Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
betadine schreef:Ik bedoel dat sommige rassen hardleerser zijn als andere. Probeer een malamute los te laten lopen. Bij de ene lukt dat bij de andere niet, maar in het algemeen is dat bij hun toch een moeilijk punt.
Tjechen zijn geboren jatters, kind met koekje is hap koekje (heel voorzichtig) , maar toch weg met het koekje. Je mag dan nog zo streng zijn als je wil...volgende keer doet die het opnieuw...
Ik wil dan weten wat jullie doen...
situatie: bord op tafel met eten. Hond steelt het je hoort het geluid draait je om...
In mijn geval: FOEI!! en al dan niet een kneep in zijn vel en hem wegsturen.
Volgende dag dezelfde situatie: wat doe je dan ? Voor mijn part hetzelfde als de eerste keer, maar dan zelf nog een stukje harder.
Volgende keer weer hetzelfde en ga zo maar door... Ik straf dus omdat ik wel moet straffen, je kunt moeilijk gewoon gaan toelaten ,maar of ik straf of niet op welke manier dan ook, hij doet het opnieuw van zodra hij de kans ziet. ben wel benieuwd wat jullie dan in mijn plaats zouden doen.
Hem op vlees zetten heeft zijn jat-gedrag voor 95% opgelost. De overige 5% kan ik niet oplossen...enkel zo weinig mogelijk kansen bieden, maar wel moeilijk met eentje die alles openkrijgt.
Ik heb me hierbij neergelegd ondertussen, het is zijn karakter en ik verveel me nooit met die hond, hij vind wel altijd iets nieuws uit.
Heb overigens met hem hondenschool gedaan en ipo training. Ze hebben mij gewoon aan kant geschoven omdat niets hielp en dit op 2 verschillende plaatsen. Als alle honden braaf gingen zitten, lag hij lang uit te rollen, kennelijk verveeld. Een gedragstherapeut die ik ken had ook één genomen omdat hij ook zei "kwestie van opvoeden" raad eens waar die tjech na paar maanden zat: juist ja in het asiel. Kon het niet verkroppen dat de hond meer karakter had als hem
betadine schreef:Ik wil dan weten wat jullie doen...
situatie: bord op tafel met eten. Hond steelt het je hoort het geluid draait je om...
Volgende dag dezelfde situatie: wat doe je dan ? Voor mijn part hetzelfde als de eerste keer, maar dan zelf nog een stukje harder.
Volgende keer weer hetzelfde en ga zo maar door... Ik straf dus omdat ik wel moet straffen, je kunt moeilijk gewoon gaan toelaten ,maar of ik straf of niet op welke manier dan ook, hij doet het opnieuw van zodra hij de kans ziet. ben wel benieuwd wat jullie dan in mijn plaats zouden doen.

anneliesdj schreef:@ betadine, je moet sneller zijn en al veel eerder ingrijpen, de hond mag niet naast de tafel staan als jullie eten, als hij netjes op zijn plek ligt kan hij ook niet ongezien iets van je bord snaaien als je even niet kijkt.
Zo ook met dat kind, hond moet leren dat wanneer kind een koekje heeft hij uit de buurt moet blijven = 2 meter ruimte voor het kind, als hij gewoon tegen het kind aan mag staan en er omheen draait kun je niet ingrijpen als hij dat koekje stiekem snaait, dan loop je gewoon ver achter de feiten aan.
dus moet het wel een kruizing zijn. love_western schreef:Denk als ik hier een bak vol voer zet, dat ie ook binnen een minuut leeg is. Dus beestje krijgt 2 x daags een bekertje voer. En nu perfect op gewicht. Helaas krijg ik vaak te horen dat het geen echte labrador is omdat ie zo dun isdus moet het wel een kruizing zijn.
love_western schreef:Denk als ik hier een bak vol voer zet, dat ie ook binnen een minuut leeg is. Dus beestje krijgt 2 x daags een bekertje voer. En nu perfect op gewicht. Helaas krijg ik vaak te horen dat het geen echte labrador is omdat ie zo dun isdus moet het wel een kruizing zijn.
Ayasha schreef:love_western schreef:Denk als ik hier een bak vol voer zet, dat ie ook binnen een minuut leeg is. Dus beestje krijgt 2 x daags een bekertje voer. En nu perfect op gewicht. Helaas krijg ik vaak te horen dat het geen echte labrador is omdat ie zo dun isdus moet het wel een kruizing zijn.
Labradors zijn wel vaker ongeremd kwa eten toch?
LoveUggs schreef:Ayasha schreef:Labradors zijn wel vaker ongeremd kwa eten toch?
Die slokken af en toe echt alles op wat ze tegen komen..
Mijn buren hadden er een (die at dan niet het eten van tafel of wat dan ook) die een sok had opgegeten, en zo'n plasticke speelgoed kip....
Ja maar kijk... Een labrador een plastick kip geven is ook gewoon pesten...
LoveUggs schreef:Het was zn speeltje, ging heel lang goed, tot ze zich ineens afvroegen wat hij nu weer aan het eten was.. En voor ze het wisten was hij opgegeten..
Ook de DA erbij, laten braken, maar dat hielp niet.. Gewoon weer uitgepoept dus..
Maar ook kattenstront enzo was een ramp met hem... Dat zijn gewoon echt alleseters...
iEmmaaa schreef:Sluit me wel aan bij betadine, sommige rassen en sommige honden zijn gewoon hardleerser. Ik zou in jouw situatie dan ook hetzelfde doen.
Ik word met mijn whippet ook aan de kant geschoven bij cursussen omdat hij zogenaamd niet luistert... Hij luistert prima maar het tempo ligt gewoon te laag, het is een snelle hond die moet je bezig houden. En niet zit zeggen en dan 15 min daar laten zitten, hij ziet iets bewegen en is daar op gefocust dat zit nou eenmaal in zijn aard. Voer het tempo gewoon op, dat vind hij mooi en dan luistert hij als de beste.
LoveUggs schreef:betadine schreef:Ik bedoel dat sommige rassen hardleerser zijn als andere. Probeer een malamute los te laten lopen. Bij de ene lukt dat bij de andere niet, maar in het algemeen is dat bij hun toch een moeilijk punt.
Tjechen zijn geboren jatters, kind met koekje is hap koekje (heel voorzichtig) , maar toch weg met het koekje. Je mag dan nog zo streng zijn als je wil...volgende keer doet die het opnieuw...
Ik wil dan weten wat jullie doen...
Hem op vlees zetten heeft zijn jat-gedrag voor 95% opgelost. De overige 5% kan ik niet oplossen...enkel zo weinig mogelijk kansen bieden, maar wel moeilijk met eentje die alles openkrijgt.
Ik heb me hierbij neergelegd ondertussen, het is zijn karakter en ik verveel me nooit met die hond, hij vind wel altijd iets nieuws uit.
Heb overigens met hem hondenschool gedaan en ipo training. Ze hebben mij gewoon aan kant geschoven omdat niets hielp en dit op 2 verschillende plaatsen. Als alle honden braaf gingen zitten, lag hij lang uit te rollen, kennelijk verveeld. Een gedragstherapeut die ik ken had ook één genomen omdat hij ook zei "kwestie van opvoeden" raad eens waar die tjech na paar maanden zat: juist ja in het asiel. Kon het niet verkroppen dat de hond meer karakter had als hem
Een herder is een werkhond. Die moet je dus bezig houden, anders raakt hij idd verveeld. Die hebben veel beweging nodig omdat ze anders gaan vervelen thuis. Wat ik zou doen? Voorkomen. Hond wegsturen bij de tafel, voordat je gaat eten. Komt hij richting tafel? Weer wegsturen. Dit geld voor iedere hond. Niet alleen de Tsjech. Binnen notime, weten ze dat ze daar niet mogen komen.
Iedere hond word als 'jat hond' geboren. Dat is hun instinct, net zoals veel honden een jachtinstinct hebben. Dit valt prima af te leren. Bij de ene hond moeilijker dan bij de ander, maar het kan.
Is maar net hoe standvastig jij zelf als eigenaar bent.
Sommige honden gaan nooit met katten of konijnen kunnen , valt bij sommigen ook niet af te leren. Ben wel benieuwd welke honden jij al van hun jachtinstinct geholpen hebt ?
) dus de kat krijgt nu boven eten en de hond beneden dat werkt wel aardig