zijn dat de moederpoes de kittens afstoot omdat deze misschien niet gezond zijn?
ik vind het namelijk erg agressief gedrag en ook omdat ze ze geen melk wil geven.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:44

wij hebben nu ook een nest jonge honden en een nest jonge katten.
je moet ze dagelijks wegen.
op ongeveer dezelfde tijdstip en dit op papier zetten.
zo kun je dagelijks zien of ze groeien.
groeien ze dan is het goed.
vallen ze af of blijven ze gelijk dan is het niet goed.
sommige katten zitten nou eenmal weinig op het nest en weten ze precies wanneer ze drinken moeten hebben.
en vertrouw je het niet dan echt bij voeren.
en sommige katten snappen het gewoon niet.
en soms worden ze ook afgestoten omdat ze gewoon niet goed zijn,
hadden wij met 1 pup dat niet meer geaccepteerd werd.
wij na de dierenarts en bleek ze longontsteking te hebben omdat ze zich wat verslikt had in het flesje.,
maar nu gaat alles weer goed.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:49

Ik heb niet alles gelezen maar ik heb zelf een poes die een nest van 5 kittens had. Onze kat kwam een paar uurtjes per dag bij de kittens liggen en de rest van de dag liet ze de verzorging aan ons over. Het was niet zo dat ze de kittens afstoot. Maar eentje is er daardoor wel dood gegaan. Dus we hebben de kittens melk bijgevoerd. En goed hun gewicht in de gaten houden! Succes!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:51

gewicht is echt het belangrijkste weeg ze op een keuken weegschaaltje.
al komen ze maar een paar gram aan dan is het goed.
doen ze dit niet is er wat mis

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:09

Lieve mensen, wegen doe ik 2x per dag op een keuken weegschaal. Bijvoeren doe ik al een week en dat gaat goed.

Helaas gaat het met de kleine niet goed vandaag en gaan we nu naar de dierenarts.Denk niet dat ze het overleefd...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:29

sterkte, en ben erg benieuwd. nogmaals mijn post hierboven, was er al niet eerder iets aan de hand waardoor moeder de kittens 'afstootte' het gedrag wat ze vertonen doen ze namelijk niet voor niks.
en het 'spelen' lijkt meer op een kat die haar jong wil doden heb het zo nog nooit gezien hoor het 'spelen'

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:33

Succes!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:00

Liiszle schreef:
Lieve mensen, wegen doe ik 2x per dag op een keuken weegschaal. Bijvoeren doe ik al een week en dat gaat goed.

Helaas gaat het met de kleine niet goed vandaag en gaan we nu naar de dierenarts.Denk niet dat ze het overleefd...

Oohh en op het wandelfilmpje zag ze er zo vitaal uit!

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen....

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 13:50

Ik ben net terug van de dierenarts..

Ze krabbelde weer wat op toen we onderweg waren. daar is er geluisterd naar haar hart/longen en slijmvliezen gecontroleerd. in principe is daar niets mee aan de hand.
enkel de hoekige vorm van ribbenkast maakt dat ze niet genoeg long inhoud heeft. hier kan ze overheen groeien of iig een stuk ouder mee worden.
wel vond ze het filmpje dat ik gemaakt had vanochtend op epileptie lijken, dus dat moet ik in de gaten houden.
ze wil het iig 2 weken aan kijken. ze moet iig langzaam aan groeien, dan is de kans op overleven aardig.
dierenarts vond ook dat ze knap liep en aardig wat levenslust er in had zitten, dus dat klonk goed.

Vanochtend was het erg schrikken.. ze leek wel bewusteloos, ademde héél raar, tong uit dr mond, compleet slap. dacht echt dat ze in mijn armen zou dood gaan..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:58

Nu ga ik iets zeggen wat niet rot bedoelt is, maar misschien wel een kern van waarheid bevat..

Een kitten waar wat mee aan de hand is, verstoot moeder normaliter.. en zo'n kitten zal het dan in de natuur ook niet overleven.
Bij jouw kitten zit een stuk bemoeienis van de mens (logisch, zou ik ook doen).
Zou het niet zo kunnen zijn dat de moeder voelt dat er iets niet goed is met het kitten, en wil ze em eigenlijk verstoten.. maar wat niet gaat omdat de mens zich ermee bemoeid?

Begrijp me niet verkeerd... ik ben dol op schilpad poesjes.. en kittens in die kleur zijn helemaal geweldig.. <3 <3

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 14:07

ik begrijp wat je zegt hoor, en de praktijk zal het leren..
maar moeder poes doet ook tegen kern gezond zusje vreemd (ook happen, alhoewel dat minder vaak is dan naar kleine)

het zal dus vast een combi zijn.. zwakke kitten plus verwarde moeder poes zorgt voor gezeur.

ik kijk het max 2 weken aan. wil niet een dier in leven houden dat niet kan..
en de kleur is inderdaad prachtig, zijn geweldig leuke dieren :D

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:19

Hoi TS
ik lees al een tijdje mee en ik wil even zeggen dat ik het erg goed vind wat je doet.
Je hebt nu een hele hoop extra kosten, stress en zorgen waar je helemaal niet om gevraagd hebt.
Heel knap dat je zo je best blijft doen voor de kleintjes. Ik hoop dat ze het beide redden.

Moeder poes vind ik inderdaad erg ruw met haar kleintjes omgaan. Ik heb erg veel nestjes gezien van jongs af aan, en heb eigenlijk nog nooit een moederpoes zo met haar kleintjes om zien gaan. Ik schrok een beetje van je filmpje. Maar ja dat weet je zelf ook wel, en je doet er alles aan wat je kan. +:)+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:03

Liiszle schreef:
Ik ben net terug van de dierenarts..

Ze krabbelde weer wat op toen we onderweg waren. daar is er geluisterd naar haar hart/longen en slijmvliezen gecontroleerd. in principe is daar niets mee aan de hand.
enkel de hoekige vorm van ribbenkast maakt dat ze niet genoeg long inhoud heeft. hier kan ze overheen groeien of iig een stuk ouder mee worden.
wel vond ze het filmpje dat ik gemaakt had vanochtend op epileptie lijken, dus dat moet ik in de gaten houden.
ze wil het iig 2 weken aan kijken. ze moet iig langzaam aan groeien, dan is de kans op overleven aardig.
dierenarts vond ook dat ze knap liep en aardig wat levenslust er in had zitten, dus dat klonk goed.

Vanochtend was het erg schrikken.. ze leek wel bewusteloos, ademde héél raar, tong uit dr mond, compleet slap. dacht echt dat ze in mijn armen zou dood gaan..

Volgens mij heb ik eens iets gezien op youtube van een dierenarts die een soort corset had gemaakt voor dit probleem. Het was weliswaar bij een puppy maar na enkele weken was het dier hersteld en had een normale borstkas gekregen.

Ik ga eens even op zoek want misschien ziet jou dierenarts er wel wat in...het was gemaakt van een paar huis tuin en keuken spulletjes dus het zullen de kosten niet zijn.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 15:06

Bedankt SanneJas, het is inderdaad erg vervelend dat het zo moet lopen terwijl ik daar absoluut niet voor gekozen heb.
maar dieren blijven dieren, en die laat je niet zomaar aan hun lot over.
ik wil -mocht ze dood gaan- mezelf recht in de ogen aan kunnen kijken en er gerust op zijn dat ik er alles aan gedaan heb.

Ik ben erg benieuwd Cowgirl! wie weet kan dat inderdaad helpen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:18

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:20

Liiszle schreef:
Bedankt SanneJas, het is inderdaad erg vervelend dat het zo moet lopen terwijl ik daar absoluut niet voor gekozen heb.
maar dieren blijven dieren, en die laat je niet zomaar aan hun lot over.
ik wil -mocht ze dood gaan- mezelf recht in de ogen aan kunnen kijken en er gerust op zijn dat ik er alles aan gedaan heb.

Ik ben erg benieuwd Cowgirl! wie weet kan dat inderdaad helpen!

Nou Liiszle volgens mij kun je dat nu al :j

Heb je eigenlijk nog iets laten weten aan degene van wie je de mamapoes hebt overgenomen?

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:55

Bedankt lieve mensen :) doet me goed dat mensen mee leven.

Ik kan helaas geen contact opnemen gezien ik haar gegevens niet meer heb (alles over telefoon gegaan, nieuwe telefoon alles er uit gegooid wat ik niet gebruik.. beter niet kunnen doen dus ;) )

helaas heb ik stomme collegas die mij niet wilde aflossen/overnemen.. dus ik zit tot 22:00 op mijn werk ipv waken bij de kleine..
gelukkig heeft een goede vriend zijn plannen laten vallen om de kleine te blijven voeden en in de gaten te houden. maar oh wat ben ik teleurgesteld en verdrietig dat ik er niet kan zijn... zou het mezelf eeuwig kwalijk nemen als ze het nu opgeeft.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:56

Cowgirl, das idd een mooi filmpje en een top arts!

helaas is dit een constructie voor "zwemmertjes" daar heeft zij geen last van. wel kan ik eens gaan kijken naar soort gelijke constructies voor rib reconstructie ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:13

Heeft ze flat chest?

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 20:05

dierenarts zei wat afgevlakte borst,maar niet direct een flat chest.
maar as we speak is de kleine weer naar de DA..

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 02:46

Liiszle schreef:
dierenarts zei wat afgevlakte borst,maar niet direct een flat chest.
maar as we speak is de kleine weer naar de DA..

En? Wat was er, hoe gaat het?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 06:58

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat.

Misschien is er idd toch wel wat aan de hand met de kleine en verstoot de moeder het gewoon.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:32

Had een heel verhaal getypt, klik ik op delete :( herkansing :

Heb lopen huilen als een baby vannacht.. Ze wilde echt niet meer, ze was op dacht dat ze haar laatste adem zo zou uitblazen.
Tot half 3 vanacht naast haar gezeten. Leek niets te veranderen, dus "afscheid" genomen en zelf uurtje gaan slapen.
Rond half 5 er uit gegaan en wonder boven wonder leek ze wat opgeknapt. Kroop wat rond en zocht aandacht. Beetje druivensuiker mix gegeven en weer bed in gegaan.

Nu eigenlijk situatie het zelfde. Ze wil niet opgegeven, blijft vechten.. Maar is dat eerlijk? Moet ik niet voor haar kiezen?

Ik heb net afgesproken dat ik vanmiddag aankijk of er iets positiefs gaat veranderen. Zo niet, laten we haar gaan...