enorm dilemma (hondenprobleem)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:31

bridgetF schreef:
speurneusc: Nee ik ga niet voor een border of aussie, onze dochter heeft een lichte honden allergie, vandaar de keuze voor een poedel. Die verharen minimaal tot niet.

cyella: we denken aan een dwergpoedel, beetje rond de 30-40 cm. Ons andere hondje is 32 cm, dus moet ook wel een beetje bij elkaar passen. Een grote koningspoedel loopt haar ondersteboven.

Ik heb een grote poedel, die speelt hier met Jack pups vanaf 4 weken, en hij loopt echt helemaal niks ondersteboven hoor. Hij is heel voorzichtig met die lange stelten van hem :D

dierenfan

Re: enorm dilemma (hondenprobleem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:07

mijn labrador x rottie reu van 40 kg en boxer van 30 kg samen met twee duitse herders van mijn collega (zijn 24 en 40 kg) spelen zeer regelmatig met 2 (mini) yorkshire terriers van 1,8 en 2,1 kg zonder problemen ;)

Het past zich zeker aan en wij hebben nooit problemen gehad. Ja in druk spel rollen die kleintjes wel eens door de modder/ het gras of de bosjes maar normaal gezien worden ze absoluut niet onderste boven gelopen en dit zijn toch wel zeer grote verschillen qua grootte en lompigheid ;) Mijn honden vinden het wel makkelijker springen over zo'n Uk dan over een herder ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:59

Ik heb duitsedog en ook mini chiwafwafs kruisingen van 1,2 kg , alles loopt door elkaar net als onze 7 katten waarvan de laatste die erbij gekomen is vandaag 378 gram weegt.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:50

TS super fijn dat jullie, jullie nieuwe aanwinst gevonden hebben.!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:30

XxLiEsJuHhxX schreef:
TS super fijn dat jullie, jullie nieuwe aanwinst gevonden hebben.!

dank je wel !! *\o/*

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:23

even een update:

Het toypoedeltje is twee dagen geleden opgehaald en we hebben ze vannacht en eergisteren nacht niet gehoord.
Normaal ging onze hond mee naar boven, omdat ze ook dan al niet alleen beneden wil (kan) zijn.

Vanmorgen heb ik ze voor het eerst 20 minuten alleen gelaten.
Geen kik te horen op de geluidsopname, enkel een keer een deurbel en de klok die sloeg,
De deurbel werd gevolg door een blaf, omdat het poedeltje waaks is.
Maar geen ander geblaf, gepiep of gehuil te horen.
Ik hoop dat het zo blijft....ik heb er goede hoop in, daar normaal het gehuil er al na 5 minuten is (was).
En zeker niet zachtjes! Duimen jullie mee, dat het gehuil nu voor altijd is afgelopen?

mvg,
Brigitte

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:35

Ik duim mee! Super dat het nu al zo goed gaat.
(Even off topic, zou een andere hond dan ook kunnen helpen voor een hond die bang/ onzeker is tegenover grote honden?)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:39

Ik duim mee
Wij hadden een hond geadopteerd die 3x teruggebracht was naar het asiel vanwege het niet alleen kunnen zijn.
janken, overgeven, bijten, ontlasten etc.
Bij ons in de roedel nooit iets van gemerkt, denk dus echt dat er honden zijn die niet alleen kunnen zijn.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:40

maylotje,
ik zou het niet weten, ik heb het eerst mogen uitproberen met een leen hond.
Misschien dat je zo iets ook zou kunnen uitproberen met een leen hond.
Ik moest er wel op letten dat het een stabiele hond was en al volwassen.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 19-08-14 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:42

He goed begin!!!

Poehee, zou goed kunnen maar zorg er dan ook voor dat de hond een rustige is en geen spring in het veld als je hem een paar daagjes mag lenen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:27

Wat een goed nieuws.!! :D

Ben stiekem wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst.!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:38

maylotje schreef:
(Even off topic, zou een andere hond dan ook kunnen helpen voor een hond die bang/ onzeker is tegenover grote honden?)

Daar heb je meer garantie op succes mee dan ts met dit idee had ;)
Dat is dus zeker een goed idee maar let dan wel op dat het andere hondje goed sociaal is en de bange hond dus geen verkeerde omgangsmanieren leert. En een paar keer een grote goed sociale hond treffen wil ook wel helpen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 05:58

maylotje schreef:

Dat kan helpen maar kan ook totaal verkeerd gaan. Zou niet de eerste bange hond zijn die zijn/haar maatje wel even gaat beschermen tegen die enge grote hond...... Beter is rustig met oude grote rustige en betrouwbare honden kennis laten maken en langzaam uitbreiden naar andere en wat drukkere grote honden.

Wij hebben als wij met meerdere lopen regelmatig wat terughoudende honden erbij. Deze zoeken en spotten andere honden om daarna de rest erop te wijzen zeg maar. Ook zit er 1 bij die op de hond die we tegen komen af wil vliegen en rondom rondjes gaat lopen rennen al blaffend. Niet echt fijn gedrag omdat dit ook andere honden weer onzeker kan maken of juist kan doen besluiten om maar aan te vallen.

Oftewel mijn eigen honden kunnen prima overweg met andere honden maar als wij in groepsverband lopen dan lijn ik mijn ene hond met grote regelmaat op bepaalde stukken (of als er een andere hond in zicht is) aan. Hij heeft de neiging om wel even kennis te gaan maken en is groot, zwart en grof dus behoorlijk imposant en dat wil ik niet hebben (ondanks dat hij werkelijk nog nooit wat gedaan heeft). Het is niet altijd makkelijk om meerdere honden bij te hebben. Dit moet je echter zelf voor jezelf besluiten. Ik zou niet meer terug willen naar 1 hond en ik vind het heerlijk om met meerdere mensen en een wat grotere (alles bekend!!) groep honden op te lopen die elkaar heel goed kennen, weten wat ze aan elkaar hebben en lekker samen ravotten, zwemmen, rennen enz. Liefst kom ik op een wandeling niet 1 vreemde hond tegen haha maar tja daar zullen wel meer mensen helemaal hetzelfde over denken ;)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:44

Ik lees even mee , zelfde probleem hier ook hond uit buitenland met extreem verlatingsangst .. hij is helemaal gericht op my , van de rest van het gezin moet hij niet zoveel hebben . Wij hebben er een ook hond bij genomen voor hem . Dit heeft niet geholpen . Als ik weg ga gaat de nieuwe hond lekkrr in zijn mand slapen . De andere gaat huilen onrustig door huis rennen klauwen aan deur en ramen .. lastig probleem idd ..

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:23

dierenfan schreef:
maylotje schreef:

Dat kan helpen maar kan ook totaal verkeerd gaan. Zou niet de eerste bange hond zijn die zijn/haar maatje wel even gaat beschermen tegen die enge grote hond...... Beter is rustig met oude grote rustige en betrouwbare honden kennis laten maken en langzaam uitbreiden naar andere en wat drukkere grote honden.

Wij hebben als wij met meerdere lopen regelmatig wat terughoudende honden erbij. Deze zoeken en spotten andere honden om daarna de rest erop te wijzen zeg maar. Ook zit er 1 bij die op de hond die we tegen komen af wil vliegen en rondom rondjes gaat lopen rennen al blaffend. Niet echt fijn gedrag omdat dit ook andere honden weer onzeker kan maken of juist kan doen besluiten om maar aan te vallen.

Oftewel mijn eigen honden kunnen prima overweg met andere honden maar als wij in groepsverband lopen dan lijn ik mijn ene hond met grote regelmaat op bepaalde stukken (of als er een andere hond in zicht is) aan. Hij heeft de neiging om wel even kennis te gaan maken en is groot, zwart en grof dus behoorlijk imposant en dat wil ik niet hebben (ondanks dat hij werkelijk nog nooit wat gedaan heeft). Het is niet altijd makkelijk om meerdere honden bij te hebben. Dit moet je echter zelf voor jezelf besluiten. Ik zou niet meer terug willen naar 1 hond en ik vind het heerlijk om met meerdere mensen en een wat grotere (alles bekend!!) groep honden op te lopen die elkaar heel goed kennen, weten wat ze aan elkaar hebben en lekker samen ravotten, zwemmen, rennen enz. Liefst kom ik op een wandeling niet 1 vreemde hond tegen haha maar tja daar zullen wel meer mensen helemaal hetzelfde over denken ;)

Bedankt voor de informatie. Het gekke is dat mijn hond hier in de buurt 2vrienden heeft die allebij groot(gewoon gemiddeld) zijn en prima met zo overweg kan. Maar zodra hij een vreemde hond ziet is het blaffen. Voor ons en de andere hond heel vervelend, maar we blijven oefenen met de honden die wel zijn vrienden zijn.(hij is recent helaas aangevallen door dit gedrag, hij was eigenlijk alweer stil en we waren alweer verder gelopen. Maar de andere hond liep los en dacht er anders over blijkbaar. Onze hond heeft niks het zag er blijkbaar ernstiger uit als dat het was.)

Maar. Hoe gaat het inmiddels met de hond van ts

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:35

Ja ja, TS zit hier met een hele grote glimlach van oor tot oor, want het gaat perfect !
De hondjes kunnen het uitstekend met elkaar vinden, maar het belangrijkste...
waarom we het tweede hondje hebben gekocht, onze eerste hond jankt niet meer.

We hebben het tweede hondje nu een week, vanaf de eerste dag veel korte minuutjes weg, en toen de tweede dag veel korte kwartiertjes weg, toen de derde dag korte half uurtjes weg, gisteren zelfs twee uur en vandaag 2 uur en een kwartier. We maken geluidsopname met Audacity en niks, je hoort af en toe een blafje, je hoort de klok slaan, een deurbel, maar geen wolfen gejoel.

Ik kan jullie niet uitleggen, wat een stress dit weg neemt! Voorlopig houden we het alleen zijn even een poos op de 2 tot 2,5 uur. Om niet te hard van stapel te lopen. S'avonds ging ons eerste hondje altijd mee naar bed. Haar mandje stond naast ons bed en staat nu beneden. Echt het geeft zo'n opluchting, dat is niet te beschrijven. Het voelt zo goed, dat ik nu gewoon even weg kan, zonder mij schuldig te voelen tegen over hond en buren. Uiteraard nam ik haar zo veel mogelijk overal mee naar toe, maar nu is die verplichting er niet meer.

Als je een hond koopt, koop je er ook verplichtingen bij, je moet rekening houden met je viervoeter. Maar een hond met verlatingsangst geeft een ongelooflijke zorg erbij, continue weg brengen naar oppas voor je boodschappen, overal mee naar toe proberen te nemen. Je bent ongelooflijk gebonden. Ik voel mij bevrijd. Mijn hondje is mijn alles. Ik heb destijds alles geprobeerd, maanden in de weer geweest met oefeningen op gedragen door een gedragstherapeut. Velen hadden het vast al opgegeven en de hond naar asiel gebracht. Maar mijn hondje hoort bij mij, bij ons, en nu...ik voel me bevrijd. Ik hou van mijn hond, maar nu is de stress weg. Ik voel me vrij en ontspannen. Geen schuldgevoel meer naar mijn hondje. Geen stress meer van snel snel, want de buren worden anders boos. Ik voel me enorm verlicht, ik kan het jullie niet uitleggen...maar ik ben zo blij met deze keuze, voor mij, ons gezin en ons eerste hondje. Het heeft geholpen! Na meer dan een jaar is de oplossing gekomen, in de vorm van een tweede hond.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:49

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Wat zou het fantastisch zijn als meer mensen zich zo zouden inzetten voor hun hond! +:)+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:26

Wat een goed nieuws! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 05:24

Hoi TS. Het is nu driekwart jaar later en ik zie op Facebook een bericht over twee honden die herplaatst moeten worden, waaronder een poedel. Met een verhaal dat erg veel op het jouwe lijkt.

Ik vroeg me opeens af: jouw honden? En is het dan toch niet gelukt? Of toch een ander?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:00

Ik ben ook zeer nieuwsgierig hoe het er nu mee gaat eigenlijk!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:09

safina schreef:
Hoi TS. Het is nu driekwart jaar later en ik zie op Facebook een bericht over twee honden die herplaatst moeten worden, waaronder een poedel. Met een verhaal dat erg veel op het jouwe lijkt.

Ik vroeg me opeens af: jouw honden? En is het dan toch niet gelukt? Of toch een ander?

Helaas dat was inderdaad van ons.
Het verlatingsangst probleem was geheel opgelost, maar de allergie van onze dochter werd er niet minder om. Ze is vanaf januari alleen nog maar aan het snotteren. Daar komt ook nog eens bij dat ze op school gepest wordt, vanwege haar gesnotter. Het was zo'n moeilijke keuze, we vinden wel dat we er alles aan hebben gedaan, omdat we zo ontzettend veel van haar houden. Ze veel mensen hadden het vast na een paar weken al op gegeven, maar wij zochten door en vonden de oplossing.
Maar helaas het lijkt ons niet gegund, want onze dochter is er niet minder, maar meer op gaan snotteren. Dan komt er een moment dat je moet kiezen, een keuze die eigenlijk geen keuze is, want je moet uiteraard voor je kind kiezen.

We hebben er ook voor gekozen het poedeltje te herplaatsen, ondanks dat we niet zeker weten of het toenemende gesnotter ook door de poedel kwam. Het poedeltje is een hondje dat graag met andere hondjes is en speelt, het zou hier niet op zijn plaatst zijn. We hebben dan ook een leuk thuis gevonden met andere kleine poedeltjes voor hem.

De andere hond is gisteren opgehaald door de stichting. Vreselijk was dat. Ze kwamen binnen, wilden geen thee, bleven staan bij de eetkamer tafel. Legden er een afstand verklaring papier neer, die ik moest tekenen. Terwijl ik lees en teken, leggen ze de afgesproken geldvergoeding op tafel, en zodra de handtekening er op stond, pakten ze onze hond op, onder de arm en liepen er gelijk mee weg. Ik vroeg nog, wil je er geen tuigje bij, maar nee, dat wilden ze niet, ze liepen door. In de gang riep ik, wacht, ik heb haar snel nog een aai over haar koppie gegeven en een met tranende gevulde kus. Binnen 2 minuten waren ze weg. De overdracht had anders kunnen gaan. Ze hebben nagenoeg niks gezegd, alleen in de gang toen ik haar een kus gaf, zeiden ze tegen me, laten we het niet moeilijker maken dan het is en weg waren ze. Ik ben er gewoon ziek van. Als je een hond weg doet, wil nog niet zeggen, dat je er niet van houd.

Ze hebben me vanaf het begin af aan in de kou laten staan, toen ik problemen aangaf met de verlatingsangst. Toen ik het een jaar geleden niet meer zag zitten (na een jaar geprobeerd te hebben), zeiden ze dat de hond terug kon, maar volgens artikel bla bla geen geld terug zou krijgen. We hebben dat toen niet gedaan, omdat ik dat zo zakelijk over vond komen en ze daarom geen cent gunde. Toen zijn we verder gaan zoeken naar oplossingen voor verlatingsangst. (dit was dus een 2e hond). Ondertussen bleek ook nog onze dochter allergisch, via bloedafname via de kno arts er achter gekomen, dus aantoonbaar en geen kletspraat.

Voor drie weken geleden de hondjes op MP gezet en toen wilde de stichting in eens wel een vergoeding geven. Ik had altijd een beeld dat ze alleen voor het geld deden en nu bleken ze in eens wel minder zakelijk. Ik twijfelde of ik dan toch een verkeerd beeld had geschetst en ze helemaal niet zo zakelijk waren. Dus toch overeengekomen dat ze naar hun terug ging. Ze hebben me gezegd dat ze geen informatie geven van de nieuwe eigenaar ivm privacy. Ik heb ze gevraagd de mijne te geven aan de nieuwe eigenaar, maar na de kilte van gisteren is er niets in mij dat daar ook maar vertrouwen in heeft.

Ik ben emotioneel kapot, ik ben moe en ook nu springen de tranen me weer in de ogen. Mijn man en ik hebben vannacht heel slecht geslapen en we denken alleen maar: hoe zal het met haar zijn. We weten dat we de juiste keuze hebben gemaakt, maar we hadden nooit voor deze manier moeten kiezen en zelf een baasje moeten zoeken. Het contract liep nog 2 maanden, maar dit was een snellere oplossing voor onze dochter. Hoe stom konden we zijn? We hopen we dat we haar ooit nog terug zien en de nieuwe eigenaar kontakt met ons zal opnemen, maar veel vertrouwen hebben we er niet in.

p.s Ik zit niet te wachten op (negatieve) oordelen, we hebben het er al moeilijk genoeg mee.
Ik zal ook geen uitspraken doen over welke stichting het betreft, omdat ik geen zin heb in nog meer gedoe en ook geen kansen wil verspillen in de hoop haar ooit nog eens terug te zien. Mocht je de hond herkennen op een site, graag hier ook niet bij naam noemen, dank je wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:24

wat een vreselijke verdrietige afloop dit.(maar goed,daar staat marktplaats vol van)
Er zijn trouwens vrij onschuldige antihistamines te krijgen tegen allergie.
Zou geen hond meer nemen als ik jou was...sterkte.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:38

geerke schreef:
wat een vreselijke verdrietige afloop dit.(maar goed,daar staat marktplaats vol van)
Er zijn trouwens vrij onschuldige antihistamines te krijgen tegen allergie.
Zou geen hond meer nemen als ik jou was...sterkte.

Ze heeft medicijnen voor de allergie, gekregen op recept via de kno arts.
Het is dus niet zo dat we haar gewoon maar laten snotteren.

En nee, wij nemen geen hond meer, want verlatingsangst probleem was opgelost, en het was (is) de beste hond die iemand zich maar zou wensen, dus waarom zouden we dan een andere willen? De allergie is er dan ook nog, maar we nemen uberhaupt geen huisdieren meer.
We hebben er nu zoveel verdriet van, en dan maar niet te denken hoe "onze" hond zich moet voelen, zo mee genomen, weg bij ons, weg bij alles wat haar vertrouwd was.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:06

Troostrijke gedachte: een hond denkt niet als een mens. Hij zal zich niet afvragen waarom (en dan allemaal dingen gaan invullen als antwoord) hij weg moest. Tuurlijk zal het even vreemd zijn voor hem, maar de meeste dieren passen zich heel makkelijk aan. Dat jullie nauwelijks tijd werd gegund om afscheid te nemen, is eerlijk gezegd heel goed geweest voor de hond. Heel veel sterkte met dit verwerken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:21

Ceetje_bokt schreef:
Troostrijke gedachte: een hond denkt niet als een mens. Hij zal zich niet afvragen waarom (en dan allemaal dingen gaan invullen als antwoord) hij weg moest. Tuurlijk zal het even vreemd zijn voor hem, maar de meeste dieren passen zich heel makkelijk aan. Dat jullie nauwelijks tijd werd gegund om afscheid te nemen, is eerlijk gezegd heel goed geweest voor de hond. Heel veel sterkte met dit verwerken.

Dank je....voor deze lieve troostende woorden