ElineS schreef:kimberly1995 schreef:Ik vind dat mensen al vaak zat misbruik maken van situaties om hun dieren maar overal mee naartoe te sleuren. Zo onder andere in winkelcentra. Ik zie het nut er niet van in om mijn dier overal mee naar toe te sleuren, behalve de plaatsen waar het voor het dier ook fijn is en zowel dier als mens geen last van elkaar hebben.
Ik ga niemand verbieden hun dier mee te nemen in het OV, maar voor mij is dat onnodig. Mijn honden spelen in de tuin, worden uitgelaten. Gaan met de auto naar de dierenarts, het strand, bos en dergelijke.
Qua dierenartsbezoek kan ik het me voorstellen. Maar gewoon voor de leuk? Nee..
Ik reis tussen Assen en Groningen, mijn ouderlijk huis en mijn studentenhuis. In het weekend ben ik bij mijn vader. De hond gaat met me mee. Ik ben student en heb geen auto. Dus ik ga met het OV. Moet ik dan maar niet in het weekend naar mijn vader gaan? Of de hond een heel weekend achterlaten thuis? Omdat er een paar mensen zijn zoals jij die vinden dat het niet kan. Als de hond naast de stoel ligt of op de stoel met een kleedje (mits er ruimte is) wat heb je dan te klagen? Heb jij last van de hond, als dat gewoon een goed gedragen hond is die stil ligt op de grond of het kleedje? Lijkt me niet.
Ben je allergisch en je wandelt een trein in waar een hond zit, dan loop je een stukje verder. Is ook niet het einde van de wereld. Ben je bang voor honden, heel vervelend.. Maar dat is toch echt je eigen probleem, waar je beter maar aan kunt werken, want overal zijn honden en niet iedereen kan rekening met je houden.
Een beetje rekening met elkaar, natuurlijk. Absoluut. Maar dat moet van beide kanten komen. Zowel de reiziger/persoon zonder de hond en degene met de hond.
Maar als fifi op de bank heeft gezeten kan je zelfs nadat de hond weg is nog een allergische aanval krijgen. De haren/huidschilvers los van de hond kunnen dat al triggeren. Mijn vader kon bijv. alleen bij oma op bezoek als die dag zelfs of de dag ervoor mijn oom met zijn hond niet was geweest. De hond was niet op de zelfde plaats en tijd aanwezig, en toch kreeg mijn vader het vreselijk benauwd als er niet flink was schoongemaakt na dat de hond op bezoek was geweest. Vanuit dat oogpunt vind ik dat dieren in de trein/bus ten alle tijden op de grond of in een speciale reistas horen, ik zeg daarbij niet dat ze niet mee mogen in het OV (daar is het namelijk openbaar voor), maar dat men wel moet zorgen dat er geen overlast word veroorzaakt.
Maar wat ik soms nog erger vind is dat mensen hun pinda's weigeren weg te doen wanneer daar om gevraagd word. Een kind blauw zien aanlopen door een pinda allergie is echt erg om te zien.
Honden in winkels vind ik trouwens echt not-done. Zelf eens gezien hoe iemand met hond erbij in een kleding winkel het 1 en ander aan het bekijken was. En die hond maar lekker zijn poot op tillen tegen de kleding
. Ben daar ook nooit meer binnen geweest.
blegh!
Of die zo'n fantastische niet-verharende hond hebben
. Anyway, lees zoals je wilt
. Bovendien is mijn hond echt schoner dan een heel aantal van de mensen die met het OV reist
, het scheelt wel door een hond niet op de bank/stoel te zetten dan komen daar iig minder allergenen op en doe je de mensen die allergisch zijn een groot plezier.