De hondenliefhebber, de eeuwige underdog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: De hondenliefhebber, de eeuwige underdog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:04

Uiteraard wist ik waar ik aan begon en heb ik dat beseft voor ik een hond kocht. Maar dat betekent niet dat je het er maar mee eens hoeft te zijn en geen tegenwoord hoeft te geven...
Als ik graag een opleiding wil doen waarvan ik weet dat de kwaliteit matig is, hoef ik daar toch ook niet mee accoord te gaan onder het mom van "je wist waar je aan begon?"
Wel vind ik dat je met klagen alleen niets bereikt, dan moet je ook serieus er iets mee doen en in gesprek gaan met bijvoorbeeld gemeentes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:06

secricible schreef:
Uiteraard wist ik waar ik aan begon en heb ik dat beseft voor ik een hond kocht. Maar dat betekent niet dat je het er maar mee eens hoeft te zijn en geen tegenwoord hoeft te geven...
Als ik graag een opleiding wil doen waarvan ik weet dat de kwaliteit matig is, hoef ik daar toch ook niet mee accoord te gaan onder het mom van "je wist waar je aan begon?"
Wel vind ik dat je met klagen alleen niets bereikt, dan moet je ook serieus er iets mee doen en in gesprek gaan met bijvoorbeeld gemeentes.

Nou, als je begint aan een opleiding waarvan je weet dat de kwaliteit matig is dan is het wel degelijk een goed idee om een andere opleiding te zoeken hoor...
De vraag is wat erger is: beginnen zonder research te doen, en daarna klagen, of beginnen terwijl je weet dat het allemaal niet denderend is en toch zeggen dat het niet goed is.
Je kunt hopen dat het meevalt, maar dat is imo niet voldoende...

En ja, het bovenstaande is dus ook van toepassing op een hond ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:09

het leven in de stad met hond...Drama's. Ik woon weer in mij n ouderlijk huis hartje Den Haag. Wijk gevuld met niet Nederlanders en elke stap die mijn hondjes zetten hoor ik 'opk*nkeren met je k*nker honden'...Helaas verdwijnen hier de uitlaatvelden in de woonwijken en maken die plaats voor veldjes waar leuke bossages worden geplant die door de gezellige opgevoede kindertjes in het kanaal worden gegooid, gewoon voor de grap.
Gelukkig zijn er wel grotere parken in de buurt waar ze los kunnen, maar de laatste ronde door de wijk is geen pretje :(

secricible

Re: De hondenliefhebber, de eeuwige underdog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:10

Mee eens woogy.. Ik woon naast het zuiderpark, dus wandelruimte genoeg. Maar de losloopgebieden worden nu toegankelijk voor de bbq. Alsof het gedeelte waar honden verboden zijn niet voldoende is voor barbecuend volk...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:11

Sociaal gedrag begint met inlevingsvermogen.
Je beeld van de werkelijkheid is een waarheid maar niet dé waarheid.
Overlast is een relatief begrip, maar de ervaring van diverse mensen geeft wel te denken.

Dat je belasting betaald, geeft je niet het recht vuil op straat achter te laten.

Er zijn nogal wat mensen echt bang voor honden. "Hij doet niets"... jaja.
Helaas te vaak andere ervaringen gehoord en gezien.

Grappig als je de hondenbezitter als de 'underdog' beschouwt..... :) ... maar ook wel een beetje zielig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:17

Vervelend woogy, maar als je dan je hond in de auto propt, lekker naar het buitengebied rijdt, hem daar loslaat en hij rent een wei met koeien in, krijg je hetzelfde van de boer te horen :j

Of als je hem hier in mijn sloot laat zwemmen en mijn pony's in hun eigen weiland de stuipen op het lijf jaagt onder het mom van "hij doet niks, hoor, 't is maar spelen", krijg je van mij ook hetzelfde te horen :j

Vanmiddag nog, lekker weer om te zwemmen, hond duikt de sloot in tussen een moeder met een groep pulletjes en grijpt een jong eendje.
Eigenaar staat erbij en kijkt ernaar, lachend |o
't Geknakte beestje wordt achteloos in de berm gegooid en man en hond vervolgen hun weg |(
"Da's de natuur"

Dacht het niet, meneer :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:19

Zie mezelf niet als underdog, maar ene hond hebben in Den Haag is geen grapje. Waar ze los mogen wordt steeds beperkter. Snap ook niet goed waarom, ze mogen nergens los maar moet toch overal opruimen, dus snap niet helemaal waarom ze dan niet ergens los mogen.
De hondenbelasting rijst de pan uit en soms denk ik wel dat ze het honden bezitters onmogelijk willen maken.

De mensen die er ene zooitje van maken veroorzaken de problemen voor de grote meerderheid die het leuk houdt. Ik doe altijd zo veel mogelijk m'n best om me aan de regels te houden van losloopgebieden en gemeentes, maar sommige zijn zo doldwaas dat er geen touw meer aan te knopen is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:24

secricible schreef:
Jij zet jezelf blijkbaar boven andere hondeneigenaren als je vind dat jij boven de wet uiteteekt.

Bedoel je dat nou naar mij persoonlijk? En zo ja, wil je geen persoonlijke vervelende insinuaties doen terwijl ik gewoon argumenten voor een bepaald standpunt aandraag? Ik kan prima een theoretische discussie voeren zonder al het geschrevene in de praktijk te brengen hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:41

Woogy schreef:
Zie mezelf niet als underdog, maar ene hond hebben in Den Haag is geen grapje. Waar ze los mogen wordt steeds beperkter. Snap ook niet goed waarom, ze mogen nergens los maar moet toch overal opruimen, dus snap niet helemaal waarom ze dan niet ergens los mogen.
De hondenbelasting rijst de pan uit en soms denk ik wel dat ze het honden bezitters onmogelijk willen maken.

De mensen die er ene zooitje van maken veroorzaken de problemen voor de grote meerderheid die het leuk houdt. Ik doe altijd zo veel mogelijk m'n best om me aan de regels te houden van losloopgebieden en gemeentes, maar sommige zijn zo doldwaas dat er geen touw meer aan te knopen is.

Dat is toch logisch? Het idee is toch dat in een uitlaatgebied je niet op hoeft te ruimen en daarbuiten wel?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:53

xSogno schreef:
Zo normaal gesproken is dat dus blijkbaar niet. Overal waar ik kom hondenpoep op voetbalveldjes, als ik de hond van familie wel eens uitlaat van die kleine rotkeffertjes die los lopen en mijn aangelijnde hond aanvallen... Op het strand al meerdere keren honden achter me aan gehad te paard (loslopende honden passeer ik altijd in stap).

Omdat jij in de buurt last heb van kleine rotkeffertjes en poep op hondenveldjes ben ik asociaal en hou ik me niet aan de regels? Misschien moet je eerst eens vragen of mijn hond in dat bos los mag lopen voordat je begint met beschuldigen.

Je hebt overal aso's. Zowel onder hondenbezitters, paardenbezitters als autobezitters. Maar jij scheert nu iedereen over een kam en bent hier alleen maar je frustratie aan het spuien.

Ik heb een hond van 54 kilo en ik ga er standaard vanuit dat mensen bang zijn van mijn hond. Daar hou ik dan ook rekening mee en ik heb veel tijd gestoken in de opvoeding. Mijn hond loopt standaard los, maar als er mensen aankomen dan roep ik hem bij me tot ze gepasseerd zijn.

Daarnaast denk ik dat er een groot verschil is tussen wonen de grote stad of dorpen. In de stad zal het een stuk lastiger zijn met een hond en heb je ook eerder last van een hond.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:42

Magrathea schreef:
Woogy schreef:

Dat is toch logisch? Het idee is toch dat in een uitlaatgebied je niet op hoeft te ruimen en daarbuiten wel?

Nee bedoelde het eigenlijk andersom, tegenwoordig mogen ze nergens meer komen, terwijl je toch op moet ruimen, dus dan maakt het toch niet uit waar je wel en niet loopt?