Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:11

ThreeFingers schreef:
@knetterhard
Schreef:Ik geef je helemaal gelijk, maar ik bedoelde dan ook meer de reacties van het afschieten en die met een kattepult 

Als je een catapult goed gebruikt, heeft het een schrikeffect! Wat is daar zielig aan?

Misschien zien ze zoiets voor zich:

Afbeelding

:')

Sammie

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:18

Dan heb je niet alleen de kat, maar ook de buren gelijk laten schrikken :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:18

Ach en de coniferen waren toch al afgebrand :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:22

Fiffill schreef:
Ach en de coniferen waren toch al afgebrand :')

Niet helemaal.. Zit een gat in. Het ging zo van "mam.. De buren hebben een vuurton! ... Of zijn dat.. Mam! De coniferen staan in de fik :wow: *driedubbele spastische aanval*" maar die staan voor, vogeltjes achter.

We gaan eerst even een knoeperdshard schietend waterpistool proberen, daarna van dat stinkend spul.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:18

Fiffill schreef:
ThreeFingers schreef:
@knetterhard
Schreef:Ik geef je helemaal gelijk, maar ik bedoelde dan ook meer de reacties van het afschieten en die met een kattepult 

Als je een catapult goed gebruikt, heeft het een schrikeffect! Wat is daar zielig aan?

[ Afbeelding ]

Hahaha _/-\o_

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:21

secricible schreef:
8nnemiek schreef:
Aan de kattenhaters hier; jullie hebben dus geen problemen met een muizenplaag?
Zeker bij een volière voelen die muizen zich goed thuis. En de beste manier om de muizenpopulatie in toom te houden is met kleine roofdieren als katten, hermelijnen, roofvogels enz.. Stel je voor dat iedereen elkaars katten maar zou gaan afschieten.. dan liepen de muizen nu bij jullie over de tafel :Y)

Dat is het echt het allerraarste argument ooit... Als ik muizen heb zorg ik daar zelf wel voor. Jou kat hoeft niet in mijn tuin te lopen omdat ik anders misschien muizen zou kunnen krijgen... Mijn hond loopt toch ook niet over jou terrein omdat je misschien een inbreker zou kunnen krijgen? :')
Wat een rare argumenten worden hier gebruikt door mensen om te verantwoorden dat hun huisdier over mijn terrein mag lopen.

Dat het duur is om je tuin af te zetten als argument om katten maar los te laten si nog zo'n raar argument. Als ik geen geld heb om mijn weiland af te zetten mag mijn paard toch ook niet ineens over straat lopen? "sorry agent, maar ja, een weiland afzetten kost me zoveel geld, daar moet ik echt een hele tijd voor sparen..." :j

Inderdaad, erg raar. Net alsof mensen uit pure menslievendheid hun kat naar buiten schoppen omdat de buren anders misschien last van muizen krijgen. :P
Nee hoor, het gaat altijd om ik ik ik: als mijn kat maar lekker zijn gang kan gaan (en ik de bak niet zo vaak hoef te verschonen omdat de kat dat lekker bij de overburen in de tuin doet.)

Nog een drogreden: iedereen die tegen stropende katten in zijn tuin is, is een kattenhater. :roll:
En zo vechten mensen zich als "kat en hond" door dit draadje heen. _O-

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:19

Fiffill schreef:
ThreeFingers schreef:
@knetterhard

[ Afbeelding ]

Misschien ben ik iets teveel van de rampscenario's hoor (aangezien ik zelf nogal lomp ben en dan is de kans groot om verkeerd te raken) -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:14

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:06

Emmer water er overheen, flinke lading.
Niet alleen als hij bij de vogels zit, maar bij elke stap in jou tuin.
Wij hadden bij ons vorige huis last van katten die in de tuin poepten, water er over elke keer en toen bleven ze weg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:34

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:18

misschien toch stroom, gewoon aanzetten als er niemand in de tuin is , kat hoeft maar 1 of twee keer een goeie tik te krijgen en die is er wel van genezen hoor :)
stroom hoeft natuurlijk echt niet standaard aan te staan(als er hond+ kinders in de tuin lopen bv uit)
maar daarnaast, honden en kinderen zijn ook slim zat , uitleggen aan de kinderen dat het auw doet ...en als het ene keer zeer doet, sja, dan weten ze dat direct voor de volgende keer , hond weet het ook snel zat , er hoeft ook echt geen dikke klap op te staan, beetje prik is genoeg

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 09:07

Sorry voor de late reactie, maar door ziekte was en ben ik al een tijdje uit de running.

We hebben nog niet echt een oplossing, we denken op het moment aan een balletjes pistool om m goed te laten schrikken. Vannocthend zat hij OP de voilliere, ik erop spuiten met water maar het heeft echt geen zin ( plus de buurvrouw werkte in de tuin om f***ing kwart voor zeven ) dus had niet veel zin.. Kat komt daar trouwens ook nooit binnen, slaapt in onze tuin tussen het onkruid en volgens mij krijgt hij geeneens voer daar..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:37

Een balletjespistool? Schaam je.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:39

Laat de buren zich lekker schamen dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor hun dieren. Die kat schrikt een paar keer en houdt er niks van over met zo'n balletjespistool.
Aanstellen is ook een vak apart.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:40

Inderdaad, hij gaat er heus niet dood van :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:57

Zo'n balletjespistool richt geen schade aan. Wij hebben hier ook ontzettend veel last van grote houtduiven die nergens bang voor zijn. Mijn vogels in de voliere schrikken zich echter steeds het apezuur wanneer die beesten opvliegen. Met een balletjespistool blijven ze tenminste even weg (er wordt niet gericht geschoten. Ze schrikken al genoeg van het geluid).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:08

Maar een balletjespistool werkt toch alleen als je er zrlf bij bent? Of zijn die automatisch?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:18

Je hond opjutten zodat hij achter die kat aan gaat, heb ik ook gedaan. Dat poedersuiker beest hing zo vaak aan mn voliere ik werd er niet goed van. Als wij op straat lopen reageert mn hond totaal niet op katten, maar als ze in de achtertuin zitten rend hij er blaffend op af. Is ong. 5x gebeurt en sinds dien geen kat meer gezien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:39

Ik zou het ook je hond aanleren dat hij gaaf blaffen naar de kat. Hond kan wel verschil makrn tussen zijn territorium en op straat.
Vind wel belachelijk dat je pa hem iets aan wil doen. Ik mag tocg hopen dat mijn buren naar me toe komen als er iets is. Ipv mijn dieren temishandelen. Dan zou je bij mij zo verkeerd zijn en waarschijnlijk spoedig willen verhuizen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:49

Sorry, maar reacties over balletjespistolen en catapulten vind ik echt belachelijk. Een kat is gewoon nog steeds een dier, wat zijn natuurlijke gedrag uitoefent. Heeft hij een idee dat die vogels van iemand zijn en hij ze dus niet mag opeten?

Een bak water ofzo is ook goed, gewoon elke keer een flots eroverheen als hij een voet in de tuin zet. Maar pistolen en dat soort dingen... :r

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:53

Want je denkt dat een bak water over zich heen krijgen prettiger is voor die kat als een balletjespistool? Weet je uberhaupt wat een balletjespistool is? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:18

Ja, dat weet ik. Maar het feit dat je op een dier gaat schieten... maakt niet uit met wat. Als mijn katten zoiets deden zou ik er geen problemen mee hebben als ze een emmer water over zich heen kregen... eigen schuld. Maar een balletjespistool... je kan altijd een oog raken bijvoorbeeld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:15

Je laat je kat vrij rond lopen in een wereld waar achter iedere hoek een potentieel dodelijk gevaar schuilt, maar een balletjespistool ben je op tegen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:23

Resistance schreef:
Ja, dat weet ik. Maar het feit dat je op een dier gaat schieten... maakt niet uit met wat. Als mijn katten zoiets deden zou ik er geen problemen mee hebben als ze een emmer water over zich heen kregen... eigen schuld. Maar een balletjespistool... je kan altijd een oog raken bijvoorbeeld.

En verkeer op de weg, potentiele vergiftiging etc maakt niet uit? :+
Geloof me maar dat een balletjespistool echt geen schade aanricht.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:24

Gini schreef:
Je laat je kat vrij rond lopen in een wereld waar achter iedere hoek een potentieel dodelijk gevaar schuilt, maar een balletjespistool ben je op tegen?

Dat er mensen bewust zoiets overwegen.

Ooit gehoord van leven en laten leven? De buren hebben een kooi vol irritante vogels, zij een dikke zwarte kat.