Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een beetje jammer, je post komt nogal generaliserend over op dat gebied.
Een goede hondenrolstoel kunnen ze net zo hard mee rennen als dat ze deden mét pootjes.
). De eigenaar zei dat ie hem binnenkort wilde laten inslapen, want met een rolstoel is geen hondwaardig leven? Dat vond ik zo raar. Ik zag daar helemaal geen hond die ongelukkig was, maar eentje die 100% om heeft leren gaan met de rolstoel en die gewoon hartstikke vrolijk was. 
). Dus ik zie het probleem nooit zo heel erg van inslapen / afmaken ..
) maar zo werkt het toch ook niet altijd hoor.. Dieren zijn hard onderling, als je niet mee kan komen ga je dood, en vaak niet heel snel. Dus als je daarin als mens kan helpen, moet je daar je verantwoordelijkheid nemen..
Nikass schreef:Tja Mick75, toch denk ik niet dat die mensen zichzelf van kant maken als hun kruisband gescheurd is![]()
Het is idd een heftige operatie en ik weet niet of ik het nog eens zou doen nu ik weet dat mijn holistisch dierenarts soms niet overgaat tot operatie maar het lichaam zelf laat herstellen (ik heb het over een grote hond, bij kleine hondjes gebeurt dat vaker) maar laten inslapen, nee, niet als er nog mogelijkheden zijn.
Dat een dier of een mens als hij overlijdt zich niet bewust is van het leven wat hij nog gehad had kunnen hebben maakt dat leven niet minder waard. "Wat niet weet wat niet deert" is hier niet van toepassing. Waarom willen we dan de kindertjes in Afrika van de hongerdood redden? Een dier niet opereren en laten inslapen heeft het dier overigens ook geen keus in.
De dieren in het wild hebben zeker een hard leven. Ik ben het met Cer eens dat mensen daar soms hypocriet in zijn (bijv de ovp is zielig, maar van hongerdood stervende welpjes in Afrika niet)
Toen mijn hond haar kruisband scheurde heb ik niet besloten haar te laten opereren omdat ik het afscheid niet aan kon, maar omdat ik haar het leven gunde, dat ze nog zo in zich had (en nog steeds heeft). Een heel bewuste keuze in het belang van mijn hond.
, het toeval wil dat hij mij koos en ik als een blok voor hem viel. De Onplaatsbare Hond.
Nikass schreef:Mwm maar volgens mij bedoel jij hetzelfde als Leeuwnie. Je kijkt naar de kwaliteit van leven van het individu en je laat het niet bij voorbaat inslapen omdat het voor de normen van de buitenwereld niet meer waard is.
Als jij zelf uiteindelijk constateert dat het niet meer gaat... dan neem je een beslissing. Maar niet al bij voorbaat.
Maar goed, dan ben ik het er mee eens.
Nikass schreef:Ragdollcat schreef:Tegenwoordig zitten er heel veel van die pitbull achtigen in de nederlandse asielen en dat is helaas niet wat de meeste mensen zoeken (begrijp ik volkomen, want pitbull achtigen he).
Dus gaat men kijken naar de niet pitbull achtige buitenlandse honden, wat ik ook ergerlijk vind.
En die buitenlandse honden gaan ook vroeg of laat in de nederlandse asielen terechtkomen.
En zo blijft het probleem bestaan, dat er veel honden in asielen zitten die een lieve baasje zoeken.
Hoezo is het ergerlijk dat iemand op zoek gaat naar een hond en geen pitbullachtige wil?
En waarom zouden die buitenlandse honden per definitie weer in het asiel belanden? Ik heb nog nooit een buitenlander in het asiel zien zitten nadat hij al geadopteerd is geweest.
Dat er veel pitbullachtige in het asiel zitten zegt iets over de mensen die in eerste instantie zo'n hond nemen, meestal omdat het lekker macho is.

sannutjjuuuh schreef:Walgelijk, Die beesten (kippen, paarden, koeien, varkens) die kreupel of ongeneselijk zijn zo op je bord ligt.. Als ik vlees zie, Denk ik altijd wat die beesten hadden, Of ze gewoon vet gemest waren, Of pijn hadden.. Daarom ben ik ook al bijna en jaartje vegetariër, En mensen vragen wel eens of dat wel vol te houden is, Waar ik altijd het zelfde op antwoord: "makkelijker dan wel vlees eten"